Om man bortser från Anton Strålman, som är halva elitseriens drömvärvning, så finns det inte mycket backar av klass att få tag på. I alla fall inte om man som Modo redan fyllt upp med två transatlanter.
En personlig favorit verkar dock fortfarande ledig. André Lakos är iofs inte purung längre, men han skulle tillföra en del både defensivt och offensivt i dagens Modo. Fast han lär väl kosta en del och fokus ligger på ytterligare en forward, har det ju sagts.
Wayne Gresky: Okej, jag hoppas du har rätt, då ökar nämligen tillgången på bra, högerfattade forwards.
Redigerad kommentar
J F K: Självklart ska man spekulera, jag sitter själv och funderar på uppställningar. :-)
Det jag ville få fram är att det finns många spännande konstelationer man kan sätta ihop med de spelare vi har, vilket känns väldigt bra. Kör någon kedja fast kommer Uffe ha möjligheten att flytta runt lite spelare och få det hela att bli bättre. Den känslan har jag inte haft de senaste åren, då det varit tunnsått med dessa möjligheter.
Sedan tror jag att Uffe är mer benägen att förändra om han ser något som inte funkar, än vad våra coacher de senaste åren gjort.
Berka: Små vinklar och straffar is the shit! (Btw. volleyn godkändes efter målkameracheck.)
www.youtube.com/watch?v=S7mt1cMPtqsLänk redigerad till fungerande av en Forumledare
Nu tyvker jag man inte behöver en ersättare till Svartvadet, men en av varje skulle nog behövas om inte backsidan skall se ganska tunn och osäker ut. Blev Schremp för dyr för att genomföra de köp man egentligen ville få in.
Är det så att de skippar backen pga att inga finns att tillgå så var vänta på förvärv fel väg att gå där.
Eller så är det så enkelt att några småttingar imponerat så stort att man anser sig kunna låta bli att värva mer.
Blir träning nu och frysa i en timme eller något.