1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481582 inlägg · 4079 ämnen

SCA-Cupen 2011

« · 1396745 · » Till forumet


Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: lugn nu, jag tror nog uffe sätter susse och schremp för ryno alla dagar i veckan!

detta kan vara bra å se om han kan centra en 1 och 2:a lina om någon av första centrarna skadar sig under säsongen.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Wayne Gresky:

Om man nu vill testa Ryno ordentligt varför sätter man då honom inte i den miljö som han troligast kommer att spela i vid ett eventuellt kontrakt.

Skapa en potentiell 3-4 line och ge dom massor av istid (20-22 min) i matchen mot Sundsvall. På det viset borde man få svar.

Nu är det ju inte omöjligt att han med Axelsson och Hannula gör 2-3 poäng mot det allsvenska bottenlaget Sundsvall. Vips så har han ett kontrakt på fel premisser.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
J F K: jag håller med dig här..
Sen är ju det faktiskt såhär att kass de är han inte, kvaliteer finns absolut, skulle han få förlängt säsongen ut till en väldigt billig månadspeng ja då har man bredd i laget, sen om han får lite speltid är väl desamma då han förhoppningsvis är riktigt billig.

Sen får han ju bra träning och faktiskt kan kliva upp en nivå under säsongen
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Jag tror inte att Ryno kommer att erbjudas något jättekontrakt om han nu får ett. Han spelar i MoDo som mer eller mindre ett sista försök att bli något. Även om han skulle få ett kontrakt så kommer han ju under hela säsongen att behöva mäta sig med juniorerna. Hamnar han för långt ned i hackordningen så lär det säkert finnas allsvenska klubbar som vill ta över kontraktet.

Problemet med spelare i förstakedjan är väl att vi inte direkt har centrar så att vi kan gödsla med dem i nuläget. Sundström är given men därefter så handlar det om Andersson eller Ryno, såvida man inte spelart Madsen som center. Andersson testades i matchen mot Timrå, jag ser inget problem med att testa Ryno i den här.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Jag håller inte med. Jag tycker att man måste testa honom ordentligt. Har han potential att spela i en andrakedja om vi får många skador? Klarar han av att leda en tredjekedja om Danielsson och en junior kliver fram så att de även kan användas i en offensiv/producerande kedja? För att få en uppfattning om hur bra han är och vilken potential han har framöver så måste han sättas in i olika roller.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
J F K:

Det är absolut inte irrelevant. Om han nu tar en plats i laget på bekostnad av egna juniorer eller bättre förvärv och gör detta på grund av att han får spela med betydligt bättre spelare än han kommer att göra under seriespelet så är det väl inte så jäkla lyckat.

( vart en jävligt lång mening det där :D )

För du kan inte övertyga mig att han fortsättningsvis också kommer att ta en plats i en första eller ens en andra line. Ska han ha en plats bör det väl vara på dom premisser han troligtvis kommer att användas under.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Är det inte rätt irrelevant vilka som förtjänar en bra plats eller inte såhär på försäsongen? Jag menar, vi kan ju inte testa Ryno utan att ge honom en rejäl chans. Juniorerna kommer ju att få chanser hela säsongen, men Ryno måste ju få besked någon gång...

Sedan tror jag att Ryno, liksom många fysiskt stora spelare, har lite längre startsträcka än många andra på försäsongen. Dock hjälper det föga om han inte kan läsa spelet...
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: Nu har jag bara läst recensioner och sett 1 match, den mot timrå!

många såg trötta ut och var inte alls på hugget, passningarna satt sådär och tajmingen var inte bra, och vi saknade många av våra viktigaste kuggar + byström som jag anser borde ha en given plats i A-truppen.
Ändå spelade vi jämt med timrå, å då kan jag säga att efter 30 spelade hade modo dragit på sig 7st 2 minutare vilket gjorde att timrå hade mängder med pp som dom inte lyckades utnyttja. sen tog modo över tillställningen lite smått när det jämnade ut sig i utv. stat. och brde utnyttjat sina kontringar bättre.

Timrå stack upp emellanåt och skapade en del lägen fast inget speciellt farligt, såg ganska tafatt ut där mycket handlade om egen pucktransport, modo fick sina lägen bla. 5 mot 3 där i slutet men ren klantighet och lysande målvaktspel gjorde att matchen slutade med timråvinst.

Kan modo tajta till defensiven lite bättre så kan vi absolut slå brynäs, hade vi tajtat till den å inte slarvat senast så hade vi slagit timrå oxå, men det är ju träningsmatch och försäsong så allt kan ju hända!

Bara att nöta på och jobba vidare på detaljerna
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka och Spud: Det är nog många som måste vakna men ändå: Sundsvall ska vi slå, så är det bara även om jag tror att det inte blir med 6-3 men kanske 3-1... å andra sidan blir jag inte förvånad om våra utlånade junisar plötsligt gör ett par mål på Modo. Hur går det för dem? Ngn som vet?
Brynäs har väl inte övertygat så där starkt på försäsongen och även om Brynäs är ett slutspelslag så känner jag mig ändå optimistisk. Förhoppningsvis fortsätter Modo förbättra sitt spel för varje match och att Anton Forsberg håller nollan igen, nu närmast mot Sundsvall!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Jag tror nog TU&1921 har bra koll, helt riktigt att spela han i bra omgivning för att se om han kan prestera bättre, vi ska ju inte glömma att han faktiskt ansågs dom en av sveriges största talanger för många år sedan så han har väl någonting antar jag.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bad_Brett:

Hoppas nu inte Ryno lyckas sno åt sig en plats i laget tack vare Axelsson och Hannula.

Finns dom som förtjänar en chans i första linen bra mycket mer än Ryno.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
qwertas:

Ingen uppsida i Byström? Han gör ju knappt några misstag alls.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
qwertas: På vilket sätt övertygar han dig inte?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Isse: ser faktiskt inte mycket uppsida alls i Byström, Westin gillar jag dock.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: ska vi slå brynäs å sundsvall så vill det till att vissa vaknar..

det blev ju bättre å bättre ju längre matchen led igår och en kvittering hade varit välförtjänt, men att bjuda på 2 mål håller inte i längden.

bra att ryno får visa upp sig och får chansen, men jag har oerhört svårt att se han ta en A-lagsplats om man ser till matchen igår.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: BIF blir ett lag att räkna med denna säsong. Tror de kommer finnas på övre halvan av serien. Så att räkna in BIF som säker seger tror jag inte på.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Och för att komma tillbaka till trådens ämne: Är jag för optimistisk som tror att Modo vinner sina återstående två matcher?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
McFire: Håller med dig. Både angående vad du skriver om hypen osv. Dock, oberoende av hype, tror jag att 19/21 gör bedömningen att Henrik står i främsta ledet bland junisarna att ta en A-lagsplats. Det kan självklart ändras snabbt, särskilt med tanke på att konkurrensen om A-lagsplats kommer att hårdna ännu mer och att förhoppningsvis fler junisar kommer få chansen under säsongen gång. Det som fick mig att reagera är att det antyds att Henrik skulle vara favoritiserad av Uffe ifall han får spela men inte andra junisar vilket jag verkligen inte tror på, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Salle: Ingen fara. Jag hade kunnat vara mer tydlig i när jag skrev en roman istället för ett kort och tydligt inlägg.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: Sitter och surfar via smart phone och missade bara att ta bort ditt nick.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg:
Att Henrik Samuelsson får mest "beröm" beror på den sk hypen kan vi slå fast. "mest beröm från spelare" tex tar jag, som alltid med 0.1 nypa salt. Det handlar, som vanligt, om ledande frågor i intervjuer. Jag har iaf inte läst/hört att man frågat kunniga som tex Niklas Sundström "vilken junior är bäst?". Det handlar som vanligt om "visst är Henrik Samuelsson bra? Samuelsson ser bra ut, eller hur?" osv osv.
Som vanligt även hype i media pga den unga åldern, känd pappa och att "experterna" plötsligt uppfattade att den kända pappan har en, för dem helt okänd son som spelat hockey i stora nordamerika.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Salle: Jag tror i alla fall att om du hade läst mitt första inlägg mer noggrant redan första gången så hade du insett att det jag menade redan i första inlägget är samma sak som du säger; nämligen att det är ingen chans i helvetet att det är någon som helst korruption i valet om Henrik ska spela i A-laget eller inte.
Mitt andra inlägg/förtydligande handlade mer om att jag inte tog ställning i vilka junisar som är bäst.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: Jag kanske skulle riktat det till Isse. Men i övrigt tar jag inte tillbaka mina ord.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Salle: Snälla, läs igenom mina inlägg som svar på Isses en gång till i lugn och ro. Ok? Så kanske du tar tillbaka det du precis skrev.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: Korrupta? Menar du att nån skulle betala #19 och/eller #21 för att låta Henrik spela... Tillåt mig asgarva lite.

Det kan möjligtvis kallas nepotism.

Mer troligt att Henrik har svårare att få/ta en plats i laget just på grund av blotta misstanken av densamma.
Dock tror jag att ändå tar en plats pga att han är tillräckligt bra.


Lite andra tongångar i inlägg #2, minsann.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: Ett litet förtydligande, med risk för att min text blir alldeles för lång: Det är inte så att jag tycker Isse har fel när det gäller vilka junisar som har varit bäst – jag har inte sett så många matcher och även om jag hade sett dessa så är jag alldeles för dålig på hockey för at kunna bedöma – men jag tror att både Uffe och 19/21 inser att saken är känslig och skulle därför inte riskera att spela Henrik om det inte var så att han i deras ögon platsar i A-laget. Jag kan t o m tänka mig att de är lite hårdare i bedömningen av Henrik just för att vara säkra på sin sak.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Isse: Vore även extremt tråkigt om spelare som Hedman gick före Westin och Byström. Upp till bevis för allt snack om att satsa på juniorer nu.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Isse: Enligt Uffe så är det Näslund med hjälp av Forsberg som bestämmer till 100% om Henrik spelar i A-laget eller inte. Vilket skulle då betyda att om Henrik spelar i A-laget men inte övriga junisar så är både nr 19 och 21 också korrupta? Man kan ju tycka vad man vill (tack och lov för det) men det är Henrik som har fått mest beröm från både spelare och övriga "experter" (baserat på vad som står i media och t ex Lumbersjacks). Om det är hype eller bara p g a att hans farsa är Uffe kan man ju alltid spekulera i men nog känns det som att om det är några junisar som får förtroende så kommer han vara en av dem.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
McFire:

Westin och A.Byström anser jag vara det klart bästa junisarna. Hoppas verkligen att de spelar i MODO i år, annars är det lite korrupt.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gusse: Det är försäsong så jag hoppas att de fortsätter att testa sig fram lite. Jag tror inte att man spikat några kedjor ännu och jag tycker faktiskt att det skulle vara fel att göra det.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gusse: Samuelsson utanför topp-2 linorna alltså? About time. Övriga junisar verkar för övrigt vara för dåliga för att spela i den positionen tydligen.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: Tittar man på kedjorna inför morgondagen så pekar det mesta på att räkan tar Rynos plats i andra femman ..

10 Per-Åge Skröder - 24 Niklas Sundström - 44 Nicklas Danielsson.
31 Dick Axelsson - 16 Johan Ryno - 33 Mika Hannula.
17 Morten Madsen - 13 Fredric Andersson - 67 Henrik Samuelsson.
25 Anton Hedman - 26 Kristian Forsberg - 36 Erik Nyström.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: hersley skjuter ett enkelt styrskott inget märkvärdigt.
jämn match 1a till timrå, 2a jämn, 3e till modo..
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gbg: hellvetes vad less jag blir... skrev ett långt svar här, men när jag skulle posta råkade jag komma å en knappjävel å allt försvann............ ELD
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Lite highlights från matchen.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: Kan väl tillägga att Hersley borde skjuta oftare... har jag hört d v s såg inte matchen men det är många som nämner hans skott som Andersson styrde in.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gustafsson: Men tack... äntligen, denna jävla smörja börjar jag lessna på!
det har skrivits mer om vandalisering å bråk än om den faktiska matchen igår!!!

Årets första länsderby, 4300 på läktarna, en mycket trtevlig tillställning såhär i slutet av aug.
Grattis timrå, drog de längre strået denna kväll, annars en myckt jämn tillställning
fast inte särskilt välspelad.

Hur såg de då ut från läktarplats.
Danielsson är klart bäst på isen, axelsson har kvaliten men såg väldans trött ut och samuelsson försökte och försökte men kom ingenstans å låg nog mer ner på isen denna kväll.
susse har en bit upp till formen, skröder är på god väg men saknar drivet och tajmingen, Hari visar att han vill ta en plats i A-truppen med fin skriskoåkning och bra speluppfattning, helt orädd framför mål dessutom.

Madsen fick inte mycket uträttat i denna afton, likaså ryno som ser ut att ha smör ni bena för aj vad sävligt de gick. Andersson är riktigt bra defensivt och har stora kvaliteer i offensiven kan bli riktigt bra i vinter. lille nyström är kanske alertast på isen, visar upp en briljant skriskoåkning och göre för kvällen ett mycket bra intryck.

Tollefsen måste ha fått energi efter kaptensutnämnandet för han var riktigt bra defensivt, mer offensiv än pickan var på sin tid ;) och sådär tuff och sur som han ska vara, pöck visar på en ruskigt fin tajming i närkampspelet och gjorde inte bort sig.
Hersley, ahnelöv & Lehtivuori hade en del problem och spelade fast sig i egen zon men som sagt försäsong. Westin är vestin, gör inte så mycket väsen av sig och gör en bra match.

Har väl kanske glömt en å annan men men, sen var det ruskit svårt med alla nya tröjnummer utan namn och matchbladet stämde då inte så bra tyvärr.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
modomartin:

Ni hoppar så fint på läktaren! ;)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Har det här "forumet" inga moderatorer eller?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bad_Brett:

"Samtidigt som de personer som deltog mest aktivt i vandaliseringen fortfarande inte haft stake nog att erkänna"

Vilken sten bor du under? Har du ens koll på något alls? Jo, alla som var med i vandaliseringen har gått fram och erkänt. Sen att ingen av dem har letat upp ditt hemnr och gett dig en officiell ursäkt är en annan sak.
Somna om :/
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Icing-Ove: Nu får du allt utveckla din kommentar, jag är för oinsatt
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
modomartin:
Du får ha i åtanke att det kunde ha varit värre, du kunde ha varit en Timrå-it i en lägenhet på Västra Radiogatan ;-)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bad_Brett: Tack för backuppen... Äntligen någon som gillar att läsa, har du läst Stieg Trenter förresten? Har jag missat något ikväll... Folk skriver slagsmål men nog har jag inte sett något
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
yngwie:

Några kommentarer:

Martin gjorde en sak som var helt oacceptabel, framförallt med tanke på sin dåvarande position. Han har emellertid tagit det värsta straffet han kunde få, nämligen att förlora sin viktiga roll i supporterklubben. I princip hela skulden lades på Martin, samtidigt som de personer som deltog mest aktivt i vandaliseringen fortfarande inte har haft stake nog att erkänna.

Med andra ord tycker jag att det är dags att sluta denna häxjakt nu.

Martin får dock skylla sig själv en aning som låter sig provoceras så lätt, samt bagatelliserar ett slagsmål där poliser tvingades ingripa. Detta är väldigt osmidigt gjort ifall målet är att vinna tillbaka sin trovärdighet.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Johnny Bravo: Jag bara undrade på vilka punkter du anser att Martin har fel det är allt.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Modoante: Jag förstår inte riktigt. Får du inget vettigt svar från de dina?
I såna fall är jag smickrad.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Ambroo: puzz
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Johnny Bravo: Naivt av mig att tro att jag skulle få ett vettigt svar på min fråga.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
yngwie: Ja men Rit Ola dyker väl upp på fler matcher så att diskussionerna tar fart?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Johnny Bravo: Själv tänkte jag se en film, men den får vänta ett tag. Synd bara på chipsen o drickan. Men det gäller att prioritera.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1396745 · »