Hope #modose is ready for the newest center we signed.... Just got off the phone with him and he is happy to be coming to the #heartofhockey"
Jag har avslöjat taktiken:
Först nyheten om en ny back, sen smäller det med mörka siffror och mörka moln.
Dagen efter...blir Hensick klar tillsammans med ny storsponsor!!!! Glaaada nyheter! Ja, så får det nog vara...
Annars blir det ju lite coolt när Fjällräven Center går ner sig totalt, trasiga stolar, kall korv och 5 fungerande toaletter....
KEMPIS 2.0!!!!!
Lumber Jack & Salle:
Ja, det lät ju som att vi måste vara Beredda. Så man får väl hålla i sig då.
Redigerad kommentar
@ everyone should be in the paper tomorrow! I can't say yet but he will fit right in. #bornintheusa #modose
Salle: Fan! Det blir till att kliva upp i tid i morgon så man får veta så snabbt som möjligt.
Fan! Börjar ju jobbe tidigt i morgon så det verkar inte bli några problem. Ingen sovmorgon hur man än vänder sig.
Redigerad kommentar
brynäs08:
Är rätt nöjd nu med forwards sidan. Fått en ersättare till Sundström som bör kunna bidra offensivt och leda förstakedjan, dock är TJ nog inte lika vass i defensiven som sundström.
Vi har även tillräckligt bra spelare för en andrakedja och där efter finns det en mix av stabila spelare och juniorer för att fylla platser i tredje och fjärde.
Är väl defensiven man är lite orolig för, ser lite klent ut efter att Ahnelöv och Kyle har lämnat, men förhoppnisvis kan Torp, Hedman mfl göra en bra säsong och balansera upp detta.
Vad tror ni övriga var detta sista värvnigen för i år, förutsatt att ingen annan försvinner?
Hur tror ni denna trupp står sig mot fjolårets kostnadsmässigt? Borde väl vara en billigare trupp eller vad tror ni?
#6 | Tobias Enström (D) | 28 | 1984-11-05 | Höga Kusten HF | 178 | 82 | L | ![]() ![]() |
#35 | Pierre Hedin (D) | 35 | 1978-02-19 | Modo HK | 186 | 93 | L | ![]() ![]() |
#8 | Oscar Hedman (D) | 27 | 1986-04-21 | Modo HK | 184 | 96 | L | ![]() ![]() |
#5 | Hans Jonsson (D) | 39 | 1973-08-02 | Järveds IF | 188 | 96 | L | ![]() ![]() |
#38 | Adam Masuhr (D) | 30 | 1983-05-21 | Gävle GIK | 183 | 87 | R | ![]() ![]() |
#3 | Mattias Timander (D) ![]() | 39 | 1974-04-16 | Sollefteå HK | 188 | 107 | L | ![]() ![]() |
#32 | Tobias Viklund (D) | 27 | 1986-05-08 | Kramfors-Alliansen | 181 | 88 | L | ![]() ![]() |
#34 | Tommy Wargh (D) | 26 | 1986-12-19 | Modo HK | 179 | 80 | L | ![]() ![]() |
#43 | Niklas Öhman (D) | 26 | 1987-01-08 | Sollefteå HK | 185 | 80 | L |
59. DÖME, Robert | 23. BLATNY, Zdenek | ||||||||||
Redigerad kommentar
Berka: "Men chillaaa!" som min arbetskamrat skulle ha sagt. A.Forsberg hade samma problem i SAIK med backsidan och vi såg ju hur de gick. Den som gör flest mål vinner!
Nu har vi målvakter som kan bli helt störda och stå på huvudet i flera matcher. Som Ullis och Foppa. Viktigt som tusan när försvaret är liiite sämre. Det är för tidigt för att dömma ut Hägg också. Han kan mycket väl komma ut och storspela hela säsongen. Han körde ju förbi Byström rätt enormt. Hedman tror jag kommer ta ett stort steg nu när han är hemma igen. Om man tittar på ekonomin vs truppen så känner jag som att Näslund har hittat några fynd åter.
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/gunnar-nordstrom/nordstrom-han-kan-bli-arets-hampus/
Gillar Häggs inställning. Verkar vara en bra kille. Hoppas han får ett lag som gärna ser honom i SHL ett par år;)
På ispremiären 10 augusti så kommer alltså Jeff Tambellini, Samuel Påhlsson, T.J. Hensick och Mattias Ritola glida ut på isen tillsammans. 1195 NHL-matcher. Rätt bra namn ändå, för en klubb med pengatrubbel. Äh, jag tror jag firar detta med att spontanköpa en projektor på kredit i höst. Vad sa Näslund om att det kan bli ytterligare ett namn om pengarna är de rätta. Nylander dyker upp på ispremiären?
Pengarna rullar in som de ska, men vi behöver någon som ser till att hålla lite bättre i långlädret.
http://www.dragskott.blogspot.se/2013/07/hv71-linkoping-lulea-och-modo-drar-in.html