Dragan 2k: Ingen aning om Mats Härd men PH har väl, lite för, länge varit en "bakbunden" journalist när det kommer till MoDo då hans (ÖA:s) VD satt i styrelsen.
Nu är han väl en mest en som slår in redan öppna dörrar i sina krönikor och dessutom lite Mats Olson-wannabee som droppar lite rockvideos och andra banaliteter i slutet av sina texter.
Poffa: Artikeln känns dock som ett höftskott, "enligt allenhandas källor" kan betyda en glutt i bloggosfären.
Det fanns ES-klubbar som var intresserade, men vilka höll agenten hemligt. 1 på 11 är oddset på att det stämmer.
Lumber Jack: Jag har inte ens läst artikeln. Jag går på det han skrev på twitter där han på frågan "Ren spekulation eller något bakom?" svarade:
"Nej, inte bara spekulation."
Redigerad kommentar
Jag undrar lite vad som gjort att Macke fått upp ögonen för denna kille. Det är ju ingen direkt känd kille och jag kan inte tänka mig att varken Foppa eller Macke sett honom spela.
Jag funderar också lite över hur Macke/Foppa/Uffe tänker kring backsidan. Det är relativt få defensivt duktiga spelare i vår back-uppställning. Och det har väl varit vår svaghet de senaste åren. Det är relativt ofta som det sett vilset ut i egen zon. Förra säsongen var vi väl bäst i ES på att lämna området i slottet fritt för moståndarna. Backar stötte hejvilt ner i hörnen utan att tänka vad som fanns bakom ryggen.
Det här kan bli riktigt bra, men det kan också bli svajigt bakåt. Jag hade inte tackat nej till en renodlad defensiv back istället för Lehtivuori, men vi ska helt klart ge honom chansen att visa vad han går för.