Berka: Som tillägg kan väl nämnas att det i vintras skreks en hel del från Timråboken om att spelarna borde delta i deras insamling. Varför de hade den åsikten, samtidigt som det är det värsta en spelare kan göra är ju en gåta.
Eller det är nog sjöbba-logik i sin praktfullaste form.
73Sjöbba: Ja det känns fint att ha en magister i dig, lär mig ständigt hur man kan gräva sig djupare och djupare utan att ens göra en ansats att sa sig därifrån.
Berka:
Modofans: -Å gud, så fint gjort!
HockeySverige: -Pinsamt Modo!
spud: Bra stavning och meningsuppbyggnad, spud. Du lär dig.
Det jag menar på är att man ska inte kasta sten i glashus.
Berka: Jag kan nämna en förening iaf: Modo.
Föreningen samlade ju ihop ett gäng spelare och la upp ett gråttal om hur illa ekonomin var i klubben.
73Sjöbba:
Tigger pengar av spelarna? haha.. Förstår att du är avundsjuk för att ingen spelare har hjärta för eran klubb.
Berka:Hur går det till i er förening då?
Just ja, där tigger man pengar av spelarna.
Icing-Ove: Fråga Nybbe, han är expert på Icing.
Hmm? Nä, det var ju helt offside han var, kom jag på.
Bad_Brett:
Hade varit oroligare om inte Uffe hade haft med honom att göra förut. Han borde ha bra koll på hur Spina är som spelare och person. Eftersom han har producerat bra i AHL, kan jag tänka mig att frågetecknet ligger i hur han har anpassat sig till Europa. Statistiskt sett var det en ganska dålig säsong för honom förra säsongen.
Han har också spelat med Jonas Ahnelöv en sväng, kan tänka mig att Modo fått extra referenser därifrån.
Eftersom det finns frågetecken så är det alldeles utmärkt med en try-out. Då kan man också se under försäsongen ifall spelare som Possler är bättre och således mer värd en plats i laget.
J F K:
Där sa du något. Lite av nyckeln till att bygga ett framgångslikt lag är att kunna få ut max av alla spelare. Vissa kan höja sig enormt när de får två riktigt duktiga kedjekamrater och därför kan det säkerligen vara smart att försöka hitta en billigare tredjelänk till Susse och Skröder.
Men jag vet inte, ja. Med tanke på att en kille som Possler knackar på dörren, samt att Näslund sade att det bara skulle in spets nu, är jag inte helt övertygad. Konkurrens är bra, men frågan är ändå vilka signaler det sänder till juniorerna.
Det känns som att den här typen av värvningar är relativt lätta att göra även under pågående säsong. Frågan är om det var så akut att ta in honom redan nu.
En lite mer konspiratorisk tanke är att Näslund avvaktar en lockout och därför vill ha is i magen, men samtidigt inte stå med brallorna nere ifall det skulle skita sig.
J F K:
Finns inga nackdelar med try-out. Bra med dubbelpassare.
Icing-Ove: Jag har självklart ingen aning om Spina kommer att bli en hit eller inte. Uffe var den som trodde på Ahnelöv när knappt någon annan verkade göra det och kanske har han sett saker i Spina som inte kommit fram i Tyskland. Samtidigt ska man ha klart för sig att det sällan är helt enkelt för en nordamerikan första året på stora rinkar...
Spina verkar ojämn, vilket kanske tyder på att han är beroende av bra kedjekamrater. Hamnar han bredvid Susse och Skröder så får han det... :)
Poffa: Jo, Uffe ser nog honom som ett alternativ bredvid Susse-Skröder...
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Känns inte som någon toppvärvning, men att det är try-out och dubbelpass gör det hela mindre frustrerande. Kan också tänka mig att Samuelsson har koll på honom, eftersom han spelat i San Antonio Rampage.
Wayne Gresky: Lite statistik. Det är ju inte som att man gör vågen över en spetsvärvninge direkt. Fast det är ju try-out så det är ju ingen större katastrof om det inte slår väl ut.
Glömde länken...
Redigerad kommentar
Nikki Nine:
En vända till...
"- Han har ett år kvar på kontraktet med Modo. Plymouth har frågat mig om honom, men jag har varit väldigt rak och berättat att han är under kontrakt, säger Wallén.
- Jag vet inte hur de resonerar där, om de väljer "Ludde" för att de vet att hans kontrakt går ut om ett år och hoppas att han ska komma då."
Nikki Nine:
Tydligen kan inte Byström gå till CHL eftersom han har kontrakt med Modo, han måste isåfall bryta det först. Inte för att jag tror att Modo vägrar om det är till CHL han vill, men det är något.
Bad_Brett: Det var inte så jag menade, det jag menar är att många glömmer bort satt försäkringar skall betalas också.
Kan bli jävligt dyrt om typ mr X förstör karriären för en NHL spelare.
65selander:
Vill Sedinarna spela för MoDo är knappast ekonomin något problem. Om sponsorerna mot all fördmodan inte skulle vara villiga att täcka dessa kostnader, skulle de säkerligen betala ur egen ficka. De har ett enormt stort MoDo-hjärta.
Nikki Nine:
Det där är en no-brainer. Har man chansen att ställa upp med några av världens bästa spelare, är det klart man gör det. Ökat publiksnitt, fler sponsorer, bättre poängskörd...
Nu pratar vi ju inte om ett halvt lag, utan kanske 3-4 spelare.
spud:
Ju fler vi tar in, desto större tomrum när spelarna drar tillbaka dock. Är det värt det?