1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526656 inlägg · 4121 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Soulless: Spelar fan ingen roll vid det här laget vem som vinner. HV går till SHL enkelt. MoDo/Löven är alldeles för trötta plus skador plus avstängningar. Finns inte en chans.

Gavelo: Samtidigt är jag knappt irriterad på laget ikväll. Visst, Sylwanders hjärnsläpp borde rendera i 20 rapp med oxpiskan, men i övrigt.

Överfallet på Sam som inte ens ledde till utvisning. Sedan får de ha powerplay halva matchen så att deras svaghet i backsidan inte kan utnyttjas.

Domarna hade bestämt att Löven skulle vinna denna. De kanske bestämmer att MoDo ska vinna sjunde för att jämna ut, men jag är inte säker på att de lyckas.

Bad_Brett:

Nej jag tror tyvärr detta är kört utan Sam, han betyder allt för detta lag med hans sätt att vinna puckar, vinna dueller, ligga rätt i mittzon, bryta pass. Tidigare var man ju aldrig orolig när förstakedjan var inne för de löste både offensiven och defensiven. Nu utan Sam har offensiven försvunnit och kedjan är för vek defensivt.

Vi förlorar mer utan Sam än vad Björklöven gör utan Lindgren, så detta var ett väldigt dåligt byte.

Känns som det tippar över till Löven i och med denna match, tycker att vi i grunden är ett bättre hockeylag och uppträder mer som ett lag på isen, men det mentala i match 7 kommer bli jobbigt nu när Löven känner att de har allt att vinna på Torsdag.

Jag tror tyvärr inte vi kommer klara av detta på hemmaplan, det kommer bli en liknande match som idag där vi drar på oss mängder av utvisningar och blir utmanövrerade och inte orkar.

Det är bara för Gradin/Karlin att se och lära av detta, till nästa år behöver vi fler ledande spelare så vi inte står och faller med att en center är borta skadad.

Bad_Brett: SSk 2011, men ja vi har inte varit bortskämda med att laget spelar topphockey när det är skarpt läge.

Bad_Brett: Glöm inte segern i avgörande match i semifinalen hemma mot Frölunda 2002. Seger med4-3. På den tid då vi spelade blixthockey.

modomille: Att "bjuda in" till sju matcher är ju bara ett annat sätt att säga att ni inte är bättre än såhär.
Modo och Löven är jämnbra, att vinna på sitt eget spel eller motståndarens misstag är ju egentligen bara två sidor av samma sport.

Jag står fast vid min negativa åsikt om att ni tar detta i slutändan, men hade heller inte förväntat mig en sjunde match. Och oavsett vem som vinner på Torsdag, och HUR, så har de förtjänat finalplatsen.

Vi kan alla leva med (o)lyckan att vi kommer få mötas igen nästa år!

{8225}:
Pengarna rullar in, det går bra nu,
Pengarna rullar in, Widebro är glad nu!
👌😁👌
💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶
💷💷💷💷💷💷💷💷💷💷💷
💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵

Hakning-Henrik: Ottosson är ju ingen dussinlirare i HA. Men nog ska Ingman göra det bättre.
Nåväl gjort är gjort.

Man har en dyster känsla nu men det är för vi förlorade. Tycker vi inte alls är sämre än Löven trotts att vår dominant saknades. Tror helt ärligt inte vi vunnit denna match med Sam med heller.
Ett problem vi har är ju att Woods som är vår bästa målskytt inte ens träffar pucken längre...
Men vi nöter ned dom på Torsdag!

Och gör vi inte det får jag ett liv varje kväll istället för bara varannan. :-)

Hakning-Henrik: Nej, och det är extra illa när det är den hårt jobbande kaptenen som beter sig på det där sättet. Det signalerar till resten av laget "Jag skiter i det här, snart är det golf på Veckefjärden igen". Skämmes!

Bad_Brett: Ja, jag kan inte släppa den situationen i första perioden. Vad gör karln. Vispa iväg den till icing, gå bakom målet. Spela ut i sargen. Gör vad fan som helst men gå inte rakt på en Lövenspelare mitt framför eget mål när du har 80 andra alternativ... Det är inte ens ett juniormisstag. Det är ett pojklagsmisstag.

Jag tycker vi tappar matchen där och då. Det sätter liksom ribban. Sen att Ingman blir slagen av sin gubbe, fine liksom det är okej, lövenspelaren gör det bra och får iväg ett halvfjeset skott. Returen i andraläget ska ju inte ligga där fri så länge heller...

Dundee: Ja, låt Löven fira att dom är i final och låt våra domedagsprofeter klaga över precis allt. Ny match på torsdag med hemma-stöd. Blir en fantastisk kväll

atomragnar: Att vi spelar boxplay 5 av 9 minuter i slutet av andra tror jag var avgörande idag. Fram tills dess förde vi spelet.
Vi vinner på torsdag.

Bad_Brett: Han har ju förlängt så tar ett tag innan du blir kvitt han. ;-)

Men håller med om att dom är en besvikelse. Kanske främst OP. Att Sylle överproducerade ifjol och är rätt begränsad visste vi ju. Men hade verkligen trott att OP skulle ta en växel till. Men det enda han har är ett jävla humör.
Vi gnäller på Rahimi Men han får med sig utvisningar. OP som ska vara bra trashtalkare lyckas ju bara reta upp sig själv. Får aldrig med nån ut utan drar ba på sig utvisningar själv.

Sylle skulle väldigt gärna få passa i nått jävla läge när han har pucken i anfallszon. Men han tä ler väl att han inte kan passa fel om han ba skjuter istället. Vi såg ju hur det gick när han skulle passa i egen zon. :-)

Nä nu är vi elak, nu försöker vi mobilisera för att vinna 7e avgörande så vi får äran att sopas av banan av HV71 istället för Björklöven!
Det är en jämn serie och jag kommer inte såga laget vid fotknölarna om vi förlorar på torsdag.
Vore ju skönt om Ingman inte gjorde en fatal miss på torsdag så han avslutar säsongen med det och för höra det en hel sommar...

atomragnar: Om vi inte vinner på torsdag så finns det bra material till att göra en till om någon är sugen

KRB: Ja och så länge han får spela PP2, 6mot5 när vi plockar Tex OCH 20 MINUTER per match så har vi ingen chans emot piss-Löven. Snälla bänka Ingman tillsvidare in med Styf.

Gavelo: Att vinna avgörande matcher på hemmaplan brukar inte direkt vara MoDos starka sida. Man gjorde det mot Timrå 2007, men i övrigt...

Nej, bara att gratulera Wessner till finalen!

Vi gav bort matchen .... min åsikt helt enkelt

Woods var helt menlös idag och frustrationen lös igenom på slutet. Om inte Vignault lyckas lura hjärntrappan så är ni körda på torsdag. Lite synd faktiskt. :)

atomragnar: Om Björklöven vinner kommer dem bara skämma ut sig själva i finalen. Dem har inte vad som krävs för att ens vinna en enda match mot HV. Tror MoDo i alla fall skulle kunna ge något form av motstånd.

Confusius:

Ja, Ingmans tankevurpor har blivit förödande varje match, det gör ont att se

atomragnar: Känslan såhär direkt är givetvis så att Löven kommer vinna, vi har inte den turen som löven haft ett tag nu.

Gavelo: Ah nu tror jag det är Grattis Björklöven 2 hemma matcher mot HV innan deras säsong är slut och den varar en vecka längre än modos. Modo hittar nog ett sätt att förlora även på torsdag.

Monno: Sylwander kan flytta hem, han bidrar inte med någonting överhuvudtaget längre. Man trodde ju att detta skulle vara tiden på året då spelare som han och OP skulle lyfta sig ett snäpp, men det enda de står för är indianare och korkade utvisningar.

Monno: Så har det ju varit hela serien och vid de flesta tillfällen med Rahimi.. Jag tycker mig komma ihåg många tillfällen där han blir utmanad fysiskt så försöker han få med sig utvisningar istället för att matcha och oftast så får han ju med sig ett par 2:or. Väldigt bra spelare att ha i sitt lag, totalt värdelös spelare om han ej fixar pp då jag inte ser mycket bra spel ifrån honom förutom i boxplay där han kan hålla fast puck och spela tufft

Monno: Hasa’s agerande är extremt svagt, han skall definitivt inte slå mot Ottosson, han skall facea ut mot spelplanen och stoppa alla returer, men eftersom Hasa aldrig fått lära sig att spela hockey korrekt så blir det sådär.
Sen är Ingmans agerande fruktansvärt för en kille som spelar flera säsonger i SHL.

Jag säger det åter igen, Hasa skall sitta längst ut på bänken, Styf ersätter.
Ingman skall spela med Wahlberg
Berna med Näsén
Styf med Folin

Styf-Folin 1:a BP
Ingman-Wahlberg 2:a

Berna-Näsen 1:a PP
Wahlberg ensam i 2:a

{7639}: Såg gruffet efter avblåsning nu då jag stängde av efter 5an.
Men nog är det talande att en tuffing som Rahimi (även Wiklund) kan gruffa och bråka med 80kg Woods men när Sylwander suger tag i Rahimi så är det inte alls samma aggressivitet från honom?

modomille: är hv71 enda laget utan dommarstrul? 🤣

modomille: Modo gör ingen bra match, Löven må ha tur men det förtjänar man med. Dom sätter sig inte i dumma situationer som vi gör.

Nu är det bara ladda om inför torsdag ny match nya möjligheter.

Bad_Brett: Tycker han förtjänar bättre än OP och Sylle.

Monno: Precis, Ingman blir rundad som en kon och Hasa tar fel beslut.

jonsson: Jag har full förståelse att man inte vill sära på de två första backparen för att de funkat bra.
MEN, Hasa-Ingman är inne på 85% av baklängesmålen, något måste verkligen göras! Ingmans självförtroende är ju totalt sönderskjutit, han gör 1-2 jättemissar varje match.
Särar vi det backparet borde ju felprocenten bli mindre, eller?

modomille: Sen när Ingman blir rundad så vet jag inte hur skolbok säger, men tycker kanske Hasa ska kolla andragubben mer där istället för att våda slå mot Ottosson? Otto var ju inte direkt fri så var ju ändå hyfsad stor chans att Tex skulle rädda. Att Hasa då tok attackerar så lövens andragubbe står helt själv i slottet när returen studsar ut... Vet inte om det är rätt jag?

Hakning-Henrik:

Jag tror vi vinner nästa match med vinstmålet i den 4:e perioden,
Det gissade jag faktiskt innan denna dust med löven i ett inlägg den 4 april kl 19:29

********MoDo till SHL*********

{7639}: Nordin var inte bra ikväll. Tror inte alls att lösningen är att ge honom mer istid. Låt honom skina i fjärdekedjan istället, så kan han bli en ledande spelare nästa säsong.

JoakimE: loosermentalitet, hoppas grabbarna har bättre karaktär

Dundee: Vadå lyfta på hatten? Första målet var en på miljonen styrning, andra var en ren bjudning från Sylwander, tredje målet kom till efter att Ingman (skräll) blev rundad rätt enkelt, och fjärde var ett självmål..

ENDA anledningen varför Björklöven har kunnat ta det här till sju matcher är pga våra bjudningar och till viss del domarna.

bollan123: Det jag tycker är störigt med Ingman är väl just att han kan vara en bra och stabil back blandat med helt jävla orimliga ingripande. I samma match.
Sen spelar han med Hasa som är lite överallt, men det är ju inte Hasas fel att Ingman missar pucken eller passar 1m fel.

Nä sur förlust då Löven inte alls kändes oslagbara idag. Dom har ju knappt nå backar kvar. Och utan Lindgren har dom knappt nå PP spel.
Men dom har kärt sig hur dom ska göra, spela tight defensiv(med en jävla massa interference) och vänta på att vi ger dom lägena eller att nån slump puck trillar in.
Dom gör 5mål idag, varav 1 är generalbjudning av Sylwander, Liss mål är rätt mkt tur, deras PP mål är också flax mål. Och 5an bjuder ju Ingman på.

Bad_Brett: lät som Gradin var positiv ang Sam-är nog tillbaka snart, men svårt tolka det svaret

dempa: delar din känsla, trist med slarvet och alla BP. Nåväl, en chans kvar kunde vart värre 💪💪

Rytter: Tillbaka till kedjorna från förra matchen och låt Nordin gå som första.
Sen värva bra teckare till nästa säsong.

JoakimE: Nej, framförallt inte med tanke på att Big Sam är borta för säsongen med "man vet aldrig vad som händer i den här businessen"-Lindgren är tillbaka lagom till final två.

Gavelo: Snälla in med Styf permanent där. Han har växt på senaste och gör nog hälften av misstagen Ingman gör.

Monno:

Jaja det var inte vår match idag helt enkelt, tycker vi är bättre än löven i 2 perioder och när vi spelar 5 mot 5 och skapar mer på egen hand, sedan börjar utvisningarna komma och klart som fan dom får momentum av det. Det hjälper inte heller med 2 i stoplen samt lövens ganska turliga mål till 1-1 och sedan 4-3.

Då blir det svårt att vinna. Det jag inte gillar är hur vi avslutar sista 20, där borde vi kunnat göra en mycket bättre push och stått upp bättre men istället viker vi ner oss.

Nej det är bara att glömma detta och komma igen på Torsdag. Tyvärr visar det sig hur viktig Sam är för vårt lag, förstakedjan var helt borta utan motorn i kedjan.

Dundee: Absurt att löven bara åker på en tvåa denna match, vet inte vad jag ska säga förutom att HV har beställt sju matcher.

Idiot utvisning som när Aagaard fastnar med klubban i sargen och det blir en highstick i bröstet?
Tjernströms interference jämfört med konstanta crosscheckingar framför mål?

NuMo: Kom igen nu modoiter!!!! Ni tar de här hemma!!!! Bit ihop o heja fram erat lag för hela helvete man kan inte lägga sig på rygg mot ett sånt här säckgäng av filmare ni är de bättre laget både fysiskt och psykiskt även om den där wessner dömer!!!!!!!!!!👍👍👍👍👍😊😊

dempa: spelar väl inte någon roll något mer om Modo vinner eller inte nu, vi kommer aldrig kunna ta HV när vi inte ens kan spela en match utan bjudningar i defensiv zon. Tråkigt men sant, kanske bättre att bli slagen nu i 7:e matchen och slippa bli totalt sönderkörd av HV.

Gavelo: 52-2 i utvisningsminuter. Känns rimligt.

jonsson: Ja inte konstigt att vi såg trötta ut efter att ha spelat PP i nästan en hel period. Nu lär väl inte Stråhle gå ut och böla i media och skylla på domarna igen eller? Pajas-Löven

Monno: Det är beklämmande hur inte Karlin kan begripa att Ingman är helt värdelös defensivt och behöver en back som städar upp hans misstag, då spelar man Hasa som nog är en av dom sämsta backarna i hela allsvenskan defensivt och kanske borde börja spela forward ist.

Hakning-Henrik: Det spelar ingen roll det går ej snacka bort våra idiot utvisningar i offensiv zon.

« · 2334149 · »