1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532139 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Det har ju kommit upp ett litet löst Gerber-rykte kring MoDo. En gissning är att Kärpät ligger på rätt hårt på att ev. kunna ersätta I.Tarkki med T.Tarkki. Det känns som att han kan ha lite hemlängtan...Han var dock en klippa då det gällde för MoDo, så ge honom lite resurser att lyckas, så kan det bli bra.

Icing-Ove: Ja det är nog ingen vild gissning då familjen har fått barn helt nyligt att det kan finnas hemlängtan.
Ja han visade i kvalet att han han kunde vinna matcher när det gällde, iofs så var väl motståndet inte av högsta klass.

Expressen har fått nys om Sjöström till MoDo. Låter ju inte lika positivt som vad ÖA skrev

Salle: Man får lite skrämselhicka av hela den här sillyn.

Frågan är hur mycket vi väntar på de rätta det är och hur mycket det är jag tackar för intresset men har accepterat ett annat bud.

Man vill ju tro att de har något stort och speciellt på gång. Och det kanske de har då de bad oss fans ha tålamod. Men känns otroligt ovisst och osäkert alltihop. Jag vill inte va med nå mer..... Eller jo det vill man väl hur det än skulle se ut.

MorganaLefaey:
Blatny, Kuusela, Morrison, Döme, Krizan. Det gäller att hitta rätt lirare med slutspelsskinn på näsan...Nä, som sagt, sillylistan blir kortare och kortare, har inte heller nån bra känsla över detta. Överraska mig...

Pappers-Expressen har en artikel om Dick Axelsson, där det klargörs att han tackat nej till HV 71 och att han nu väljer mellan två olika ettårskontrakt, Modo eller SkAIK.

Hittar den inte på webben, men den kommer nog snart ut där också.

Poffa: Det verkar stämma med modokollens avslöjande igår. Enligt uttalandet i Norran så bestämmer han sig troligen i nästa vecka.

Rätt ok genomgång av värvningar från NHL här:

Fredrik Warg spelar för Dinamo Riga kommande säsong.

modo har högsta budet på Axelsson

lu93rowa: Jo, såg någonstans att de låg 1,2 miljoner över SAIKS bud.

Stämmer det så blir det väl 100k mer per månad. Är han verkligen värd det? Då borde det röra sig om 300k i månaden. Är det så, så förstår jag verkligen inte det.
Nae, lägg pengarna på Nagy. Då har vi garanterat ES bästa målskytt.

Redigerad kommentar

yngwie: Jag tror att det är oerhört naivt att tro på rykten som cirkulerar. Har svårt att tro att Modo skulle betala så oerhört mycket mer.

lu93rowa: Skellefteåkillen uttalar sig sådär för att det ser givetvis bättre ut emot fans, sponsorer och liknande. Jag är inte alls så säker på att det är fallet.

J F K: Visst är det så. Men ingen rök utan eld. Hoppas bara det inte blir till ett överpris bara, jag tycker Dick känns som en rejäl chansning för dom pengarna han lär kamma hem.

lu93rowa: Vilket fantastiskt blogginlägg när han jämför MoDo och SAIK kontra NHL!

bj21: 1983 gick X:et Erixon från Skellefteå till Rangers. Jag tror att det är senaste gången man exporterade till NHL. Mats Lindgren och Jocke Lindström förberedde ju sig i andra klubbar innan de tog klivet. Huruvida årets batch klarar av att ta plats i NHL vet vi ju inget om. Chansen att få komma till Nordamerika och spela har ju Dick redan fått.

Fotnot: MoDo har exporterat några spelare till NHL efter 1983.

yngwie: Nedsidan med Axelsson är att han förmodligen tar en hel del energi och att han känns osäker. Utvecklas han från förra året så är han nog fruktansvärt vass tillsammans med Susse, men...

J F K: Axelsson var förmodligen ES bästa spelare i sina bästa stunder förra året i FBK. Så spets kommer han ge vilken klubb som helst.

mrpm: Min bild av Axelsson är att han är lite av elitseriens svar på Kovalchuk, men jag har iofs inte sett jättemånga matcher med honom.

Wayne Gresky: Say no more!

J F K: Jo precis! De är många MEN...

Wayne Gresky: Perfekt förklaring, ena dagen bär han laget uppåt i serien andra dagen är han under betongen.

Atjoo91: Nån som vet om Saik fansen sitter och räknar för och nackdelar med Axelsson precis som det görs på detta forum?Eller är dom bara positiva till han?

Gusse: De har fullt upp med att räkna fingrar.

Gusse: Det är lustigt hur kräsna vi är när vi sitter och är "sådär" sugna på Dick Axelsson.

Här har vi en ung svensk spelare som vill ta nästa kliv i utvecklingen och är seriöst intresserad av att göra det i vår förening. En spelare som dessutom besitter kvalitéer som helt saknas ifrån vår nuvarande trupp och en spelare som kan avgöra en match på helt egen hand.

Jag är inte Dickens största fan, långt ifrån, han har negativa sidor. Men guess what, det har väldigt, väldigt många andra ishockeyspelare också. De som är helt felfria sitter på mångmiljonkontrakt i NHL.

Jag skulle bli jätteglad om Dicken valde Modo. Varför? Vi vinner en dragkamp om en av Elitseriens bästa spelare, men framför allt visar det att Modo är ett seriöst alternativ för en ung spelare som vill uppåt i karriären. Den reklamen skulle vara ovärderlig, speciellt om det visar sig att vi faktiskt kan ge honom den där sista knuffen han behöver för att få sitt NHL-kontrakt.

Nikki Nine: Mycket bra Nikki :)

Nikki Nine: Jag är inte emot en värvning av Dick. Men att slänga ut alla pengar på en spelare som än inte visat sådär mycket än känns som en rejäl chansning. Han är en grym hockeyspelare när han är på humör, men de känns som det visas alldeles för sällan.

Vi behöver än målskytt av rang och det är inte Axelsson. Pengarna borde läggas på en riktigt bra målskytt. Men signar Modo dessutom en spelare i Nagykaliber, då blir jag fruktansvärt nöjd.

Redigerad kommentar

yngwie:

Jag har väldigt svårt att tro att Dicken blir vår enda stora forwardsvärvning, om han nu skriver på.

För övrigt flyttar Trettenes hem till Norge, om någon missat. Står i en norsk dagstidning.

Redigerad kommentar

yngwie: Jag ser Axelsson som den bästa svenska anfallaren utanför NHL...underskatta inte honom

Nikki Nine: Ja blir det så, då är det en annan femma. :)

arnio: Inkl KHL?

Från LJ:

"Daniel Fernholm är på gång! Såg han på stan idag"

yngwie: haha, känns som det är en snubbe som vill ha uppmärksamhet efter att ha sett att han varit ledig på Eliteprospects..

36 : Min första tanke med ;)

Nagy till Malmö-rykten verkar vara på uppseglande.

arnio: "Jag ser Axelsson som den bästa svenska anfallaren utanför NHL...underskatta inte honom"

Hahahaha! Sitt ner i bussjäveln, för guds skull.

Här får ni något kul på kvällskvisten. Från kommentarsfältet hos mrmadhawk:

"Jonas:
2011-05-19 22:40:33
Jag bor bara några hundra meter från Fjällräven Center i Ö-vik och såhär i Silly-tider brukar jag försöka hålla koll på vad det är för folk som rör sig i området, bl.a såg jag både Fredric Andersson och Johan Ryno innan de blev klara och nu i veckan har ju Axelsson som bekant varit på besök.

Gissa vem jag såg idag? Mika Hannula. Har inte hört några rykten om honom förut men."

Skadedrabbad, inte en "bra" karaktär, 32 år.

Samtidigt en ganska bra poänggörare om han är frisk, snabb på skridskorna som jobbar hårt och bör vara hyfsat billig då intresset inte kan vara skyhögt för honom.

Redigerad kommentar

Nikki Nine: Dicken klar för Modo!!!

Poffa: Woohooo!

Nikki Nine: En länk till skavallerpressen kanske?

Poffa:

Känns bra, tror att han passar tillsammans med Skröder och Susse.

Eller till källan.

Ett år. det gällar att börja förhandla om nästa år på en gång.

Redigerad kommentar

NuMo: Dög inte den jag la in?

Rytter:

Jag tycker att Dicken ska spela med Danielsson och en mer defensiv center, i stuk med Barta eller Påhlsson.

Skröder och Susse får sällskap av Fast Freddie Shoestring om han kommer hem, eller Ryno ifall han visar sig vara bra.

Poffa: Det tror jag säkert, men jag har inte hunnit se den.

Bättre att två skjuter in bollen i mål, än ingen.

Skärmen måste ha varit snedställd eller något. Den borde jag ju ha sett.

Redigerad kommentar

Vilken underbar värvning. Vi vinner dragkampen om en av Elitseriens största stjärnor i kamp med HV71 och Skellefteå, två klubbar som är långt framför oss. Dessutom får vi en publikfavorit, en spelare som kan avgöra matcher åt oss och framför allt så visar det hockey-Sverige att en ung talang och en stjärna faktiskt kan välja Modo även fast han har andra bud. När hände det senast?

Nikki Nine: Mkt stark värvning så grattis! Klart vassare än nån suspekt transantlantisk NHL-"stjärna" vilket jag trodde skulle bli er modell. Lär väl komma såna också men nån sån chansning har ni råd med, Dick var den stora värvningen....

Nikki Nine: Grattis till en bra värvning men var ni tvungen att erbjuda så mycket mer kronor i månaden än de övriga?
Konstigt.

Nikki Nine: En spännande värvning, inget snack om saken. Det lär säkert ha kostat en hel del av löneutrymme, men samtidigt kostar kvalitet pengar. En spetsvärvning och en artist. Eftersom jag misstänker att de andra tunga värvningarna kan dröja ända in på sommaren så var det viktigt att få ett namn som kan sälja lite årskort och visa att satsningen inte bara är tomt prat.

Johnny Bravo: Du ska inte tro på allt som står i tidningen.

Poffa: Ha ha kunde inte låta bli men ingen rök utan eld.:)

« · 1381603 · »