1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532762 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
Icing-Ove: Appropå målvakter , Anton foppa spelar ju numera med ssk, men handlar det om en utlåning eller har han signat ett övergångskontrakt?

Mano: Jag tror att Starkbaum har i månaden vad Foppa får in i bankränta 4% på en dag, det vill säga 109589.041 kr....och en hundradel av vad Foppis hade i Colorado :-)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Nikki Nine: Ahlsenfelt verkar få hyggligt pröjs, ja, men han är ju inte i närheten av Tellan som tydligen hade en riktig topplön med våra mått mätt. En halvering på den posten är inte omöjlig. Frågan är då vad Starkbaum lyfter. Att det är mer än Sockan är ju givet.

Nikki Nine: MrMadhawk skrev ju att han närmast blev chockad när han fick höra vad Alsenfelt fick i lön och han brukar ju vara ganska väl informerad.

spud:

Alsenfelt är nog inte så billig som många tror...

Icing-Ove: Tror du verkligen den är billigare? I år har vi ju 2 målvakter med åtminstone en hyffsad lön. Ifjol hade vi ju Tellan som säkerligen hade en rejällön, men sen hade vi Anton som nog inte kostade oss många kronor.

Jag tror att kostnaden för våra målvakter är jämförbar med fjolårets kostnad.

MorganaLefaey: Vi har ju billigare målvaktspar i år gissar jag, så man satsar nog hårt på denna sista backplats och på backsidan i övrigt. 

Icing-Ove: Hade faktiskt kunnat tänka mig ett mindre namn än Kukkonen om man lägger de pengarna på en riktig sniper. En back som visat att han håller i ES och går in i tredje backpar är gott nog för att man skall få en helt ok backuppsättning.

Tycker det ser tunnt ut för andra formationen framåt jag. Nu vet man dock inte hur Spina är, eller hur mycket man tänker gambla med sista biten i Skröder - Susse formationen. Men hade gärna sett en högerskytt man vet kan producera där.

Men man får väl se. Man klagade ju en hel del på backsidan i fjol och kanske lika bra att se till så den blir bättre först.

InVinoVeritas: Kukkonen skulle sitta riktigt bra med sina ledaregenskaper, men reservnamn finns ju. Fernholm, Stehlik eller kanske Väänänen ligger och lurar på KHL-kontrakt 15 juli. HV71 finns nog med i racet också. 

InVinoVeritas: Så sant så sant!

Gäsp:Oavsett om det blir Kukkonen eller inte så visar det intresset dels vad man har för ambitioner att ta hem för back och vad man har att röra sig med rent pengamässigt. För oavsett om det blir Kukkonen eller inte så kommer Modo att mönstra en riktigt stark backuppsättning (på papperet) till kommende säsong. Spännande!

Nikki Nine: Hoppas hoppas den värvningen går igenom & oj vilken backuppsättning Modo ställer på isen isf!

Icing-Ove: RoadRunner alltså. Så synd att han inte hörde till Phoenix org. ;-)

Vi får två RR på backsidan tydligen:

"Road RunnerKyle Cumiskey. His ridiculous speed on the ice has sparked other nicknames, including Wheels, but Road Runner (coined in this thread) seems to be catching on. When Cumiskey makes a good play or scores a goal, "Meep, Meep" seems to be the appropriate comment to make."

Det blir fart på rören denna säsong, ska bli kul att se vilka spelare som återstår att värva. Müller verkar klockren med fart och tyngd, det saknas en stridsvagn i laget.

spud:

Näslund berättade för Hägglund på Allehanda för ca 10 minuter sen att Kukkonen fortfarande är aktuell.

spud: Tror inte de har med varandra att göra. Tror inte vi är de som betalar bäst för Kukkonen, men kanske är han inte någon som går endast på lönekuvertet.

Nikki Nine: Jag kan inte tänka mig att det bli cumskiy och kukkonen.

Mano:

Rätt bra backuppsättning man kan få ändå:

Ahnelöv-Regehr
Kukkonen-Lehtivuori
Cumiskey-Torp 

J F K: Välkommen Kyle:

http://modohockey.se/artikel/24036/

Berka: Kyle Cumiskey? Säkra källor enligt Allehanda. En på papperet riktigt bra spelare som Grezky föreslog för ett par veckor sedan:

allehanda.se/sport/modo/1.4884530-modo-varvar-nhl-back

Nikki Nine: ja heja heja

Nikki Nine: Ersätter Pikken? *Först!*

Redigerad kommentar

Doug Janik kan ju vara ett namn. Har lirat med Ritola, Axelsson och Tolle. 190 NHL-matcher. Spelar fysiskt och gör bra med poäng.

"The Red Wings made an offer to defenseman Doug Janik, but he's contemplating an offer in Europe.

“His agent told us a couple days ago he thought he'd go to Europe, if not, he'd consider signing with us,'' Holland said."

Faan! Syvret till Flyers. Varför svarar inte Danny när Näsludd och Forsbeg ringer?

El Maco: Äh, man kan i bästa Brynäs-anda sälja gymmet till kommunen, eller ett ismaskinsgarage eller nått annat.

El Maco: Om det ser spännande ut för Modo, hur ser det då ut för Timrå?

Wayne Gresky: Kul att Modo Hockey lägger ut årsredovisningen på nätet. Timrå gör ju inte det. Det kanske man ska vara tacksam för...

Ingen annan verkar ha nappat på det men du skriver om det, i resultatet ligger en vinst på nästan 5 mkr från försäljningen av Modohallen. Nu är resultatet på sista raden fortfarande bättre än förra året när motsvarande försäljning av halva hallen gav lika mycket men totalt har klubben fått in tio miljoner i likviditet och redovisat resultat på att sälja hallen som hjälpt klubben de senaste två åren. Det går inte att sälja en halva av hallen igen... Om Modohallen inte hade sålts hade (allt annat lika) eget kapital varit negativt och kassan tom. I kombination med att det inte tagits höjd för skattetvisten (förmodligen rätt att inte reservera men en stor osäkerhet inför framtiden) och att fina arenan framställs som ett resultatmässigt sänke så tycker jag det ser spännande ut inför nästa år...  

Nybbe: Nej förresten.....gör inte det. Jag orkar inte skratta mer.

Nybbe: Humor? Vad är humor? Upplys mig.....

Icing-Ove: Du har iallafall humor !    ____ Ove

Hej, jag heter Icing-Pöck. Dom kallar mig för puck(ad).

Nybbe: Du och ordet släkt fick just ett sammanhang!

Grattis!!

Nybbe: Ouf. Nu snackar vi touché.

Icing-Ove: Är du släkt med Pöck ..Nej dom kallar dig för puck(ad) så var det !

Icing-Ove: Äh, Nybbe brukar väl mer ha förvirrade frågor om religion och pengar. Skicka honom till Jehovas, vetja!

Nikki Nine: Härligt då det är lite bra reklam för Modo också!

Pöck tillbaka till NHL och Colorado. Kul för honom!

Nikki Nine: Ser spännande ut. Stor, ung och duktig å göra mål vad det verkar.

Nikki Nine: Jag frågar som Nybbe. Nickelback, är det en plastlåda med godis?

Redigerad kommentar

Icing-Ove:

Skulle uppskatta om nästa video du postar inte innehåller Nickelback... :)

Nikki Nine: Ser ut som en blandning av Justin Morrison och Werner. Killen har spelat på stor rink. Det är ett plus...

Wayne Gresky: Den danska ynglingen Jensen som var på tapeten nyligen skall enl twitter vara klar för... AIK!

Men Macke då!

Lumber Jack: Resultatet i sig är väl rätt ok, med tanke på att klubben fortfarande har ett eget litet kapital och att det handlar om att få in föreningen på rätt spår igen. Egentligen är det ju 5 Mkr sämre, och -7 Mkr känns intee ok. Men sedan har vi Challe Berglund och han lär väl ha kostat över 1 Mkr att ha på lönelistan. Så om man bortser från det så borde resultatet ligga mellan -5 och -6 Mkr. Sen var det ju det här med amorteringarna på arenan där kommunen gav uppskov några år... 

Det känns inte helt lysande, men det kan ju svänga ganska snabbt. Ett positivt rusultat nästa säsong känns viktigt för klubbens framtid.

Monno: Pärninga strömma in, fast däh gett bli litt fler tå´råm än.

Får vi se något vid tio tiden idag tro? :-)

Icing-Ove: Jag har spelt hockey med styf i många år, en vinnarskalle utan dess like, han har alltid varit "sur" när han inte vunnit, lite som Peter forsbergs inställning till hockeyn!

Spina... Tja varför inte

Berka: Styf är alltså pensionär, har alltid tyckt att han varit en grinig trött gubbe. Hur som helst, Dave Spina kan nog bli ett offensivt vapen i boxplay också...

Olle: Hur är de, betalt ni fortfarande av på styf's pension?

« · 1507457 · »