McFire: Som sagt, jag köper inte att allt är guld och gröna skogar bara för att man har "externa finansiärer". För mig ringer det istället en varningsklocka om dålig ekonomisk situation och konsumtion över sina egentliga tillgångar.
Jag är rädd för att man tar för stora risker i sitt försök att rädda årets resultaträkning, alternativt att man har för bråttom i sin guldjakt.
Att klubbar med tillsynes ansvarsfull och förtroendeingivande ledning har riskerat ekonomi och långsiktig stabilitet för snabba resultat har hänt förr, och jag hoppas innerligt att samma sak ej skall ske med Modo.
Gustafsson: Ja jag ser att du väljer att tolka det så, vilket jag tycker är märkligt. Jag kan inte förstå varför du talar om "risker" tex? Jag anser att du ser på det hela väldigt negativt, helt utan grund.
"Att klubbar med tillsynes ansvarsfull och förtroendeingivande ledning har riskerat ekonomi och långsiktig stabilitet för snabba resultat har hänt förr, och jag hoppas innerligt att samma sak ej skall ske med Modo."
Tror du på fullaste allvar att Näslund skulle styra skutan dit? Kom igen nu.
Redigerad kommentar
Huge: Är väl ganska förklarligt med ljushuven som erat,foppa78,jajjen,slajsarn mm. =)
bj21:
Ryno? Alsenfelt? Stehlik? Skinner?
Finns en del rejäla floppar.
Redigerad kommentar
Gustafsson: Flest mål vinner ;)
Näslund har tydligen velat ha Kousa (24 år!) inför säsongen vilket bådar gott. Förhoppningsvis gör han bra ifrån sig och får ett fortsatt kontrakt på ett-två år till vilket skulle sitta fint då Cumiskey med all sannorlikhet drar tillbaka till NHL.
Då har vi fortfarande Regehr och Kousa kvar på blålinjen i PP nästa säsong. (Båda är högerskyttar för övrigt).
Jag ställer mig försiktigt optimistisk till Kousa.
Berka:Jodå! Det finns många mindre lyckade värvningar. Minns bara att Hersley var klar så himla tidigt och att det aldrig var något snack om ett try out. Hur var det med Möller var han aldrig aktuell eller var det så illa att "vi" valde att lägga krutet på Axelsson?
bj21: Chansningen med Axelsson var ju ett potentiellt klipp. Emellanåt såg det ju ut att bära frukt också, så jag tycker att det var en bra värvning.
Det var alltså inte värvningen som var misslyckad, det var Dick.
J F K:Medhåller. Nåt avgörande saknas hos Dicken. 1-2 "snygga" finter, gick de inte hem, blev det hängskalle o han försvann helt ur matchen. 10 ggr värre än Salle på hans tid. Nä, troligen hopplöst fall, bara längre o längre ifrån NHL, räcker lixom inte att blixtra till var 15:e omgång.
Blir spännande se nya finnen på torsd. (Joo, det ska väl spelas, trots allt ståhej kring dokusåpan SLödder, nej HåkkyLigan menar jag).
Redigerad kommentar
Berka: jäkligt många som rycker i han, men varför inte.
Macke å foppa får pingla en signal.
renen:
Leksand vill plocka in Alsenfelt resten av säsongen. Bra tycker jag då Holmström är klasser sämre om Hanses skulle skada sig.
mattias - 74: Jag tycker att Alsenfelt är en riktigt bra målvakt, men då han hamnat i Uffes "frysbox" kommer han knappast få fler chanser så länge Starkbaum och Ullmark gör bra insatser. Därför hoppas jag på utlåning eller försäljning. Alsenfelt är trots allt bara 25 och bör ha väldigt många år framför sig om han "börjar om" i allsvenskan. Fasth hade inte slagit igenom i den åldern och Gerberg är väl 39 typ?
(Samma sak som för Ludde som jag tycker var bättre än Hägg och förtjänade mer speltid, men har man inte Uffes förtroende får man vara hur bra som helst.)
spud: Antin lär ju dra till NHL och försöka slå sig in där och vi har inget kontrakt på honom. Bäst är faktiskt om han gör det då vi i sådana fall får pengar för honom.
starkbaum har ett år kvar och lär inte vara fullärd.
spud:
" Efter att Leksands IF lånat ut Martin Janolhs och Erik Moe till Karlskrona respektive Sundsvall ska pengar ha frigjorts, och enligt uppgifter har klubben gett Modo ett bud. "
Som sagt !