1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530942 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Dirigo: Vi såg nog allt hur du var in på HS och skrev. Du hann med en sväng på Facebook också, innan du fokuserade på träningen. ;-)

På plats i Fjällräven Center nu! Grymt härligt, många nya spelare att hålla koll på, tar nog ett tag att lära sig alla nya ansikten. FOppa är med och kör btw.

qwertas: Har du någon aning när den som redigerar MTV tänkte lämna sin badenbaden och få upp filmerna på Sveriges mest ouppdaterade hockeysite?

Salle: jag har också tänkt närvara

Poffa: vore kanonkul med lite bilder =)

Paddan: Om jag är på plats har jag nog med mig en kamera som kan ta skapliga bilder, dock kan jag inte filma med den.

Berka: Jag kan kanske utlova några bilder där man kan se delar av ett finger, något suddigt som troligen ska föreställa en hockeyspelare och något annat.

Salle: Jag börjar jobba igen efter semestern, i morgon. Men det blir nog en tidig långlunch.

AM: Då blir vi åtminstone 3st... :-)

Salle:Givet att man är på plats.

Paddan: vi som inte bor i metropolen ö-vik skulle vara oerhört tacksamma för någon form av rapport här på hs i morgonkväll om hur de såg ut på träningen.

Kvalitativa hd-filmer ses som ett stort + ;)

Salle: Det är klart man ska dit. Jag siktar på att ta platsen som saftblandare

Hur många skall på Bambi-träningen imorrn?

MorganaLefaey: instämmer å fullo, så här bra målvaktspar har vi nog aldrig haft, sen finns det som du påpekar, vissa frågetecken runt de allsvenska spelarna, fast vänder man på det så finns det ju heller ingen garanti att sk. stjärnor ska vara bra.

Snellman värvades som målskytt men de floppade
mojzis värvades som en produserande back men floppade
mm.

Jag ser ingen som helst anledning att tippa vart modo kommer hamna och hur bra vi är redan innan säsongen startar, sen tycker faktiskt jag att modo ser riktigt bra ut på papperet.

Sen är ju skador den största faktorn, som du skrev både hasse och hållberg är ju fruktansvärt skadebenägna samt att susse och svarten blir ju inte yngre och friskare direkt.

Men jag väljer att hylla så får experterna sköta sågandet ;)

Berka: Ja inte höll Boorken tillbaka speciellt mycket där inte.

Till skillnad från Boork så tycker jag målvaktssidan ser ut som den mest kompletta lagdelen just nu.

I övriga lagdelar finns en hel del frågetecken. Hasse o Hållberg hur mycket kommer de spela tex och kommer de gå ner sig ännu mera?

Frammåt ser det väl bra ut så länge Rosén och Blomqvist gör bra ifrån sig. Men 4e formationen skrämmer nog inte någon. Men vem vet hur laget ser ut under större delen av säsongen. Det blir skador i alla lag och spelare flippar samt floppar.

Får väl hoppas en så kallad annan expert har mer rätt då. :)

hockeysverige.se/blogg_show_ranking-av-elitserielagen.html?id=10406862

niclasg: jajjemensan, hon är en mycket betrodd mäniska här uppe i västernorrland ;)

niclasg: Hon och målvakts-Micke är lika pålästa...

Berka: Jasså maud olofsson är hockey kunnig,
Hon är duktig hon

Icing-Ove: jag värdesätter maud olofssons ord högre än virus och boork´s.

Tre "experter" ger sin syn på årets MoDo...

Bad_Brett: Ja man ska kanske säg risk istället.

MorganaLefaey:

Chans? Har du konverterat till Tikismen?

MorganaLefaey: Det återstår väl att se hur det blir. En pytteliten indikation på vem som nöter mest läder får man väl på måndag strax efter kl 10.

qwertas: Hoppas på det.

MorganaLefaey: Jasså, skall du med och kolla på några träningar till veckan? :)

Paddan: Chansen finns ju att han har rätt. Hedman kanske är en ny Jonasén. Tollefsen har varit borta hälften av matcherna de senaste två säsongerna osv. Men det vore väl mer än otur om allt gick fel bland de som värvats.

Skall i alla fall bli intressant att se hur det går för dem på isträningarna framöver.

Wayne Gresky: Tror Boork är lite sur för att han inte fick träna MoDo igen.

Modoante: Att alla värvningar blir sågade av Boork är väl en röd tråd om något! :)

Paddan: Ja enligt han var inget bra Josefsson har aldrig blommat ut och är ingen kanonvärvning målvaktssidan är osäker Tollefsen är för skadebenägen Niko är för beroende av sin omgiving och Hedman kan få problem att hänga med.tror jag fick med alla av Boorks sågningar där.Och han säger ju också att våra värvningar inte har nån röd tråd.

Icing-Ove: Wow, Leif Boork hade ju verkligen förmågan att lyfta fram positiva saker med MoDotruppen när de gick igenom laget i Allehanda...

Poffa:
Det här stod på sidan pucksnack.com: "Det snackades bla. om Mika Pyörälä och Daniel Steiner men valet föll till slut på eliteseriebekantingen Niko Dimtrakos."

qwertas: Det var bannemig på tiden.

Nikki Nine: Jepps, kommer upp i MODO-TV inom kort. Då jag inte själv redigerar kan jag inte säga när.

shinzawai: Nu har Patrik varit nere och filmat intervjuer med fem av de nya spelarna.

Icing-Ove: Finns det ett rykte om Steiner? Varifrån kommer det, i sådana fall?

Det enda som fick mig att höja på ögonen i filmen var färgen på motståndarnas matchställ, där runt 3 minuter in.

Icing-Ove: Var det inte förra säsongen som vi vann så mycket på försäsongen så man lät bli att bredda fastän man inom föreningen funderat på det. Eller det kanske är 2 år sedan.

Tror att vi behöver omåttlig Flyt/tur/superscoutat de nya unga för att det skall bli något riktigt roligt. Men spännande kring streck fungerar också... Så länge man klarar sig. Fler och fler gamlingar byts ut och då kommer sådana här år.

Petey21: Jag är lite inne på samma spår..

Sen är jag rätt säker på att modo kommer landa ytterligare en "klasslirare" under säsongen.

NuMo: Jag har nästan lite 06/07-vibbar av denna trupp. Bra mix av äldre och yngre, lirare och brunkare, och en målvakt som åtminstone sägs vara väldigt bra. Inga "proffstyckare" tippar laget speciellt högt utan det är det eviga mantrat om "de stora" som man kör om och om igen som en gammal repig grammofonskiva, och det är inte fel att slå från underläge. Dessutom en het tränare som jag tror kan få ut mycket av spelarna, både från de yngre och inte minst från det äldre gardet. Det känns som en intressant trupp som kan gå längre än vad de flesta tror. Kryddat med något nyförvärv till och en frisk Foppa så kan det nog bli hockey långt in på vårkanten, och det vore ju inte helt fel...

Berka: Det blir en fantastisk kamp om 8-9 plats, det är mitt tips. Om något går fel, vilket är en reell risk, då kämpar vi i en otroligt svår kamp om es-status. Med Foppa, hela säsongen, kan det bli bättre. Susse bör riskera tristessdöden utan sina kompisar i laget. ES är bra pensionärsmotion.

spud: jag väljer att vara optimistisk och tror på en bra säsong av modo, hoppas på en bra placering 2-5 efter 55 omg. ;)

Sen blir det ju självklart SM-guld och foppa kan lägga av med hockeyn då han äntligen fått sitt guld ;)

Berka: Jag tror inte alls att MODO har en trupp som med en värvning till kan komma att slåss i toppen(möjligen av utv ligan) av serien.
Däremot är jag nöjd med laget och ser denna säsong som en nödvändighet för framtida framgångar.

Icing-Ove: Förlorarna ni på försäsongen så har ni bra lag, börjar ni vinna så är det bara att börja värva utav helvete =)

" Freddan, kan det bli aktuellt med fler värvningar?

– Vi har bestämt oss för att ligga lågt ett tag och se hur laget sköter sig i försäsongsmatcherna men jag stänger inga dörrar. Dyker det upp någon intressant spelare till ett vettigt pris så är det inte alls omöjligt att vi hugger"

Öh, den berömda försäsongen ja, vi förlorade mot Löven med 7-1, öh, men det blev guld ändå, äh!

Icing-Ove: ja men sedär, riktigt bra skott.
Tro om en sådan är dyr? kan ju vara något för modo absolut.

Berka: Han har bra skott i alla fall:
www.youtube.com/watch?v=Lz9Fn7yMSNo

Icing-Ove: Hehe joru om man ändå kunde få till den truppen ;)

I ärlighetens namn så har jag rätt dålig koll på steiner.

Berka:

Så här ser en stabil trupp ut:

Steiner-Sundström-Skröder
Foppa-Ritchie-Dimitrakos
Madsen-Svartvadet-Danielsson
Blomqvist-Rosén-Hedman
Häggström-Forsberg-Westin

Icing-Ove: Absolut det blir ett risktagande, men det är väl rätt ofrånkomligt vid generationskiften som detta.
Att modo kan behöva bredda ytterligare kan jag hålla med om, dock bör detta ske så ekonomiskt som möljigt om nu modo väldigt begränsat med slantar kvar.
man bör väl få en skaplig syn på hur laget kan prestera i vinter redan under försäsongsträningen och på träningsmatcherna, och skulle man konstatera att det behövs mera klass så har man lite slantar kvar för att lösa den frågan.

sen har vi ju de dära med skador som alla lag åker på förr el. senare, skulle man få en långtidskada på dimitrakos,susse,timmy el. någon annan nyckelspelare så måste ju den platsen försöka ersättas och då är det ju bra om man inte bränt alla slantar så det blir som det blev ifjol, (foppa fick övertala näslund att ställa upp)

Jag har stora förhoppningar på modos trupp, fast jag är ganska säker på att man måste få in minst 1 klasslirare till för att kunna slåss i den absoluta toppen över 55 omg.

Berka:
Jag tycker att det vore bra om vi kunde lyfta in t.ex. Daniel Steiner som siste forward för att bredda truppen och öka konkurrensen. Håll med om att det ändå finns många oprövade och osäkra kort i truppen?

MODOJohan: Menar förstås Hedman, inte Forsberg...

« · 1268809 · »