1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530960 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Jag undrar om det är färdigvärvat nu? Med Niko i truppen ser den iaf inte lika ihålig ut längre.

Poffa: Holy shit!

Officiellt.

Wayne Gresky: Jag hoppas den starka värvningen blir Pyörälä, det är en duktig spelare och framför allt skulle det reta gallfeber på Timråiterna nåt så in åt H-E.

(Fast egentligen hoppas jag nog mer på Tuomas Pihlman)

TIKbiff: Det är nog troligare att Krazy-K dyker upp i Timrå, ni imponerar ju inte direkt på målvaktssidan i nuläget.

Lumber Jack:
en större värvning?

Krizan är ju ledig och verkar vilja till Sverige.
Slå till vetja..

Det här var verkligen positiva nyheter. Malek lämnar utan att han behöver köpas lös. Med andra ord frigjordes pengar för en större värvning, vilket är alldeles förträffligt.

http://allehanda.se/sport/modo/1.2199645-malek-lamnar-modo

Glass!

Redigerad kommentar

Portello: Och slovakiska Lev blir kanske ett riktig TIK-dödargäng...

http://allehanda.se/mer/blogg?blogg=56&id=7962&paper=ALLM

Paddan: Jocke Bäckström säger även i artikeln att man hoppas kunna minimera antalet förslitningsskador återstå att se om det blir så

Gustafsson:Tydligen är Malek fotbollsmålvakt. Iallafall om man läser på SVT-text.

Gustafsson: Sedär, antar att de gjort detta för att få plats med Krizan. Härligt! Vi måste ha minst 3 rutinerade målvakter.

Gustafsson: Så verkar de inte ha lagt ut artikeln med Jocke Bäckström på allehanda.se. Där berättade han lite grann om samarbetet med Umeå Universitet, och så avslutades det givetvis med den gamla vanliga floskeln om att "De nya killarna har tränat väldigt bra och de gamla veteranerna har aldrig sett så taggade ut som denna försäsong" eller hur det nu uttrycktes.

Äntligen klart att Malek lämnar!

Hoppas han kommer till en klubb som ger han chansen som förstemålvakt.

Nikki Nine: Frågan är vem av Rosen eller Ritchie som bästa valet som center i andraformationen

MODOJohan: Jag hade kört med:

Skröder-Sundström-Danielsson
Ritchie-Rosén-Nyförvärv
Madsen-Svartvadet-Blomqvist
Hedman-Forsberg-Häggström

Tollefsen-Cook
Hållberg-Josefsson
Timander-Jonsson/Larsson

Kan detta vara något? Jag förutsätter att vi landar en klassforward till, så ändringar lär ske.

Skröder-Sundström-Danielsson
Timander-Josefsson

Madsen-Ritchie-Rosén
Cook-Hållberg

Häggström-Svartvadet-Blomqvist
Tollefsen-Jonsson

Hedman-Forsberg-Westin

shinzawai: Jag såg en kille som var misstänkt lik Justin Morrison i arenan häromdagen, han satt och kollade på hockeyskolan iförd Colorado-keps och solbrillor.

spud: Mjasså? Mathias Porseland hängde på samma restaurang som mig i Götet igår kväll, men såg inte ut att ha några MODO-attiraljer på sig.. :)

Berka: Jag har sett Tomas Brolin i Övik flera gånger i sommar, kanske han är på väg in i nya organisationen? Fys tränare?

Sen har jag sett de där tvillingarna från Vancouver i övik också, antar att de förhandlar med freddan.

Salle: kanske är de så...

Berka: Du menar väl Antjärn i så fall.

MorganaLefaey: NU tror jag minsan att jag såg joe sakic på dansbandsfestivalen igårkväll, detta bör ju betyda att det blir spel i modo i vinter.

Modoante: Ser väl bra ut om det kommer ett riktigt bra lirare till förstakedjan. Är väl bara fjärde man kan klaga på som på förhand ser väldigt svag ut. Ja förutsatt att Rosén och Blomman nu gör bra ifrån sig. Annars ser det genast jobbigt ut.

Men varför oroa sig så här tidigt. Är väl länge kvar tills man ens kan se dem på is. Och som man lärt sig så är träningsmatcher inte så mycket att gå efter. De blev väl så nöjd förra säsongen så de lät bli att värva sista forwarden.

MODOJohan: Ja det låter ju bra.Vi verkar ha gott om centrar i årets trupp vi bör inte få centerbrist iaf.

Modoante: "En kortväxt center som dock kan spela alla forwardspositioner"

från eliteprospects.com

MODOJohan: Frågan är om han har vana att spela ytterforward eller om han har spelat center för det mesta.

Modoante: kanske det är så, jag har ingen aning. Men hans kvalitéer ringa mer som en gubbe för första kedjan.

MODOJohan: Är inte Ritche tänkt som Center i andrakedjan?

Icing-Ove: Spontant så känns ju Ritche mer som en tilltänkt forward för första kedjan, och därefter försöka hitta en gubbe till andra kedjan.

Icing-Ove: Äh, från början blir det givetvis

John Westin - Niklas Sundström - Per-Åge Skröder

;)

arnio: Man får väl räkna bort Foppa tills vidare, blir dock spännande om det kommer ett bra namn som typ Pyörälä senare i sommar:

xxxxxxxxx - Niklas Sundström - Per-Åge Skröder
Nicklas Danielsson - Robert Rosén - Byron Ritchie
Jacob Blomqvist - Per Svartvadet - Morten Madsen
Magnus Häggström - Kristian Forsberg - Anton Hedman

arnio: Otroligt att det är NÅN som bryr sig fortfarande!

arnio: Du får fråga Tomas Ros eller Wennerholm, de brukar ha bra koll.

Nån som hört nåt om Foppa? Finns det chans att han lirar eller? Tränar han eller är han skadad fortfarande?

El Maco: Kanske Elitseriens bäste tredjemålis.

Paddan: Malek är väl ett fint nytillskott. Freddan verkar ju inte ha räknat med honom i alla fall.

El Maco: Jag undrar om de rödmarkerade spelarna i pappersupplagan av Sportbladet ska vara alla nyförvärv, det stämmer i sådana fall inte på minst ett håll där Roman Malek i sådana fall räknas som nyförvärv medan Tuomas Tarkki inte är nyförvärv.

Modoante: Nu är en kvällstidningsranking ändå bara en kvällstidningsranking och så vidare men är inte den här särskilt obegriplig? FBK-texten handlar om nyförvärv men plussen verkar satta efter truppen och inte värvningarna. Har Linköping annars seriens fjärde bästa värvningar? Är inte HV nettoförlorare på silly?

Gusse: Kanske inte det men att dom placerar oss efter Luleå och Brynäs det håller jag inte riktigt med om.

Förresten skulle vi inte värva en till forward hur går det med det? Det har varit väldigt tyst om det nu ett bra tag.

Modoante: Jag hade inte heller gett dom fler..

Aftonbladet har betygsatt Elitserielagen värvningar.Modo får bara två plus

Martin S: Det är väl gott och väl, men löjligt sent och inte good enough. Se till att Modo börjar betala er så ni kan prioritera MTV och producera material i den takt som är värdigt Sveriges Viktigaste Hockeylag.

Redigerad kommentar

Martin S: Och för guds skull låt oss slippa floskelfrågorna såsom "hur trivs du i Örnsökdsvik?" och liknande, svaret är alltid det samma - killarna skulle kunna bo granne med reningsanläggningen och fortfarande tycka att detta var bland det bästa som fanns.

Gustafsson: Det stämmer att vi har enbart har tagit pulsen på 3 av nyförvärven så här långt. Spelarna befinner sig i skrivande stund på semester men så fort spelarna är tillbaka så är en målsättning att alla nya spelare ska få introduceras i MODO-TV i god tid innan försäsongsmatcherna börjar.

Vi kommer givetvis också ta pulsen på Andreas Johansson.

bisterfinnen: Problemet är väl resursfördelning. Vi är ruskigt bra på att sälja reklamyta, men frågan är om man på lång sikt ska avlöna tre säljare för det?

Webbredaktören Patrick Edlund är inte ens omnämnd bland de anställda på kontoret, så det är väl något han gör vid sidan av sina andra hockeyjournalistiska uppdrag, kan man gissa.

Redigerad kommentar

bisterfinnen:

Hjälp! Vi befinner oss i en grop! Vi gräver oss ut!!

« · 1267881 · »