1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530933 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Dragan 2k: Aha, då förstår jag.

Paddan:
""Rado är utbildning hos oss i två veckor. Han började i pre-matchen mot Martina och ingenting det hindrar inte mot denna motståndare igen presenteras i Extraliga första omgången på tisdagen. en förutbestämd och vi har fyra dagar som vi sätter på papper, säger direktören för HK Poprad Tibor Turan."

Paddan: Det är den där klubben som först lanserades som KHL klubb och en vecka sedan fick beskedet att det inte fick det för det slovakiska hockeyförbundet.

Dragan 2k: Men du, enligt den där eliteprospectslänken ser det ju ut som att Suchy nyss skrivit kontrakt med en slovakisk klubb.

MorganaLefaey:
Han har spelat med Tollefsen ser jag..

shinzawai: Fick nys om det via WWS forum. Finns en artikel i dagens Sportbladet (pappersvarianten). Tyvärr har jag inte hittat något online om det.

Jag köpte därför tidningsjäveln och läste artikeln:-)

Dragan 2k: Känns som vi kommer få ont om offensiva backar i modo om det är så. Men de har ju sagt att man kan förvänta sig förvärv under säsongen. Trodde inte vi skulle springa iväg och jaga redan

Dragan 2k: Källa?

Tydligen är både ni och vi intresserade av en slovakisk back: Radoslav Suchy.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8621

En till härlig intervju med våran lagkapten.

spud: Jo, men det är inte lika roligt:)

mera sport: Komiskt att se Tommy Åström på scen. Sist jag såg honom var i fredags på Danderyds förlossning. Hans tjej/fru/sambo såg ut och lät som om det var rätt nära . :)

mera sport: Eller så kollar man på orginalintervjun istället för det där.

MODO gav svar på tal på upptaktsträffen.

Här har ni en översiktsbild över säsongens hjältar, men hur tusan skall laget formeras, jag fick då inte till det så bra känner jag, är öppen för förslag, annars är väl bara att vänta in premiären :-)

Fasen så kul med två nya kaptener!

Gustafsson: Officiellt.

Kapten: Svartvadet, assisterande: OKT assisterande: Madsen.

Så kommer det se ut i år enligt popcorn på LJ-forumet.

Känns som att generationsväxlingen börjar dra igång på allvar, Tollefsen tar över efter Timmy som lagets största defensiva pjäs och Madsen tar över efter Svarten när det gäller snacket i omklädningsrummet. Det senaste klippet från Modo-TV tydde ju iaf på att Madsen börjar få en liknande roll i laget.

Gusse: Förvånad?

Ingen som varit och kollat på någon träning de senaste dagarna och kan rapportera hur Trygg sett ut? Jag tänkte åka in idag men tänkte att det förmodligen inte blir någon "riktig" träning eftersom det är match ikväll, så det blev inget av det.

Så kan man konstatera att kuben va halvblind redan på den tiden.

Berka: Ja, det var det jag menade. Valet av målvakt föreföll kanske tämligen enkelt, just därför.

Dream Team: salo var vä faktiskt nästan ännu sämre än zacke

Berka: Svaret på den frågan var väl helt enkelt Tommy Salo..?

Redigerad kommentar

Undra hur fan man resonerade som när man under säsongen 04/05 envisades med att ha zacke i kassen?
Som matchen som sänds nu tik-modo , timrå hade mika Kiprusoff och modo hade zacke HAHA jamena vafan snacka om klasskillnad..

uj uj

Paddan: AHA.. fotosyntesen å grejer, har hört om de på radio, men jag har aldrig sett de i verkligheten

Berka: Nää, jag har gengasaggregat till teven vettu.

Paddan: har du inte slut på bensin då?

RTS: Försökte att skriva C+ Hockey med tippex på teven, men jag får ingen bild. Vad gör jag fel?

RTS:ja titta

Rekomenderar C+ Hockey just nu för alla hockeyälskare från Y län

Gusse: Blir väl AIK då för hans del...

Gusse: 9 poäng på 8 matcher i ET kan vara en anledning, sen handlar det bara om ett tryoutkontrakt. Ge grabben en chans att visa sig det kan mycket väl vara så att han blir nästa Madsen!
Edit: Sen ska det finnas pengar för en spetsvärvning kvar, trygg lär väl knappast vara dyr i drift...

Redigerad kommentar

MorganaLefaey: Man kan ju fråga sig varför vi plötsligt tar in Trygg i laget.Skulle inte
Andersson vänta med spelare ett tag.Eller är det så att det är fler än Westin och Skröder som är krassliga och truppen redan börjat kännas tunn?

MorganaLefaey: Hållberg var i alla fall med på träningen idag. Tänkte dock inte på om Madsen var med.

Någon som vet varför Hållberg och Madsen inte är med i kvällens match?
Är det bara rullningen på backarna som gör att Hållberg står över?

Att Skröder och Westin inte är med förstår man ju.

Wayne Gresky: Tja, jag ska väl inte döma han på förhand, men han har ju 2 bröder marius och mats som bekant lirat i fbk utan kanske några direkt större framgångar, det jag tror om han är att han är lite som k.forsberg , en duktig spelare som har bra spelsinne och bra på rören, kan göra en del poäng i de sämre ligorna men kommer tyvärr inte långt på högre nivå då dom oftast för lätt blir bortplockade av starkare motståndare.
meeeeen vi får väl hoppas, trots att jag tror 76 kilo är för lite.

Berka: Litet frågetecken. Han sägs vara en kvick klen liten lirare men han har inte ens varit i närheten av att vara poängbäst i sitt eget lag. Den sortens spelare bör platsa i någon av de två första kedjorna och där undrar jag om han räcker till?

Poffa: Håller med, han kostar nog snudd på ingenting, han lär mest vara skitglad att få visa upp sig i modotröjan och få chansen på ett kontrakt.

Gusse" förlåt, jag ska genast lämna tebax den ;)

Nikki Nine: En tryout känns ju inte som något större problem att acceptera, som supporter. Madsen kom också på ett sådant och det visade sig lyckat. Är han inget att ha får han återgå till Vålerenga och det lär inte kostat oss många slantar.

Berka: Du snodde min kommentar

Nikki Nine: Jaha, men då var intromusiken klar då!

Nikki Nine: Nu känns det trygg(t)

MODO Hockey har idag gjort klart med en tryout för norske forwarden MATHIAS TRYGG.
24-årige Trygg har Manglerud som moderklubb och har de fyra senaste säsongerna representerat Vålerenga.
- En intressant kille. Han har under försäsongen gjort sex mål och totalt nio poäng på åtta matcher i European Trophy med Vålerenga. Den produktionen visar att det finns kvalitéer, säger MODO Hockeys sportchef Fredrik Andersson.

InVinoVeritas: Aha, jo han kanske såg ut att ha kraftigare benstomme. Fast idag kunde jag inte se Foppa på isen, så han kanske tog en snabbsväng till Stockholm, eller Tottenham...

Petey21: Den enda trevliga jag pratat med var Modoit, så du kan ha rätt. Dock verkar jag ha hamnat i Sollefteå på slutet och rätt många gånger någonstans i Skåne..

Tom min käcka göteborgska fru får ovett när hon ringer, så det är inte min sura uppsyn som förstör stämningen iaf.. :)

« · 1277180 · »