1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532203 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012

Örnen: Om nu Samme skulle ansluta, vem har då köpt ut honom? Har han själv pröjsat ur egen ficka eller har Modo varit med och betalat? Att Modo skulle tagit hela summan kan man bara glömma, för då går vi i KK runt jul.

Själv tror jag mer på Måns Krüger och/eller Dick Axelsson. Även om jag fortfarande är skeptisk till Axelsson.

Poffa: Måns Krüger verkar ju DIF vilja ha pengar för, då han tydligen har kontrakt med DIF över nästa säsong.

Paddan: Du menar detta?

Axelsson i princip klar

mrpm: Egen källa? Eller bara något du hoppas/tror

36 : Hört från en massa killar som har haft rätt förut, dock kan jag inte säga hur trovärdigt det är..

mrpm:

Jag har svårt att förstå mig på hur MoDo arbetar. De snackar om att värva spelare med rätt attityd och sedan är man ute efter spelare som Ryno, Hersley, Klasen och Axelsson.

Om Freddan hade varit kvar, hade jag varit jättebesviken. Men Näslund måste få en chans och lyckas han med detta så är han ett geni, den saken är klar.

Bad_Brett:

Min teori är att dom vill bygga en bra grund med "bra" personer (Madsen, Tollefsen, Sundström, Danielsson, Forsberg, Andersson, Skröder m.fl) och sedan krydda detta med någon som sticker ut lite från mängden och göra det oväntade, oavsett personlighet.

Både Dicken och Klasen är ju spelare som kan vända en match på egen hand (åt båda hållen ska sägas) och sådana har vi ju inte varit rika på.

Jag undrar om det här kan vara ett namn för oss?

Wayne Gresky: Ska man tro MrMadhawk så är han nära Malmö, men har bud från Elitserien.

Wayne Gresky: Släkt i Frånö har den gode Kudroc.

Wayne Gresky: Kudroc är sina stunder en helt ok spelare, men han har förmåga att dra på sig massor av idiotutvisningar, så nej tack.

Poffa: Jo precis, jag läste det, vi och Växjö är väl klubbarna med störst behov av backar? Timrå kan nog vara ett alternativ också.

Vet inte om det behandlats tidigare, men nu har sju juniorspelare ytterligare tagits upp i träningstruppen på hemsidan: Marcus Bohman, Adam Johansson, Ludvig Byström, Erik Nyström, Jesper Olofsson, Sondre Olden och (givetvis) Anton Byström. Trodde Sondre var på väg bort?

Redigerad kommentar

DariusK: Sköna nummer de fått.

Ludvig Byström borde få chansen i några försäsongsmatcher. Killen är i mina ögon bättre än Eddie Larsson och kan bli en riktig storspelare om han fortsätter att utvecklas.

Poffa: Helt klart en talang. Hoppas han tränar gym och lägger på sig 40 kilo muskler i sommar.

Lumber Jack: Inte bara så, hus i Utvik,Nora, på paddelavstånd från både Werners o Foppas sommarstuga resp morfars-hemställe.
Är väl inte så god vän med Sundström kanske, sen fighten de hade?

Poffa: Isak Ahrling brände sina chanser under den här säsongen då kanske, men är verkligen Adam Johansson bättre? Ahrling är ju ändå 92:a, precis som Johansson. Vi får väl minnas honom som den spelare som fick matchstraff efter att ha blivit överkörd av Pihl, samt sedan överfallen av Laumann Ylven... ;-)

Redigerad kommentar

Eddie Larsson och John Westin kör också sommarträningen väl?

mrpm: Jodå, men båda dom fanns ju med i fjolårets trupp också. Dessutom är Eddie inte junior kommande säsong.

Oscar Möller och Dick Axelsson till SkAIK? Det är iaf ryktet på Norrans hockeyblogg.

Örnen: Det känns inte som om det tillkommit så mycket info sedan igår. Den stora frågan är ju om presskonferensen i första hand handlar om att presentera Samuelsson eller om presentera ett antal namn. En fråga är även om den assisterande tränaren kommer att presenteras.

Wayne Gresky: Det är klart att de kommer presentera Wayne Gretzky som assisterande idag... det känner jag i mina revben.

Paddan:

Aha, jag som trodde det fanns en annan orsak till din smärta i revbenen ;-)

Gidde: Du menar, som att jag inte tål att gunga i barngungor på lekparker längre? Näää, något sånt var det inte alls... tror jag ;)

MrMadhawk tror att det ska släppas en hel del spännande nyheter idag på presskonferensen. Får hoppas att han har rätt. Det är dags för MIKA! att göra en återkomst...

Paddan: 2 timmar kvar och ännu har ingen "säker" läcka avslöjat vad som ska presenteras (om något nu ska presenteras).

Wayne Gresky:

Det är mycket svårare att komma åt information under denna ledningen än under Freddans tid, det är min uppfattning.

Men det kan också mycket väl vara så att ingenting presenteras förutom vår huvudtränare. Jag börjar luta åt det hållet.

Nikki Nine: De kommer presentera att Bengt Hedin köpt in nya kvastar och att det blir Repris kaffe i kaffekopparna.

Paddan: Elr att man köpt in en repstege, för de på plan 4. Efter matchen hängs den ut mot hamnen.Man ska ju förbättra arenan varje säsong.

zigge: Äh, det blir ett öppet fönster men inget som dämpar fallet. På så sätt blir man av med patrasket på etage 4 och kan satsa alla slantar på etage 2

Paddan: Nytt 5-årskontrakt med Hasse Andersson toppat med en intervju där Hasse intervjuar sig själv med ledande frågor?

Wayne Gresky: "Så du menar att under alla dina intervjuer ända sedan 60-talet, på den tiden då ishockey var en riktig sport, så har du medvetet på ett eller annat sätt och med alldeles för många kringelkrokar och plötsliga vändningar lyckats att förfina användandet av "som helst" till en nästan optimal nivå, med tanke på att du ju pratar utmärkt svenska?"

Haha.

Nikki Nine: Nån som hör nåt från pk:n? Uselt ljud.

zigge: Jorå nog hör jag, tyvärr.

: Man känner sig lite besviken efter PKn ..Borde man det?

spud: Frågan är varför dom kallade till presskonferens?

spud: Stängde ner pga uselt ljud. Men lät som vi vill ha fart och spelare som vill någonstans. Vi har inte så mycket pengar och tyckte mig höra Peter mumla om 2 forwards till i truppen och Nagy, Bartecko kunde va alternativ på artistkontrakt men de vill helst ha truppen hel från start.

renen: Några frågor? Då blev det knäpptyst..Verkade inte som man var förberedda på frågestund..

Gusse: Detta var ju waste of time. Money talks var det enda jag fick ut av den här halvtimmen.

Gusse:

Min gissning är att dom hoppades presentera både Axelsson och Möller som ändrade sig i sista stund då Skellefteå erbjöd en bättre helhetslösning eller betydligt bättre betalt hur nu det skulle vara möjligt.

Hur som helst så är marknaden på kvalitetspelare jävligt urvattnad och som vanligt nu för tiden står vi där med bredd men ingen spets.

Nu är det fan dags att svinga trollspöet Macke!

Lovar dom har hela truppen klar redan, Foppa hade den säkert uppskrivet på en lapp, liggandes i bakfickan. Jag blir GALEN av allt hemlighetsmakeri!!! :S

Dåligt ljud så jag uppfattade aldrig om vi ska behålla Pikkarainen eller inte, någon som vet?

Jaha! Någon som kunde utläsa något mellan raderna av det som sas?

bj21: Nä, knappt det på raderna. waste of time, sa nån , instämmer. Eller är det vi som haussat upp det i onödan?

bj21: Efter att ha varit där så läser jag i alla fall mellan raderna att förmodligen mer är klart än vad man ger sken av.

Sawchuk: Mycket troligare att det handlade om Klasen om en spelare var inblandad i planererna.

Peter lät ju iaf ganska säker på att två nordamerikanska spelare skulle dyka upp innan Macke försökte tona ned det hela.

bj21: Nagy och Bartecko hade Macke en bra dialog med men om de ska vara en del i Modo så blir det bara tal om artistkontrakt. Vi har inte råd att ha de här hela säsongen. Det var väl det som Markus ofta kom tillbaka till, att de ville ha truppen så intakt som möjligt när säsongen startar, att det ska vara det laget vi lirar med.
Samtidigt så ville de inte ta första, bästa spelare. Markus sa något i stil med att: - Vi kunde ha ett fullt lag efter min första vecka här på jobbet om jag tagit de första spelarna som dök upp. Men vi vill ha rätt spelare, sådana som passar in i vårt tänk och i laget. Då får det ta lite längre tid.

Wayne Gresky: Jag tror inte att Macke eller Foppa skulle bjuda in till presskonferens för att presentera en spelare som inte är helt klar, det är dom för proffsiga för.

qwertas: Tycker i och för sig inte att det är omotiverat att ha en presskonferens - eller pressträff om man så vill - med Uffe när han är i stan. Däremot hade det inte skadat att motivera evenemanget just så, framförallt om man hade örat någotsånär mot gatan under de senaste dagarna och märkt att någon slags masspsykos var på väg att sprida sig bland delar av fanskaran.
Pressisen i sig var väl helt ok, inte helt utan svar eller åtminstone antydningar, men med tanke på förväntningarna som skapats, delvis på grund av luddigheten i evenemangets kanter, något av en besvikelse. Milt uttryckt.

Mano: Hade man bara skrivit pressträff i utskicket hade inte det surrats något om eventuella spelare, då hade man varit klar över vad det var för något.

« · 1381086 · »