1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478626 inlägg · 4078 ämnen

Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00

« · 1727265 · » Till forumet


Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L:

Får vi AIK är det 50/50 att vi spelar i Allsvenskan nästa år.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Att Olofsson får fortsätta spela är fan otroligt. Han brukar inte synas mkt mer än när han gör mål. Men idag får han ju isen att verka svart.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Lägg ner nu. Du fattar tydligen inte hur svårt vi kommer få. Du verkar tro att det bara är att glida igenom ett kval på en skridsko.
Verkar inte som du fattar hur dåliga vi är, och de vi kommer möta är vinnare.
Vi har ju faan knappt segrat i en match dena säsong, Du kan tjata om att allsvenskan är sämre, men vi är ännu sämre än i fjol, och dessutom har vi ingen målvakt, det hade vi då.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Och Modo har aldrig varit sämre än nu...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Ja förmågan att inte kunna göra mål fortsätter
Äntligen, nu har skotersggarna fått igäng tvåtaktarn
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Nieminen:

Ja, vrak är rätt ord. Man är helusla. Djuse missar öppet mål för att han inte vågar göra mål. Vi är inte värda att vinna den här matchen och vi vet ju vad som händer ifall vi tar ut målvakten.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Dra till på en gång Djuse.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Nieminen: Jag tar inte lätt på kvalet. Det är nervositet och annat med i leken. Jag bara konstaterat efter att ha sett många matcher i allsvenskan att den är klart sämre än ifjol.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Likvärdigt eller sämre då. Nöjd? Du är inte den ende som tittar på allsvensk hockey. Det är precis den inställningen som gjort att modo ligger där man ligger. Man tror man är bättre än man är därför behöver man inte utbilda juniorer därför i modo är spelarna så skickliga så det löser sig ändå. Så dålig är inte AIK samt du kan vara lugn för att Melin kommer kunna kräm ur det mesta av laget. Men det är ju lugnt vi är bättre och så har vi rävar som skröder som garanterat kommer kliva fram.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Nieminen: kommer bli ett helvete och absolut inte lätt vilket lag vi än möter. Folk verkar inte se hur förbannat dåliga vi faktiskt är och pappret vinner inga matcher. Lagen från allsvenskan kommer med en fantastisk säsong i ryggen, moralen på topp och det är värra att spela för att hålla sig kvar.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Malmö brukar ju ha ganska enkelt mot Luleå så det verkar fortsätta tyvärr för våran del. Sedan måste man ju berömma Malmös målvakter dom kan vinna matcher åt laget med jämna mellanrum vi har tyvärr inte den turen.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Fattar inte hur du kan ta så lätt på ett kval, det här laget innehåller ju för närvarande bara psykologiska vrak.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Å vad håller skoterraggarna på med, förlora hemma mot Malmö
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
modomille: Fel uttryck kanske men dom som ska bära laget gör det inte. Och så har det varit hela säsongen och jag tror för våran del det ej kommer lossna. Därför jag gärna sett Svartvadet agerat på nån offensiv pjäs för det här kommer ej hålla i kvalet.

Det behövs energi till gruppen. Byta tränare vill jag inte att man gör vi ska satsa på dessa 2 nu. Men man skulle förstärkt laget framåt vi kan ej begära Possler Grundström Olofsson pettersson ska rädda oss i ett kval. Dom kommer vara pressade så sjukt mycket endå.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Vi är så jävla dåliga alltså.
Kommentera


Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
jämtland: kvalet blir inte mot likvärdigt motstånd. Både aik och Tingsryd är sämre än rögle. Klart sämre till och med. Tur vi får fler hemmamatcher också.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
jämtland: Vet inte hur många gånger jag ställt frågan i vinter: När vann Modo en s k sexpoängs match?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Kvalet kommer inte bli roligt. Man har ju bevisligen stora problem att vinna matcher mot likvärdigt motstånd. Dessutom verkar svarten ha värvat enligt devisen sämst när det gäller även om han trodde motsatsen.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: Tänkte inte på det 😂
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk:

Att låta bli att göra mål är en löjlig företeelse.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Taktisk utvisning, nu kan vi kontra istället...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Begåvat Noha
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: VO är väl skärrad efter alla rubriker han skapat, har väl säkert fått höra ett och annat från kompisar med.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Heshka är riktigt bra tycker jag och såklart Thomas. Inte tycker jag att Nordamerikanerna är sämre än många av de svenska spelarna. Sämst är Olofsson som verkar helt borta.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Kan inte laget för första gången iår knäppa oss bittra supportrar på näsan och vända en sån här match. det vore ju fränt.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
modomille: Är det någon som är med överhuvudtaget? Skulle inte dom bära detta lag...
Dom är osynligare än spöken
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
modomille: Jag har ingen aning. Den som ser lojast ut är väl Olofsson som inte haft ett rätt idag. Grundström jobbar bra och Pettersson såklart, men annars gillar jag Thomas. Inget fel på Dwyers inställning eller jobb, men han har noll flyt. Till och med Butler åker skridskor idag, men han får puckarna i fel lägen och har minus på självförtroendekontot.
Backarna är Djuse och Rantakari farligare åt fel håll tyvärr...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Dundee: Vilka transatlanter spelar lojt nu?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Vi skulle ha förstärkt när vi hade chansen. Jag tycker det känns värre med kval i år en ifjol. För mycket tranatlanter i år med som spelar för lojt.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Steken84: Usch. ...blir så less att se på detta spektakel. Och som alla vet är jag ingen direkt fan av skröder. Men det är i såna här matcher han ska kliva fram och inte hålla på med alibispel. Komma in tre sekunder för sent och böka och buffa i tron om att han ser tuff ut...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Bad_Brett: Han kan ju byta plats med Dwyer, han har ju i sin tur inget att göra framför mål.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Steken84: Andra PP uppställningen kan vi lika gärna skita i att sätta in...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo:

Jag fick just en snilleblixt; Varför skolar vi inte om Torp till forward? Jag menar, bra på skridskorna, älskar att tacklas och har uruselt spelsinne. Han är ju perfekt för en gnuggande fjärdekedja.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Jag sätter mitt hopp till Luleå då vi inte kan vinna själva!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Inte ens Stig Viklund kan rädda dessa stukade psyken,,,
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Men varför passar Possler??
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Steken84: Men efter snart 50 omgångar måste vi förstå att vi inte är bättre.
Vi kommer få kvala och kan bara hoppas vi överlever det. Jag är allt annat än säker på det. Vilt kämpande AIK , eller liknande motstånd kommer vi få problem med.
Vi är inte ett dugg bättre än vare sig Tingsryd, eller AIK.
Det är bara att inse det Vi är inget givet topplag i Allsvenskan.

Komma in i ett kval och knappt vunnit en match på en hel säsong och möta lag som segrat en hel säsong. Nja det kommer bli tufft!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Visa lite finländskt sisu Filppula.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta:

Den här perioden får vi nog hoppas går över så snabbt som möjligt. Vi kommer ju knappt över halva planen.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
jämtland: Visa nu att det finns lite äkta norrländsk tjurved i er
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Steken84: Framtiden är ljus!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Ja fy bubblan vilken härlig kväll, Knäck Bjurö med några snabba nu också så fortsättningen blir riktigt spännande.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Helvete det är för dåligt. Sedan att man inte har en jämn målvakt gör ju inte saken bättre. Dom är på topp så är dom bra men sedan finns bara botten. Finns inge mellanläge.

Nä lika bra att ställa in sig på det där förbannade kvalet.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Korthusmodo!!!! Sämst när det gäller!!!!!!!!!! Man gör dom sämsta matcherna när man möter dom sämre lagen

Godnatt bögmodo
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Ja, det är inte ens en målchans. Rögle har gjort ett bra byte och två mål.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Modo sämst när det gäller, som alltid. Hoppas hoppas hoppas vi inte får AIK.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Rögle BK - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Vikingen: Den ena pungsparken efter den andra
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K:

Vi gillar uppförsbackar. Nu fick Adam göra en groda också. 3-1
Kommentera

« · 1727265 · »