1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533972 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Paddan:
Jag får det till knappt 10000 st "hur xxxxx som helst" på officiella...

Redigerad kommentar

Icing-Ove:

Jasså, är det inte fler?

Icing-Ove: Vi i Frölunda har fåtts dras med "den fantastiska publiken" allt för ofta.

Nu däremot är det "den nystart som klubben gör..." som gäller.

Till och med Pierre Johnson tycker det ska bli spännande:

"Den nystart som Frölunda gör nu känns väldigt lockande och något jag gärna vill vara med om"

Dragan 2k: Nånting som varit riktigt katastrof för oss har varit revanschsugna spelare. För var år som de blivit mer sugna på revanschen så har våra resultat dalat. Men jag har på känn att Hasse sitter och filar på några artiklar om hur sugna våra spelare är på att få revansch, kanske hur sugna som helst?

Sen blev jag less på "heart of hockey" 3 sekunder efter jag såg sloganen första gången.

Dragan 2k:
Nystart och revansch, det är annars så kallade modoord. Kan inte alla som skriver på för er, erkänna att det är närheten till räkmackan King Size som egentligen lockar. Tänk att Lill-Honken hade råd att köpa tusen stycken i månaden...

Icing-Ove: Allt man behöver veta.

Icing-Ove: Haha. Jag och någon polare pratade om att vad coolt det hade varit med riktig sanning istället typ följande:

"Jag hade flera bra anbud men Frölunda betalade bäst. Så här är jag nu och ser fram emot att njuta av livet på västkusten."

spud: Revanschsuget ja. Det ordet har vi hört till leda här nere. Alltid revanschlust. Som tur är har vi väl ingen slogan. Däremot var väl vår maskot något i hästväg i pinsamhet.

Minns när vi hade möte med Frölunda (eller rättare sagt några av våra representanter) och de släppte bomben om maskoten Indy.

Dragan 2k:
Nu ska jag forska lite på nätet, gillar T.J. Hensick pengar, segelbåtar och räkmackor eller västernorrlandsderbyn, skoter och tomma gågator?

Wayne Gresky: Den såg inte dum ut!

Wayne Gresky:
king size 189.-
räkor, rågbröd, ägg, majonnäs, mixsallad
shrimps, rye bread, egg, mayonnaise, mixed salad

king size de luxe 249.-
räkor, rågbröd, ägg, majonnäs, mixsallad, löjrom
king size de luxe, shrimps, rye bread, egg, mayonnaise, mixed salad, bleak roe

Wayne Gresky: Den där är det bästa med mässan nu i maj. Står man i monter 5 dar i rad och presenterar produkter och pratar med kunder, då förtjänar man en King Size minst en gång under veckan.

Poffa: Det är du och drottning Silvia.

Frisco: Haha, nu var du allt lite rolig.

Men Macke, har du tagit semester? Förstår du inte att det är många Modoiter runt om i landet som redan slitit ut sina F5-tangenter? Håller du oss medvetet på halster, på ett näst intill utstuderat sadistisk vis? Vem blir vår nye tränare? Vem blir vår supercenter? Vilka backar kommer vi spela med? Och vem faaan ska Danielsson spela golf med nu när Jacke fått lämna klubben?

Svara!

Tro om Macke funderar på en HT och två assisterande coacher?

Ulf Samuelsson som HT och Andreas Johansson och Mats Lindgren som två assisterande coacher.

Poffa: En annan fråga är ju vart Anton Hedman ska laga mat. Han har ju hållit till i Jackes kök ganska ofta och lagat mat åt Jacke, Danielsson etc.

Martin S: Om han städar också så kan han mot en ringa slant alltid komma förbi hos mig. Sökt efter en husa till ok pris ett tag nu. :)

Poffa: Börjar bli rastlös och förslitningsskadorna på F5-fingret blir allt värre.

Om man har något klart så förstår jag inte riktigt varför man skall vänta med att släppa informationen. Måste vara lättare att sälja årskort, fixa sponsorer mm om man visar att man har någon form av lag. Jag får försöka övertala mig själv om och om igen att allt är lungt och man vill köra någon form av big kahuna party när man går ut med ett helt lag+tränare som är klara.

MorganaLefaey: Så har då årskortspriserna kommit. 4800 eller 5800 på etage 4 och 7400 eller 8900 på etage 2 för grundseriematcherna. Sedan kan man göra ett "slutspelstillägg" och det kostar 1200, 1600 eller 2200 kronor extra beroende på när man bokar detta.

Paddan: Vad kostar det för mig som sitter i kurvan?

Frisco: 5800 kronor på alla sektioner på etage 4 förutom 409 och 410 samt 419 och 420 som är en tusenlapp billigare.

Paddan: Hehe. Snart är nog de sektionerna också på långsidan.

Frisco: Minns vi vad våra gick på första säsongen?

bj21: Nä. Men nån annan kanske minns? Förra säsongen höjdes priset runt en tusenlapp beroende på att vi flyttades från kurva till långsida. Ingen vet hur det gick till.

Frisco: Då gissar jag på 3400. Alternativt 3800. Undrar hur de motiverar den prisutvecklingen? Det är ju knappast spelet de senaste säsongerna

Redigerad kommentar

Frisco: Ett svagt minne säger 3800:- för första säsongen. Det var i alla fall under 4000:-.

Poffa: Sades det inte då också något om att det inte skulle bli några fler höjningar på biljettpriset framöver, eller minns jag helt galet

Poffa: Det stämmer nog. Tror priset sjönk med 500 från sista året på H-Höger

Går lite lösa rykten om att Vancouver och Modo ska ha någon form utav samarbete, vilket ju inte är helt orimligt.

Hade det inte varit väldigt underhållande ifall Vancouver lånade ut Sebastian Erixon till oss under nästa säsong?

Paddan:

Som hittat! Man får börja spara till seriekortet tidigare och tidigare för varje år...

Det ryktas att Patrik Hersley är på väg till Modo, enligt folk på Lumberjacks forum. Han själv har sagt att han letar något annat än Malmö.

Senaste ryktet: Patrik Hersley ryktas skriva på för Modo imorgon.

Poffa: När jag snackade med Mr Madhawk för ett tag sen hävdade han att Hersley inte har någon skalle. Det kan inte båda gott.

Nikki Nine: Känns som att Markus Näslund kan göra den bedömningen bättre. Tror han vet vad han gör. Målmedveten som få...

Nikki Nine: Bra gjort att va 191cm till axlarna.

Wayne Gresky: Ny intervju med Macke i Dagens TÅ. Han känner sig positiv och hoppfull, trots att inga nyförvärv presenterats. Han förstår oron, men det finns skäl till väntan, han kan dock inte gå in på varför.

Truppens struktur inför nästa år är tänkt att bli en yngre variant med mindre utländska spelare. När det kommer till juniorer svara han att man ska skapa plats. Men hur många juniorer som ska tas med, det är upp till dem (Läs: träna, träna, träna, så har ni chansen! Min anm.). 

Förövrigt agerar Susse och Timander Tänkande August för tillfället. De har inte bestämt sig om framtiden ännu.  

Lumber Jack: De var tydligen snabba idag.

Lumber Jack:

"Jag förstår att många är oroliga och otåliga eftersom vi inte värvat några spelare än, men vi har valt att vänta lite av olika skäl som jag inte kan gå in på nu. Men det känns mycket bättre nu än för till exempel en vecka sedan."

Det tolkar jag som att man fick några PÅSKrifter i helgen som bara väntar på att bli officiella.

Wayne Gresky: Haha, det sista jag gör innan min lilla sammanfattning är att kolla hemsidan.

Vi kan nog sitta lite halvlugnt i båten.

Man följer upp med Ulfie-artikeln i Expresen.

http://allehanda.se/sport/modo/1.3105999--modo-ar-intressant-

Redigerad kommentar

Lumber Jack: Huvudtränare i NHL är väl målet för varje tränare så har han bud från NHL så lär det väl bli så om han inte har bestämt att flytta hem!

Berka: Han behöver ju inte vara ensam om att ha fått en förfrågan från NHL-klubbarna. De kan ju ha flera olika kandidater de intervjuar innan de anställer en ny huvudtränare.

Wayne Gresky: Jag snackade med Susse igår och då lät det som att han funderade på att fortsätta ett år till i Modo eller lägga av. Utlandet lät inte så aktuellt. Men han lät grymt sliten efter fjolåret, och det är väl ganska förståeligt.

Bittesehr: De optimala vore att få använda susse som 3:e center, han behöver inte dra lika stort lass som i fjol, sen kan man köra han mer i pp och box

Den huvudlöse på väg till Modo, trots allt?

Nu händer det saker...

- Ryno på Tryout

- Fredric Andersson klar 2 år

- Tomas Pöck klar 1+1 år

Poffa: Mycket intressant!

Poffa: Håckey spelas med Pöck, som man säger söder om kluddkungens Y.

Poffa: Ingen Hensick ännu för er då. Hoppet lever.

« · 1377761 · »