Berka: Han är född i Lund, har svenskt pass och tar därför inte upp en icke-EU-plats. Och enligt de uppgifter Icing-Ove tog fram från CapGeek.com är det just 30 000 kronor som han tjänar i år.
McFire:
Prioritet # 1: En målvakt i toppklass. Fram med största sedelbunten, inga budgetversioner. Fläska på bara. Spare no spences, som han i Lidl-reklamen säger. Jag vill inte uppleva ett år till utan förste målis.
Svedberg blir påläggskalv i ytterligare något år.
Berka:
Patric Carlsson håller nog inte måttet i en elitserie. Det jag har sett av honom är att han jobbar på bra i viss amatcher men att han allt som oftast har en förmåga att försvinna i många matcher. Tycker Jesper Ollas eller Hägglund är 2 spelare som borde prova på spel i Es om nu inte Leksand går opp. Hägglund är väl dessutom från Övik!
McFire: Du får gärna kolla upp deras produktion per spelade minut också. Då lovar jag att dom kommer högre upp än många andra i laget.
Men än en gång så är denna diskussion så j-a hypotetisk att det är absurt.
Det är ju så många frågetecken på silly season-himlen att det inte går att spekulera om kedjeformationer.
Spelar #21 & #19? Vilka övriga "gamlingar" är kvar. Steen? Skröder? MZA? Vem skall träna... Vi vet ju inte ens om vi spelar i ES nästa säsong för bövelen.
Jag antar att killen inte räknas som icke-eu spelare eller tar jag fel? Gör han inte det så spelar det juh ingen roll om vi värvar honom eller en Svensk från Leksand. Dock anser jag att Svartvadet skall vara 3:e center nästa säsong, den här värvningen känns väl "okej" om han fortsätter med sina 30 000/ månad, annars känns den väldigt chansartad och rätt "onödig"..