1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012

spud:

Han hade bra fart på rören de matcher jag såg, så ska vi prioritera det så är jag nöjd.

Däremot kan ju hans storlek vara ett minus, lite bröderna Enström över den...

yngwie: Alla uttrycker glädje inför att denne SO ska vara klar, men ingen säger varför. En liten ung kille som gör runt 35 poäng i allsvenskan är ju inte per definition en succé värvning enligt mig, men jag har gärna fel här.

yngwie: vi hoppas på de

Är det sant att Simon Olsson är klar så jublar ja! :)

Poffa: På tal om Simon så hade han just ett skott på tarkki på viasat hockey. :) Så spana på lite extra nu.

Gustafsson: Känns som en vettig värvning, men det kräver att man ger honom chansen. Ska han lyckas krävs det nog att han får spela med en liknande omgivning som MZA fick direkt i Modo. Vi får inte misshandla honom på samma sätt som vi gjort med t ex Rosén, genom att sätta honom i en tredje eller fjärdekedja med begränsad speltid.

Tummen upp om han skulle vara klar, Macke.

Gustafsson: Skulle kunna slå väl ut. Gillade också Liljewall de matcher man såg med Rögle.

Bad_Brett: Känns åtminstone som en jäkligt spännande värvning, det kan gå åt helvette men med 100% utdelning så har vi en ny Zucca.

Jag hade inte bangat.

36 : Tack för förklaring (Y)

Atjoo91: Du måste ha en användare där för att se "Silly Season" .
Finns under "Vem kommer härnäst?"

36 : Kan du ge länk på på LJ Forum vars? Eller säga vilken tråd?

MorganaLefaey: Håller helt med dig, det vore katastrofalt.

Bad_Brett: Verkligen trevligt ifall det är sant!

36 :

Om det stämmer så jublar jag högt! Det är en personlig favorit som kommer att bli riktigt sevärd.

36 : Jaha

Simon Olsson från Rögle ska vara klar för Modo läser jag på LJ-Forum.

MakeMyDay21: Jag tar för givet att man fört samtal med spelare och agenter som om man vore ett ES-lag medans man spelade i kvalserien. Kanske att man de fått ligga på en lite svalare nivå i raggandet, men knappast att man liksom står och väntar tills den dag man vet säkert.

hs0n: Ja jag får väll se det på det sättet, sen att vi har haft minst tid köper jag inte, man måste ändå ha haft en plan och kollat på spelare då man vetat och förmodat att man kanske spelar es nästa år eller har jag fel ?

supertrött: Nu är det det, i varje fall.

Äh, vafaan, dags att baka en kaka och styra upp ett samtal med Macke och lämna över min önskelista ;)

Paddan: Det var väl rätt tyst då också .

MakeMyDay21: Själv tycker jag det är mer spännande när det är tyst på ryktesfronten än när Freddan springer runt och i princip talar om allt vad han gör på dagarna.

MakeMyDay21: Vi har haft minst tid också.

MakeMyDay21: Jag tänker precis som dig, men då är det nog mest för att då kan man bara bli positivt överraskad och inte besviken ;)

Alltså detta är så segt alla lag har värvat utom vi.

Att vi har nått stort på G tror jag inte ens heller på om jag ska vara ärlig.

Då hade man ju åtminstone hört lite rykten men det är ju helt knäpptyst.

Jag är orolig........

McFire: I en chatt på ÖA i vintras så sa Svarten att han inte trodde att Samme kommer hem igen.

36 : Jo, jag tror han har ett år till va? Jag följde bara upp diskussionen nedan ang att ha han som offensiv "proucerande" center eller inte. :)

McFire: En fråga, har inte Påhlsson kontrakt?

Bad_Brett: Håller med, Sundström och Påhlsson som centrar för lina 1 och 2 skulle jag inte döma ut på förhand iaf. Påhlsson var som sagt förstecenter i Frölunda under lockouten, i enligt mig ligans bästa kedja, slutade med SM´-Guld. Att Han och Sundström sen tillsammans skulle bilda seriens bästa boxplay par i viktiga situationer känns rätt okej det med.

Poffa:

Samma sak sades om Sundström när han åkte hem. Skillnaden jämtemot till exempel Lundqvist är att Sundström och Påhlsson har hamnat i sitt fack tack vare (eller på grund av) sin otroliga speluppfattning, medan Lundqvist snarare har byggt sitt spel på en enorm arbetsmoral.

Jag är övertygad om att Påhlsson skulle kunna vara en duktig spelfördelare i powerplay om han fick chansen. När han väl har fått chansen att spela med kreativa spelare tycker jag att han har visat upp ett väldigt bra passningsspel.

MorganaLefaey: Just nu en målvakt, tre backar och sju forwards med kontrakt. Men det kanske räcker så, på 50-talet hade ju lagen ofta inte fler spelare än så i truppen. Ett backpar och en avbytare, två kedjor och en avbytare. Kunde man utöver dessa hitta någon som kan spela mer eller mindre nonstop som Nicke Johansson gjorde skulle mycket vara vunnit.

Fast skämt åsido, jag tror man har något intressant på gång. Synd att man tappade Ritchie och att man inte gav Hägga ett nytt kontrakt, men man har nog någonting på gång, kan inte tänka mig att man bara sitter och rullar tummarna och hoppas på att det där massmejlet till agenterna ska börja ge resultat.

Poffa: Jag tror nog att Samme kan ha samma roll som Warg hade i Skellefteå och som Påhlsson själv hade under lockouten, men det krävs i så fall kreativa yttrar.

alnöit: Jag har ingenting emot Samme, men jag hoppas inte det sitter folk därute och räknar med att han ska bli vår producerande förstecenter. Gör man det så begår man samma misstag som Frölunda gjorde kring Pebben och Joel Lundqvist.

Man värvade hem dessa spelare och trodde de skulle producera stort, när de i själva verket är extremt duktiga spelförstörande spelare. Får vi hem Påhlsson så har vi en av ligans bästa BP-spelare och en av ligans bästa defensiva centrar, men det krävs fortfarande två duktiga offensiva centrar om Susse väljer att lägga av eller spela utomlands.

Skriver Thoresen på för Modo så blir jag extremt glad. Ror man hem Påhlsson så bjuder jag alla världens modoiter på glass. Sannolikheten är väl nästan noll, men hoppet lever än så länge!

Wayne Gresky: Jag tycker att Timander borde passa på att lägga av nu när han har fått en andra chans sluta på "topp", detsamma gäller Svarten ifall Sundström fortsätter och tar hans centerplats.

Wayne Gresky: Nu jäklar händer det saker....i tidningarna.

Johnny Bravo: Det blir väl som det blir för mitt lag - 10 - 12 st.

Gidde: Tidningar är tidningar :)

Hur många nya måste in nu då? På ett ungefär?

Johnny Bravo: Lite magstarkt av hållberg som varit näst intill bänkad i 2 säsonger, påstå att han "har några år kvar"
Sollefteå kanske behöver en rutinerad back?

Johnny Bravo:

Gillar tidningsrubriker! :)

Om man har ett utgående kontrakt, och inte får det förnyat, tvingas man bort då?

MakeMyDay21: Bra, modo har rensat lite och förutom byron som gick frivilligt så är väl enda lill ev:a frågetecknet hägga.

Modoledningen har som jag ser det tagit många bra beslut, nu är det väl bara snart några nyförvärv som saknas.
Denna rensning i truppen och snack om nedskärningar i budgeten bör betyda att vi får se några juniorer i truppen till hösten, mycket trevligt!

MorganaLefaey: Så är det nog bland de flesta lagen i serien. Har för mig förvisso att Luleå skulle öka lite i sin trupp också men det är svåra tider som gäller för elitserielagen.

Kan man dock bygga smartare behöver en minskad budget inte innebära ett sämre lag. Där ligger väl fördelen för er och för oss som håller på det rätta laget att man har chansen att bygga om rejält och förhoppningsvis förbättra sina positioner avsevärt i jämförelse med det helvete vi kallar för säsongen 10/11.

Paddan: Enligt Aftonbladet Plus undersökning bland höjdare i föreningarna så kommer MODO troligast skära ner lite på spelarbudgeten samt att man kommer ha en någorlunda lika spelartrupp när det gäller antalet. " i varje fall inte större." är något som nämns.

Jag som tyckte man började säsongen med en klart för liten trupp. Så hoppas han då syftar på truppen efter de nya spelarna kom in.

Men FBK funderar på att skära ned med 10-15%. VF och TIK med 15-20% och är väl bara AIK och VXO som tänker öka spelarbudgeten.

Josefsson i stort sett klar
2011-04-18 16:04:25
Daniel Josefsson blir nästa man in i laget.
Enligt uppgifter från en källa som som mejlat mig så är det klart för att han spelar i Malmö.
I lördags kunde MrMadhawk.se berätta att det var nära.

Idag hörde källan av sig igen.
- Josefsson kommer att skriva på ett kontrakt som sträcker sig över en längre tid än övriga spelare i truppen och som jag sa i lördags så värderas han oerhört högt av båda Nyman och Strömberg.

Jag ringde för sakens skull upp Stefan Nyman.
- Har vi saker klara så kommer vi att gå ut med det. Alltså finns det ingenting som är klart nu, säger han.

Tips:
Malmö kommer gå med värvningen antingen ikväll eller kanske avvaktar man morgondagen. Eventuellt kan det bli så att man vill leverera en nyhet på landskampen på torsdag också.
Eftersom källan hänvisar till ett längre kontrakt så ska vi väl kanske gissa på, tja, tre år?

Notera att Daniel Josefsson inte har gått att nå för en kommentar.

mrmadhawk.se/

Gustafsson: Kul för han, han kommer garanterat bli en viktig och produserande spelare i rögle.

Lycka till hägga, kör så de ryker!!

Häggström klar för Rögle enligt "Örnen" på LJ's forum. ( Tror han finns här med)

Dragan 2k: Faxar, äh vilken stenåldersteknologi. Här satsar vi stenhårt på hålkort! Det är den nyaste tekniken, säger de som vet.

Poffa: 11 and counting. Snart kommer det dock gå åt motsatt håll när böset ska skickas iväg.

Eventuellt kan ni få en center billigt av oss. Hårt arbetande. Ja. Det är det han kan egentligen. Han kan täcka skott och förlora fighter också.

Lindqvist. Jag faxar uppgifterna direkt till er GM as we speak.

« · 1376191 · »