1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531057 inlägg · 4122 ämnen

Resultat

Resultat
Sudsvall-Modo 1-5

Modo-SSk 3-3

Modo-Timrå 4-3

Så tro jag det går i helgen

Sv: Resultat
ModoAnte: väldig positivt tippat med tanke på försäsongen...... lossnar kanske?

ModoAnte:

3-3 mot SSK? Jag hade hoppats på en vinst då man skall ner och se på hockey. Inte tänkte jag mig att åka 30 mil för att se en oavgjord match.

poffa: 20 mil

BlackBay:

Från Övik till Sundsvall är det 30,3 mil tur och retur. Tro mig, jag har ju bara pendlat den sträckan i fem år.

poffa:

Det där ,3 - är det beräknat från Navet till Öviks busstation, eller? ;)

knaskamilla:Jäklar vad jag har snackat skit, 323 inlägg, ja 324 med den här då. Vad sjutton gör jag egentligen hela dagarna?

Paddan: Känner du igen dig måntro? :) (se länktips)

samjo:Hahaha, ja, just nu i varje fall för nu har jag eget rum. Men chefen hotar med att jag måste dela arbetsrum med henne.

Anställda i USA missbrukar Internet
Var fjärde anställd i USA tillbringar motsvarande en hel arbetsdag med att surfa runt på webbsidor som inte har ett dugg med jobbet att göra. Det hävdar San Francisco-företaget Websense som har undersökt surfvanorna. 67 procent av de anställda går ut på nätet på arbetstid av privata skäl, enligt undersökningen. Två procent erkände att de har gått in på porrsidor och två procent medgav att de satsade pengar online på jobbet. (källa: TT 02-08-28)

En tröst Paddan! Du är inte ensam :)

Ett tillägg: Jag tror det ska stå "motsvarande en hel arbetsdag i veckan"

samjo:Jäklar, då har jag gjort av med arbetsdagar så det räcker för närmaste månaden.

Jag vet en kille som dök upp på MoDos första isträning, iförd sina arbetskläder, och hävdade att han "var på banken". Räknas det som arbetsfusk?

Paddan: Ja det är bara att rannsaka sig själv :)

Försvinner 8 av 40 timmar i veckan till "surfning", ja eller nej?
Svaret skulle i ditt fall nog bli: -Ja, troligtvis.

Jag känner igen beteendet från mig själv...och jag är ändå "bara" student. Det försvinner många timmar som egentligen skulle ha kunnat använts till att läsa böcker. Men vem vill ha bra betyg egentligen? Mönstereleven är en person som har en bra blandning av treor, fyror och femmor. En norsk undersökning visade att framtida civilingenjörer som passade bäst in på jobbet hade just sådana betyg. En person med bara femmor hade svårare att passa in och ratades hellre av ledningen (antagligen startar den personen då eget och är om 5 år rikare än Bill Gates, men ändå). Kul läsning tycker jag. Då kanske jag är en mönsterelev trots allt :)

Hmm...sitter och väntar på att jobbet ska börja. Kvällspass ikväll. Mellan 15-20. Blir ni uppring av en kille från Hermelin Research som vill ställa frågor (marknadsundersökningar) så lägg inte på! Speciellt inte om killen presenterar sig som "Samuel".

samjo: Vad gör ni marknadsundersökningar om då?

poffa: ok... tänkte att du menade enkel resa.....sorry

lizzard: Allt möjligt skit. Bingolotto, svenska spel, huvudvärkstabletter, TV-reklam, banker etc etc. Det är många studenter som extraknäcker helger för att dryga ut kassan lite. Det är rätt monotont, men ibland kan man stöta på helt sanslösa och roliga personer. Minns en gång när jag pratade med en halvdöv gubbe från Övik (telefonnumren slumpas, så nästa samtal kan hamna i Trelleborg). Hur som helst, jag fick sitta och skrika i telefon för att han skulle höra mina frågor. Alla i min omgivning hade svårt at hålla sig för skratt och jag också. Intervjun tog nästan dubbelt så lång tid som den borde ta...men jag lyckades!

Men hela intervjun betalade sig när vi småpratade lite efteråt och han sa att han var ett stort och troget MODO-fan sedan urminnes tider. Jag är också modoit sa jag, är uppväxt utanför Kramfors.

-"Hörru, de får du en tia för!", sa gubben och samtalet avslutades. :)

samjo: hehehe sånt är kul kan jag tänka mig när man får lite avbrott i den vanliga lunken

samjo: He he där ser man

BlackBay:

Inga problem...

knaskamilla:

Nä, det är beräknat på avståndet från Rondellen i Övik till första rödljuset i Sundsvall. Mätte med bilen då jag var ner och lämnade lite prylar en gång. Faan, jag har åkt E4:an mellan Övik och Sundsvall så många gånger att jag kan vägen helt utantill. Man sover på bussen, vaknar till men öppnar inte ögonen och efter 10 sekunder vet man ändå var man är. Man känner det i kurvorna. Sådant är ju inte så liiite pinsamt kan jag tala om.

knaskamilla:

Nää, det är inte arbetsfusk. Det var ju ispremiär. Då kan det aldrig vara arbetsfusk.

poffa:

Om du tycker att det är pinsamt så borde du inte berätta det för folk, hörru...

Nu ska jag nog snart bege mig till en ishall någonstans i närheten.

knaskamilla:

Äsch, har jag någonsin bekymmrat mig om det egentligen?

poffa:Det där syndromet känner jag igen själv. Busspendlade i 3,5 år upp till Umeå. När man vaknar upp i bussen och känner igen på träden och stenarna vid vägkanten var man är då undrar man vad man håller på med egentligen.

Paddan:

Som sagt var mindre kul...

Alla: Jag kollade "line-ups" nu inför matchen. Wilde finns inte med utan istället står det Tobias Viklund. Är han junior??

Hittade ett par bilder från matchen.

Först två backgiganter:
www.frisco.se/hs/backar.jpg

Sen en ännu störr gigant:
www.frisco.se/hs/wildthing.jpg

Frisco: IF Sundsvall Hockey 4, MoDo HK 3

Ellör?

Alfred Awful: Så var det nog ja.

Alfred Awful: Med en formtoppad Wilde, bättre än så blev han aldrig.

Alfred Awful: Martin Wilde, den storväxte backen, gjorde nu sin första match i MODO-tröjan (nummer 32) och skötte sig mycket bra. Han visade fina defensiva kvalitéer och vann många närkamper.

« · 108829