1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532531 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{8225}: Segern kan ingen ta ifrån er men hyfs skulle jag uppskatta

nils: Inte jag. Skvaller o skitsnack betackar jag mej för. Glad att vi vann dock

nils:
Nej men det kan vi ta i pm om du har synpunkter på det, då moderering inte diskuteras här

{8225}: Jag trodde ni ville ha det så?
med tanke på vad som skrivs här.....

Tarasov: Men är skribenten avstängd?

nils: Men , måste du antyda saker också? Osmakligt, lägg ner skvallret. Flashback rekommenderas för de som vill skvallra, Gäller alla då!

nils:
Posslerposten togs bort, borde såklart tagits bort tidigare men är inte avlönad och har ett liv utanför HS.

Bad_Brett: Den var ju kul,

Bad_Brett: Syftade faktiskt på en annan målvakt gällande kvinnofrid ;)

{8225}: Jag har inte heller något intresse av skvaller. Jag ska njuta lite av segern nu. Vill inte förstöra det med SKITsnack. :-)

Bad_Brett: Men varför ska man använda ett hockeyforum till skvaller över huvud taget? Ogillar skvaller och på vårt forum känns det helt irrelevant. Kan ni ta detta via Pm i stället?

Bad_Brett: På din beskrivning låter det ju som Karlin :)
Nää jag skiter i det här nu, inser ni inte att ni har en forumskribent som överskridigt era egna regler och borde avstängas så har detta forum stora problem med sin trovärdighet.

nils: Fast det gör du ju, då det är uppenbart vilka du syftar på. Hade det blivit bättre om J F K hade skrivit "Killen som ser ut som en lastbilschaffis uträttade sina behov i en diskmaskin?".

Han som du påstår misshandlade frugan dömdes för övrigt inte i rätten... apropå förtal.

Bad_Brett: Skillnaden är att jag inte hänger ut någon enskild person.

nils: nu vevar du åt alla håll. Ny match på söndag

nils: Tror det onödiga inlägget togs bort så fort en moderator såg det, men dom jobbar ju inte dygnet runt. Tror mer det är en ideell grej att moderera här

nils: Hurrö släpp groggen nu.

nils: Haha. Din överlägsna moral varade inte speciellt länge...

Bad_Brett: Klart man reagerat. Skvaller oavsett om det gäller Conny eller någon annan behöver man väl inte använda Hockeysnack för? Det är väl inte flashback härinne, eller?

{Bad_Brett Men det är ok att spelare(målvakter ) i MoDo slår sin fru eller tar kvinnor på könet?

nils: Stinker dålig förlorare! Bryt ihop och kom igen.

Ben Perrault: Lite som man gör med Kabbens Grabbar och Rätta Virket.
Låt dom hållas det är ju bara snorungar.

nils: Han önskar att Rahimi ska skada sig så att han inte kan spela ishockey mer, så att han på så sätt inte kan förstöra fler karriärer. Gissar att det är rätt många som skulle jubla om Putin skulle åka på kraftig Covid så att han inte kan styra landet längre. Jag tror verkligen att hat föder hat, men en samvetslös spelare som Rahimi riskerar att förstöra så många människoliv med sina knätacklingar, att jag kan ha full förståelse för att empatin gentemot andra spelare ibland tar över och tar sig uttryck som vid första anblick kan framstå som hatiska.

När det gäller Possler så har jag hört samma sak. Kan väl hålla med om att det inte är något som bör behandlas på detta forum, men samtidigt kan jag tycka att det är lite selektivt, då det känns som att ingen hade reagerat ifall någon hade postat en liknande berättelse om säg Conny Strömberg, som mig veterligen aldrig har betett sig på det sättet.

Ben Perrault: Om inte moderatorer tar itu med han vem ska då göra det?

nils: han har sågat mig många gånger här på forumet och kan hålla en hård ton men att anmäla honom, känns lite för mycket

Trilske: Det är inte bara hans 2-2-målet jag pratar om; Han har ofta förvånansvärt svårt att få ut pucken ur zon och har inte heller det bästa markeringsspelet. Däremot är han grymt stark vid sargspelet.

Jag tror du missförstår mig. Folin är en personlig favorit. Jag bara konstaterar att han är en av de som aldrig får någon kritik.

Ben Perrault: Du tycker inte JFK gått över gränsen sista tiden?
Han blir ju inte ens bannad.....

nils: jaja, vi är alla olika men att polisanmäla ett inlägg på ett forum som detta talar mer om dig som person

Bad_Brett:

Folin syns knappt i spelet och är nog spelaren det talas minst om i hela MoDo, i synnerhet med tanke istiden. Finns nog rätt goda grunder till att det inte skrivs så mycket negativt om honom.

Pratades mycket om honom när han inte spelade, dock.

Nu hade han ett felbeslut som blev uppmärksammat vid ett av baklängesmålen, hade du skrivit samma sak om det inte hade hänt? Känns ärligt talat rätt tveksamt.

Kan man ursäkta Ingman med ditten och datten känns det ärligt talat rätt bisarrt att kritisera Folin i någon större utsträckning.

Folin: 22:37
Wahlberg: 21:18
Bernhardt: 19:45
Ingman: 18:20
Näsén: 16:01
Hasa: 14:21

nils: hoppas du skojar med oss. Om inte har du bekymmer med din uppfattning om saker o ting(nu blir man väl anmäld)

Ben Perrault: Jag har inga bekymmer men när man önskar spelare att bli skadade och snackar skit om andra undrar man om det står rätt till i skallen.

{5647}:

Hoppas bara nu inte domarna tappar upp nivån igen i nästa match och blundar för uppenbara utvisningar, det är Lövens möjlighet till att ha en chans över 7 matcher,
Lagen är trötta nu men MoDo har lite bättre spets när de orkar snurra i anfallszon

nils: hoppas du skojar med oss. Om inte har du bekymmer(nu blir man väl anmäld)

dempa: Pappa Hartmanns dödshot tog dom på allvar

nils: bra gjort käre medborgare, med tanke på vad polisen kämpar med i norrköping, linköping och örebro kommer de garanterat kasta sig över din anmälan.
viktigt!

dempa: T.o.m han tappade huvudet i slutet av matchen, kollektiv kollaps. Men hellre för lång än för kort

nils: Bland det löjligaste jag läst någonsin! 😅

{5647}:
Nu har jag skickat in en anmälan till polis så får dom ta ställning om det är förtal eller inte angående din post om Possler.
Någpn måtta får det vara även på ett forum.

{9682}:

Det gick lite i medvind för oss i kväll äntligen (y)
Match 2 och 3 gick i motvind,
Hemmamatch i övermorgon, och nytt ”råg i ryggen” för MoDo och fullsatt på läktarna i Ö-vik (y)
MoDo för full fart och korken ur ketchupflaskan!

Bad_Brett: Wahlberg är väl backen som lyft sej rejält i slutspelet, inte oväntat men viktigt med spelare som blir bättre när det gäller som mest

Bad_Brett: känslan är för övrigt att man borde öva på att lägga ut pucken UTAN att den går till icing.. hur svårt ska det va, trots att man är trött, att slå pucken lagom hårt ut? de har ju spelat hockey sedan 5-års åldern. tänker tex på Vigneault som slår den på tok för hårt ut. sett detta måååånga gånger nu, där det är helt hål i huvet o dunka ut den för du får ju inte byta!

Bad_Brett: Va faan ni vann ! Helvete va bra!!🐣🐣🐣

{5647}: Grattis till segern mot Plastlöven!

KB: En kelgris som jag tycker kommer undan precis all kritik är Folin. Han fick en fyra i Allehanda och jag har knappt läst en enda negativ kommentar om hans insatser här på forumet.

Jag vet inte hur många gånger han misslyckades med att lägga ut pucken eller slog uppspelen rätt i gapet på Björklöven. Jämför med Wahlberg, som spelar enkelt, men samtidigt med förstånd. Han slår inte puckarna i panik i rundeln, utan gör någon kroppsfint, vinner lite yta och sedan chippar ut den med kontroll (även Ingman är rätt duktig på detta, även om hans felprocent är betydligt högre).

dempa: Han får inte speciellt mycket istid heller. Väldigt intressant för övrigt att se istiderna i en match som inte slets sönder av special teams:

Sveningsson: 19:06
Ohlsson: 17:53
Woods: 16:46
Aagard: 16:37
Jelisejevs: 13:37

Gurkan: Jag önskar du hade rätt, med tanke på hur utvecklingstörda hockeyfans är så vore det beklämmande om de inte tyckte illa om en 😁

Undra hur många minuter Wahlberg loggade ikväll... Kändes som att han spelade nonstop vissa stunder.

Gavelo: Tycker att det var en ganska sval och avslagen match. MoDo något bättre och gick upp till 2-0 då man började försvara sig. 2-1 var en blixt frön klar himmel då Ingman slår en oprovocerat indianare och lyckas själv styra in det efterföljande skottet som Tex hade koll på. Sedan spelade Löven runt en massa utan att skapa något. Miss drar ett skott på bortre som var ofarligt, men returen studsar så Löven kan slå in 2-2.

Efter det vaknade MoDo igen och skapade lite innan en retur gick till Svenningsson som slog in den i öppet mål Trots lite halvchanser kunde inte Löven kvittera.

MoDo var bättre så länge man var engagerade, men bara marginellt. Man behöver inte gå ned mycket för att Löven ska vara farliga

Gavelo: Ganska blek insats från båda lagen. Samt i vad som har blivit ganska vanlig ordning så bjuder vi på deras mål för lätt.

Tycker dock vi kom ut helt okej. Något fler tendenser att vilja skjuta mot mål och vi fokuserade inte lika mycket på domarna och lövenspelarna den här matchen iaf. Andra perioden var riktigt bedrövlig från båda håll egentligen. HV71 slickade sig nog om munnen där och då.

« · 2332098 · »