1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474681 inlägg · 4078 ämnen

Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00

1727495 · » Till forumet


Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Ja. Antingen tror vi personen som varit sportchef i två år eller den som inte har en aning om vad han pratar om.

Givetvis bryts kontraktet om vi åker ur, men självklart kan kontrakt skrivas som förutsätter att vi spelar i Shl.

Det märkliga är att du hävdar detta trots att Noah signerade för oss efter att det mer eller mindre stått klart att vi skulle kvala ifjol... Exakt vad är skillnaden mot när vi fick förra årets slutspelsMVP skriva på???
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Nej det kan han inte! Han får inte en spelare att skriva på förens vi vet vår status inför kommande säsong.

Enskilda spelare vill snabbt ha klar kontrakt och sitter inte och väntar på vart vi ska spela
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Jag trodde inte att man skulle behöva förklara det här, men.

Svartvadet måste förutsätta att vi spelar i Shl och givetvis kan ha ha rätt i att vi ligger mycket bättre till än förra säsongen. För övrigt måste väl du om någon tro på honom med tanke på hur fantastiskt, kopiöst, intergalaktiskt, löjligt, patetiskt, galet mycket du spytt galla över årets trupp?

Åker vi ut eller att en meteroid träffar spelartruppen så förändras förutsättningarna. Självklart.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: "– Jag kan lova att vi ligger betydligt bättre till nästa säsong då det gäller lagbygget än vad vi gjorde ifjol vid den här tiden." ,

Bagdad Bob känns trovärdigare!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: Tror jag inte ett skit på.För han vet inte ens vilken division vi kommer spela i.
Åker viur så blir det spelarflykt, och då får han börja om från början.

Om vi klarar oss får vi ta det som blir över på marknaden
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: Och ifjol sa han nåt liknande . Att man låg långt fram i lagbygget. Vad månde bliva? Det blir bara bättre och bättre för varje år enligt Svarten...utom det som presteras på rinken då. Men,men det är bara en detalj i det hela. Och va fan är det för tröst i sammanhanget om man var orolig ifjol???
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: Jag får väl till viss del krypa till korset och be om ursäkt. Med reservation för att jag tycker Svartvadet ändå är en svammelkuse. Våran idè ? Släppa fram yngre spelare. Okej men gäller nog inte bara modo och hur jobbar man mer konkret. Jag avvaktar med att hurra beträffande förlängningar samt kontrakterande. Att andra klubbar rycker i spelare tror jag alla förstår men det ärt väl inte där den största bristen ligger. För mig tycker jag att det brister i att förklara vad modo står för på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Sedan tycker jag att han skulle vara snabbare till mikrofonen så att säga.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Tarasov: "– Jag kan lova att vi ligger betydligt bättre till nästa säsong då det gäller lagbygget än vad vi gjorde ifjol vid den här tiden." ,
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sawchuk:
Ganska många använder sig av en kille som heter Andreas Ögren, en annan ganska duktig är Seth Ronland. Vilken bröderna Sedin anv. vet jag inte. Nämnda herrar finns på Instagram om man vill ta sig en titt...
@ptandreas
@sethronland
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno: Tror som du att det sett annat ut om Masken varit kvar. Med tanke på målvaktsparet skulle man nog försökt matcha budet från FBK. Säger som Sally - "Det är svårt att bromsa sig ur en uppförsbacke".
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno:

Sedinarna har PT :)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno: Ska bli intressant och se vad som händer när säsongen är slut och förhoppningsvis vi är kvar. Hur resonerar styrelsen, gör man en ordenlig analys av säsongen, varför blev det som det blev? Gör man det här internt eller tar man in någon oberoende? Att göra intern utredningar själva det är bara bortkastat. Det är så mkt inavel i föreningen så alla kommer säkert skydda varandra, och vem har nog kurage att sparka/omplacera sin kompis sen barnsben?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Frontschwein: Lite OT men kör Sedinarna med någon PT eller kör dom mest själv?

Känns som att dom är så pass diciplinerade och smarta så dom kan läsa på och fixa programmen själv.

Sen att chansa med målvakterna. När vi hade Ullmark och Sockan gick det ju hejsan, sparade nog många miljoner där.
Jag tror det stora problemet i år där är att vi tappade Masken. Och att Huras hockeyn dödade Reideborn.
Inget ont om Helin, men han är helt ny med huvudansvaret. Han har ju gjort ett erkännt jättebra jobb med Ullmark, Sockan och de andra unga målvakterna vi har. Men jag tror att det är helt annat att skola ung outbildade målvakter från grunden än att lära 25åringar spela på ett annat sätt.
Se bara på Läck som blev helt förstörd av Carolinas målvaktstränare...
Här hade nog Maskens erfarenhet varit stor hjälp. Det finns väl en anledning att Pogge som var medioker ifjol gör en betydligt bättre säsong i år.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Frontschwein: Det är bara att fråga AJ och FO vad de tyckte om lagets fysik när dom tog över.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Costanza: om nu jocke bäckström (fö en trevlig kille, duktig innebandyspelare och erkänt bra personlig tränare för multisport) varit så jävla fantastik - arför tränar då inte Sedinarna och Victor hedman med honom när dom är hemma över sommaren??
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
McFire: Jag håller med om att Svarten är inte bara Modos sämsta sportchef utan kanske den sämsta i hela ligans historia. Han bär även ansvaret för att inte ersätta på rätt vis. Scoutingen är obefintlig etc.. Håller med i vad du skriver men jag tycker likt förbaskat att Reideborn är så jävla neurotisk att han får Woody allen att framstå som Clintan..

Sen tycker jag även att Svartvadet är ett skämt på många andra vis! En stor del i ett lags ekonomi är att sälja en produkt och finna nöje i det. Att tro att vi supportrar är nöjda med krystade uttal om att "vi tror på iden" är bara naivt. Han visar bara att han nte bryr sig ett smack om fansen genom att gömma sig så fort det blåser snålt! Lite öppenhet och ödmjukhet hade nog räddat honom till viss del. Att vara så jävla feg att han inte ens gör sig kontaktbar till fans och media tycker JAG tyder på att han är medveten om sitt misslyckande och jävligt feg! Att han sedan övertalar spelare och AJ att säga att "Hoppas han sitter kvar för evigt blablabla" är om möjligt ännu fegare.. Lite som att begära skiljsmässa via Brevduva, sms eller skype.

Sen tycker jag fortfarande att det är katastrofalt misstag att chansa så mycket på målvaktsposten. Ja, våra backar är allsvensk nivå. Diciplinen obefintlig. Reideborn är Allsvensk nivå..
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Börja med att auktionera ut den där flashiga tavlan med alla Ännhåäll-proffs i arenan. Känns lite som en sunkig pizzeria som stolt har en tavla med "Elvis was here". Jocke Bäckström, är han nöjd mer Skröders fysiska status? "Vi har aldrig tränat hårdare". Kladdkaka är gott också...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Tarasov: Handlar nog om psykologi, mot ett bättre lag vågar man släppa loss och spela sitt spel. Mot ett sämre blir det nerver att göra bort sig för den här matchen ska vi vinna, och så knyter det sig. Vet inte hur man förberedelser sig mentalt inför en sådan match, någon som vet?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Frontschwein: Adam är ett frågetecken, han spelade stabilt hela kvalet för DIF, han var grym helt enkelt. Men under Huras tiden försvann allt vad som hette självförtroende och han har inte återhämtat sig därefter.
Efter kvalet (det blir kval och vi blir kvar) då måste det till ett riktigt stålbad.
Det får vara slut med svågerpolitiken och ryggdunkarmedley. Ta in blod utifrån, det är bra att man har klubbkänsla men inavel har aldrig varit bra. Svarten har visat sig inte byxa sin uppgift. Den övriga i styrelsen, hur kompetenta är dom?
Bara för att man har ett bra kontaktnät, varit med och spelat på hög nivå mm är det per automatik en bra styrelserepresentant? Svarten ska ha mkt skit för den här säsongen men det finns en styrelse bakom honom.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta:
Nu har jag ingen statistik... Men en känsla av att bottenlag brukar spela "bra" mot topplag, och förlora mot sina bottenkonkurrenter.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Frontschwein: Så det största problemet med årets Modo skulle alltså vara Reideborn? Wow, vilken slutsats.
Det största problemet är naturligtvis Svartvadets alla bedrövliga beslut, där det att anställa Larry Luras såklart är det bedrövligaste, hela säsongen blir en gigantisk uppförsbacke pga detta.
Att han sedan misslyckas med att få ihop ett tillräckligt bra lag totalt sett gör sedan att det blir ohållbart, med exempel som Ryan Whitney slutar och vi behöver en klassback, Kiwi värvas. Byron går sönder och övriga centrar visar sig inte hålla speciellt hög klass, Dwyer värvas, osv.
Eländet är i en "ond spiral" och Andreas Johansson gör vad han kan för att försöka få ordning på saker och ting men får pinsamt nog ägna mestadels tid till att fysiskt träna upp spelarna då dom inte ens orkar spela hockey en hel match.
När man ser tillbaka på hela eländet sammantaget är det svårt att inte se det som mer eller mindre ett stort skämt.
Svartvadet är Modos sämsta sportchef genom tiderna, detta är riktigt tragiskt men likväl ett faktum.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Största problemet tycker jag är att vi valde att satsa på så kopiöst mentalsvag förstemålvakt. Nog för att adam fick sitt självförtroende kört i botten under Huras tid, men han darrar ju mer än ett asplöv 8 av 10 matcher. Jag har nog aldrig sett en så svag förstemålvakt i modos A-lag sen Morrison och visst har väl backarna inte hjälpt honom på ett tillfredställande sätt men många många fladderpuckar med fri sikt har han kastat in. Jag tror i ärlighetens namn att han max räddat oss TVÅ hela matcher i vinter och det är åt helvete för dåligt! Jag tycker Adam skulle fått gå redan i November när man såg hur det barkade , för ett par idioträddningar/ match tycker jag inte jag tyder på stabilitet och bra högstanivå. Snarare tur och usel placering i grunden.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Det enda positiva är att vi har spelat bra mot de "bra" lagen, men att poängskörden ska bli stor är väl minimal.
Men att aldrig kunna prestera när det gäller som mest gång efter gång är för mig en gåta. Dessvärre är det nog kört nu, det blir kvalspel, bara hoppas att det INTE blir AIK vi möter. De övriga lagen BÖR vi klara av. Spel mot Tingsryd eller Oskarshamn sug på det, vem trodde på det innan säsong.

Och genast är vi tillbaka till kärnpunkten, varför har det blivit så här???????????
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
bj21: Och inte nog med det, nu kommer sex matcher på raken som är jobbiga.
Jag ser inte en enda vunnen poäng i min spåkula, så kvalet är nog redan i hamn.

När jag ser att vi plockat 15 av 33 pinnar mot fjolårets allsvenskar blir man ju mörkrädd. Det om inget annat säger väl allt om vår status.
Kommer inte bli lätt mot något allsvenskt motstånd

Jag tror allt gick åt pipan när vi torskade dubbelmötet mot MIF för jul.
Där gick luften ur, pyspunka från den dagen...

Hade vi sprungit iväg med sex poäng där, så tror jag vi hade fått en boost.
Men icke, sämst när det gäller.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
bj21: Undra hur huvudstyrelsen tillsammans med dom sportsliga ansvariga i föreningen analyserar allt detta misslyckandes som ??

Känns som vi fans har nog en helt annan analys än dom själva har ibland i alla fall !!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Tack gode Gud för fjortonlagsserien! Vi har alltså denna säsong tagit 15 av 33 möjliga poäng mot förra säsongens Allsvenska hockeylag. Jag känner stor oro inför vilka vi än får möta! Hoppas bara det blir mot ett lag, som likt Vita Hästen ifjo,l fått spela väldigt många viktiga matcher för att ta sig till spel om en SHL-plats. De åtta senaste säsongerna har vi alltså: Missat slutspel, missat slutspel, blivit sist, åkt i kvarten, åkt i kvarten, missat slutspel (play in), blivit sist och nu blir vi förmodligen nästsist! Snart måste våra livlinor vara förbrukade?! Hoppas jag har fel men lite tröstlöst känns det allt!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sawchuk:

Höhö, men förra året var alla skiträdda att åka ur...

Aja roligt att det blir några fler matcher. Inbillar mig att vi behöver kosingen om inte annat för de extra hemmamatcherna... Skiter det sig så blir det första gången jag följer allsvenskan :)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K:

Men du inbillar dig att Modo är det...

Vi har vunnit 10 av 43 matcher. jag gissar att AIK skulle gjort något liknande.
Karlskrona håller inte heller SHL kvalitet men vi lyckas förlora mot dem också.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: Ok svindyr var väl överdrift. ;-)
Men i snitt kan jag aldrig tänka mig att han bara har 110 000kr. :-)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Jo, vi får ju hoppas du har rätt och inte jag.
Allt annat är katastrof...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Jag är väldigt besviken på spelet ikväll, men jag inbillar mig inte att aik och taif är några SHL-lag. Jag tror att det blir kval och att det blir jobbigt. Men fortfarande, jag inbillar mig inget om allsvenskan för den är mycket sämre än ifjol.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
J F K: Hur orkar du vara så positiv? Vad är det du ser vi andra inte gör?
Kanske dags att dra upp huvudet ur sanden och se hur det ser ut.

Vågar du inte se sanningen i vitögat, eller vad är det frågan om?
Jag har förstått att du tror vi kommer glida igenom kvalet, men jag tror annat.

Du kan inbilla dig själv att topplagen i allsvenskan är sämre, men hade AIK fått starta i SHL med samma trupp hade dom inte varit sämre än oss, eller Karlskrona.

Eller tvärtom, hade vi startat i allsvenskan är jag inte säker på att vi varit i absoluta toppen.
Det är bara att inse att vi lider av stora brister i vårt spel, så mycket är för dåligt!
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Hur orkar man leva när man är så fantastiskt negativ hela tiden? Du får Ior att verka positiv.

Nej, vi är inte sämst någonsin dock.

De allsvenska lagen har lika mycket att förlora nu. Det var en sak i kvalserien, men nu är det i bäst av sju och då får de mer press.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
modomille: Nja, tempo i åkningen har de också i allsvenskan. Det är inte skridskoåkningen som skiljer. Det är hur man hanterar farten samt strukturen i spelet främst.

Det dummaste man kan göra är att spela som Leksand ifjol. Utmana ett allsvenskt lag på hawaiihockey. Vi måste utnyttja den bättre organisationen och spela med tålamod och på säkerhet.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta: Vi är inte alls mycket bättre än något av de vi kommer möta.

Dessutom:
1 Vi har ingen målvakt, som håller.
2 Vi har inget PP
3 Vi kan inte göra mål, mer än ett per match.
4 Vi har noll självförtroende
5 Vi kommer möta lag som är vana att segra
6 Vi kommer möta lag som inget har att förlora mot oss. (Det har vi)
7 Vi är bevisligen kass när det gäller
8 Vi har åkt runt och förlorat en hel säsong, sämst någonsin.
9 Vi har en fördel. En mer hemmamatch

Tror att ni som tror att vi kommer glida igenom detta har fel.
Stor chans att vi spelar derbyn mot TIK nästa säsong, men det kan ju vara roligt att se "sitt lag" vinna någon gång då och då, så varför inte?
Kanske är där vi hör hemma.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
modomille: Då kanske Skröder lyckas hålla i pucken 1 sekund eller mer!?
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: I kvalet kommer allt gå så mycket långsammare.Våra spelare kommer ha mycket mer tid på sig.Jag tror att vi vinner fyra raka i kvalet igen,förra året sa många att det kan gå hur som helst men det kan det inte.Vi tar fyra raka så är det.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno: 90 000 - 110 000kr är väl inte svindyrt?

Känns inte bra att vi förväntas vara puckförande i ett kval.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno: Ähh vi misslyckades bara göra mål.

Men man blir så less. Vi är så jävla tama framåt. Kombinerat med ojämnt målvaktsspel och endast 3 backar som klarar defensiven blir det jobbigt.

Men ni ska jag vara positiv! Heshka är fasiken bästa back nu för tiden. Fina uppspel å stabil defensivt. Att han oerhört sällan blir överspelad trotts att han är ooootroligt seg på skridskorna är imponerande i sig.
Problemet är väl att han är svindyr. Då får man gärna producera framåt också...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
jämtland:Vi var ju iallafall bra i boxplay kommer nog Johansson säga...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sawchuk:
Är även orolig för Leksand...
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Sven Tuta:

Tyvärr så är vi inte bättre, det kommer att bli målfoto.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno: Fan att vi inte bara hade Bjurö i mål ikväll, han har väl bara gjort en kass match för oss? Tror han håller i ett kval.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
NuMo: Exakt. Nu torskar man i en måste match men man kan ju alltid ta med sig sista 5 minuterna. ....eller inte.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Vi är bättre än ifjol. Jag vet inte om du såg matcherna efter jul då. Under tiden vi rasade till en klar sistaplats trots att Leksand torskade elva raka. Fjolårets lag hade bättre målvakt, men var i övrigt klart sämre.

Jag tar inte lätt på kvalet. Jag vet hur spelet kan låsa sig och nervositet spela in.

Men. De allsvenska lagen är klart sämre. Låt vara att vi hade tur som fick det svagaste laget i kvalet.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Rögle BK - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
hk: Har du inte sett Modo i år? Rögle sätter en i tom kasse. :-)
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Robin Ztorken L: Vi är mkt bättre än de lagen, men:
Kvalnerver
Hysterisk hemmapublik
Lag som har allt att vinna

Inte lätt
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno:

Det där målet tänker jag inte ens kommentera. Det krävs ju ett till. för godkänt resultat.
Kommentera

Sv: Rögle - MoDo, TISDAG 16 FEBRUARI 19:00
Monno: Kapten kapten, kanske kan bli någonting.
Kommentera

1727495 · »