Det händer ju inget på sillyfronten, skapar därför ett scoop:
EXTRA! Wennerholm, Fernholm? Fernholms agent? Kungen! Prinsen och Säpo...
Lumber Jack:hockeysverige.se/article/13313251/en-fruktansvart-bra-spelare
Ritola lär ju i och för sig inte såga ett nyförvärv, men hans beskrivning av Cumiskey låter inte helt fel...
Lumber Jack: Samtidigt handlar det om en krönikör. Anrell, Roos och ett par fjantar på expressen är också krönikörer, men vem fasen tar dem på allvar?
Är tveksam till att en så "dålig" spelare skulle plockats ut till Kanadas VM-lag ett år då de snudd på uteslutande har NHLspelare i laget.
Vår gode Kyle sågas av Denver Posts hockeykrönikör enligt en artikel i dagens papperversion av TÅ/ÖA. Förvisso är han pilsnabb på rören, men han är för liten, har dålig skärpa i avsluten och usel i positionsspelet.
Det får Uffe ta ur honom.
Fast, nu har jag läst Hamrins förutsägelse för säsongen. Finner den väldigt balanserad och jag håller med på de flesta punkter. Kanske lite överbetyg på vissa ställen möjligtvis, men betygsskalan är grov så det är inte så konstigt.
Morten Madsen är väl den enda spelare jag inte håller med honom om. Jag ser Morten snarare som en lagspelare än en individuellt skicklig spelare. Ett faktum som paradoxalt hindrar honom från att utveckla hela sin potential. Han är för laglojal.
Hahl Bundy:
Håller med dig, en bra genomgång av Modo som lag. Svårt att sätta betyg på spelare som man inte sett t.ex Spina.
Redigerad kommentar
InVinoVeritas:
Martin Sevc och hans idiotiska utvisningar är ledig...
Annars kommer Kristian Forsberg att spela i tröja nummer sju medan Påhlsson tar över nummer 26.
Nikki Nine: Dan Spang och Modo hade ett muntligt avtal i januari om att han skulle ersätta Meyer, så Näslund har väl lite koll på honom. Har erfarenhet av stor rink. Dan har dessutom spelat med Dave Spina i Boston University.
Redigerad kommentar
Icing-Ove:
Marknaden ser rätt tung ut om man sitter och EP-scoutar. Tur att Näslund har bättre koll.
Nikki Nine: Jo, men vi kan iaf låtsas om att det finns andra anledningar också..
Näe, jag är inte bitter, inte alls...
MorganaLefaey:Undrar varför det blev RBK, måste vara något av:
1. Hockeykulturen i området
2. Möjligheten att vinna SM-guld
3. Den fantastiska Arenan
4.Pengar
Skröder-Sundström-Spina
Regehr-(Kukkonen/Fernholm/annan back för +300,000/mån)
Nagy-Ritola-(Müller/Nordgren/annan forward för +200,000/mån)
Cumiskey-Ahnelöv
Madsen-Påhlsson-Kempe
Torp-Lehtivuori
Svensson-Öberg-Forsberg
Westin-Byström
Icing-Ove:
Försöker fortfarande lösa lite saker med Kloten och vill inte förhandla med någon klubb innan det är löst.
Berka: Utlåning.
Jag tycker det borde vara något som borde ske oftare med folk från Härnösand, man bestämmer att man kan låna ut dem till övriga Sveriges baksidor. T.ex Berka ska denna vinter försörja sig i Rosengård.
spud:
Kanske Kungen har fått kungen att sponsra Sveriges viktigaste klubb. Jag menar kan ju inte bara vara en slump att vi dominerade på Hovet förra säsongen :-)