1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530373 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2013/2014

Sv: RE-building the future 2013/2014
J F K: Den där rapporten var så objektiv och kritiskt nagelfarande att det kändes som Uppdrag Granskning i pdf-format.

Bragd-Birger: Det är ju inte Modo som gjort den och har du kritik får du hänvisa till de som är skyldiga. Att mer eller mindre gnälla på Modo för det där är ju direkt löjligt.

J F K: Kan du utveckla det där med foliehatt?

J F K: Modo updater skriver på FB att TJ hensik ska vara muntligt överens med Modo .

Återstår och se om det ligger nån sanning i de rycktet!

J F K: Jag gnäller väl inte på Modo? Jag bara konstaterar att den verkar framtagen av någon som vill klubben illa.

Jag har avslöjat taktiken:
Först nyheten om en ny back, sen smäller det med mörka siffror och mörka moln.
Dagen efter...blir Hensick klar tillsammans med ny storsponsor!!!! Glaaada nyheter! Ja, så får det nog vara...

Annars blir det ju lite coolt när Fjällräven Center går ner sig totalt, trasiga stolar, kall korv och 5 fungerande toaletter....

KEMPIS 2.0!!!!!

Icing-Ove: Hellre Kempis 2.0 än alla andra ishallar som uppgraderats till 1.2 typ. :-)

Salle:

"

Hope is ready for the newest center we signed.... Just got off the phone with him and he is happy to be coming to the "

NuMo: Det låter ju bra.

Man börjar nästan undra om han kan svenska så bra att han vet vad skrivits och bara retas. :-)

NuMo: Så där förstör man nattsömnen för nyfikna MoDoiter, Spina.

Lumber Jack & Salle:

Ja, det lät ju som att vi måste vara Beredda. Så man får väl hålla i sig då.

Redigerad kommentar

NuMo:

@ everyone should be in the paper tomorrow! I can't say yet but he will fit right in. #bornintheusa #modose

Salle: Fan! Det blir till att kliva upp i tid i morgon så man får veta så snabbt som möjligt. 

Fan! Börjar ju jobbe tidigt i morgon så det verkar inte bli några problem. Ingen sovmorgon hur man än vänder sig. 

NuMo: Då kan man börja spekulera i VEM som man signat?

Känns klart som en transatlant då "han pratat i telefon med spina" alt. Att det är någon som spina känner sen tidigare spel eller liknande!

Hensik?

TJ hensik och spina lirade ihop säsongen 2010/2011 i peoria rivermen

Redigerad kommentar

Berka: Ja det är ju inte som förr i världen när en värvning skulle presenteras på gamla hemsidan. På den tiden la generatorerna av inne i Kempis pga övertrycket :D

MODOJohan: haha jadu det var inte alltid bättre förr ;-)

Berka: Har vi verkligen råd med en ny spelare? :)

MODOJohan:För i världen hade vi ju också oraklet Sune Ödla! ;-)

Det är ju Hensick, officiellt redan. Mkt bra :)

MODOJohan: Ajdå, sist vi hade en dubbelhaka i laget så gick det ju inte så bra. Men den gången skulle nog inte den dubbelhakan kategorisera sig som småblyg off ice.

MODOJohan: Eller ännu längre tillbaka i tiden när det bara utan förvarning stod rubriker i ÖA i stil med "finsk back klar för MoDo". Det var alltså på den tiden när folk hade två tv-kanaler och telefon med sladd från Televerket, utan möjlighet till sms, Facebook och Twitter.

Hensick firar MoDo-kontraktet med en kall bira hemma i Michigan....

Icing-Ove: Kungbild!

Det börjar se intressant ut för er inför hösten...  Vad tror ni själva om värvningarna hittils?

brynäs08: Jag tror att det blir ungefär som vanligt, alternativt att det kan vara lite ovanligare nästa säsong.
Men huvudsaken är ju inte vad jag tror, utan vad du tror!?

brynäs08:

Är rätt nöjd nu med forwards sidan. Fått en ersättare till Sundström som bör kunna bidra offensivt och leda förstakedjan, dock är TJ nog inte lika vass i defensiven som sundström.

Vi har även tillräckligt bra spelare för en andrakedja och där efter finns det en mix av stabila spelare och juniorer för att fylla platser i tredje och fjärde.

Är väl defensiven man är lite orolig för, ser lite klent ut efter att Ahnelöv och Kyle har lämnat, men förhoppnisvis kan Torp, Hedman mfl göra en bra säsong och balansera upp detta.

Vad tror ni övriga var detta sista värvnigen för i år, förutsatt att ingen annan försvinner?

Hur tror ni denna trupp står sig mot fjolårets kostnadsmässigt? Borde väl vara en billigare trupp eller vad tror ni?

Icing-Ove:...med bildtexten 'breakfast!'.

spud: jag tycker det ser intressant ut, helt klart. Men svårt. En bra start så tror jag det blir bra för er. Jag är av den skaran som hyllar a.forsberg, tror riktigt mycket på honom. Hoppas jag har fel ;)

Bragd-Birger: Tametusan, är det inte tallarna man ser på den ölburken?

Dream Team: Minsann. Lägg där till att han ser ut som en korsning mellan Nubben och Pär Styf.

Är orolig för backsidan. Har Näslund verkligen koll på detta? Framåt har vi en jävla stor hög som kan kötta när det krävs och kan trycka in pucken i mål. Tror mycket på Önerud, har rätt inställning till jobbet.

Icing-Ove: backsidan blir vår akilleshäl i vinter!
Jl hade en bra första säsong men en svag andrasäsong, kan bli både bra eller anus där, troligast de senare.
Hedman, fjolårets rundningsmärke i elitserien, fråga Mattias rittola, har några halvdana säsonger bakom sig, är dock meriterad och kanske kan lyfta sitt spel på hemmaplan?!
Lööv och hägg är för unga för att klara bära detta lag en vinter.
Ja vårt hopp står till jänkarna
Dock vill jag hålla med om att torp har en sjujäkla bra inställning vilket man kommer långt på.

Berka: Guldbackarna 2007. En ganska rutinerad stomme med fina talanger. Det viktiga är nog att skapa ett stabilt försvarsspel. Dessa lirare var inga superbackar, men Luckner byggde upp en bra struktur med smart taktik. Hoppas Anders Forsberg gör nåt liknande...

#6  Tobias Enström (D) 28 1984-11-05 Höga Kusten HF 178 82 L  
#35  Pierre Hedin (D) 35 1978-02-19 Modo HK 186 93 L  
#8  Oscar Hedman (D) 27 1986-04-21 Modo HK 184 96 L  
#5  Hans Jonsson (D) 39 1973-08-02 Järveds IF 188 96 L  
#38  Adam Masuhr (D) 30 1983-05-21 Gävle GIK 183 87 R  
#3  Mattias Timander (D)   39 1974-04-16 Sollefteå HK 188 107 L  
#32  Tobias Viklund (D) 27 1986-05-08 Kramfors-Alliansen 181 88 L  
#34  Tommy Wargh (D) 26 1986-12-19 Modo HK 179 80 L  
#43  Niklas Öhman (D) 26 1987-01-08 Sollefteå HK 185 80 L

Icing-Ove: #38 Adam Masuhr kommer jag inte ihåg alls.
Spelade han verkligen 54+20 matcher den säsongen?

Har, iofs med mycket annat, totalt fallit bort från min databank.

Salle: Grym fjärdefemma i finalen kom jag ihåg: 

59. DÖME, Robert
28. HORAVA, Miloslav
23. BLATNY, Zdenek  

4th Line
32. VIKLUND, Tobias
34. WARGH, Tommy

Tre lirare från Transsylvanien, märkligt att Nubben inte kopierar det framgångsreceptet....

Redigerad kommentar

Salle: Äh, säg inte så. Han dundrade ju in 2 pyts i en av finalerna.

Frisco: Jaja han som bytte namn. Tack för den hinten.

Och JA jag skall nog gå och sova nu. :-)

PS Hade detta varit Aftonbladet hade dom övervägt att fortfarande kalla honom Andersson.

Salle: Kanske hade varit bäst. Då hade ju du vetat vem det var. Men vi kan kalla honom SHL, för din skull. Sov gott.

Berka: "Men chillaaa!" som min arbetskamrat skulle ha sagt. A.Forsberg hade samma problem i SAIK med backsidan och vi såg ju hur de gick. Den som gör flest mål vinner!

Nu har vi målvakter som kan bli helt störda och stå på huvudet i flera matcher. Som Ullis och Foppa. Viktigt som tusan när försvaret är liiite sämre. Det är för tidigt för att dömma ut Hägg också. Han kan mycket väl komma ut och storspela hela säsongen. Han körde ju förbi Byström rätt enormt. Hedman tror jag kommer ta ett stort steg nu när han är hemma igen. Om man tittar på ekonomin vs truppen så känner jag som att Näslund har hittat några fynd åter.

Blake: Alltså, jag hoppas lika mycket som du, och jag har sen dag 1 tyckt och sagt att ur ekonomisk synpunkt så är värvningarna helt rätt.
I mina ögon har säsongen 2 mål,
1: slutspel
2: Göra ett positivt ekonomiskt resultat

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/gunnar-nordstrom/nordstrom-han-kan-bli-arets-hampus/

Gillar Häggs inställning. Verkar vara en bra kille. Hoppas han får ett lag som gärna ser honom i SHL ett par år;)

Monno: hur högt i kurs kan nikki Danielsson stå i för tillfället, och tro om Modo ligger bra till om han skulle vilja vända hem till Sverige?

I Modo var det ju där han verkligen slog igenom men frågan är om polarna i Frölunda eller pengarna någon annanstans i Sverige blir viktigare?!

På ispremiären 10 augusti så kommer alltså Jeff Tambellini, Samuel Påhlsson, T.J. Hensick och Mattias Ritola glida ut på isen tillsammans. 1195 NHL-matcher. Rätt bra namn ändå, för en klubb med pengatrubbel. Äh, jag tror jag firar detta med att spontanköpa en projektor på kredit i höst. Vad sa Näslund om att det kan bli ytterligare ett namn om pengarna är de rätta. Nylander dyker upp på ispremiären?

Icing-Ove: Äh skit i projektorn å ta en champagnefylla på rex uteservering ist ;-)

Pengarna rullar in som de ska, men vi behöver någon som ser till att hålla lite bättre i långlädret.

http://www.dragskott.blogspot.se/2013/07/hv71-linkoping-lulea-och-modo-drar-in.html

Lumber Jack: Det har väl försvunnit en massa kontorstjänster sen förra säsongen vilket kan bidra med en liten liten del till en positivare ekonomi, dock tror jag ett framgångsrecept är att få in mer egna spelare, att kunna spela med 4-5 juniorer från egna j18/20 ,de skulle innebära att man i stort skulle kapa löneutgifterna med upp emot 1/5 per säsong vilket skulle kunna innebära 2-3 milj i slutändan.
Känns ju som att efter komunens något tveksamma lån till klubben samt Övik kommuns relativt taskiga ekonomi i övrigt gör att lyckas inte Modo hockey ro iland denna säsong med ett skapligt resultat samt ett + i bokslutet så kan det nog tyvärr sluta med allsvenskt spel kommande säsong.

Mycket postivt att chefsscout Joakim Grundberg anställts av Philadelphia. Kan se på hockey på heltid, Flyers står för alla resor, kompetensutveckling o.s.v.

« · 1580527 · »