1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532514 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Greg P:

Har du jobbat klart på motiveringen till ligans överlägset bästa sportchef än?

Går det tungt? Behöver du lite inspiration så kan jag hjälpa dig. Få med dessa i motiveringen.

Besse, perron, girard, Gropp, wallson, ingram, mantler, belov, ullman.

Tid för inlämning klockan 13:00 idag.

Gavelo:

Ja det är ju det jag menar ingman fick en extra två för att hjälmen på rahimi åkte av. Med samma logik skulle ju rahimi fått en tvåa här då han drar armen runt aagaard så hjälmen flyger iväg.

Donald: Du borde flytta upp. Det finns alltid plats för stora tänkare som dig här.

Smurfen:
fantastisk utveckling, Hoppas han får ett seriös anledning att stanna här oavsett om vi inte går upp. Kan se rubrikerna framför mig att Rögle eller Frölunda värvar honom som de gjort med tidigare talanger.

Smurfen: Jadu, vem hade trott på den utvecklingen i höstas. Kul att se uppskattningen han får från laget igår också

Donald: Nu lämnar jag snacket om Umeå laget och tänkte prata om vårat eget istället å passande nog i NordinR kommentar !!!

Hur jäkla bra är inte Oskar Nordin då !!

Vilket framtidsnamn vi har där !

Greg P: Umeå må vara en större stad med universitet osv men något hockeykunnande besitter Umeåborna inte iallafall…nä håll er till menskonst och genusdynga så tar vi hand om hockeyn 10 mil söderut. Ska vi säga så?

Greg P: och du är en modig liten skrivbordskrigare! Lägg energin på att tagga inför morgondagen istället, ni ser ut att behöva det :)

Majbrasan: Vallsson har lämnat syns inte

Greg P: ”Och eftersom Stråhle är tyst uppmuntrar han till filmningar..” är ju en logisk slutsats jag kan dra ur arslet också, om jag vill.

Sök upp och läs artikeln om du är genuint intresserad och inte bara vill spy galla.. något säger mig att du är mer intresserad av det sista dock.

Rytter: Ingman får en 2:a för hjälmen och en 2:a för gruff, man menar att det är oansvarigt att brottas med någon som saknar hjälm.
Det man inte verkar lägga någon vikt vid är att det är Rahimi som hoppar på Ingman efter att han blivit av med hjälmen?!

I situationen med Aagaard så spelar ju Rahimi sådär i sort sett varje byte, jag skulle behöva en kulram modell stor om jag skulle försöka räkna alla gånger Rahimi tar ”strypgrepp” på motståndare utmed sargerna och framför eget mål, jag tycker det är bra att han straffas för detta Philadelphiaspel al’a 1985

{5647}: Nej, det är inte fasthållning att suga tag i en spelare efter avblåsning.
Det är slutspelshockey.

Ni vill verkligen göra innebandy av sporten tragiskt.

Rytter: Identiska situationer? Ingman och Rahimi brottandes bägge två. Jag vet inte varför Rahimi får en extra 2, men aldrig att ens Aagard vågat ta en brottningsmatch.

En feg liten danskjävel är vad han är.

Gavelo:

Det intressanta är ju att ingman fick en extra två I gruff med rahimi för exakt samma sak när han tog tag runt och hjälmen åkte av.

Varför är man inte konsekventa och tar ut rahimi på en extra tvåa där.

Identiska situationer.

Hakning-Henrik: Syra i ögonen också? Ser ut så på reaktionen.

SKiLMY: Fullständigt oavsett är det fasthållning om man inte heter Rahimi och har en egen regelbok.

Sedan man började ta utvisning för spelförstörande är det solklart en fasthållning om man har armarna helt runt en spelare, likväl som att det är slashing om man träffar på handskarna med en slashing.

SKiLMY: Nej, han tar tag i han bara. Ingen utvisning om du inte vill ha innebandyregler

Greg P:
Vet inte vem du försöker övertyga. Titta noggrant, Rahimi gör det med sådan kraft att det blir ett slag i ansiktet på Aagard.
Syns att den handsken tar i hjälmen och i ansiktet. Kan vara visiret som ger ett slag i ansiktet, who the fuck knows. Hjälmen rör sig ordentligt mycket. Han drar ju dessutom av hjälmen på Aagard.

En box på näsan är jävlig även om den är av lättare karaktär.

Greg P:

Väntar fortfarande på hur du ska väva ihop epitetet "ligans överlägset bästa sportchef" med dina egna kommentarer att spetsvärvningarna inte levererat på hela säsongen samt att den dyra stjärnan inte duger i 5 mot 5 och bara duger i pp (där han inte heller presterar).

Kom igen nu och visa den röda tråden i ditt eget resonemang.

Majbrasan: Det verkar inte ha bitit på Aagard direkt eller är det något han säger bara.

Greg P: Blandade ihop det med en annan incident i föregående match.

”Han anklagade Björklöven och Daniel Rahimi för att filma efter match tre.
Den här gången var det andra tongångar från Modos tränare Mattias Karlin, som inte var helt tillfredsställd med Mikkel Aagaards uppträdande vid utvisningen innan 0-2-målet.
– Jag tycker inte det hör hemma i den här sporten, det är min åsikt, säger han till SportExpressen. ”

”Hyckleri”-Karlin var det?

Greg P: för det är helt rimligt att ta armen runt halsen på en spelare, som ett jävla stryptag. Det ska vara utvisning oavsett om man skadas eller inte.

Greg P: Jag ser inget fel med det Aagaard gör?
Ja han överdriver, men det är ju det halva Björklöven sysslat med 3 senaste säsongerna, jag tycker helt ärligt du ska hålla käft, det blir liksom löjligt när en Björklövare anklagar andra lag för att filma.

Rahimi har överdrivit och fått så många utvisningar med sig i denna semifinal serie och han har hyllats i lövenlägret som ”viktig för sitt lag” och ”han får Modo att ta utvisningar” , MEN när en motspelare ger tillbaka med samma mynt så är han en ”_____ jävel och att du hoppas någon skall ”skada” honom så han inte spelar mer.
Herregud vilket hävla hyckleri, Hela björklöven och i synnerhet Rahimi förtjänade detta alla dagar i veckan.

Sen verkar du inte bryr dig om att tycka till om det faktum att Rahimi tar stryptag på Aagaard i första skedet säger precis allt om dig.

{8839}: Ja men ska vi klara detta hela vägen ut bör vi nog börja göra fler är två mål/match, vi kan inte räkna med att Tex ska rädda oss match efter match!

Majbrasan: Det här i går ja.

Greg P: Haha ja det har han faktiskt, men du är inte den typen att leta förstår jag.

Eller jaha, det där är från gårdagen?

twitter.com/swehockeygifs/status/1515769007353253901?s=21&t=Y1rZyo_DV53-_qlxBiNI9A

Har hycklaren-Karlin kommenterar Aagard än? Hoppas nån skickar Danskjäveln nästa match så han inte spelar mer.

Dexter : Om man ska försvara Lindgren och Ottosson lite så kan vi väl säga såhär att efter våran degradering så tror jag inte det var många Modoiter som ville ha Ottosson kvar, och efter Lindgrens senaste säsong hos oss var det heller inte något första val att jobba på för att behålla med tanke på hans då tveksamma defensiv och arbetsmoral.

Med det sagt så gillar jag både Ottosson och Lindgren, reko killar som spelar hockey utan att gnälla, fula sig och grisa.
Visst kan Ottosson falla lite dramatisk ibland men det är han inte ensam om.

Olli Nomadinen : Vänder du blad ..trodde inte att du var så intresserad av varken MoDo eller Björklöven .
Helt klart att båda lagen skall vara SHL i snar framtid !
Nu har MoDo jätteläge till fortsättning !

Rytter:
Tycker Stråhle osar av arrogans och självgodhet.
Det är nåt med vattnet i Umeå 😉

Rytter:
Klart och tydligt de är deras avsikt att gå hårt åt Tex. Man vill ha bort honom.

Bra Tex kör alla knep tillbaka.
Du var kanon!

Necktie :

Så du tycker som stråhle att man vinner coach kampen när man hindrat förstakedjan från att producera men man tillåtit övriga kedjor att kliva fram och producera och spela bra.

Man vinner coach kampen när ens egen förstakedja typ slutat producera samtidigt som man har stjärnor som åker och gömmer sig och ej producerar.

Man vinner coachkampen när man varit det sämre laget i 4 av 5 matcher och i två av dem har man varit ganska chanslösa spelmässigt.

Man vinner coachkampen när man under fem matcher knappt haft en hel period där man dominerat och tryck tillbaka motståndarna med långa tunga anfall.

Ja att PK är den överlägset bästa sportchefen och stråhle den överlägset bästa tränaren är nog något man bara ser i Umeå.

Battery:

Topp 5? Det är imponerande selektiv matematik som kommit fram till det.

Bad_Brett: Lindgren är ju en anledning till varför jag inte riktigt hyser några känslor kring Björklöven. Precis som Ottosson så är det en Umeå-kille som valde att få sin utbildning i MoDo men sen vände kappan efter vinden så fort båda lagen hamnade på samma nivå. Man vet att de båda kommer att stå och tigga om MoDos uppmärksamhet om vi går upp. Björklöven är inte som Timrå, det finns inte mycket där om man faktiskt kollar noga.

Dexter : Jesper "man vet aldrig vad som händer i den här businessen" Lindgren har länge framstått som en osympatisk människa, men nu börjar jag nästan äcklas av honom:

"Efter tacklingen fick Jesper Lindgren, som har ett förflutet i Modo som både junior- och seniorspelare, motta burop från läktarsektionerna i arenan.

Något han uppfattade.

– Det var väl efter tacklingen. Annars vet jag inte varför de skulle tycka illa om mig, jag spelade nästan gratis här förra året. Men det är upp till dem."

Okej. MAGISK kväll såklart. Så kul att träffa på alla man känner i arenan, och känna av hur något stort är på gång. Kul att vandra till arenan och se en bil hissa ned rutan och skrika en kompis namn med halsduken vevandes, hade tydligen bilat ned från Östersund utan att vi visste om det. Men stämningsmässigt kan vi mycket bättre, inte för att det var dåligt ikväll men ändå. Går vi till final har vi en till nivå att växla upp till. Hoppas Sam kan spela på tisdag. Nu ligger all press på Björklöven. Torskar vi får vi ändå en till chans på hemmaplan. Det är roliga tider nu.

Rytter: "Myten Kentää". Bättre kan det inte sammanfattas. Önskar jag kom ihåg nicket med lövensympatier som var i vår bok förra säsongen och skämde ut sig. Hen dömde ut våra värvningar i jämförelse med deras eftersom de hade värvat så, citat, "sexigt" (Brown och Perron)
Hahahaha....jag garvar fortfarande läppen av mig vid minnet. Så vansinnigt typisk Umeåaktig hockeyexpertis. Allt handlar om första intryck, yta. Noll kultur, noll kunskap

Riktigt go och välförtjänt seger idag! Känns som att det var längesedan det var ett sådant tryck i hallen som idag, kul att se. Gillade också Macmaster idag, käften glappade och var så där dryg som man är van att se kanadensiska spelare vara 🐷

{8225}: Måste hylla Oscar Nordin. Vilken match grabben gör. Inte ett misstag och ser ut som han spelat slutspel i 100 år!

{6870}: Ja vi ska supa ända till SHL premiären om ni krossa detta jävla dryga satans fanskap HV KÄMPA NER SKITEN

Battery: Haha ingen vill se er i SHL ni ville stänga ligan som fjanten Håkan dvärg Loob därför ska ni krossas för alltid. Håll er till fotboll och kast med liten boll pajas kultur när jag var där kunde många inte namn på egna spelare publiken satt där som köpta fåntrattar heja heja

Modano: Ska vi supa? Styf sr är chaufför...

Necktie : Ja, om Sam blir borta på grund av huvudskada lyckades man stänga ner förstafemman, tillfälligt

Rytter: Hans huvudpoäng är nog att de lyckats stänga ner Modos förstafemma lite bättre än tidigare.

SnabelA: kärlek till laget och orten? Det är ju precis det som gör att vi fyller arenan och är topp 5 i Sverige när det gäller publik TROTS spel i HA. Vilket skitsnack och vilket jävla fjäsk.

Greg P:

Ja jag är en idiot som funderar kring kriterierna för hur man betygsätter en sportchef. Det var ju du som utnämnde honom till ligans överlägset bästa sportchef.

Borde inte en parameter vara antal lyckade värvningar av spelare eller tränare? Att man bygger ett välfungerande lag där alla spelare har en roll och presterar maximalt utifrån den rollen?

Om nu de spelare du själv namngav inte presterat på hela året samt är för dåliga i 5 mot 5. Hur kan då PK vara ligans överlägset bästa sportchef? Borde inte prestationen från värvningarna falla tillbaka på PK då?

Greg Piss: Wow, snacka om att du ägde honom! Rytter lär tänka sig för både en och två gånger innan han ger sig in i en diskussion med dig igen.

{9108}: Dryg eller ej, det enda viktiga är att vi vinner en match till

{5647}: Glöm den här matchen betyder inte ett piss om man ältar det och det. 4e är svårast inget är vunnit än på långa vägar. Surra om Putin Rahimi är på samma nivå som förstånds handikappad

Rytter: Det lilla jag fick se av honom i Brynäs så tyckte jag att han var en väldigt dryg människa , och hoppades verkligen att Brynäs skulle agera tidigare med att ta bort honom med tanke på hur han verkar vara i kameran, undrar hur han är på träningarna med deras lag

« · 2333145 · »