Nine: Jag håller med. Jag är förvånad över matchningen då jag tycker att både Ludde och Torp fått för lite speltid, men det är ju egentligen skitsamma då det är coacherna som bestämmer.
Jag hade hellre sett en vassare center än Gunnarsson om vi ska gå långt i ett slutspel. Han har gjort det riktigt bra, men han är väldigt tunn och jag tror att vi kan få det jobbigt mot tyngre lag som FBK exempelvis. Med vassare menar jag inte någon som ska producera, utan snarare defensivt.
Nine:
Jag är övertygad om att de sitter där, Näslund, Foppa, Svartvadet etc. och gör sportsliga utvärderingar varenda hemmamatch. De för dialog med tränarna hela tiden, sover på saken och ringer varandra nästan mitt i natten när de kommer fram till svaren på sina analyser.
- Fan Marcus! De ä ja. (Peter.) Äru vaken? Vilken tur, trots att klockan är tre på natten. Får inte en blund. Det här håller inte i ett slutspel, vi måste ha en spelskicklig back till. Precis som du sa.
- Ok.
Hur många det är på läktarna tror jag inte de tar med i beräkningarna speciellt mycket.
Gustafsson:
Ett annat troligt scenario är att Uffe och Näslund snackat och att Uffe berättat att han inte anser att Ludde kan klara av mer speltid och att man vill ha någon som klarar av mer speltid. Alternativt att man vill ha en bättre back än Ludde.
Kousa kostar ingenting och gör antagligen Modo bättre. Ludde får spela mycket på en nivå som han borde klara av att spela mycket på. Alla vinner, utom kanske du.
Det kommer mera.
J F K:
Jag menar väl egentligen att det är bra att vi inte litar på varje beslut Det betyder att de tänker och agerar utanför ramarna. Innovatörer är de som för utvecklingen framåt.
Gustafsson: Endera litar man på Näslund Foppa, eller så sparkar vi dem.
Själv väljer jag det första eftersom det är klubbens möjligheter till en välmående framtid.
Jag tror att man följer en klok (inte klock) utstuderad strategi och att man har en plan för juniorsatsningen. Därför tror jag inte man slösar bort juniorerna genom att låna ut dem för att ge dem speltid. Det är ett sätt att få dem mogna inför framtiden.
Jag vill inte helt plötsligt stå med skadade Cumiskey och Rehger inför ett slutspel och det enda som finns att tillgå är ett par juniorer, visserligen ambitiösa, men ändå valpar i sammanhanget.
Gustafsson:
Så vad ska man bränna extra sponsorpengar på? Om vi förutsätter att pengarna i fråga är öronmärkta till nyförvärv.
McFire: Verkar vara en klock välscoutad värvning.
Håller väl med LJ att han verkar lite liten, men å andra sidan i det offensiva spelet spelar det ingen större roll.
McFire: Man kan ju vara muntligt överens att vi kör denna säsong ut, är båda parter nöjda så kan man snacka ett år till?
Kan ju inte vara helt jättebillig iaf!?
Cumiskey-Regehr
Ahnelöv-Torp
Lehtivuori-Kousa
Lär det inte bli. Men det vore gött.
Nine:
Tycker helt klart vi kör vidare med Byström. Han förtjänar det. Det skulle sända helt fel signaler om han blev bänkad.
Redigerad kommentar
renen:
Torp har varit väldigt trevlig tycker jag. Han gör väldigt sällan bort sig, smäller på och står upp för laget. Jag tycker han passar mycket bra i den roll han har för tillfället där han spelar lite mindre än övriga backar och det är väl därför jag tycker det är svårt att avgöra vem som ska petas om det kommer in en ny back.
Lehtivuori kommer inte att petas, det har jag skitsvårt att tro. Han hade passat bra med Torp tror jag, men då blir det Byström som står utanför laget och det har han inte heller gjort sig förtjänt av även om jag misstänker att hans bra statistik till viss del påverkats av att han skyddats lite.
Bad_Brett:
Jepp, men om alla är friska och du får välja, vem petar du?