1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530915 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Snarare 20 år.

shinzawai: Och jag undrar bara vilka hockeymeriter Kent Lantz brorsa har

Paddan: Du sa det ju själv, han är brorsa med Kent Lantz. Frågar du en turkos agent räcker det väääääldigt långt.

Poffa: Hehe, men varför inte Kent själv?

Poffa: Exakt, Kent och hela hans familj borde ha gratiskuponger till 2-3 styrelseplatser åtminstone under 2-3 decennier till.

Conny tycks åtminstone vara ass. tränare för Dalarnas distriktslag för 96-kullen och om jag förstått det rätt så är väl stora delar av Lantz-släkten aktiva eller har varit aktiva i Avestas hockey, Frisco kan nog slå mig på fingrarna om jag har fel här, rumpmas som han är. ;)

Redigerad kommentar

Jag hoppas för resten att "Berra" inte nöjer sig med skånsk scouting utan att hans ansvarsområde inbegriper Skåneländerna Halland, Blekinge samt de södra delarna av Småland också. Sveriges bästa Division 1-hockey spelas ju i alla fall i sydost och kan vi hitta Häggström i KB 65 så...

Björn W: Oavsett så är det här ett stoort steg i rätt riktning. Helt rätt tänkt av Freddan & CO.

Gustafsson: Ett annat steg i rätt riktning.

spud: Tik boken var före med den här nyheten!

renen: Grattis till tik-boken säger vi då!

Grattis grattis

renen: Nix, 09:04

spud: Ja tänkte väl inte kan väl dom vara före med något.

Ska gissa att vi är en av fyra?

Wayne Gresky: Jag hoppas innerligt att vi är en av de fyra och att vi blir den vinnande parten. Den här killen liknar Tobias Enström i spelstil och den spelartypen saknar vi något oerhört. Får vi honom har vi här vår back för point i PP, vi har en spelare som kan vända spelet snabbt och som är stabil bakåt.

Vill ha!

Poffa: Ja jag tycker likadant. Det skulle vara tjänstefel av Freddan att inte försöka iaf. Hans vana att bli skadad är det enda han har emot sig.

Wayne Gresky: Timrå kan vi ju iaf avskriva direkt, trots att han är finne. De har inte ens råd med det största timråhjärta som någonsin funnits. Djurgården borde också ha fyllt upp sin backtrupp. Nubben samlar på finnar och backar, men har de verkligen plats för ännu fler? Skellefteå och MoDo borde iaf vara två av klubbarna.

Wayne Gresky: Luleå kan mycket väl vara en klubb. De fick pengar för Franssons flytt till KHL och jagade ju Skrbek, vilket innebär att de gärna fyller ut truppen med en back till.

Sedan skulle det inte förvåna mig om HV71 endera är ett av de fyra lagen, alternativt kommer bli en femte part i det här. De har pengarna och vet inte om de får tillbaka Lance Ward, samtidigt som skadan på Luoma oroar.

Färjestad, ja vem vet hur de tänker? Det enda som känns klart är att det kommer bli en rejäl huggsexa kring Koistinen.

Poffa: Jag har samma känsla, och det är sällan vi går vinnande ur huggsexor. Jag delar även din analys av potentiella klubbar. Jag vet inte hur Brynäs ekonomi ser ut men de skulle ju också behöva stabilisera de bakre regionerna. SSK brukar också kunna plocka fram lite extra cash när det krisar. Ja det är väl bara att luta sig tillbaka och se var han hamnar...

Wayne Gresky:
AIK:har värvat en hel del fastän man sa att man inte hade råd att värva mer.

DIF: har värvat fastän man sa att man inte hade råd.

VF: har värvat och här lär man ha råd, men frågan är om man verkligen kan ha en trupp på 45 pers när allt folk är tillbaka.

BIF: gick väl ut innan säsongen och sa att man inte hade pengar kvar för fler förvärv, men man värvade tysken i mål ändå.

SSK: Inte en blekaste aning.

FBK & HV: Lär ha råd och kanske av någon anledning värvar killen fastän det i långa loppet inte bör behövas.

LHF: Man fick intrycket innan säsongsstart att de inte hade så mycket pengar kvar, men de fick väl lite för Fransson och säkert gått bättre publikmässigt än budgeterat.

LHC: Ja vem vet.

Skellefteå: Har ju blivit av med både en forward och en back så lär vara ute på jakt.

Timrå: Här verkar det saknas pengar och frågan är om inte de tänker vänta till sista januari för att få en spelare för så lite pengar som möjligt.

Ville Koistinen klar för Skellefteå AIK.

Nikki Nine: SKeAIK blir giftiga i vår.

Nikki Nine: Helvete vad Skellhell har vass site. Och nu fattar man varför man fick lust att skeppa Skrbek.

Varför är vi så långsamma? Trodde att vi hade värvat skridskoskickliga spelare? Som vanligt får motståndarna vassa spelvändningar pga hög fart medans vi fastnar i mittzon i alla våra pga för låg hastighet.

shinzawai: Våga göra mål nu

Sådärja. det räckte att jag stack till köket för att göra omelett.

NuMo: 2-2 nu i efterföljande 5 mot 4.

MorganaLefaey: Jaaaaaaaaa

Sådärja. Det räckte att jag snabbt som ögat sprang på toa för att tömma blåsan.

MorganaLefaey: somnar av och till ik väll... trodde när jag vaknade att LHC vunnit, men vaknade upp precis och d et står 2-2

NuMo: Jag for från en kompis vid 2-0 kom hem och loggade in och fick se 2-2

NuMo: Haha. Spring iväg igen då.

NuMo: Jag har länge tänkt läsa "Huset Buddenbrooks" av Thomas Mann, skulle du inte kunna vara så snäll att du sticker och läser den åt mig? :)

MorganaLefaey: Nu hjälper det fan inte vad jag gör. Har nu diskat, det var inge bra för nu blev vi en man mindre.

En blind domare....men som tur var en oblind.

NuMo: Ack

earth to reality, är det kuben som dömer?

MODOJohan: JKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA K FOP

MODOJohan: Kolla Josefsson.

Vilken rajd.

Fan va gööööööttt!!

MODOJohan: Lördagsgodis!

Så jävla skönt jaaaaaaa

Björn W: Fan! Modo spelar ju hockey precis som timrå gjort de senaste åren. Fullständigt opålitligt. Vad beror det på?

Björn W: Får väl fråga svarten sen vem som röt till. Han sa ju något om att den som känner för det får görat. Fungerat bra so far

NuMo: Menar du slutspelshockey?

spud: Nu hittade domaren ett gruskorn igen.

spud: Onödigt värre. En icke godkänd utvisning

NuMo: Vi har en röd mule som lyser upp vår väg och den ska lysa, klappklapp, klapp, klappklapp!

Björn W: Tre solklara lägen att få pucken ur zon, men vi snubblade på mållinjen varje gång.

NuMo: Hur räknar man det där för Josefsson? Har han 0+2 nu?

Trist att man är så rädd för att slå icing när det behövs.

« · 1299500 · »