1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479936 inlägg · 4078 ämnen

RE-building the future 2012/2013

« · 1549826 · » Till forumet


Sv: RE-building the future 2012/2013
mattias - 74: Låter bra det, tycker synd om Oscar i den situation han hamnat i, blir bra för er med två bra målvakter i KS.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

spud:

" Efter att Leksands IF lånat ut Martin Janolhs och Erik Moe till Karlskrona respektive Sundsvall ska pengar ha frigjorts, och enligt uppgifter har klubben gett Modo ett bud. "

Som sagt !

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

spud: Antin lär ju dra till NHL och försöka slå sig in där och vi har inget kontrakt på honom. Bäst är faktiskt om han gör det då vi i sådana fall får pengar för honom.

starkbaum har ett år kvar och lär inte vara fullärd.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Vore nästan roligt att gå in i nästa säsong med Ullmark Forsberg som MV par.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
spud: apropå målvakter så nu när sak tog emot Malmö senast så fick Anton pris som bäste spelare och enligt täljecoachen var han lysande. Har en räddningsprocenten i matchen på 95,5
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
mattias - 74: Är smaklöst att en klubb som har anställda på statliglönegaranti vill utöka sin kostnadsmassa.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
mattias - 74: alsenfelt behöver självförtroende för att bli så bra som han faktisk kan bli.tycker han borde gå till Leksand och få speltid
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

mattias - 74: Jag tycker att Alsenfelt är en riktigt bra målvakt, men då han hamnat i Uffes "frysbox" kommer han knappast få fler chanser så länge Starkbaum och Ullmark gör bra insatser. Därför hoppas jag på utlåning eller försäljning. Alsenfelt är trots allt bara 25 och bör ha väldigt många år framför sig om han "börjar om" i allsvenskan. Fasth hade inte slagit igenom i den åldern och Gerberg är väl 39 typ?

(Samma sak som för Ludde som jag tycker var bättre än Hägg och förtjänade mer speltid, men har man inte Uffes förtroende får man vara hur bra som helst.)

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

renen:

Leksand vill plocka in Alsenfelt resten av säsongen. Bra tycker jag då Holmström är klasser sämre om Hanses skulle skada sig.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

Berka: jäkligt många som rycker i han, men varför inte.

Macke å foppa får pingla en signal.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
zigge: Äre klart att han kossan lirar på torsdag?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
renen: Går lite små rykten om att troja ljungbys David åslin kan vara på väg mot Modo, dock inget bekräftat än!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

J F K:Medhåller. Nåt avgörande saknas hos Dicken.  1-2 "snygga" finter, gick de inte hem, blev det hängskalle o han försvann helt ur matchen. 10 ggr värre än Salle på hans tid. Nä, troligen hopplöst fall, bara längre o längre ifrån NHL, räcker lixom inte att blixtra till var 15:e omgång.

Blir spännande se nya finnen på torsd. (Joo, det ska väl spelas, trots allt ståhej kring dokusåpan SLödder, nej HåkkyLigan menar jag).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
bj21: Jag tycker att värvningen av Dick var misslyckad. Trots att Foppa, Macke och Uffe alla försökte vrida huvudet rätt på killen, så blev han aldrig som man tänkt sig. Visst, innan jul var han lysande, men det är ju bara se på honom i Frölunda så förstår man att hissen fortfarande inte går till övervåningen på killen.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
NuMo:Så sant!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

bj21: Chansningen med Axelsson var ju ett potentiellt klipp. Emellanåt såg det ju ut att bära frukt också, så jag tycker att det var en bra värvning.

Det var alltså inte värvningen som var misslyckad, det var Dick.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
bj21: Axelsson var istället för Klasen som var så gott som klar innan Stenbäck hivade fram lädret och pröjsade en jäkla massa stålar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

Berka:Jodå! Det finns många mindre lyckade värvningar. Minns bara att Hersley var klar så himla tidigt och att det aldrig var något snack om ett try out. Hur var det med Möller var han aldrig aktuell eller var det så illa att "vi" valde att lägga krutet på Axelsson?

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

Gustafsson: Flest mål vinner ;) 

Näslund har tydligen velat ha Kousa (24 år!) inför säsongen vilket bådar gott. Förhoppningsvis gör han bra ifrån sig och får ett fortsatt kontrakt på ett-två år till vilket skulle sitta fint då Cumiskey med all sannorlikhet drar tillbaka till NHL. 

Då har vi fortfarande Regehr och Kousa kvar på blålinjen i PP nästa säsong. (Båda är högerskyttar för övrigt).

Jag ställer mig försiktigt optimistisk till Kousa. 

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
bj21: jag syftade ju på lite dyrare spelare efter gurras inlägg om att näsan frekvent betalade dyra pengar på importer (med lite ironi)
Hersley kom väl från Malmö och var nog rätt billig.
Dick kom från fbk å var kanske lagets dyraste spelare, och sett till prestation, speltid kontra lönen så måste jag säga att Dick var en fruktansvärt misslyckad värvning.

Dimitrakos var oxå rätt misslyckad men det var väl före näsans GM roll ha jag för mig?!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

bj21:

Ryno? Alsenfelt? Stehlik? Skinner?

Finns en del rejäla floppar.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: "Sämsta värvningen Näsan gjort måste väl vara Dick axelsson" Frågar du mig så är svaret Hersley!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gurra88: helt seriöst tror jag Näslund har klarat sig bra från de, iaf importer som har varit dåliga.
Sämsta värvningen Näsan gjort måste väl vara Dick axelsson
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
J F K: Att näslund betalar överpris för importer är väl inget ovanligt?;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
McFire: Det enda sättet jag får ihop det är att han bar väldigt billig, dvs att han verkligen ville till Modo. För "normalt" pris för en spelare av den där kalibern skulle vi nog inte valt en liten, spelskicklig back då det kanske är det vi minst behöver.
Kort sagt. Han var nog så billig att man inte kunde låta bli när man fick finansiering.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
McFire: Tror och tror, jag gissar hejvilt. Och har ingen aning faktiskt :-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Monno: Tror du Modo kommer att värva fler spelare överhuvudtaget då? När denna finansierades med externa medel?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Tyst här, tog Huge planet tillsammans med Franson?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Petey21: En personlig dröm, som bara kommer vara en dröm, är att man ringer Djurgården och gör ett byte där dom får Svensson och vi får Kalus. :-) Ingen direkt förstärkning, men elak och tuff iaf.

Vi har en väldigt kompetent och bra lag, men vi saknar en elak jävel som sagt. Som det ser ut nu kommer vi nog få ta in en elak forward, center antagligen?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Huge: återgå till Brynäsforum om du har lust att diskutera den saken. Känns inte som att någon här är intresserad av det:) ciao
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Huge: Absolut inte, men jag har en egen uppfattning om det. Men vi vet ju att både tränare och ledare har haft fel förut..
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Monno: Du har en poäng där. Fast jag skulle ändå vilja se en stor, elak försvarsgeneral i de bakre linjerna, speciellt inför ett hetsigt slutspel med en massa galenpannor som löper amok och tar sig friheter framför kassen. En sån som Stehlik var tänkt att vara. Nu har man inte en enda spelare av den typen i laget, väger lite lätt i närkamperna emellanåt och ingen som står upp och säger ifrån när dårarna manglar våra stjärnor eller målvakten.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gurra88: Och vilka som borde få dra på sig en Brynäströja vet du förstås bättre än en erfaren guldkantad sportchef och en kunnig och erfaren tränardito?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Blanda inte in Jajjen i det gänget.
Han må låta burdus och ful i mun men är en bra skribent med nyanserade och sakliga analyser.
Gurraponken platsar dock lätt i gänget, förmodar att det var ett rent förbiseende att du inte nämnde honom...   :-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gurra88: Det är ju en helt annan sak =)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka:Haha. Absolut inte, men det finns helt klart spelare som aldrig borde fått dra på sig en Brynäströja.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gurra88: Haha , nä vad jag vet så är du inte en av dom som skriker efter nyförvärv efter varje byte?! =)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Platsade jag inte på din lista? Eller ryms jag under mm.? ;)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
McFire: Man får väl se värvningen som en säkerhetsåtgärd också.
Inse att i dagens trupp om Cumiskey skulle bli skadad hade vi fått enorma problem. Det är ändå 30min istid som ska ersättas isf.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

Huge: Är väl ganska förklarligt med ljushuven som erat,foppa78,jajjen,slajsarn mm. =)

 
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Ännu värre: efter varje byte....   :-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

Peja: Är det så illa?!

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Korrigera "varje förlust" till varje baklängesmål så är du närmare sanningen...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gusse: Man vill även värva i brynäslägret, fast iofs det vill man efter varje förlust.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Lumber Jack::Nu gnäller vi nästan att vi har värvat en spelare.Timrå skulle vara jävligt glada om dom värvat Kousa.Då sitter vi här och undrar om vi värvat han i onödan...Skilda världar..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Dexter : Äh, vi byter Näslund mot Sundlöv rakt av.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

Gustafsson: Ja jag ser att du väljer att tolka det så, vilket jag tycker är märkligt. Jag kan inte förstå varför du talar om "risker" tex? Jag anser att du ser på det hela väldigt negativt, helt utan grund. 

"Att klubbar med tillsynes ansvarsfull och förtroendeingivande ledning har riskerat ekonomi och långsiktig stabilitet för snabba resultat har hänt förr, och jag hoppas innerligt att samma sak ej skall ske med Modo."

Tror du på fullaste allvar att Näslund skulle styra skutan dit? Kom igen nu.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Gustafsson: Näslund vet nog vad som är rätt för den här föreningen ska du se.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013

McFire: Som sagt, jag köper inte att allt är guld och gröna skogar bara för att man har "externa finansiärer". För mig ringer det istället en varningsklocka om dålig ekonomisk situation och konsumtion över sina egentliga tillgångar.

Jag är rädd för att man tar för stora risker i sitt försök att rädda årets resultaträkning, alternativt att man har för bråttom i sin guldjakt.

Att klubbar med tillsynes ansvarsfull och förtroendeingivande ledning har riskerat ekonomi och långsiktig stabilitet för snabba resultat har hänt förr, och jag hoppas innerligt att samma sak ej skall ske med Modo.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Jag förstår. Ja precis, så är det kanske, men jag har sådant förtroende för Näslund att jag inte oroar mig det minsta för saker som det om jag ska vara ärlig. :)
Kommentera

« · 1549826 · »