1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531230 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Jag skyller allt på Per Hållberg. MoDo har inte spelat bra sen han kom hem till MoDo :-)

Poffa: Allt jag säger är att vi inte har spelat en modern effektiv ishockey. Susse och Skröder skulle tex inte ens vara välkomna i ett lag som Luleå för dom spelar inte en sån hockey som krävs där. Jag är allvarligt oroad att vi går i samma fälla i år igen där vi blir ifrånåkta.

Schwartz:

Det talar väl väldigt mycket för Skröder och Sundströms kvalitéer ifall de är så himla omoderna och de gör 41 respektive 33 poäng (med privata problem) var förra säsongen? Men vi borde kanske ge speltiden till två spelare som gjorde 29 respektive 18 poäng förra säsongen? Låter skitlogiskt.

Nikki Nine:

För mig är det jävligt enkelt. De bästa spelarna ska ha mest speltid. Skröder och Sundström är bättre än Madsen och Andersson.

Schwartz: Skröder var 8:e bästa poängplockare i fjolårets grundserie. Sundström var på delad 26:e plats. Båda hade plusstatistik i +/-. Sundström hade tom finfina +13, delad niondeplats i den statistiken. Rätt skapligt, för två omoderna, oeffektiva hockeyspelare.

För min del får de gärna stå still och spela hockey om de kan visa upp den statistiken nästa säsong.

Poffa: Och hur många på topp tio var från Fbk??
Jo det var ingen dom vann guld vi kom sist....

Schwartz: Så det är Skröders och Sundströms fel att vi kom sist, för de var för duktiga på att göra poäng?

Poffa: det visar att det spelar fan ingen roll vem som gör poäng så länge man inte vinner!

Schwartz: Och ändå gnäller du på två av de spelare som verkligen producerade OCH hade plusstatistik i Modos trupp. Förstår du inte hur fel ute du är?

Poffa: VIsst vi skriver 5 år till med dom.

Och Fabian Brunnström har skrivit try-out med Detroit Red Wings.

Poffa: Piss.

Nikki Nine: Hade gärna sett Brunnström, men samtidigt så tror jag inte att han har en chans att slå sig in i NHL. Lite endimensionell då han är främst bra offensivt. Samtidigt så ser jag inte hur han ska konkurrera ut någon i de två första kedjorna heller, så jag förstår inte hur han tänkt ta en plats...

ModoKollen hintar om att denne spelare ryktas vara klar för Modo.

Poffa: Det hade varit trevligt men jag vet inte jag. Känns spontant som att han kan platsa i NHL. Kan han inte det så kan han casha in i Ryssland. Vill han inte bo i Ryssland utan på något "bättre" ställe så är väl hemlandet att föredra före Sverige?

Nikki Nine: Jag tror inte ett dugg på detta rykte. Som du säger, han borde utan större problem kunna få ett nytt kontrakt i NHL eller en stor, fet check i något av KHL-lagen. En spelare som de senaste fyra säsongerna snittat ungefär en halv poäng per match i NHL känns lite för bra för Elitserien. Framför allt då han inte har några band till Sverige.

Men skulle han, mot all vett och sans, välja Modo så är det bara att tacka och ta emot. Han är högerskytt och känns som en vettig partner till Susse och Skröder. Med honom i laget har vi fem-sex spelare av hög, eller mycket hög, elitserieklass på forwardssidan. Med en sådan värvning har vi, i mina ögon, en av de starkaste och mest intressanta forwardstrupperna på många år.

Det enda som hade oroat mig då, spelarmässigt, är back-sidan. André Lakos är fortfarande inte klar för någon klubb. Men mer troligt är kanske att vi får vänta och se om Philip Samuelsson inte tar en plats i Penguins organisation och om vi isf kan få låna honom kommande säsong.

Nikki Nine: Nästa lösa rykte, denna gång från Expressen.

Poffa: Skulle väl fungera om man tänkt sig Schremp på kanten. Men vågar inte tro på något av dessa rykten. Men skulle någon av dem dyka upp så skulle man inte klaga.

Poffa:

Miettinen? MoDoKollen sätter allt på ett kort kan man säga. Efter att ha varit relativt tysta ett längre tag, släpper de en sådan bomb. Om det inte stämmer så sjunker trovärdigheten ganska radikalt.

Å andra sidan... stämmer det så är det otroligt imponerande.

Bad_Brett: Nåja, de säger ju inte att det är klart. De säger att en obekräftad källa, som tidigare både haft rätt och fel, påstår att det ska vara klart.

Deras källa är rätt körd om det är fel, men ModoKollen kommer nog rätt lindrigt undan, skulle jag tro.

Poffa:

Ja, jag läste det nu. Det är såklart bra att de vågar ifrågasätta sanningshalten i det. Vore otroligt häftigt om det stämmer i varje fall.

Poffa: Eller så är källan Sune Ödla! ;-)

bj21:

Så kan det omöjligt vara. Om källan är Sune Ödla hade det varit snudd på kriminellt att ifrågasätta sanningshalten.

Bad_Brett: Nu bryter jag tystnaden här!

Mer givande än så blev de inte just nu.

Berka: Fortsätter då med att det verkar va klart att Miettinen inte spelar i MODO utan i KHL.

hockeysverige.se/article/12228057/kazan-sajnar-upp-ny-finsk-stjarna

MorganaLefaey: Inte helt oväntat..

Månad kvar och det saknas en forward, börjar bli lätt bråttom

MorganaLefaey:

Precis som väntat med andra ord. MoDoKollens källor verkar inte speciellt tillförlitliga.

Bad_Brett: PÅ vilket sätt har MODOkollen salufört att finnen var klar för MODO? Genom att låta en artikelkommentar stå kvar?

Bad_Brett: Det kan ju faktiskt vara så att Modo och antti var överens men att han ändrade sig i sista sekund å valde NHL !?

Modo hade väl någon i fjol som det vart just så med, han vände typ på flygplatsen?!

Berka: Khl ska de va

Berka: Jepp denna lirare.
Kanske var lika bra dock.

Berka: Låter det inte liiiiiiite troligare att han varit överens med Kazan sedan länge men hade en NHL-klausul som gick ut 15:e augusti?

spud: Han har skrivit det på Facebook. (Dock med en rejäl brasklapp.)

Wayne Gresky: Jo givetvis är de så, jag menar bara att Spelare kan vara så gott som klara för en klubb men så skiter det sig i sista sekund.

Modokollen i detta fall kan ju ha vetat om att han är överens med modo och gått ut med detta sen sket det sig ändå av nån anledning, kan ha varit familjära saker, andra klubbud, läkarundersökningar mm

Wayne Gresky: Jo givetvis är de så, jag menar bara att Spelare kan vara så gott som klara för en klubb men så skiter det sig i sista sekund.

Modokollen i detta fall kan ju ha vetat om att han är överens med modo och gått ut med detta sen sket det sig ändå av nån anledning, kan ha varit familjära saker, andra klubbud, läkarundersökningar mm

Berka:

Publicerat den 6:e juli:

"Antti Miettinen är den senaste i raden av finländska ishockeyspelare att pröva på lyckan i ryska KHL. Miettinen har tecknat ett kontrakt med Ak Bars Kazan."

svenska.yle.fi...s&antal=10

Först nu blev det officiellt. Varför?

1) De tidiga ryktena var tagna ur luften; I själva verket vad MoDo hans huvudspår. Sedan ångrar han sig och väljer Kazan istället. Att det är samma lag som det tipsades om redan den 6:e juli är en slump.

2) För att han hade en NHL-klausul som gick ut den 15:e augusti och därför ville Kazan vänta med att göra värvningen officiell.

Vad tror du?

Redigerad kommentar

Bad_Brett: ja inte tror jag att han någonsin varit på G till Modo iaf.

Berka: Min uppfattning om Modokollen är att Örnen har någon källa som kan få reda på en del insider ibland medan Tobbe (som är den ende som skriver nu) inte har bättre källor än vem som helst som lyssnar på snacket på stan.

Redigerad kommentar

Kan någon länka till något som länkar Antti Miettinen med Modo? Jag har inte sett något, någonstans, heller inte på modokollen.

McFire:

Anton H om Räkan.

145p på 57matcher... Ja tack!

En Forumledare har lagat länken

McFire: ModoKollen la ut ett löst rykte de hört både på deras Twitter-konto och på deras Facebook-konto.

Poffa:
Enda sättet att få reda på MoDos framtid är att slänga ut ett antal knotiga voodooben. Just nu tuggar jag på frysta räkskallar från Lidl så att Rob skall få en bra start på säsongen...

Salle:

Oavsett hur det går, kan vi nog räkna med att Räkan kommer att ge valuta för entrépengarna i många matcher.

Ett räktifo är naturligtvis ett måste. Tänk om man kunde kasta ut djupfrysta räkor på isen om han gör hattrick, det vore ruskigt coolt. Kan bli svårt att ordna dock.

Redigerad kommentar

Icing-Ove: Min känsla nu är att Svatos är det enda lediga namnet som kan vara intressant för MoDo på forwardssidan. Annars tror jag att Macke sitter lugn i båten och väntar på vad som trillar över kanten när NHL-klubbarna valt klart.

Wayne Gresky:
Det är främst backsidan jag är lite orolig över. Ser inte stabilt ut. Kan Ludvig Byström göra en "Victor"?
På spelarsidan sitter ju Hannula och väntar på öppningar (nä, inte tjejer), så det är nog en vettig strategi...

Icing-Ove: Backsidan ser bättre ut än på länge!!
Vi har tappat hasse,timmy,hållberg,ae och josefsson varav de 4 sistnämda gjorde en snudd på bedrövlig fjolårsäsong.
Vi har fyllt på med mayer,ahnelöv som är 2 riktigt duktiga backar och hersley som är väldigt bra offensivt, möjligtvis är vi inte lika starka defensivt men jag hoppas okt kan spela på den nivån han gjorde ifjol innan skadan för då var han grymt bra defensivt

Wayne Gresky: Vad är det för spärrmongo som satt tumme ned på mitt senaste inlägg?

Dirigo:

Underbart!

Bad_Brett: ÖAs Per Häggqvist baissar MoDo.

blogg.allehanda.se/perhagglund/2011/08/16/tippa-elitserien-enkelt-uppdrag/

« · 1391138 · »