1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
lu93rowa: En av dom största talangerna i NHL, en liten överdrift kanske? Bara för han draftats tidigt, än har han inte visat mycket.

Förövrigt känns de spännande med Uffe.

Redigerad kommentar

NuMo: Men vad faan är det här, här ska vi värva ungt och lovande och så värvar vi en 47åring. Näää... skäms tamefaan!!!!

/P-O Brasar

Wayne Gresky: Ja, vem blir assisterande.

Peter Gradin har ju skjutit hela Härnösands organision i sank och i samma andetag avslöjat att "Det är dags för mig att ta över Modo nu."

Tänk om Peter känner Ulf.

NuMo:

Jag ser gärna Hasse eller Svarten som assisterande.

Bad_Brett: Man kan ju lungt säga att vi nu har lite nhlrutin på ledarsidan.

Vad kan han kosta tro?

Redigerad kommentar

yngwie:

Asst. General Manager Peter Forsberg
Goaltending Coach Maciej Szwoch
General Manager Markus Näslund
Head Coach Ulf Samuelsson

Ser bra ut på pappret såhär långt.

Olle: Ja, jag tror att det finns en uns av chans. Är det troligt? Nej. Skadar det att höra sig för? Nej.

Spännande! Säga vad man vill om Modo men det blir aldrig tråkigt.

Nikki Nine: Ärligt talat. Att modo hör sig för med Phoenix om att få värva Boedker, det är så absurt att det förmodligen skadar mer än vad det hjälper.

Lycka till med uffe. Jag är skeptisk som vanligt men det skall bli intressant att följa.

Olle: Klart du är skeptisk, du är Timråit.

Hur det än går med Uffe som ny tränare och våra ex.proffs i ledningen nästa säsong. Visst måste övriga småklubbar i Elitserien börja tröttna på all publicitet MoDo får? Går väl att använda som argument i jakten på sponsorer också?
Kommer vår nya ”hårding” att lära ut allt han vet om tjuvsmällar nu? Det kan nog bli en intressant säsong som följer. :)
Senast vi hade en kille från Västmanland i båset var det ju hyfsat drag också!

Redigerad kommentar

Olle: Ok. Noterat.

bj21:

Extra publicitet är farlig terräng.

Anders Trollsås gottandet i att Modo fick ohämmat med extrapublicitet jämfört med andra klubbar när Foppa gjorde comeback häromåret fick ju bl.a. Wikegård att gå i taket.

Wikegård missupfattade ju själva gottandeanledningen och tyckte att Trollsås var en självgod idiot varvid Wikegård valde att ge Trollsås en massa nedsättande öknamn, på ett infantilt sätt som bara han kan.

NuMo: Jo jag minns det och avund är väl en av dödssynderna? ;-)

bj21: Alltså, jag kan ju inte säga att jag direkt har någon koll på vad för hockeyfilosofi Ulf förespråkar eller hur han är som ledare, men vad spelar det egentligen för roll när det samtidigt känns så otroligt intressant och spännande?

En jäkligt cool värvning helt enkelt.

Gustafsson: Absolut!

Gustafsson: Verkar som att han själv också hade svårt att förklara sin hockeyfilosofi. Fast det lär vi väl få se, vad det lider. Nu blir det intressant att se vem som kommer att spela "andrefiolen" i tränarstaben.

NuMo:

All publicitet är bra publicitet.

Paddan:

Lista utan inbördes ranking. Fyll gärna på listan och med goda argument.

1. Peter Gradin.

Vill bli Modotränare och säger sig stå till förfogande. Bor ju lokalt dessutom.

2. Tomas Sandström.

Barndomskompis och delägare i ett alkolåsföretag. Två viktiga egenskaper som skulle vara bra för Modo.

3.

Tuffe Uffe som förstetränare, inte helt förvånade efter det som skrevs i Aftonblaskan så sent som igår. Kommer bli spännande och det känns som att det inte kommer skrivas mindre om Modo kommande säsong.

Tror dessutom att Tuffe Uffe kan få spelarna att ge sitt yttersta, framför allt nu när vi verkar ta in många unga spelare.

Det som glädjer mig mest är nog trots allt att J20 får ett riktigt supertillskott i form av Henrik Samuelsson. Där har vi en attraktion för oss som brukar spendera en hel del tid åt att kolla på juniorhockey.

Poffa: "The best of the bunch? 1994 has serious upside!
First off we will apologize to Ulf and Phil Samuelsson. Why? Well The Scouting News is not exactly going out on a limb when we tell you that 1994 born Henrik Samuelsson is the most talented hockey player in the whole family. "
www.thescoutingnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4080&Itemid=54

Uffe klar! Nu vill jag se Mats Lindgren som assisterande :)

NuMo: De roliga är ju att Wiken kallar han "Trollsås" fortfarande. "Den där Trollsås eller vad han heter".

hs0n: Det behövs mer nhl-rutin i ledarstaben, fler Samuelsson i organisationen. Vad gör Kjell nuförtiden?

hs0n: Vi kanske ska posta något nyare? Det har ju hänt en del sedan han var tolv år...

yngwie: Ett tag kallade han honom för "Trollstav" ;)

NuMo: Ulf Dahlén? Niklas Sundström om han slutar. Fredrik Andersson är ju ett givet namn i de här sammanhangen. Sen så skulle vi ju kunna köra ombytta roller och ha Gretzky som assisterande.

Wayne Gresky:

Ulf Dahlén är väl uppbokad redan, vart det nu var.

Sundström fortsäter att spela, det tror jag. Svartvadet likaså.

Fredrik Andersson vill jag inte ha i båset på ett tag igen.

Vad sägs om Little Joe? (Tommy Samuelsson)

Danne93: Haha det stämmer ju, nu när du säger de minns jag. Kärt barn har många namn. ;)

Sitter å dricker kaffe i min fina modomugg, stolt modoit. Längtar till hösten!

yngwie: Men norge haha dom spelar ju ut USA i inledningen :) och gör nu 1-0 :)

Berka: Heja Modo, eller just ja Norge!

Haha 2-0.

2-0 bastansen i boxplay, USA är i chock

Berka: Trådfel!

NuMo: Jag skulle vilja ha en fd forward som assisterande, någon med nyare erfarenhet av hockey på stor rink och någon som inte har direkta ambitioner på att vara förstetränare i nuläget.

Wayne Gresky: Cam Neely?

Lumber Jack:

LOL!!!!! :)

Wayne Gresky: Huvudsaken tycker jag är att våra tränare lyckas koppla ihop lagdelarna med varandra så att det blir en helhet.

Jag vill alltså ha en mittfältstränare.

Våra förhoppningar om att pusslet fortfarande har en hel del godbitar förstärks.

"Som ledare har han en helt annan kravbild och eftersom han sätter enormt högra krav på sig själv så kan han också ställa krav på sina spelare.
– Men nu är det upp till mig att se till att han får ett bra spelarmaterial och vi har börjat lägga det pusslet, säger Näslund."

Susse fortsätter, helt säkert.

NuMo: Klart Susse fortsätter, annars skulle jag bli mycket förvånad. Det kommer nog ett besked i veckan känns det som.

yngwie: Man kan ju knappt bärga sig. Vem blir assisterande tränare?

Det är kanske inte så tråkigt att vara modoit just nu.

HA i intervjun med Hari "och du pratar naturligtvis utmärkt svenska..."

MEN SPARKA KARLN NU!!!

Salle: Fyll-Hasse är den mest pinsamma frontfiguren för Modo. men tyvärr så hörsammar inte föreningen kritiken eftesom man låtsas som att supportrarnas ord inte är värda något. Man har stoppat öronen i sanden.

NuMo: Jo man hoppas verkligen på tre pusselbitar som passar in i 1a formationen. Kanske inte blir så spektakulära som nagy och bartecko, men nog bör de tre bitarna fortfarande vara bitar som inte lagts in i den stora bilden.

Skall också bli intressant att se om de tar hänsyn till susses kommentar om för svag/liten start-trupp. Hur som haver är en hörnbit hittat sin plats i Uffe så kanske går lättare/snabbare nu att bygga vidare

MorganaLefaey:

Susse och Timmy, hoppas Samuelsson på.

Har säkert egna uppslag på rekrytering av spelare dessutom.

NuMo: Låter bra!

Hur långt var kontraktet med Uffe?

yngwie: 2 säsonger. Vilket i praktiken blir ett år som han jobbar och ett år med betald fritid.

Redigerad kommentar

spud: Perfekt, vet vi vad vi har i två säsonger.

Nu har vi tränare. Nu vill jag se spetskompetensen, som det så fint kallas, ramla in i truppen.

Lumber Jack: Hur gick det med rask som rycktades till Modo för ett tag sedan?

Berka: Han är inte klar för nåt lag än. Men FBK är väl ansett som det hetaste spåret.

« · 1378986 · »