1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530934 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Det där med Comhems otrevliga kundbemötande kan ju ha sin naturliga orsak. Härnösand är ju en stad där många sympatiserar med den mörka sidan, och det kanske är de som sitter på Comhems kundtjänst? ;)

Hur går det för kristian kuusela btw. är det någon som hört något om hur hans utveckling har gått sen han lämnade modo?

MorganaLefaey:

=) Känns väl som att modo har pengar till att förstärka ganska rejält om man skulle vilja, då vi har en del i stommen som fått rejält sänkt lön samt att vi har en hel del unga killar från allsvenskan som förmodlign inte kostar just någonting

Berka: Hahahah.

Nu skall man väl inte måla fan på väggen. Men visst. Det är inte bra i en radan tunn trupp. Är väl mest Hållberg, Jonsson som känns mest trolig. Men tror nog att om Sundström eller Bryon skulle gå sönder så agerar de nog direkt. De förstår vilken inverkan förra säsongens start hade på hela laget.

Poffa: Härligt, jag verkligen gillar då vi har massa skador innan säsongen börjar.
sen lär väl hasse bli borta några veckor , hållberg blir väl borta 3 månader pga. förkylning i vanlig ordning, susse blir gravid och peters fot blir viktigare än själva laget, skröder blir sämre och byron går åter sönder..

gick jag händelserna i förväg ;)

Poffa: Tråkigt värre. Var väl den som man hört mest lovord om. Samtidigt så får man ju säga att det var tur i oturen att det inte var någon mer betydande spelare då truppen inte är bredast.

John Westin har brutit armen på träning och är borta fram till jul. Trist för en så lovande spelare och det minskar definitivt hans chanser till att delta i diverse juniolandslag under säsongen.

InVinoVeritas:

Dimridåer och skuggspel. Desinformation och stand-ins. Spännande.

Och jag som trodde att allt som stod i tidningarna och på internet är sant.

Det enda jag hoppas är att Peter mår bra och att han har roligt varje dag. Det tycker jag att han är värd!

Paddan: Det var foppas bror... precis som igår. Han har ju flyttat till Stockholm. Eller hur?

Enligt wennerholm har Foppa inte tränat med modo sedan icebreakers matcherna. Hmm, vem var det då som tränade med laget förra veckan...

shinzawai:

Som uppvuxen i Härnösand kan jag köra med lite självironi.

Härnösand var förut känd som Norrlands Aten. Numera är de ökända för att ComHems kundtjänst har sin kundtjänst där...

Jag var förresten utan bredband/ip-telefoni i 2 veckor hos bredbandsbolaget, fick motsvarande 800:- i ersättning (~2 månader gratis). Då fick man ju kämpa lite för ersättningen, men inte nämnvärt.

Björn W: Comhem är världssämst. Det spelar ingen roll vilken dialekt man snackar, de är otrevliga redan när de mumlar sitt "hej". Deras kundvårdsgrupp i H-sand är de enda som går att prata med...

Jag har varit utan bredband i flera veckor i sommar utan att de bryr sig. De har skickat 3 digitalboxar ungefär 120 mil fel TRE gånger, de har lovat saker som nästa agent inte kunnat hålla, de har lagt på 18 månader uppsägningstid felaktigt, de har slarvat bort mitt säsongskort när jag skaffade syskonabonnemang, de har fan gjort allt fel de kan göra... Jag har förmodligen behövt ringa comhem över 20 gånger och har bara blivit bra bemött en enda gång, och det var när jag ville säga upp.

Andra telekomoperatörer har iaf lite fingertoppskänsla vad gäller att vara lite extra schyssta mot de som de fejsrejpat lite mer än andra, men comhem blir bara otrevligare och otrevligare ju mer de strular.

shinzawai: Du får börja prata dalmål, så blir alla automatiskt trevliga mot dig. ;-)

Björn W: TREVLIG KUNDTJÄNST?!!?!?!??!?!??!??!??!?!??!?!?!?!?!?!?

Gustafsson: tja,jag måste ha canal+ & säsongskortet så då hamnar det på runt 500 kr/mån

svindyrt

I Canal+ Hockey så kommer man också att kunna se klubb-tv :), The Real MTV goes TV typ.

Berka: Och vad kostar det om man vill kunna se alla Modos matcher i vinter?

Björn W: haha jo jag känner ett 50 tal som jobbar där ;)
Tyvärr har fastigheten där jag bor kontrakt med tele2 så jag kan inget göra

Berka: Du får sätta en blåslampa i arslet på dem eller börja gynna det Härnösands-anknytna bolaget comhem. Trevlig kundtjänst där de till stor del talar ångermanländska när man ringer. :-)

Redigerad kommentar

Björn W: i min tele2 box är allt som vanligt, C+sport 1&2, C+sportExtra,säsongskortet 5st.

Paddan: Både Canal+ Hockey och Canal+ Fotboll har tillkommit i min Com Hem-box och de fem tidigare PPV-kanalerna har blivit 4 st. Canal+ Extra-kanaler.

Samtidigt så ligger Canal+ Sport 1 och 2 kvar på sina platser, så rimligen blir det väl en match i någon av dessa, en match i Canal+ Hockey samt de fyra övriga i Extra-kanalerna. Om det nu är så många kvällar med sex matcher på en gång?

Redigerad kommentar

se nedan...

Redigerad kommentar

shinzawai: Om jag har förstått rätt ska matcherna visas i Canal+ Extra 1-4, plus Canal+ Hockey. Själv nöjer jag mig med Viasat Hockey och ett VIP-kort till Fjällräven Center.

Säsongskortet upphör och ersätts av C+ Max. Men det jag inte förstår är om ALLA matcher visas via C+ Max? Känns inte som om kanalplatserna räcker. Är det någon som rett ut C+ vs PPV?

MODOJohan: Han är utlånad av HC Plzen till Vitkovice då Vitkovices nyförvärv Martin Prusek blev skadad.

Nu vet jag inte om det redan blivit nämnt... Men det ser ut som att Malek enbart är utlånad till Vitkovice i tjeckiska ligan.

NuMo:

Jag tyckte ändå att skridskoåkningen såg rätt bra ut. Det såg ut som att han verkligen försökte testa foten, genom att göra tempoväxlingar och snurra i hörnen etc. På något sätt tror jag ändå att han gör ett sista försök i NHL. Han har flera gånger pratat om hur mycket bättre det fungerar på liten rink. Med tanke på hur lite han har spelat på sistone, skulle han kunna spela för en liten lön och därmed gå in i princip vilket lag som helst.

MarcusElving: Nä, fotenproblemet verkar kvarstå. Men jag har oerhört svårt att se att han inte ger den här säsongen en chans.

By the way. Jag såg bara sista 15 minuterna av matchen och då var det mjukishockey.

NuMo: Ja, han gick lite väl hårt fram nummer 98 i Västerås!

Foppa lät inte vidare positiv angående foten direkt efter matchen heller, tyckte mig se en viss uppgivenhet när han förklarade att det inte kändes bra idag.

NuMo: Viktor Mårtensson Nr: 98.

Han fick bra med kritik i sändningen.

Foppa gnäller på en Västeråsspelaridiot som tydligen dårsatsade på stjärnorna som därmed riskerar 50-100 miljoner kronor om året i flera års tid.

Bänka skiten!

Bad_Brett: Mitt ställningstagande har inte med hur många siffror det finns i världen, eller när världens undergång sker.

NuMo:

Det är lite intressant det där. Ponera att ett lag pensionerar fem nummer per århundrade. Det innebär alla nummer är slut om sisådär tvåtusen år. Då tvingas man hitta på något nytt. Den mest logiska lösningen vore såklart att inkludera transcendenta tal, irrationella tal och komplexa tal. Tänk er den dynamiska duon e och π, den lille snidaren √2 och sist men inte minst, fantommålvakten 30i.

Petey21: Själv tycker jag att att pensionering av nummer är överfjantigt.

shinzawai: Låter väl inte helt bra, vi får hoppas på Chemrec och jobba hårdare med det vi har och hitta fler utsocknes sponsorer, helt enkelt.

Har f.ö. pratat med Patrick Edlund nu som också är positivt inställd till det engelska projektet. Bara att knacka på. :-)

Hägglunds torskade SEP-affären. Hur påverkar det MODO?

Nikki Nine: Lite roligt ur artikeln:

------------------------------------
Markus Näslund och de övriga spelarna fick gå hem till hotellet i den 30-åriga värmen.
Och dagens datum är inget som oroar Näslund.
– Nej, jag är inte vidskeplig. Jag förlorade mig till och med fredagen den trettonde.
------------------------------------

spud: Därför att sensationell är ett bra ord att sälja tidningar på...

Nikki Nine: Undra vad som gör att denna CB är sensationell när han aldrig lagt av, alltid kämpat för att komma tillbaka och alltid önskat att han ska vara bra nog för att ta en plats i NHL.

Snabbfrågor med Rosén, där han utser Jens Westin till årets överraskning.

Icing-Ove: Äh, än hinner han med några comeback'er till.

Nikki Nine: Wennerholm spekulerar.

Paddan: skit kul att se matchen asså... jag skrattar åt honken. de är hans fel på 4a av målen pga tavlor allt...

Nikki Nine: Dags för Frölunda att begära W.O snart

Salle: Icebreakers är inte ensamma. 5-0 till HV efter just nu 14.30 spelat av första perioden. Mot Frölunda.

« · 1274416 · »