1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530939 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011

bisterfinnen: Jo, det var nog honom jag tänkte på.

Alan B´Stard, to be exact...

Paddan:

Menar du Allard din bastard?

Salle: Men, vad hette han nu då, killen som gjorde de jäkligt snygga framsidorna till Tidningen 7 med Morrison mm vore väl som klippt och skuren för att ordna sån projektionsgrafik.

spud: Borde räcka att man projicerar bilder på MIKA! runt målgården under match för att hålla motståndarna därifrån.

Salle: Kanske lite lagomt krokiga blålinjer vore smidigt. Linjedomarna är ju i regel skelögda så de lär nog inte märka det.

Salle: Äh, tala inte högt om det där, då får Färjestad bara fler idéer för hur man ska kunna ha nio spelare på plan samtidigt

spud: Varför nöja sig med mållinjen. Det skulle ju vara perfa med "lösa" blålinjer ibland med. ;-)

Petey21: Hade ju varit skoj om man även projicerade mållinjen så att vid behov kunna justera dess position.

Poffa: Kul med projektorutrustningen. De nämnde detta redan på årsmötet, men sa inget om vad exakt som kommer att projiceras, eller om det blir en gemensam produktion för alla lag eller om varje lag har sina egna animationer. Men om de kan göra något som åtminstone påminner om detta så vore det trevligt.

www.youtube.com/watch?v=7B1lpIqK-Dg

Poffa:

Blotoof. Ska de va nå? Som å tögge på en bläkkpenna.

Förresten, hur har dom tidigare, oprojicerade bilderna på isen kommit till?

Redigerad kommentar

Paddan: Du har alldeles rätt. Jag ser att texten kan missuppfattas. Det enda som var gemensamt beslut från alla ES-klubbar var projektorerna som kunde projicera bilder på isen.

Poffa: Fick intrycket att det där med bluetooth-utrustningen var något som inte var gemensamt för alla elitserieklubbar utan något som MoDo själva valt att satsa på. Eller jag kanske bara missförstår texten.

shinzawai: Nu när jag läst pappersversionen av den artikeln kan jag lägga till lite information som inte står i nätvarianten.

Modo, och alla andra ES-klubbar, har köpt in projektor-utrustning för att kunna visa bilder på isen. Man kommer dessutom satsa mer på att visa repriser av spelsekvenser på jumbotronen och man har köpt in utrustning för att kunna förmedla information till åskådarna via bluetooth.

Bluetooth-funktionen kommer inte användas för reklam, utan skall bara ge information om saker kring hockeyn. T ex ska man kunna informera om sådana saker som att Skröder slipar skridskon, eller att någon utgått pga skada.

shinzawai: Kanske något i överkant, ja. Något som dock talar för att snittet kan hamna högre än vad du och jag verkar tro är väl alla lördagsmatcher. 8 stycken sådana, alla 18.30 som starttid. De flesta mot lag som lockar publik, 3xDIF, 1xHV, 1xLHC, 1xSkAIK och 2xSSK (enda bottennappen). En av SSK-matcherna är dock lönehelg och det kan dra en hel del folk.

Dessutom är det två matcher hemma i mellandagarna. 26/12 och 28/12. Och tre matcher är hemma mot Timrå, länsderbyn som brukar locka betydligt mer än publiksnittet.

Med andra ord, hälften av matcherna är sådana som är potentiella "publikmagneter" och hälften är serielunk.

Roos har räknat med 6200 i publiksnitt i vinter. Är det bara jag som tycker att det är väl optimistiskt utan Foppa, MZA och Pikka i laget?

allehanda.se/sport/modo/1.2231863-modo-raknar-med-6-200

Wayne Gresky: Han lär väl testas i J18 och, om han håller där, även i J20. Då kan man hålla ett öga på honom i vinter och se hur bra han verkligen är. Om han fortsätter utvecklas lika bra som han gjort hittills är det väl inte helt omöjligt att vi får se honom i A-laget om två år.

Nikki Nine: Hoppas att han är tillräckligt stor talang för att hinna göra ett avtryck innan han försvinner till NHL...

Vi verkar ha värvat en ny spelare.

knaskamilla: Det var en annons i Allehanda idag.

Paddan:

Tack. Jag letade på åffisjella, men jag letade väl för dåligt då.

knaskamilla: 16.15 Match 2x15 min, mellan MoDo Hockey och Bandylandslaget. En period hockey och en period bandy.

15.45 är det Skills Competition mellan MoDo Hockey och Bandylandslaget.

15.15 Presentation av MoDo Hockey:s A-lag och Bandylandslaget

13.45 Autografskrivning

13.30 TV-puckmatch Ångermanland-Västerbotten 2x20 min

Martin S: Hur resonerades det när man tog en andra intervju med en spelare när det finns spelare som inte intervjuats alls?

Är det någon som vet vilken tid som gäller för den där matchen på lördag?

Martin S: Jag kan se början på intervjuerna. Sen blir det tvärstopp. Funkar aldrig när man försöker igen. Spelar ingen roll vilken webläsare jag använder heller.

Frisco: Funkar MTV aldrig för dig Frisco?

Nikki Nine: Nytt rekord för mig. Lyckades se hela 46 sekunder av intervjun.

Nikki Nine: Blomman var den sista ur den serie med spelare som jag mötte i förra veckan. Nu dags att planera fortsätta MODO-TV äventyr.

Jacke/Blomman i MODO-TV

Samuli Suhonen har gjort klart med en ny klubb. Han följer Henri Laurila till KalPa och de har därmed gjort exakt samma resa. Pelicans till Modo under våren 2010 och nu Modo till KalPa under silly season.

Skröder, Svartvadet, Jens Westin och Daniel Josefsson saknades på isträningen idag, om jag minns rätt.

Kul att se att Challe och Andreas Johansson stannar kvar och matar puckar till de spelare som står kvar och tränar direktskott mm efter träningens slut. Tollefsen en av de sista att kliva av isen.

Nikki Nine: Dahlberg gav ett sympatiskt intryck..

Några bilder från gårdagens match i Rafnahallen.

Josef och Pumba.

Salle: ja nä jag missade ju naturligtvis de, får se om det går någon repris senare i afton =)

Många olika målskyttar, i kvällens "drabbning". Timmy, Hasse, MZA, Foppa, Skröder m fl. Icebreakers lekte naturligtvis och publiken sägs ha njutit.

Kommentar efter matchen från Foppa: "Det kändes bra, men det har det gjort förut också."

Det var allt som jag fick reda på, via en raspig mobilkonversation. Ramsele, en del av den enda procent av Sveriges yta som inte har GSM-täckning. Typ.

Berka: Icebreakers/Foppa på Sportnytt inom snart.

Poffa: Han fryser ju om fossingarna, e nog väldigt kallt uppe i ramsele

Poffa: 7-1 till Icebreakers, just nu. Foppa 1+2 och sitter i båset och tar sig för foten. Vad nu det betyder.

Icing-Ove: Han har snart en helsida i Aftonbladet, den gode Foppa. Han assisterade Snygg-Hasse till 2-0. Hasse dängde in den från blå, enligt uppgift.

qwertas:
Nu kom ytterligare en Foppanyhet! Det här får nog mikenomad att öka sin redan nu höga medicinering...

Paddan: Har lagt upp en nya film från dagens träning där man kör tvåmålsspel på liten plan.

Poffa: Målvaktsgurun Micce har inte fällt sitt domslut än. När han är färdig så duger Tarkki bäst som kassabiträde på Willys

Poffa: Jo jag har lite koll på vad som hände. Jobbade på Veckefjärden hela dan:)

Nikki Nine: Åh, herregud. Karln berömmer ju till viss del Modos trupp och de värvningar man gjort. Vad är fel?!

Frisco: Lunch och Icebreakersstipendieutdelningsdag, innan de åkte till Ramsele. Själv höll jag mig borta från Vecke på lunchen.

De som inte följer med Icebreakers av vår ordinarie trupp åkte upp till Umeå för ett fystest. Uppföljning av sommarträningen, typ.

Wikegård snackar lite om Modo... titta på egen risk.

« · 1269490 · »