1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531088 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa: Trevlig intervju. Nu är guldfiskminnet påslaget så nu har man börjat hoppas igen. Ses vi inte förr, så väl mött på torsdag!

Redigerad kommentar

Nikki Nine: Alternativt att tidningen gick i tryck väldigt väldigt tidigt och man var tvungna att chansa i kommentarerna. Oerhört pinsamt i vilket fall. Att Nyström inte vet något om hockey visste vi ju för övrigt redan.

Poffa: Bevisar ju att Nyström, som så många andra som har betalt för att skriva om hockey, inte har en aning om någonting.

Poffa: Ha Ha Den där var ytterst delikat :)

Poffa: Haha vilket fiasko.

Schremp har tydligen imponerat på försäsongen med sin speed och klubbskicklighet.

Cred till BergkampJunior på twitter.

Uppladdat:

500x0-nystrom.png

Poffa:

Verkligen. Första intrycket är att de verkar vara härliga killar. De ser dessutom ut att vara i bra fysisk form, så förhoppningsvis blir det riktigt bra det här.

Bad_Brett: Perfekt att de känner varandra så bra, sedan tidigare. Gör det nog roligare att komma hit.

Poffa:

Helt underbar intervju.

Schremp och Meyer i en lättsam, kort intervju.

Lite Modo i bedrövelsen...

"- Jag vill vara den ledande spelaren och lägger pressen på mig själv att se till att jag utvecklas till en så bra spelare som jag överhuvudtaget kan bli. Jag vill som sagt tillbaka till NHL och då är det viktigt att jag levererar. Efter att jag missat VM förra året vore det självklart också oerhört roligt om man kunde ta en plats där även om konkurrensen är tuff. "

Om ni hör ett ilsket surr så är det sannolikt från Oskarshamn.

"Och dessutom kan Johan Ryno, 25, ratad i Modo nyligen, vara på väg in."

malkin:

Redigerad kommentar

Poffa: jag var där och snygg-hasse tränade inte med laget. Däremot satt han på läktaren och såg sugen ut.

bj21: Håller med! Hoppas att det är sant också, ngn måste väl ändå ha sett träningen och kan bekräfta... Vad tror ni om Strålman? Är det kört nu då han är för dyr eller kommer han få plats i NHL?

Poffa: Då håller vi tummarna!

Någon här inne som var på Modos träning idag? Rykten säger att Snygg-Hasse var med och tränade med laget. Om det stämmer, så gillar jag det skarpt. Billig, defensiv pjäs med rutin.

Heineken:

Det inlägget var bara ett jag plockade ur mängden för att bevisa en poäng om att den allmänna stämningen på LJ's forum är lite småhatisk emellanåt och hade egentligen ingenting att göra med min kritik mot LJ's styrelse. Denna kritik baserades på ett missförstånd och jag ber om ursäkt för detta.

Bad_Brett:

Jag som är Heineken på forumet och jag ber om ursäkt om det lät lite fel.
Ramsor som "Krossa Timrå" tycker jag inte är något fel att sjunga.
Men det går en gräns, som vid personliga påhopp osv.
Hoppas vi kan förstå varandra! :)

popcorn:

Tyvärr är det väl som oftast, att en del personer tenderar att höras och synas mer än andra, vilket kanske ger ett felaktigt intryck för sporadiska besökare som jag.

Bad_Brett: Precis, bara SNÄLLA gubbar i LJ.

popcorn:

Okej, i sådana fall ber jag om ursäkt, för då har jag uppenbarligen tagit fel på personer. Och det inlägg som Heineken postade är ju som du säger, inte något av de värsta.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Ja, tur är väl det, det hade väl varit jobbigt om alla varit elaka jävlar? ;)

popcorn: Vad härligt att se att allas personlighet i presentationen har typ en gemensam nämnare: Snäll.
Fantastiskt.

Bad_Brett: Precis, Heineken är medlem i styrelsen, men som jag sa, hans inlägg kanske inte passar de som är väldigt strikta i sin syn på läktarkultur men det är också en önskan MoDo hockey har, att motståndarna ska känna sig obekväma på plats i arenan, inte hotade eller förolämpade, men en svärm med burop och liknande. Hatramsor kan ju också innebära t.ex. "krossa motståndaren" vilket inte är så farligt, eller? =)

För att se vem som jobbar med vad så finns det en text i högra kolumnen under avataren där det står vilken roll personen har. t.ex. mts, suppleant osv.

popcorn:

Jag har ingen aning om vilka som jobbar för MTS. Däremot vet jag att den person jag syftar på står med på denna sida (såvida inte det finns två personer med identiska namn som har valt samma nickname):

www.lumberjacks.se/index.php?page=staff

qwertas: Det är lätt tänka att MoDo är en liten klubb från en liten stad där hockeyn är religion. Det är förvisso sant, men MoDo är även en av Sveriges populäraste idrottsföreningar. Det finns många rättrogna människor runt om i landet. För Roine 15 år i Örnsköldsvik så kvittar det fullständigt om ett forum heter "Officiellt forum för MoDo Hockey" eller "Lumberjacks forum". En jämnårig i landet skulle dock antagligen känna sig mer välkommen på ett officiellt forum än på ett forum för en supporterklubb som man inte är med i. Namnet i sig stöter bort människor.

Den andra delen är varför folk skriver. Anledningen är för de flesta är att någon ska läsa det du skrivit. På ett supporterforum skriver du för dina jämlikar, men på ett officiellt forum har du iaf illusionen att någon betydelsefull kan råka snubbla över det du skrivit. Någon representant från ditt favoritlag kan läsa vad just du tycker. Det ger en känsla av delaktighet och det är säkerligen något som lockar fler att skriva.

Redigerad kommentar

Nu har du lite fel i ditt inlägg Bad Brett =)

ang alla inlägg utom ett är det skribenter som inte är medlem i LJs styrelse, den som skrev det sista inlägget vet jag inte ens vem han är.

Det enda inlägg som är från en styrelsemedlem (ny och oerfaren suppleant) är följande:

"Seriöst, du tycker alltså att det inte ska vara några hatramsor, inga busvisslingar, ingen hets? Hur tror du den grymma stämningen i Kempis kom till? Inte var det för att man älskade bortalaget? Bortalaget ska känna sig darrig då de kliver ut på isen, det ska inte kunna ta några poäng i våran borg."

Du kan ändå inte påstå att detta inlägg är särskilt provocerande, han som skrev inlägget vet var gränsen går och skulle absolut inte gå över den.

Ang. de andar inläggen så kommer det från Tifogruppen MTS, vi jobbar tillsammans med Tifokillarna då vi har evenemang på arenan och liknande. Deras åsikter är absolut inte samma som LJs. Utöver detta har vi helt separata verksamheter och deras skrivna åsikter i frågan får de själva stå för.

Bad_Brett:
man skämms ju över att ha sånna fullblodsmongolider i supporterskalan!!

Bad_Brett:

Liten rättelse. Inlägget om Bible Camp kommer inte från en person i styrelsen. Bad Brett ber om ursäkt. Majoriteten av de andra gör emellertid det.

Redigerad kommentar

Gustafsson:

Ett axplock kommentarer postade senaste tiden:

"Men att sjunga hatramsor, som tex "Alla går på soc i Timrå", "Timråtattare" etc, det kommer jag aldrig sluta med. Det är inte så jävla farligt. Och om man tycker det är för hemskt, ja då borde man kanske inte gå på en ishockeymatch. För det är ändå hockey vi snackar om, inte Bible Camp."

"Seriöst, du tycker alltså att det inte ska vara några hatramsor, inga busvisslingar, ingen hets? Hur tror du den grymma stämningen i Kempis kom till? Inte var det för att man älskade bortalaget? Bortalaget ska känna sig darrig då de kliver ut på isen, det ska inte kunna ta några poäng i våran borg."

"Så oerhört jävla less på detta jävla tjat om alla dessa "slagsmål" "bråk" eller vad ni nu kallar det, sånt kommer och går, det har varit ett slagsmål vad jag vet i MODO'S historia på senare år.

Det var med LHC i sm-finalen och då åkte dom på så mycket spö så dom sprang iväg, sedan om det var "riktiga" supportrar vet jag inte eller vad det var.
ta bort alla dessa jävla trådar eller lås dom, leder ingen vart förutom massa jävla bråk och tjaffs."

"Allt är ju så jävla överdrivet..
Lite tjaffs och gnatt som vanligt, inge mer än det."

"Det är fullständigt överdrivet, snuten är huligan säger jag iallafall!"

"Haha vafan, jag var inte där men det lär ju vara som vanligt... nån ordningsvakt som börjar gråta för ingenting. "

Det bör poängteras att många av dessa inlägg kommer från personer som sitter med i Lumberjacks styrelse. När personer i supporterklubbens styrelse börjar uppmana människor som inte vill lyssna till hatramsor om "Timråtattare" att sluta gå på hockey, då är någonting riktigt snett enligt mig. Och ja, jag kallar det minihuliganism. Målet med en supporterklubb är att alla, precis alla, gammal som ung, skall känna välkomnad och trygg. Men jag och många andra är uppenbarligen inte välkomna, utan istället hänvisade till Bible Camp. Att denna typ av yttranden accepteras är otroligt oseriöst och skäl nog för mig att inte vilja ha någonting med LJ att göra.

qwertas: Dom övervägde inte beslutet överhuvudtaget. Dom har inte heller värderat marknaden seriöst för fem öre. Det är ju just det som är problemet. Jorden är platt. Punkt.

Gustafsson: varför skulle det inte kunna göra det, det är väl bara att direktlänka det från huvudsidan. Sedan är der väl upp till den externa att driva forumet så pass bra att alla känner sig välkomna.

qwertas: Ett inofficiellt forum kommer aldrig lyckas locka till sig en lika bred publik som ett officiellt. Även om Bad Brett enbart gör bort sig genom att kalla LJ-forumets medlemmar för minihuliganer så stämmer det att medelåldern där är betydligt lägre än den var på det som fanns på modohockey.se.

Jag är också för ett forum på officiella hemsidan, men det finns ju faktiskt redan ett fullt fungerande, välstrukturerat forum i form av LJ's. Att det aldrig har blivit accepterat i dessa kretsar/av det äldre gardet från gamla forumet beror bara på någon slags tjurskallighet där man "inte vill ha med supporterföreningen att göra".

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Bad_Brett: jag försöker verkligen inte försvara något, får isåfall skylla detta på att jag är klumpig att uttrycka mig. Jag försöker däremot förstå vad forumet har för betydelse. För det gör jag inte trots ditt senaste inlägg.

Då skulle väl alla klubbar driva ett forum i egen regi om det bara fanns en massa plus.

Jag kanske är trög men jag fattar faktiskt inte. Skulle trafiken vara av sådan betydelse så borde man väl inte lägga ner det. Så tänker jag i alla fall.

Men däremot så skulle jag önska ett riktigt bra forum där vi alla kan disskutera. Denna sida skulle vara utmärkt om det var en bättre struktur på forumet.

qwertas:

Jag besöker i princip aldrig modohockey.se. Jag hinner besöka Allehanda, Hockeysverige, Hockeykanalen, Hockeysnack, Sportbladet, Expressen, Dagbladet och eliteprospects, innan jag ens kommer på tanken att besöka modohockey.se. Och oftast sladdar jag in på Lumberjacks forum då istället, som jag emellertid lämnar lika fort eftersom det huvudsakligen består av minihulliganer som mest är intresserade av att diskutera nya potentiella hatvisor som de kan sjunga på bortamatcherna i Timrå.

MoDo Hockeys hemsida har alltid sladdat mellan undermålig och fullkomligt värdelös. Massvis av funktioner har lanserats, för att sedan fall i glömska efter 2-3 uppdateringar. Vem minns inte det upphaussade magasinet "Inside MoDo", med namntävling och allt? Vem minns inte snacket om en uppdaterade avdelning med skrivbordsunderlägg etc.?

Det allra största problemet har varit bristen på underhåll och uppdateringar. Men har man ett bra forum (och det hade MoDo tack vare många retoriskt skickliga skribenter), blir sidan till ett självspelande piano. Även om inte nyheterna var uppdaterade, kunde man vara säker på att få senaste nytt på forumet, mycket tack vare unga entusiaster. I kontrast till dessa, hade vi många äldre skribenter som kunde sitta och fila i en halvtimme för att få till roliga och läsvärda inlägg.

Visst blev det några hätska diskussioner emellanåt, men överlag var det en ovanligt trevlig stämning på forumet. Det var en enorm tillgång som MoDo valde att kasta bort, på grund av att några inom föreningen föreningen, bland annat Fredrik Andersson och Lennart Hermansson, hade tagit illa vid sig av kritik som var helt befogad.

Så på ren svenska säger jag: Let's cut the crap.

MoDos hemsida är katastrofalt dålig. ALLA tycker det. Sidan är så usel att jag trots flera timmars maniskt ishockeysurfande inte får för mig att navigera dit. Forumet var ett stort dragplåster och att påstå att trafiken inte skulle ha påverkats är så urbota korkat och löjligt att jag blir alldeles paff. Precis som att ALLA är överens om att Roos är ett stort skämt, som inte ens har grundläggande kunskap och sociala medier och som till råga på allt gör bort sig rejält på sponsormöten.

Ni som är med och arbetar med detta kan hitta på alla bortförklaringar ni vill, men faktum är att dessa saker sköts på ett oacceptabelt sätt. Det finns tusentals högstadieelever som klarar av att konstruera och uppdatera avancerade php-sidor, så att ett företag som omsätter 100 miljoner inte skall kunna prestera bättre än så här är ingenting annat än ett stort jävla skämt.

Jag vill återigen poängtera att detta inte är någon kritik mot vare sig dig eller Martin, för jag inser att ni försöker göra det bästa av situationen. Ni gjorde till exempel ett kanonjobb med rapporteringen från träningsmatcherna, någonting som jag tackade varmt för, även om det inlägget föll i glömska direkt. Men det är rent ut sagt löjligt att ni ens försöker försvara hur saker å ting sköts i det stora hela, för det är under all kritik. Personligen hade jag vägrat att sätta mitt namn på artiklar som publiceras av ett företag som gör ett så pass oseriöst intryck.

yngwie: Så kanske det var.

Nu är jag ju inte inne så ofta på lumberjacks forum heller men det skulle vara riktigt intressant att veta om samma typer av provokationer och regelövertramp sker där med och hur moderatorerna/supporterklubben där bemöts vid avstängningar etc.

När officiella forumet drevs kändes det som att många klev över gränsen bara för att provocera och testa gränserna samt vara en lite pain in the ass. När man sedan som moderator gjorde något åt saken så blev det bara en massa gnäll om gestapofasoner hit och dit.

Visst var det så att många av oss moderatorer inte alls gjorde ett bra jobb men samma sak kan sägas om flertalet skribenter där.

qwertas:

Mycket duktigt folk och diskussioner. De ät inte samma känsla på LJ, jag vet inte det är bara inte det.

Kort och gott, de va bättre förr.

Gustafsson: Jag säger inte ATT det är så men jag TROR väldigt mycket att så är fallet. I slutet av förra säsongen då han spelade med J20 så tycker jag i alla fall att det lös igenom inställningsproblem.

yngwie: Jag förstår faktiskt inte varför ett forum skall vara så viktigt att det drivs av klubben själv. Lumberjacks driver väl det inofficiella forumet bra, eller är det något jag missar?

Klubben verkar ju vara fine med att missa den trafik som forumet ger (vilket jag personligen tror är något glorifierad) så vilken annan drivkraft finns kvar att ha ett forum?

Jag tror inte att ett forum på den officiella sidan kommer igen, inte inom en snar framtid i alla fall.

Skall väl tillägga att jag själv gärna ser ett då det fanns många bra diskussioner också även om det stundtals blev för mycket som inte hade där att göra. Men jag förstår inte den oerhörda vilja som verkar finnas hos en del här, såååå viktigt är det väl ändå inte? Då borde väl betydligt fler klubbar driva ett officiellt forum själva på sina sidor.

Nikki Nine: Fast jag har sett att de som sköter biljettbokningen i varje fall har datorer. Fast där kanske de inte har tillgång till internet, för där finns ju Ludenstorm och något som kallas för tjattar eller något sånt och det har man inom organisationen hört hur hemskt sånt är...

Hasse Andersson är fortfarande helt såld på Edisons nya uppfinning Fonografen, fast han förstår inte hur man gör.

Nikki Nine: Upp med forumet igen pappskallar!

Kolla mailen ni som har gett mig er mail.

Poffa: Nej, dom skiter ju i allt annat som har med hemsidan att göra så det är inte förvånande.

Ja ä int bitter.

Redigerad kommentar

Alla elitserielag får nya hemsidor, förmodligen på fredag. Man har byggt dem alla på samma plattform. Men Modo väljer att inte ha något forum. Allt enligt Per Hägglund på twitter.

qwertas: Tycker det låter oerhört märkligt att Anton Byström skulle ha taskig inställning och attityd.

Bad_Brett: Jag är absolut inte överaskad att han inte tillhör truppen som startar trots lovord överallt bland supporters. Inställning och attityd tror jag stavas varför han blir utlånad till en början.

Bad_Brett: Håller med. Känner besvikelse över att inte få se Anton spela för oss från start. En spelare som jag skulle bli ännu mer besviken om det visade sig att han fastnar i Allsvenskan då det känns som att han har mer i sig och har all möjlighet att utvecklas snabbt. Man får väl önska sig en skada lite kvickt här... He he.

Bad_Brett: även espeland och bonsaksen

« · 1398599 · »