1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
lu93rowa: En av dom största talangerna i NHL, en liten överdrift kanske? Bara för han draftats tidigt, än har han inte visat mycket.

Förövrigt känns de spännande med Uffe.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Intressant namn och skönt att ha tränarfrågan löst. Nu återstår att se vem som blir assisterande.

Som sagt kan det vara läge att spekulera i om phoenixspelare kan bli aktuella nu. För att ta ett namn i mängden: Andrew Ebbett.

Redigerad kommentar

Nikki Nine: lycka till med att värva en av dom största talangerna i NHL, och tror hellre han drar till frölunda om han någonsin skulle komma tillbaka till elitserien

Nikki Nine: Jag ska försöka vara så lite spydig jag bara kan nu men tror du att det finns någon uns av chans att Boedker, som gick som 8:a i förstarundan 2008, överger sin karriär i NHL, som 21-åring och sticker till Modo Hockey?

bisterfinnen:

Jag måste erkänna att jag är en smula förvånad. På något vis är jag både exalterad och lite rädd på samma gång. Vet Uffe vad han ger sig in på? Kommer han kunna anpassa sitt coachande till den europeiska spelstilen? Den som lever får se. Spännande ska det bli i varje fall.

Det känns riktigt bra med Uffe. Det är ett nytt namn, trots detta har han fem års erfarenhet av NHL-coaching. Uffe vill ju även någonstans, och nöjer sig inte med att vara en del utav Elitseriens tränarkarusell.

Ska vi kanske försöka sno åt oss Mikkel Bödker från Phoenix nu? Även hans bror Mads kan vara aktuell.

bisterfinnen:

Det här var stort!

Alla indikationer jag hade fått lät som han inte skulle välja Modo.

En riktigt grym värvning då jag bara hört positivt om Uffe som Coach. Han kommer
klara jobbet som Head Coach i Elitserien lysande.

Nu kan vi också få ett lag som utgår från roller som spelarna kan hantera. Ett hårt jobbande lag som spelar med fart.
Vi behöver nog inte vara oroliga att våra backar stirrar puck eller att center glömmer ta upp tredje man i höst heller!

Sedan får ju J20 laget en riktigt fin förstärkning :)

bisterfinnen: Fan är allehandas artikel kring Samuelsson en rak plankning av Modos pressmeddelande. Svagt.

InVinoVeritas:

WOW. That´s big.

InVinoVeritas: "Sonen Henrik (spelar ej back som sin far utan forward) som vann U18 VM för USA för en tid sedan kommer även han att representera MODO Hockey kommande säsong."

eliteprospects.com/player.php?player=33217

Viskarn: Nu är frågan:

Kan Ulf lära laget att spela bred hockey?

Eller kommer han att lära laget att spela smal hockey, som han liksom låter jäsa ut.

InVinoVeritas: Det är alltid roligt med spännande Modonyheter.

InVinoVeritas: Nice!
Tycker det här känns som en riktigt vettig lösning på tränarsidan. Han lär väl ha lärt sig ett och annat som assisterande coach i 5 år i NHL.

Bra jobbat, Mackan!

alnöit: Vad är det som gör att man hoppas på att han väljer MODO? Vad i hans historik är det som lockar? Han är förmodligen dyrare än de alternativ som finns.
Jag hoppas att MODO vinner alla matcher nästa säsong.

Viskarn: Känns faktiskt som att Uffe väljer Modo. Hoppas!

Gustafsson: Jo, jag såg att du hade skrivit det. ;-)

Och ja, jag håller med.

Poffa: Hellre att de säger att han är lat och ointresserad än t.ex. att han har noll speluppfattning. Får man en chans i Elitserien så lär man väl åtminstone jobba hårt för det?

Nikki Nine: Läser man kommentarerna till det inlägget, så får man en bild av en splittrad supporterskara. Rätt många anser att Malmö, med Nyman i spetsen, gjort bort sig när de inte signade Hersley på ett nytt kontrakt. Men det är även en hel del som beskriver Hersley som lat, ointresserad och tämligen medioker och därmed hyllar Malmö för att de inte skrev kontrakt med honom.

Det enda alla (nästan) verkar vara överens om är att han har en riktig bössa och att han ofta träffar mål, de gånger han skjuter.

Icing-Ove: Lars-Erik Spets var grym mot Sverige!

Berka:
1999/2000 spelade vi final med backarna Hållberg, Alavaara, Pihl, Bouchard, Hedin, Öberg, Duus. Mirakel kan hända igen....Till och med en Timrå Hillbilly kan spela final om allt klaffar. Håll hoppet uppe optimist-Olle!

Icing-Ove: Om vi ser det lite såhär så är nog inte hersley sämre än vare sig Hållberg eller AE, däremot är han nog betydligt billigare.

Nikki Nine:
Vi får hoppas på en nytändning och utveckling för honom.

Poffa:
Kan det bli en ny Markus Karlsson tro, tvåa i interna målligan 1997. Ibland hittar ju MoDo guldkorn...Man vill ju vara optimist så här under sillysäsongen.

Bad_Brett: Jag tror mycket mer på denna värvning, än på Ryno. Därmed inte sagt att det här är en suverän värvning utan det säger nog mer om hur lite jag tror på Ryno.

Det man kanske ser hos Hersley är skottet i PP, samt att han är högerskytt. Men ser man till backtruppen så här långt så skulle jag gärna se tre backar till. Två starka defensiva pjäser och en offensiv sak. Timander, Pikkarainen och nån transatlant med defensiven som sin expertis, kanske?

"– Men först och främst ska jag göra en riktig bra sommarträning och vara med från start. Jag hade problem med ett knä inför förra säsongen och säsongen dessförinnan kom jag sent in i det."

Nikki Nine:

Jag har inte sett honom tillräckligt för att kunna bedöma detta, utan nöjer mig med att säga att det skulle förvåna mig mycket om detta blir succé.

Bad_Brett: Hersley har ju tydligen inget psyke och svårt med koncentrationen vilket leder till en del misstag. Sondell 2?

Bad_Brett: Valet av tränare känns viktigare än någonsin. Den här gången måste det bli rätt!

mrpm:

Vet inte riktigt vad jag tycker om denna värvning. Visserligen gillar jag idén med att värva flera spelare med utvecklingspotential, så att de kan trigga varandra lite som 73:orna gjorde. Men på samma gång känns det som att det finns en uppenbar risk för att ett sådant lag hamnar i djupa svackor ifall självförtroendet inte är på topp hos spelarna.

Tillsammans med Ryno är nog detta den värvning jag tror minst på hittills.

Sawchuk: Vilka allsvenska spelare har tillräckligt bra puckhantering, spelsinne, tempo och fysik för att kunna kliva in i elitserien kommande säsong anser du?

Med tanke på att nyförvärven inte verkar värvade i stenhård konkurrens kan tala för att det finns lite slantar kvar till spets också. Man får leva på hoppet.

Sawchuk: Truppen är långt ifrån klar. Spetsen kommer nästan alltid efter VM..

MorganaLefaey:

Ja, det känns ju som vi fortsätter på breddspåret ett år till. Tycker personligen inte att
det känns sådär jättelovande, men jag har väl fel i år igen....

Mest oroande är att alla förvärven är rätt mediokra i puckhanteringen.

Hoppas verkligen Macke har minst ett par ess i rockärmen.

Berka: Inte vad jag vet. Men de har väl inte kontrakt heller.

MorganaLefaey: Är det klart att bartecho och nagy lämnar ?

yngwie: Kan vara en smart värvning. Kom ihåg att det var en hel del hype kring killen tidigare i hans karriär. Men jag börjar tycka det ser nog ut snart med spelare som man beskriver "Har otrolig potential", "Har tagit ett steg framåt i utvecklingen" osv. Hoppas på lite säkra namn nu. Skulle dock kunna tänka mig en Simon Olsson typ till för att ersätta Häggström typ.

Som Öa skriver "Hoppas verkligen att Markus Näslund får förutsättningar till att bygga nytt. Inte bara billigt"
Helt klart underpresterade en hel del av våra så kallade stora namn. Men Sundström, Nagy, Bartecko och Ritchie måste ersättas med spelare som vi vet producerar. Nu tror jag inte på att man kommer kunna matcha lönekuvertet på Nagy och Bartecko, men som Sundström uttrycker sig så kanske man skall börja med en bred trupp så inte toppen körs slut på, både mentalt och fysiskt.

Forwards UT:

Nagy
Sundström
Bartecko
Ritchie
Rosén
Blomqvist
Häggström

Forwards IN:

Andersson
Hari
Ryno (Try-out)

Backar UT:

Hållberg
Josefsson
Eriksson
Jonsson
Timmy

Backar IN:

Pöck
Hersley

Känns som en intressant värvning. Bra jobbat.

Nikki Nine: Haha, snacka om "snappy comeback". Två twittrande inlägg och en blänkare i kommentatorsfältet på MrMadhawk.se sa alla att Hersley var klar för HPK.

Nikki Nine: Hannu vill stanna, macke vill att han ska stanna. Men ett krav är att få honom att förstå att han har alkoholproblem, och få bort det.

NuMo: Adam Andersson anno 2006?

Gustafsson: In med Pikkarainen, och 1 deffensiv och 1 offensiv till så är jag nöjd.

Gärna någon från VM.
Kyle Klubertanz kan vara den offensiva, och Timmy den defensiva?

NuMo: Känns som att vi med dessa två backvärvningar försöker bli ett mer spelande lag från backposition, vilket är på tiden. Frågan är vad Pöck och Hersley innebär för Pikkarainen?

Nikki Nine: Lovande Rightskytt som älskar att spela PP och ta avslut.

Kan väl inte bli mycket bättre.

WIIWAAWOOWAA!

Redigerad kommentar

? - Pöck
OKT - Hersley
Westin - ?
Jonsson

?

Verkligen ingen koll på denne man, hoppas de har scoutat honom bra.

Poffa: Macke says otherwise.

Poffa: Är hersley en back vi behöver då?
Jag är inte vidare påläst på karn!

Info på diverse bloggar och twitter säger att Hersley, som ryktades till Modo, är överens med HPK Hämeenlinna om ett kontrakt.

« · 1378986 · »