1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530273 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2013/2014

Sv: RE-building the future 2013/2014

Ingen som var på sponsorträffen igår som Modo hade ??

Hade varit kul att få lite info om vad som sades där när det gäller truppen !

Elitserieklubb är intresserade av att starta ett samarbete med Björklöven, hoppas verkligen att den klubben är Modo.

Gustafsson: En fråga: vad kallas han, har han nått smeeeeknamn?

Monno: Skönt med någon som skriver kontrakt på längre än ett år, det mesta har väl redan sagts men Simn känns som en mycket bra ersättare till Madsen.

CHOCKVÄRVNINGEN!!

Önerud klar för 2 säsonger.

http://modohockey.se/artikel/35815/

NuMo:

Om en eventuellt inhalad storfisk? :)

Äh, ge er! Twitter är grymt. Men jag skulle älska att ha det officiella-forumet som kompliment.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Det jag stör mig mest på när det gäller Twitter är att folk endast väljer att följa personer med exakt samma åsikter.

Bad_Brett: Kan såklart hålla med om en eventuellt inhalad storfisk. 

I övrigt så är twitter svårbegripligt för mig. Det kräver en ständig "inloggning" för att vara med i den sk. debatten.

Bad_Brett:

Du summerar det perfekt. Blir tyvärr oftast mest irriterad när jag läser igenom flödet. Åh vad jag önskar att de kunde ta tillbaka det officiella forumet. 

NuMo:

Måste medge att det var skojigt att tjaffsa med Helber, Boork och övriga gänget, men jag har också tappat suget helt.

Jag börjar förstå varför det är så populärt dock. Alla är på samma nivå. De personer som på traditionella forum aldrig har tid, ork eller kunnande att skriva längre, välformulerade inlägg, är helt plötsligt kungar. Nu kan de skriva "Starkbaum 4 prezzzident" och få mängder av re-tweets på det.

Och trots att jag nästan bara följer MoDoiter, begravs mycket av det intressanta som skrivs i skrytskräp:

"Chillar på playan med metal i lurarna! #livsnjutare"

eller

"min stiliga karl" (och sedan en bild på en ful hund).

Då har jag inte ens nämnt hela den här följarkarusellen. Personligen trodde jag att det gick ut på att skriva intelligenta saker, så skulle fler personer upptäcka en. Fel. Antalet följare används för att bestämma hierarkin på Twitter och därför gäller det att till varje pris ragga upp fler. Bästa sättet?

"Om du följer mig, så följer jag dig".

För att göra det lite mer diskret, hittade något sänke på #ff (följarfredag). Varje fredag gör man reklam för andra twittrar, för på så sätt skapa goodwill så att de senare skall returnera tjänsten. Tillåt mig att kräkas.

Helt off-topic får vi liva upp det hela med lite Bieber, utifall att någon har missat detta fantastiska klipp:

NuMo:Böjd att hålla med. Inga fantastiska utlägg av Björn W, Hellge eller vår "tik-vänn" Bundy heller.

bj21: Twitter kvittrade en fågel till mig. 

För mig är det en nästan meningslös tillställning för inbördes beundran. Ingen debatt, inga motståndare. Urk! 

NuMo:Verkar nästan så. Är lite bitter att det dröjde mig så lång tid att upptäcka den!

Hmm? Ser man det verkliga slutet på den här sajten eller? 

Det lokala mediadrevet eldar på med frågor på engelska under presskonferensen. Nu har jag iofs. bara hört 15 minuter av 29 än, men det är imponerande. ;)

Smurfen:Boorken lär gå bananas, han har väl haft en sågningskrönika klar sedan februari. 

Kan "knorren" vara Barry Smith tro ???

Ryktet säger det

Blake:PK 10:30 imorgin, oklart om allehanda sänder den på webben men dom skulle försöka.

Berka: Med en "liten knorr"

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/modo-presenterar-forsberg-i-morgon/

Vad kan "knorren" vara? Förändringar i organisationen? Att Forsberg tar med sig nån från SAIK? Något om Cumiskey och Ahnelöv? En tredje tränare? 

Verkar som att MoDo presenterar sitt tränarteam i morgon!

renen: Man har väl lärt sig att gå ut hårt å värva har sällan gett något extra possitivt resultat. Jag är helt övertygad om att med den tuffa ekonomin så vill man scouta noga och inväga flera scenario, tex modoiterna prestationer i J vm och landslagsturneringarna, sen är ju VM en toppenplats att titta på nya spelare.

Monno: Ja han har lön/kontrakt med skaik till den sista april, tror att Markus släpper både det ena och det andra i början på maj. Sen behöver vi ju inte värva klart så jäkla tidigt heller skulle tro att Modo även är intresserad av vad som sker i VM samt NHL/AHL.

Cyklob: Var väl lika segt förra säsongen,eller hur? Varför då då?

Cyklob: Eftersom att Anders Forsberg fick sparken så har han antagligen lön till sista april (eller liknande). Något som han garanter inte skulle få från Saik så fort han presenteras för en ny klubb.
Rätt logiskt lr hur? :-)

Berka: Verkar vara totalt stendött kring Modo. Saknar intervjuer med Macke i Modo-tv där man kan få lite koll på läges rapport osv. Trodde vi skulle passa på och dra nytta av att vi åkte ut tidigt men verkar ej så. Sedan utlovades det väll en presskonferans, men ej hört något mer om det heller. Konstigt med att man ej gått ut med Anders Forsberg om han nu är klar som alla säger.

Tro varför inget kring alla dessa rykten har hänt?
Öhnerud var väl i princip klar enligt rykten
Hallin ryktas det om
Ahnelöv har ju förväntats lämna
Cumiskey är man väl säkra på att han lämnar

Inget har hänt, kommer vi kanske få behålla våra backar?

J F K: Nä där har du en poäng, men man måste ju även kunna våga satsa på dessa man skriver kontrakt med och få dom att inse hur bra det är med en 2-3 års kontrakt där man kommer ge dom bästa möjliga utveckling.

Berka: Jag har pratat med agenter och det är inte så lätt som du verkar vilja få det till. En junior vill inte skriva långa kontrakt. Inte långa kontrakt där de får så lite pengar som du säger. Skulle de ta stora kliv i utvecklingen vill de inte sitta med ett kontrakt där de inte får ut pengar. Skriver man korta kontrakt så hade vi ändå inte haft kvar exempelvis Krüger.

Svensson är den ende spelaren med kontrakt som inte står med på listan, borde tala för att han är på väg bort? 

J F K: Äh de där var inte mycke sanning i de inlägget!
Nummer ett, juniorer kostar lite och ingenting därför kan man kontraktera ganska många.
2: vid längre utlåningar så kan lön ubetalas uav låntagaren

I dagens superstränga ekonomi så måste man satsa ännu era på sina billiga juniorer, och det är precis det jag hoppas Anders Forsberg kommer göra i Modo om det nu blir han?!

spud: han bröt väl kontraktet för att Modo inte visade något direkt tålamod med grabben, han fick spela och var ganska ojämn men med en väldigt hög högsta nivå.

Berka: Om du med Svedberg menar Niklas Svedberg(?) så bröt han sitt kontrakt med MODO, vet inte om han blev övergiven direkt..

Berka: Man kan ju inte skriva kontrakt med samtliga juniorer och hoppas att alla lyckas. Rätt som det är står man och betalar hela eller delar av lönen för ett antal spelare som ingen vill ha. Man måste helt enkelt ta ett beslut för vilka spelare man på lite kortare sikt tror kommer att kunna nå elitserien.

Sedan är det väl knappast troligt att Krüger vill skriva ett kontrakt med en klubb han inte kommer att representera på ett par år. Krüger kommer alltså att prova på allsvenskan och tidigast nästa år är han väl mogen för elitserien, tidigast.

Gustafsson: Är det inte bättre om Modo lånar ut sina duktiga juniorer ist för att överge dom?
Svedberg övergav vi fortare än kvickt och man kan ju inre annat än påstå att han gjort succé efter han lämnat!
Kruger är inte den bästa vi haft men en väldigt skicklig spelare som absolut har mer talang än många många andra!
Kanske Byström skulle må bra av speltid och mognad i tex löven ?
När vi ändå är inne på juniorer, Nyström har väl äntligen börjat hitta tillbaka till sin jättetalang och spelat bra i sin utlånade roll, ska man ta hem och pröva?!

Kallar Modo till presskonferens redan idag tro, eller får vi vänta till måndag?

Monno:Hmm, hittills har väl ingen "SSK:are" lyckats så värst väl i MoDo? Ja inte sen Kallur då. :-)  Men men, ska väl inte döma stackarn helt osedd.

Monno: Han gav åtminstone ett väldigt klent och anonymt intryck de få matcher han fick chansen med A-laget, inte alls lika delaktig i spelet som Bengtsson i år.

Däremot har Måns ett mycket bra spelsinne och är en skicklig playmaker, på lite längre sikt bör han ha hyfsade möjligheter att plocka en plats i något ES-lag. 

Vallin: Otränad som jag förstod det. För klen helt enkelt.

Angående Lööv så tror jag som nån på Twitter skrev. Att Byström ryker. Samtidigt så känns lööv som en bättre värvning på alla plan än Stehlik. Stor elak småful spelare. Men mkt mkt billigare och antagligen bättre.

Nu ryktas Måns Krüger tillbaka DIF, lär väl inte vara så troligt men känns inte som han riktigt fick chansen i MODO? Producerade ju bra i J20. Attitydsfråga?

Berka:

Förstår inte alls den här värvningen om den stämmer.

InVinoVeritas: Ung men mer vet jag inte!
Någon som har en åsikt?

J F K:Viktor Lööv ska ha valt modo före AIK

renen: Ja, Boorks favorit till skytteligatiteln en säsong är inte direkt het numera. Jag har aldrig riktigt gillat Johan Forsberg, även om han är rätt rivig. (Det kanske gällde främst innan den där ögonskadan).

Vet inte om vi verkligen jagar någon SAIK-spelare. Holloway är självklart väldigt bra, men de andra känns inte som några superlirare. Då kryddar jag hellre med riktiga kanoner och kompletterar med juniorer än att ta äldre breddspelare.

Rytter: Ok visste inte att han hade kontrakt, ja Skogs ligger väl närmast då, Johan Forsberg verkar ha hamnat i frysboxen om han inte är skadad.

renen:

Varför Forsell? Han sitter ju på kontrakt över nästa säsong enligt eliteprospects. Och tror inte att SAIK vill släppa honom och varför skulle han vilja bryta?

De som sitter på utgående kontrakt är:

Bud Holloway

Johan Forsberg

Martin Sevc

Tomas Skogs

Och därifrån går det nog direkt att räkna bort Holloway.

Tar A Forsberg med sig någon spelare till Modo från Skaik? Vilken/vilka? Forsell?

Ahsenfelts tid i Modo är över, klar nu för Leksand.

Monno: Det återstår ju att se att han lyckas i Växjö också. Själv har jag mina tvivel faktiskt.

Gamle Modospelaren Eddie Larsson till Växjö. Kul att han lyckats med att vara å vända i Allsvenskan en sväng. =)

http://mrmadhawk.se/2013/april/eddie-lamnar-bik-vaxjo-nasta.html

Och Modo är sugen på en stor halvful SSK back. Verkar dock som AIK har första tjing.

http://mrmadhawk.se/2013/april/loov-lamnar-ssk-aik-nasta.html

« · 1577787 · »