1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531695 inlägg · 4125 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
alnöit: Det stämmer.

36 : modokollen.blogspot.com

Vet ju inte hur sant det är, men :P

Atjoo91:

Det är väl klart att man tar en (väldigt duktig) Elitseriemålvakt före en ung NHL-stjärna som aldrig varit under 1,25 poäng per match under sina sex NHL-säsonger, som vunnit i princip varenda viktig individuell titel i NHL (Conn Smythe undantaget), vunnit Stanley Cup, OS-Guld och som är allmänt betraktad som världens bästa ishockeyspelare.

Bad Brett är naturligtvis jättelöjlig ifall han menar detta. Det finns många fler målvakter som håller samma klass (eller bättre) som Viktor Fasth, än vad det finns forwards som håller samma klass som Sidney Crosby. Valet ÄR enkelt, Crosby varje dag i veckan. Detta förstår varje normalbegåvad individ.

Bad_Brett: Det är sant det du säger att Crosby är en riktig CryBaby. Men en CryBaby som snittar 1.39 i världens bästa hockeyliga. Det är inte fy skam.

mrpm:

En gnällig, filmande, jättebebis med rosiga kinder i mitt älskade MoDo? Nej tack.

Bad_Brett: Jag hoppas du hade valt crosby.

alnöit: Vart har du läst/hört det? Hittar inte

MorganaLefaey:

AIK gick till slutspel med ett lag som på pappret höll allsvensk klass. Det är möjligt att Tarrki kan rycka upp sig, eller att det inte är möjligt att byta ut honom, men underskatta inte betydelsen av att ha en förstklassig målvakt.

Hade jag i dagsläget fått välja mellan Sidney Crosby eller Victor Fasth, hade valet varit enkelt.

henkelainen: HV71 och Malmö är också med.

36 : Skulle vara så roligt om vi knäppte FBK på näsan och snodde åt oss Thuresson. :D

Wayne Gresky: Jag tror MODO skulle klara sig med Tarkki i målet och hoppas man siktar in sig på uteplatserna. Som det ser ut nu så har vi nog sämst lag på papperet av alla lag. Jo jag vet att vi saknar en del spelare. Men de bör då vara bra för att det skall bli stegring på den listan.

Nu är det iofs inte lag på papperet som avgör hur det går. Men hemskt gärna lite mer erkänt duktiga lirare tack.

Wayne Gresky: Han skulle ta en icke-EU-plats, va?

Intervju med Uffe.

"Du har Peter Forsberg och Markus Näslund som chefer. Det måste kännas bra att jobba med två personer som vet varifrån du kommer?

– Ja, och de har varit suveräna och ställt resurser till förfogande så vi får modern videoutrustning och annat som behövs för att det här ska bli så bra som möjligt."

36 : Det verkar som om vi ska vara glada att Hensick inte kommer till elitserien. Jag har en känsla av att MoDo haft siktet inställt på andra nordamerikanska spelare hela tiden.

Bad_Brett: Men lugna ner sig nu, vi har ett hungrigare lag iår än förra året.. och på pappret så ser det bättre ut än kvalserielaget vi hade. Det är inte över förns den feta damen sjunger, vi får se vad 19/21 kokar ihop åt oss.. än har de inte kryddat denna smakfulla buffé

36 :

Nu börjar jag bli orolig. Det känns som att spelarna som ska in nu måste vara av toppklass om MoDo ska ha någon chans.

Ingen Haydar eller Hensick..

Ytterligare en spelare som löst förknippats med Modo kan nu avskrivas. Patrick Thoresen har skrivit ett tvåårskontrakt med SKA Sankt Petersburg.

I brist på annat så verkar John Westin inte vara så sugen på att spela J20 i år.

Mads Bödker är klar för Leksand. Med andra ord kan vi nu en gång för alla lägga undan de oroande rykten som placerade honom i Modo.

Nikki Nine: Jag skulle inte tacka nej till Daniel Tjärnqvist, men han verkar inte vara av den typen Näslund söker, tvärtom - Tjärnqvist verkar söka "sista adressen" med ett 2-årskontrakt och se fram emot ett behagligt liv som hockeypensionär. Så jag skulle vara mycket förvånad om vi såg honom i Modotröjan till nästa säsong.

Redigerad kommentar

Om Pikkarainen inte signar för oss, skulle inte Daniel Tjärnqvist kunna vara något då? Han vill tydligen ha mycket pengar, men det vill ju åas Pikkarainen också ha. Bra med rutin och duktig i alla zoner.

Han är ju född i Umeå också vilket kanske kan tala för oss, men jag vet inte hur mycket ties han har till dit längre.

Redigerad kommentar

VXO jagar tydligen ytterligare en nordamerikan. Detta då deras senaste förvärv Reddox har Skottska föräldrar osv.

hockeysverige.se/article/11874963/vaxjo-jagar-fler-transatlanter

Snacka om att gå helhjärtat in på att jaga de med dubbelt medborgarskap. Vore roligt om de hade en haft en nordamerikansk tränare också för då hade det mer kännts som ett AHL lag än ett för elitserien. Skall bli otroligt roligt att följa hur det går för dem kommande säsong.

Hur länge till skall vi få vänta på de sista platserna. Våndas något otroligt.

Lumber Jack: Lugano?

Lumber Jack: Ser man i kommentarsfältet där så hittar man:

Wayne Gresky: Ser man på, lite längre ned på sidan. Jag vet förövrigt ett ställe där man som norrman med familj blir välkomnad, undra om inte Thoresen själv har koll på det...

http://hockeysverige.se/article/11861042/patrick-thoresen-lamnar-ufa 

Wayne Gresky: Med tanke på att deras budget verkar ligga i nivå med vår samt att vi vill ha honom på artistkontrakt så är det inte omöjligt att ro hem honom. Fast samtidigt kanske man har tänkt sig honom som det stora säljande namnet och därför är beredda att pröjsa honom friskt i Lev.

Nagy framstår som alltmer avlägsen.

Nikki Nine: Tror du blir besviken om du tror att två toppbackar och två toppforwards ska in. Skulle räkna med Pikkarainen, Bartecko och nån transatlant jag.

Poffa: -Nu komma vi hem mä bucklan.

Fan, det börjar kännas lite bra med laget ändå. Mycket ungt och spännande. Får vi bara in två toppbackar (Pikkarainen/Timander?) och två forwards (Hensick/Thuresson?) så kan det bli ganska roligt i höst. Kanske inte sådär jättebra, men roligt blir det nog att titta på.

Så är det bara att tacka Snygg-Hasse för allt han gjort, då. En hel del stenhårda tacklingar, några riktigt snygga mål och naturligtvis SM-guldet.

Poffa: Med hans hjärnskaknings historia hade jag nog lagt av.

spud: Hållberg klar för Lakers? Ja, det verkar så.

Wayne Gresky: Lite roligt att expressen säger att vi värvar hem Ahnelöv.. Har på känn att det sticker i en och annan nos att det där "hem" står där.

spud: Jag frågade Susse förra veckan men han visste inte hur Timmy skulle göra då. Han hade upplevt denna säsong, och framförallt kvalet, som det jobbigaste i sin karriär.
Personligen tvivlar jag på att han fortsätter.

Sen hoppas jag att Ahnelöv ska bli en defensiv klippa, som Timmy var för ett par säsonger sedan.

Redigerad kommentar

bisterfinnen: Är Ahnelöv tänkt som en ersättare för timmy? Nån som hört hur han resonerar?

Poffa: Det blir nog bra, beroende på vilken roll han får i laget. Vi får inte glömma att det är en ganska skadedrabbad spelare. Förhoppningsvis är det förbi, men man vet aldrig.

Poffa: Nice!

Mycket bra värvning. Gillar att vi satsar på yngre killar som fortfarande siktar mot NHL.

KLART!

36 :

Han är back. Välbehövlig. Gärna bred som en ladugårdsvägg.

Wayne Gresky: Räknas han som spets eller bredd?

qwertas:

Vänta nu, jag har för mig att det ryktas om honom förut, varpå Näslund kommenterade det hela med att det inte stämde och att Bödker inte var någon som passade in deras lagbygge.

Atjoo91: Ganska dött överallt men på twitter skrivs det lite i alla fall. Nyss skrev modokollen ett rykte att Mads Bödker eventuellt skall vara klar.

Herregud vad tyst det är, inget på hemsidan, inget skrivs på forumen, inga rykten på bloggar. Vad hände med silly season hypen som var innan DA vart värvad?

« · 1383661 · »