1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012

Örnen: Om nu Samme skulle ansluta, vem har då köpt ut honom? Har han själv pröjsat ur egen ficka eller har Modo varit med och betalat? Att Modo skulle tagit hela summan kan man bara glömma, för då går vi i KK runt jul.

Själv tror jag mer på Måns Krüger och/eller Dick Axelsson. Även om jag fortfarande är skeptisk till Axelsson.

Örnen: Jo, precis. Jag tror inte heller att Näslund skulle gå ut och ljuga för lokalreportrarna, även fast jag på ett sätt hoppas att han gör det denna gång.

Gällande Dick är jag fortsatt tveksam. Han lär kosta massor och jag är inte säker på att han kan matcha sitt lönekuvert.

Nikki Nine: Håller med känns ju som att han kunde ha sagt "Inga kommentarer" Istället om han vill behålla spänningen!

renen: Lät ju fan inte dumt!

renen: Joe sakic

Nikki Nine: Dick har visst varit här och besökt Modo idag.

Örnen: Näslund har sagt "Nej." istället för "Inga kommentarer" när han blev tillfrågad iallafall. Men han kan ju blåljuga för att ha kvar spänningen.

Nikki Nine: Fel uppgifter kan man ju alltid få! Men av det jag hört så låter det väldigt troligt! Vi får se imorgon helt enkelt!

Nikki Nine: Påhlsson kanske inte ska centra i förstakedjan men som center i andrakedjan kanske.

Paddan: Örnen sätter ju i princip hela sin trovärdighet på spel, så nog borde det vara klart. :-)

Men är verkligen Påhlsson rätt kille att centra vår förstakedja? Beror väl på kedjekamraterna, förstås.

Nikki Nine: För egen del hoppas jag bara...

Sedan så kan man också konstatera att sedan Allehanda infört nya krav för att kunna lämna kommentarer på artiklar (som krav på att lämna en mailadress eller facebookprofil) så har trollandet så gott som försvunnit bland artiklarna.

Örnen: Bra, då litar jag på dig. Heja Samme!

Nikki Nine: Ja så 100 man kan vara innan det blivit offeciellt :)

Örnen: är du 100%? :)

Nikki Nine: Samme iallafall! Kanske kommer nå mer också! det får vi se

Örnen: Japp, Påhlsson kommer att presenteras :)

Paddan: Är det sagt att något ska presenteras (förutom Uffe) eller hoppas vi bara?

Lumber Jack: Ja du då jävlar springer jag naken ner för gågatan i Ö-vik! :)

Örnen: Zucca hade inte heller sutit fel.

Paddan: Samme

Tro vad som presenteras imorgon på presskonferensen, förutom att pressen får några "som helst" med Uffe Samuelsson.

Detta lät ju inte så jävla tokigt! :)

http://hockey.express...-dyker-upp

Intervju med Uffe

Redigerad kommentar

Axelsson vore ju en drömvärvning. Helt utanför de ramar jag vågar drömma. Killen är ju kapabel att avgöra matcher helt på egen hand. Det har han bevisat med marginal.

Har han missat ett friläge mot Modo?

mikenomad: Sorry Mike satt i andra tankar när jag skrev det där! :)

Finns finns helt klart en poäng i det du skrev! Går malmö upp inom dom närmsta åren ( Jag antar att stenbäck ger det 2 år sen lessnar han och ta sig ann nåt nytt) Då bette gudarna vilket lag malmö kommer att ställa på isen! Då får nog många KHL-klubbar hård konkurrens av malmö om dom bästa spelarna utanför NHL!

Men nu är dom i allsvenskan... Och oavsett hur många fantasi-kontrakt Stenbäck fördelar ut så ska ju trots allt det spelas om det hela också!

Redigerad kommentar

Örnen: Vi är den lite bättre delen av Västernorrland.

mikenomad: Ni eller vi? Vilka är ni?

Poffa: högre lägstanivå vet jag inte om jag håller med om. Jag tar personligen Axelsson fötr Klasen alla dagar i veckan om man går välja.

Betydligt mer komplett som spelare i mina ögon.

bisterfinnen:

Vad har vi då? Läktartrumma, snickerboa och Domustrappan? Eller stryk det sista, det var ju några år sen....

mikenomad:

Huvudet på spiken.

Vi har inget annat än vår tradition av många år i den högsta ligan, några få korta storhetstider och vår centralt belägna arena.

Örnen: Trots skiljda divisioner lagen emellan f.n. så KAN det faktiskt vara så att Klasen även fann den hockeymässiga framtiden intressantare i Malmö jmft med Modo. Jag tror vare sig ni eller vi ska sitta och jäsa och klappa oss för bröstet i jämförelse med Malmö. Båda våra lag lever på lånad tid, vi får se varthän det barkar till slut. Förhoppningsvis räcker stålbadet med några års kräftgång i ES men jag är långt ifrån säker på att det stannar med det.

För Malmö däremot tror jag faktiskt att "the only way is up", de ligger i startgroparna för nåt större. Allt annat vore onaturligt med tanke på möjligheterna de har, möjligheter som inte på långa vägar finns här....

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

arnio: Axelsson är då iallafall en betydligt mer komplett spelare! Skickligheten med puck är det få som kan slå Klasen på!

Örnen: Jag håller då inte med om att Klasen är en bättre spelare än Axelsson, långt ifrån tycker jag.

Poffa: Det jag drar en jämförelse mellan är det du skriver om Axelsson: "Axelsson är i sina bästa stunder en mycket duktig spelare, men kan samtidigt vara grinig, tjurig och ointresserad". Så får jag uppfattningen om att Klasen kan vara också! jaget före laget alltså! Men Klasen är som du säger en skickligare spelare!

Men för mig så stärktes bara min tankar om vad Klasen är för typ av människa när han valde Malmö!

Men det är min åsikt! Och jag respekterar din åsikt också!

Poffa: I slutspelet var ändå Axelsson ruskigt bra.

Örnen: Klasen har en högre högstanivå och, framför allt, en mycket högre lägstanivå jämfört med Axelsson. Och det är en jävligt stor och viktig skillnad mellan de två.

Poffa: Dom är kanske inte så lik varandra på isen men som individer!

Örnen: Påstår du att Klasen och Axelsson skulle vara likvärdiga spelare?

Poffa: I så fall var du jävligt skeptisk till Klasen också??

Nikki Nine:

Jag gissar på Malmö..

Nikki Nine: Om jag förstått det jag läst kring Axelsson så var han missnöjd med sin lön i FBK. Det får mig att tro att han begär rätt mycket pengar för kommande säsong. Axelsson är i sina bästa stunder en mycket duktig spelare, men kan samtidigt vara grinig, tjurig och ointresserad.

Jag är skeptisk.

MrMadhawk tycker att Dicken till Modo vore spännande.

"Mitt tips spontant säger:
Skellefteå, HV71 eller Modo.
De lagen har pengar och lagen söker spets.
En riktigt intressant utmaning för Dick Axelsson vore Modo. Spela under Tuffe-Uffe, Macke och Foppa är nog något Detroit gärna hade sett. Att han kan slipas i något som är så nära en NHL-organisation du kan komma i Sverige."

Vet inte vad jag tycker. Han är duktig, men är ju lite av ett barn och är aningen överskattad. Men vi behöver spelare som kan avgöra matcher.

Nikki Nine: Eftersom Andreas Johansson hoppade av ganska sent så tror jag att man blev lite tagna på sängen. Ulf har varit borta från Sverige i nästan 30 år. Ska man ta någon som han vill jobba med så borde det nästan bli någon före detta NHL-svensk eller någon nordamerikan. Jag kan tänka mig att det inte är helt enkelt att hitta någon lämplig.

Poffa: Ja, det är underligt. Tycker också det är lite underligt att det är helt tyst gällande assisterande tränare till Ulf.

36 : Jag sätter mina pengar på att han går till Linköping eller Hv om han stannar i elitserien.

Nikki Nine: Är det bara jag, eller är det bara rykten kring forwards till Modo? Förutom Timmy har jag inte sett ett enda rykte om en back som är på väg till Modo. Känns märkligt, med tanke på att det var på den positionen vi hade stora problem förra säsongen.

36 : Beror på vår nya alkoholpolicy.

Kan Dick Axelsson vara ett namn för Modo?
Han lämnar FBK och nobbar Detroit. Är öppen för alla förslag.

Jag skulle inte tacka nej. Vi behöver verkligen spets.

Nikki Nine: Thuresson vore en spännande spelare som tredjelänk med Susse och Skröder.

« · 1381086 · »