Redigerad kommentar
Att en "extern sponsor" fick gå in och finansiera värvningen av Kousa berodde inte på en pressad ekonomisk situation, eller?
J F K:
Fast så enkelt gör han det ju inte. För Skröder är ju värdelös trots att han alltid är bra.
Pettan: Är han? Har du nån länk? Googlade men hittade inget, stod inget på eliteprospects heller..
Cyklob: Eftersom det inte hänt så mycket efter att Tambellini anslöt så kanske man kan tro att det är några transatlanter på ingång?
Varken Ahnelöv eller Cumiskey har rört på sig heller. Hoppet finns, fastän det är litet.
J F K:
I fallet Timander tycker jag att det beror lite på. Är han villig att spela för en symbolisk summa och kan acceptera att få begränsat med istid, skulle jag inte ha någonting emot att ta in honom som en mentor för de yngre killarna, lite som Snygg-Hasse var var på slutet. Frågan är väl om han är intresserad av en sådan roll.
Bad_Brett: Jag håller med dig. Hedman är en spelare som absolut kan höja sig litegrand. Han är med största sannolikhet billig och väldigt lojal. Jag är inte alls inne på samma linje som Berka, men det är jag å andra sidan relativt sällan:)
Nej tack till Timander. För gammal och skadebenägen. Där Hedman skulle kunna vara en 3-6 back i tio år till har Timander ett eller kanske två år kvar om motivationen är på topp. Det tror jag inte att den är.
Monno: Varför skulle MODO värva Timander? Vem har fått för sig det? Hur många 38 åriga backar har blivit bättre de senaste 2 säsongerna? Nej det resonemanget är taget ut luften. Antingen spelar han i LIF, Ulvön eller att han och Susse åker på en Europaresa ihop. Tror dock att han gärna slutar på topp, att fortsätta i LIF är att riskera att spela ner dem i AS som avslutning. Slutar han nu så slutar han på toppen med en framgång.
Jag är inte alls emot en värvning av Hedman dä, så länge det är ett prestationsbaserat kontrakt där istid +/- och poäng(både individuella och lagets poäng i de matcher han har mer istid än t.ex 10min) är saker som genererar utbetalning
Berka: Jag är rädd att om vi värvar Timander så kommer Skröder framstå som världens snabbaste skridskoåkare i jämförelse.
Timmy var INTE bra sista året han var här. Han var på sin höjd ok. Men inte i närheten den gigant han en gång var. Att han sen har funkat riktigt bra i Leksand är nog av det enkla faktum att AS är betydligt sämre liga än ES. Ta en spelare som Ryno t.ex. "poängkung" AS men ingan jag direkt grät tårar över att han fick lämna Modo.
Tror Björklöven vore bra för Timander. =) För han vill tydligen inte möta Modo.
Berka: Dax å börja grina då för det står ju klart å tydligt att han haft tydlig kontakt med Näslund om att spela i Modo.
Värvningen av Hedman beror ju såklart på vad vi får in mer för spelare. För Skulle man t.ex. hitta en Pöck liknande typ åt Lethivuori så är det faktiskt ett dugligt andra par.
Regehr-NY
Finnen- NY Pöckish typ
Hedman-Torp
Hägg/Byström/Carlsson
Tror ändå det skulle funka. Hedman lär inte vara dyr heller. Klart man hellre ser att Finnen är 3dje par kanske och 3st riktigt bra backar. Men det låter även väldigt dyrt.
Om gudarna vill och de utvecklas som det ska kan ju backarna istället bli
Regher-NY
Hägg-NY
Hedman-Finnen
Torp-Byström
Varför blir det cp radavstånd på datorn för men inte via mobil?...
Blake:
Jag skulle vara mycket nöjd. Oscar är en kille med ett stort MoDohjärta som skulle acceptera begränsat med istid utan att börja gnälla. Han kan spela fysiskt och stå upp för sina lagkamrater. Dessutom är känslan att han fortfarande har potentialen att bli en riktigt bra back.
Oscar Hedman till Modo?
http://allehanda.se/sport/modo/1.5765314-hedman-pa-vag-hem-till-modo
Berka: Alla klubbar letar målvakter att hyra, utom Modo för dom har fyra!
Gustafsson: Bort med Alsenfelt, låna ut Forsberg och ha Ullmark som backup till Starkbaum.
Nästa år går Starkbaums kontrakt ut, då blir Ullmark förstamålis och Forsberg får slåss om andraplatsen.
Å en annan har å ryktesvägen hört att Dan Hinote kommer att assistera Anders Forsberg i båset kommande år. Vet icke sanningshalten i det hela men det vore ju förjäkla trevligt må jag säga.
InVinoVeritas: Har MoDo råd att slarva bort en målvakt av Ullmarks kaliber?
Jag förväntar mig betydligt mycket mer av Näslund.
mattias - 74: Lite roligt att Aftonbladet samtidigt antyder att Modo ska behålla Alsenfelt och Starkmaum... Ullmark kan tydligen offras(!)
...avd. full koll!
Berka:
Ytterligare ett bevis på det vi har diskuterat tidigare att det är nog vanligare än många tror att kommuner hjälper föreningar med stora summor pengar. Självklart har dom lärt sig av Leksand ;)
Redigerad kommentar