Alltid intressant när aftonbladet och Expressen tävlar om dummaste titeln
Expressen kör på: rysk stjärna klar för SHL
och Aftonbladet kontrar med
Aftonbladet: Kabanov lämnar Modo för Skellefteå
ULTIMAVICI: Nope, det är inte en back ens.
Modo lär säkerligen vara och dra i flera olika spelare. Man är inte längst upp i näringskedjan ens i SHL, så spelare lär kunna dra till mellaneuropa, KHL och de nordamerikanska ligorna om de får bättre anbud. Därför måste man nog söka rätt brett och hoppas.
Kabanov fick ett mycket högre bud från Skellefteå och vips var han borta. Inte mycket att göra åt, men visst känns det synd när vi tog alla riskerna med killen och sedan kommer någon med en mycket större börs (och som är mycket desperatare) och snyter honom. Samtidigt var det väl egentligen så att ytterforwards är den plasts förutom målvakter där vi har det mest välbeställt så jag har föståelse för att man inte vill kasta ut hur mycket som helst på ryssen.
ULTIMAVICI:
Jo tror jag också men dom har visat intresse och har bra del kvar av spelar budgeten och konstigare saker har väl hänt men är väl större chans dom får in nån annan än honom.
ULTIMAVICI: Så är det säkert. Vi kan spela med Possler, Victor Olofsson (som jag tror kan få en enorm utväxling), Nordgren, Skröder, Öhnerud, Ritola och Hari som yttrar exempelvis. Däremot är det som du säger väldigt mycket tunnare på centrar där jag hoppas slippa använda Påhlssonför annat än primärt defensiva uppgifter.
Oavsett om vi behövt en ytter eller inte så hade vi inte haft en chans mot Skellefteå som har väldigt gott om pengar och väldigt ont om spelare.
Redigerad kommentar
J F K:
Jo tror det också och tror även att det kan vara bra för dom unga i laget att ha nån med hans erfarenhet i laget inte bara för hans erfarenheter från spel både i sverige usa och schweiz, utan även erfarenhet hur man hanterar skador.
Bara skoj se alla tårar från dom självutnämnda Twitter experterna :)
Sen hjälper det ju riktigt mycket att han är VÄLDIGT billig :)
Redigerad kommentar
Amitiel: Jag tror att det kan bli riktigt bra. En Nordgren i fysiskt bättre form än ifjol är en riktigt bra SHL-spelare, men det krävs som sagt att han får en bra försäsong och jobbar hårt.
När han varit som bäst har han varit klart landslagsmässig och kunnat skapa en hel del chanser och mål ur rätt lite. Ifjol hade han inte skridskoåkningen att göra det och det kändes som om han mest bara var frustrerad och grinig. En liten chansning, men samtidigt tror jag att det kan bli riktigt bra.
Amitiel:
Låter ju onekligen lovande! Kabanov känns som en sådan där spelare som smakar mycket mer än han kostar.