1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480270 inlägg · 4078 ämnen

SCA-Cupen 2011

1397136 · » Till forumet


Sv: SCA-Cupen 2011
Måste bara passa på att skryta lite då jag har avgjort en direkt final med mål på övertid mot sundsvall i sca- cupen, fast de måste ha varit på tidigt 90-tal och på juniornivå
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Nikki Nine:

Hahahaha. Man får förmoda att de skrev artikeln innan matchen var slut. Optimismen är på topp. :)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
arnio: Bättre än Modo överlag, första kjedjan öppnade starkt men försvann mer och mer . Viding så pigg ut. Honken väldigt stabil och ett ganska okay försvarspel
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
För övrigt är hemsidan som vanligt på topp...

"MODO Hockey slutade trea i SCA-cupen sedan man idag förlorat den avslutande matchen mot Brynäs med x-x (0-1, 1-1, x-x)."

AMATÖRER!!!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Paddan: Inget farligt, en släng av magsjuka.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Tellqvist skadad, eller var det bara ett taktiskt byte för att Anton skulle få känna på elitseriemotstånd i försäsongsmatchande?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bergius:
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bergius:
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka:

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: Hur såg Brynäs ut då? Något mindre dåliga eller?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bad_Brett: Bara vad jag tror, otroligt icke imponerande hittills
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
arnio: Självklart
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: "Gusse: Orolg och orolig.... jag tycker det är rent ut sagt dåligt att förlora hela tiden!

Finns inge jävlar anamma, vi kan inte skylla på att vi inte har alla spelare tillgängliga utan dom som finns tillgängliga måste vara bättre, man måste träna bättre, gå på is tidigare, spela fler hemma matcher och skapa en vinnarmentalitet.

Man blir förbannad som supporter när laget uppträder på detta sätt, slarv och bjudningar, idiotiska utvisningar, man glider 25 meter till båset i varje byte och spelar stundtals nonchalant.

En jävla utskällning skulle dom ha så dom vaknar till"

Såg du matchen eller?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011

Bad_Brett: Brandkåren?

Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka:

Källa?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gusse: Ryno ryker...
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Bad_Brett: 5-3
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
NuMo:

4-3
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: 4-2
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gusse: Orolg och orolig.... jag tycker det är rent ut sagt dåligt att förlora hela tiden!

Finns inge jävlar anamma, vi kan inte skylla på att vi inte har alla spelare tillgängliga utan dom som finns tillgängliga måste vara bättre, man måste träna bättre, gå på is tidigare, spela fler hemma matcher och skapa en vinnarmentalitet.

Man blir förbannad som supporter när laget uppträder på detta sätt, slarv och bjudningar, idiotiska utvisningar, man glider 25 meter till båset i varje byte och spelar stundtals nonchalant.

En jävla utskällning skulle dom ha så dom vaknar till
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
NuMo: Brynäs spelade den senare matchen igår mot tuffare motstånd.Brynäs borde vara tröttare kan man tycka
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: Tredjeperioder verkar inte vara något för Modo än så länge. Hoppas att det inte beror på dålig träning.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gustafsson: Pinsamt faktiskt!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gustafsson: 4-1 till Brynäs ...'
Skall vi vara oroliga?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Det var ingen vidare försäsong det här inte.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gusse: Förhoppningsvis vill man bara ge han lite ES-motstånd, Tellan bör ju stå i genrepet mot AIK tycker man.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Anton har hoppat in i tredje.
Undra varför?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Lumber Jack: Jimmy följer matchen på sin blogg. Trots att han Tikare så är han rätt bra på det här med att liveblogga.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Gusse: ja modo ser åter ut att göra en platt försäsong, är ju fruktansvärt märkligt!!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Lumber Jack:

1-1
Per-Åge Skröder (Nicklas Danielsson)
00:38
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
SH3IN: 1-1 0:38 in i andra. Danielsson (Skröder).
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Lumber Jack: Inte vad jag vet. går att följa liverapport via st iallafall: www.coveritlive.com/index2.php/option=com_altcaster/task=viewaltcast/altcast_code=c848c50c0a/height=770/width=450
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
SH3IN: Ingen webradio idag?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Nikki Nine: Och här kommer länken, sändningen börjar 16.45 sverigesradio.se/sida/extrasandningar.aspx?programid=3756
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Då han bara varit framträdande i en offensiv roll så är det nog som sådan man hoppades att han skulle blomma ut. Han har haft mycket otur med skador och med rejäl träning så tror jag att man hoppades att han skulle blomma ut till den spelare som Håkan Andersson såg. Förmodligen därmed som en potentiell spelare för de två första formationerna. Han är avig och hans framspelning till Haris mål tyder på klass, men samtidigt så blandar han friskt med väldigt konstiga beslut och långsam skridskoåkning. (Samtidigt så ser ju alltid stora spelare sega ut. Hostak och Janne Larsson är spelare som sett ut som de åkte omkring i sirap, men ändå på något sätt varit väldigt framträdande).
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Tyckte mig läsa på twitter att P4 ska sända matchen, ifall man inte kan vara på plats.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
J F K:

Nä, jag anser att man måste ha haft en tanke då men gav Ryno ett Try Out kontrakt, den borde man följa. Nu tror jag inte Ryno kommer att vara framträdande ens mot Sundsvall så det ordnar sig kanske ändå. Nåväl, framtiden får väl helt enkelt utvisa vem som får rätt. ( och det vet vi ju hur det slutar ;) )

Ska bli intressant att se Adam Pettersson som är utlånad från Skellefteå till Sundsvall, där får Modoförsvaret något att hålla reda på.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Jag tror inte att Rynos öde kommer att bestämmas utifrån ifall han gör hattrick idag eller spelar -5, utan att våra ledare kan ta ett samlat beslut. Däremot så är det viktigt att se ifall han kan ha kemi med Dicken, för det är riktigt viktigt att vi hittar spelare som passar bra med honom.

Sen tycker jag att ni är lite orättvisa mot Danielsson. Men det är en annan diskussion :)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
digitalbath: tanken har slagit mig... ;)

äh jag lyssnar ju aldrig på musik ändå så jag överlever nog ;)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Wayne Gresky: Jag håller helt med dig, förutom Madsen och att du glömde Hannula. Han anser jag lite för svag för de två första kedjorna, men som sagt så håller jag fullständigt med dig i övrigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Vi kan alltså konstatera att vi har olika uppfattningar.

Jag tycker att för att förstå hur bra en spelare är och vilken potential han har så hjälper det att se denne i olika situationer och med olika medspelare. Du anser att spelaren förstås bäst genom att spela i samma miljö och i samma roll varenda match.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: I mina ögon har vi idag fyra st givna top 6-spelare: Axelsson, Schremp, Sundström och Skröder. Sen ser jag inget fel i att pröva sig fram om det är Madsen, Danielsson, Hannula, Samuelsson, Andersson eller Ryno som passar bäst in bredvid dessa. Ryno var trots allt en av allsvenskans bästa poängplockare förra säsongen. Det finns dessutom ingen given regel som säger att de tre bästa spelarna bildar den bästa kedjan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Vem ska centra ist då?? Andersson och kfop ska centra 3 -4 kjedjan ellerhur, susse och scremp 1-2 ellerhur. Är de inte bättre då att låta 2 centrar spela i den tilltänkta miljön än att låta 1 centra den tilltänkta miljön?? Speciellt då han har ett tryout och kanske inte ens blir kvar!!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Jag tycker att jag har svarat utifrån dina inlägg.

Sedan kan man ju säga att spela i en tredjekedja mot ett dåligt allsvenskt lag kommer han ändå inte att göra (om vi inte går till kvalserien) så han får ju oavsett inte spela på en helt normal position.

Sedan var Ryno draftad för att spela i Detroit Red Wings. Någon måste alltså ha sett lite mer potential i honom och denne någon är alltså samma person som "hittade" Zäta och Datsyuk när andra gick bet. Det är klart att jag fattar att han inte visat mycket utav det hittills under försäsongen, men jag tror att tränarna vill se honom i olika roller för att bättre kunna bedöma honom. Sätta honom i samma tredjekedja varenda match ger mycket mindre än att ge honom chansen med olika spelare och i olika roller.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
JFK:

JFK: Är det någon match han möjligtvis skulle fått denna chansen i så är det i sådana fall mot Brynäs. Han borde inte ens få spela Center överhuvudtaget egentligen.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: Dags att skaffa ett konto då? =)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka:

Ja, det är ju det jag menar. Läs noggrannare.
Varför testa Ryno i en miljö han inte kommer att spela i. Ryno kommer inte att kunna centra en förstalina!

För er som promt ska kommentera detta inlägg nu, läs mitt förra inlägg noggrant först.
Detta känns som en Deja Vu från Blomqvist och Rosen debatten förra året.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Sawchuk: Ska man bedöma en spelare så vill man se denne i olika roller. Även om inte Ryno ska spela i fyra mot fem, så kan man sätta honom i den rollen för att se hur hans spelsinne fungerar. Man kan sätta honom i en rent producerande kedja för att se hur bra hans offensiv är om han har bra yttrar. Jag tycker att du måste ge Foppa, Macke, Samuelsson och Andersson credit nog att förstå hur bra Ryno är baserat på många faktorer och inte bara beroende på om han gör tre poäng mot Sundsvall eller inte.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
digitalbath:
Å jag som inte ens har spotify ;)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2011
Jag och mina kollegor på Osynlig.se har snickrat ihop den här lilla tjänsten för uttråkade spotifyanvändare. Den skapar spotifylistor baserade på last.fm´s databas. Ange bara artist eller låt, så gör vår kod resten =)
Kommentera

1397136 · »