Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Hahaha, så uppenbart att det var Malmö han menade. Riktigt rolig formulering av Tellan.
Sedan blir jag glad och varm och lycklig och... glad när jag läser om att Modo med Foppa och Macke agerar så proffsigt som de gör. Jag hoppas innerligt att den proffesionalismen smittar av sig till övriga delar av föreningen, för då sitter vi verkligen bra till som klubb.
Vad det gäller Wernblom som tränare så hoppas och tror jag att det inte blir honom. Wernblom har skämt ut sig rejält som ungdomstränare och den typen av dumheter vill jag inte se i vårt A-lag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Som NuMo skrev, han har coachat laget så hårt att två hela femmor mer eller mindre fått sitta stora delar av matcherna, bara för att han vill vinna. Så gör man inte i ett P11-lag. Där ska man ha roligt och det ska vara mer lek än allvar.
Dessutom har han dragit på sig flera matchstraff, två stycken under en och samma cup, för att ha skällt ut domarna. Ha i åtanke att domarna är 15-16 år och tämligen nybakade.
Det är möjligt att hans stil passar bättre i ett elitserielag där spelare och domare är mer hårdhudade, men jag tror risken är stor att många skulle revoltera mot Wernblom om han beter sig på det sättet i båset.
Så jag fortsätter att säga Nej tack till Werner som assisterande.
qwertas: Låter riktigt bra. Uffe och Peter verkar känna varandra sedan tidigare och det är naturligtvis positivt.
Jag är mer än nöjd med vår uppställning på ledarsidan.
Redigerad kommentar
Det är inte utan att jag får en känsla av att Macke sagt något kryptiskt som sedan förvanskats till det som står i Expressen. Sen kan man ju undra lite vad som döljer sig i "Det är så vi tänkt till att börja med". Man har ju tidigare sagt att om man ska ha Pikka i truppen kommer det bli på artistkontrakt. Samma sak har man sagt om Nagy, t ex.
Nä, jag tänker inte oroa mig förrän det finns skäl till det.
36 : Om Ahrling varit bra nog hade han fått chansen. Förra säsongen var han inte ens topp fyra i J20, de som var bättre än honom tränar för tillfället med A-laget eller har flyttat vidare.
Gnäll, gnäll, gnäll. Och kvällstidningarna bara älskar att skriva om det.
Det var faktiskt min spontana tanke.