1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533966 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Paddan:
Jag får det till knappt 10000 st "hur xxxxx som helst" på officiella...

Redigerad kommentar

Paddan: Eller så blir det catwalk med speedating, här har vi t.j hensik, han är en kille på styva 25 vårar som söker kvinna för mysiga hemmakvällar och trevliga skogspromenader...

Berka: Säger som icing-ove, man ransonerar i träsket bland allehanda floskler och "som helst".

Paddan:

Det blir en pressnotis om att det inte blir något nyförvärv den här säsongen, men att man håller dörren öppen ifall det skulle dyka upp något extra.

Man kör hemsnickrat i stället.

Berka:
Man behöver bara säga: "Den här värvningen är hur kul som helst" en gång...

Paddan: Vad vinner man på de?

Berka: En stor presskonferens a la finska ligan där man presenterar tränare och sju, åtta nyförvärv på en och samma gång.

Lumber Jack: Det ska bli roligt att höra anledningen till modos jättemörkande för de utgår jag från att dom gör!

Kom igen nu Macke, dra iväg ett pressmeddelade innan du gör kväll.

ModoKollen: Känns faktiskt att han inte är något för elitserien.

Modo visade intresse för Pär Edblom men det blev inget.

Frisco: Jag löser det genom att posta ett silly-inlägg i den förhatliga och allmänt avskydda kategorin namedropping:

Är det någon som har koll på Niclas Lundgren i Västerås? Back, bra ålder och femte bäst +/- i allsvenskan. (Jag tror nämligen inte att vi kommer att lyckas värva fem internationella toppbackar, så någon form av utfyllnad behövs.)

www.vik.se/index.php/laget/nyheter/14-intervjuer/1482-intervju-med-niclas-lundgren

www.eliteprospects.com/player.php?player=5661

Wayne Gresky: Det är väl dåligt antar jag. Hur löser jag det?

Frisco: Hur är det med tråddisciplinen?

lu93rowa: Det är väl hästhoppning där de brukar hyra in sig?

Frisco: såklart har frölunda bortaplan för 7e året i rad :)

Snart dags för premiär:
Torsdag 2011-09-15 19.00 Fjällräven Center MODO Hockey - Frölunda HC

Wayne Gresky:

Visst hade vi Jalonen på kroken för några år sedan? Där har vi min drömvärvning...

Jalonen förändrade HIFK
Grunden till HIFK:s guld stavas Kari Jalonen.
Huvudtränaren som kom in i laget för tre år sedan började bygga laget från grunden och skapade vinnarskallar. Han fick ett slut på den halvdana inställningen i rinken som laget tidigare visat upp och i år kom äntligen belöningen efter allt slit i och utanför rinken.
– Det här är något som ingen någonsin kan ta ifrån oss, säger Kari Jalonen till Hufvudstadsbladet.

Mästerskapstiteln var Jalonens fjärde i karriären. Han har tidigare vunnit tre gånger med Kärpät åren 2005, 2007 och 2008. Han blev också den enda tränaren någonsin som vunnit med två olika lag i FM-ligan.
Inför nästa säsong väntar nu tränarbyten i både HIFK och Blues då Kari Jalonens kontrakt går ut.
Blues Petri Matikainen tar över HIFK medans Blues nuvarande assisterande tränare Lauri Marjamäki tar steget till huvudtränare hos silvermedaljörerna.
Kari Jalonen fortsätter nu sin tränarkarriär i KHL då han nästa säsong kommer att träna Torpedo Nizhny Novgorod.

Poffa: Länken var ny, men innehållet är samma som skrivits tidigare på forum och bloggar.

Lumber Jack: Med risk för att jag kommer med en gammal länk så kan jag bidra med detta.

Poffa: Nu tar jag mig en par timmars tur ut i skogen. Se till att det finns ett förstklasigt nyförvärv när jag kommer hem igen.

Poffa: Orolig är i alla fall inte jag ännu, men det skulle stilla min nyfikenhet en hel del.

Händer det något idag, tro? Känns som att det borde hända en hel del den här veckan, för att på något sätt minska oron som gnager hos de flesta.

bisterfinnen: Det gick ut efter säsongen som varit, så det är väl så att han inte får förlängt.

Bittesehr:

Ja, precis. Såg just det och undrade om jag hört något om det tidigare?

Hur såg hans kontraktsituation ut?

36 : Bonsa verkar lämna enligt silly season på hemsidan. Inte så oväntat.

mrpm: Han verkar inte trivas med att jobba hårt för en plats heller.

MakeMyDay21: Gissningslekar kan vi alla ha! ;)

Verkar inte som Sondre Olden trivs i Övik...

Hahahaha, Nagy till Örebro.. Visst har väl Crosby signat för Almtuna och Marian Hossa för Borås också?

Kom igen nu grabbar, så jävla dåligt med rykten är det väl inte att vi behöver nämna liknande va.. :)

yngwie: Om du klickar på kommentarer så ser du att dom haft en liten diskussion därnere......bara bullsh*tt som du säger.

MakeMyDay21: Var står de? Nagy till Örebro? Finns inte ens en liten möjlighet btw.

Redigerad kommentar

MakeMyDay21: Bara ett rykte men ändå långskott som fan enligt mig.

Okey här kommer intressant läsning nagy till örebro?

Det måste bara vara omöjligt ???

mrmadhawk.se/2011/april/johnssonryktet-dementeras.html#comment

Frisco: Förlåt mig. Nästa gång ska jag se till att inga dyrbara sekunder framför datorn går till spillo! :)

MakeMyDay21: Lägg ut länken istället för ctrl c ctrl v

lofvenring.blogg.se
modokollen.blogspot.com

Står om Simon Olsson där såg jag!

Dragan 2k: Inte direkt jag som skrivit det du såg väll att det stod Aftonbladet.

MakeMyDay21: Projektiler? Vilka projektiler? 

Om du mot förmodan skulle vilja sätta dit någon i sann CSI anda kan du plocka horder med Kallio DNA i hockeyrinkarna. Var frågar du dig? Enkelt. Vid sargerna.

alnöit: Tydligen inte........

Johnsson till Djurgården?
25 april 2011, kl 21:14 Skrivet av Grefve Anmäl !

Ryktena började på Djurgårdens forum i fredags.

Sedan spred sig nyheten till bloggen Mr Mardhawk under måndagen. Ryktet: Kim Johnsson till Djurgården. Agenten Bo Falkman reder ut:
– Nej, stämmer inte. Han ska inte genomgå någon läkarundersökning och just nu bor Kim i USA och tar det lugnt. Vi vet inte alls vad som händer i framtiden och vi har inte tagit kontakt med någon klubb, säger Falkman till Sportbladet.

Falkman ska hälsa på Kim Johnsson under den kommande tiden, men det handlar om en artighetsvisit, mestadels.
– Vi har också en del affärer tillsammans. Men vi kommer inte att prata hockeyframtiden, säger Falkman.

Kim Johnsson har inte spelat ishockey på över ett år och drabbades av en svår hjärnskakning under säsongen 2009-10 i Chicago Blackhawks.

Aftonbladet - Silly

Atjoo91: Han blir Kallios radarpartner
25 april 2011, kl 10:13 Skrivet av Jimmy Stålnacke Anmäl !

Bloggaren MrMadhawk avslöjade i går att det är forne Skellefteå-centern Brad Moran, 32, som är Växjös klara transatlantiska värvning.

Det satte i gång processen.

Smålandsposten (som tidigare berättat att en transatlant är klar) gick efter MrMadhawks avslöjande ut med samma uppgifter och även Norrans hockeyblogg hade fått bekräftelse från trovärdiga källor att så var fallet.

1+1+1=3.

Visst är Brad Moran klar för Växjö. Men jag väntar tills klubben offentliggör det innan jag ropar hej.

Moran+Kallio borde bli en bra kombo. Kanadensaren står för flippmackorna, finländaren för projektilerna.

/Stålnacke

Aftonbladet.

Atjoo91: Landar växsjös den killen så är det snudd på otroligt bra jobbat av dom

Atjoo91: Nej, det är nog Jan Urbas spelar i Malmö.
Opererade axeln för ungefär en månad sedan.

Atjoo91: Läste nyss på Smålandsposten där Växjös sportchef Henrik Evertsson uttalar sig på följande vis "Man kan väl säga att bara några smådetaljer återstår. Innan vi skriver med honom vill vi försäkra oss om att hans axeloperation gått bra, förklarar Evertsson."
Hensick har haft en axelskada sedan tidigare.
Tro om det är Hensick dom plockar?

Någon som tror att ett nyförvärv presenteras imorgon?

Jag tippar på att det kommer två på torsdag, och förhoppningsvis så har vi
landat TJ Hensick och Pär Edblom då.

Kim Johnsson ute på marknaden. Ska väl noteras att det blir Djurgården för honom. Värt att nämna är dock att Kim och vår biträdande GM är gamla lagkompisar från Flyers!

Jonas Ahnelöv kanske kan vara något? Ryktades till Djurgården men blir nog inget där.

Ifall Samuelsson blir tränare kanske han blir värvad?

Örnen: är det något du är säker på angående hensick? av vad jag hört så har ni inte anmält intresse.
Dock så vill ni ha osala

« · 1377761 · »