1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526548 inlägg · 4121 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{8225}: Tror han försökte skämta och halvvägs in i skämtet insåg att han inte hade något bra skämt på gång.

Sam är borta veckan ut.

jonsson: Han sa väl nåt om att han var på biblioteket o köpte en bok? Hoppas det är kodordet för att han är tillbaka på torsdag

Bad_Brett:

Med två lag från Stockholm så lär det bli ännu mera fokus och publicitet på HA (Y)
SHL är jämförelsevis ett långt sömnpiller, de mest spännande matcherna i SHL är nedflyttningskvalet,

MoDo vinner i den 4:e perioden på torsdag!!

Monno: Tycker bara det var ett märkligt agerande när man har en bra chans att kvittera. Då är det bara att käka puck.

Robin Ztorken L:
Svenningsson är stekhet

Monno: Det vore bättre om Woods koncentrera sig på att spela hockey o göra mål.
Karln är ju iskall, som många andra.
Skärpning!!!!

Soulless: Förloraren här kommer ju verkligen gräma sig på osannolika nivåer, speciellt om vinnaren visar sig slå HV på fingrarna. Djurgården står redan och väntar i HA, det är lite nu eller aldrig för alla inblandade. De som vill det mest brukar vinna såna här. Har man HV i skallen lär det inte gå vägen.

1000 spänn på Modo eller Löven, får se vad jag tar. Men roligare så, så matchen känns mer intresant för en själv också. Såna här fighter får man inte missa!

{297}: Jelly är obegriplig.
Hur man kan ha sån talang och helt saknas pondus och beslutsamhet är fascinerande.
Kan bara sunt att han blir lite förbannad så det börjar hända något.

{297}: det va välvilligt tippat!

jonsson: Bäst av 7 mot HV låter mest som en bestraffning 😂😂

jonsson: Han sa också att Sam var på biblioteket och köpte böcker. Jag misstänker spontant att den gode Henrik inte besökt många bibliotek till dags dato. Det sagt så tror jag nog att man ev chansar med hans hjärnskakning ändå. Kanske värt risken trots skyhöga insatser? Ni vinner knappast utan honom.

Monno: modo gör som DIF gjorde mot oss. Likt DIF har ni ett bättre lag än motståndaren och kan spela betydligt bättre men fokuserar på helt fel saker i matcherna. Jelisejevs är ett bra exempel på det med typ 2-3 minuter kvar i tredje. Han blir nerdragen bakom mål när ni jagar kvittering och blir sur för att han inte får utvisning med sig och drar en stenhård crosscheck i ryggen på en grön spelare, redan där hade matchen kunnat vara över men han klarade sig den gången.

Om Karlin tar sig samman och får spelarna att fokusera mindre på domarna och rahimi och mer på att spela bra hockey så vinner ni detta. Ni tar en stabil 4-1-seger på torsdag.

Hinken nämnde i pausen att Sam skulle va tillbaks väldigt snabbt.

Bad_Brett: Läs Expressen då, gratis dessutom. Han är ingen fegis Sylwander

Monno: Tack. Gör en poäng i sista matchen nu.

En dålig match brukar alltid leda till en bättre nästa match! bara bita ihop, kom igen

ny match nya förutsättningar!

sååå dränk sorgerna nu, och kom igen till på torsdag igen.

ärligt vem hade inte trott att detta skulle gå till 7 matcher?

Bad_Brett: Men domarna är så jävla dåliga att det går knappt att se på ligan.

Monno:
Det har på 2 veckor dykt upp väldigt många nya namn här på forumet som inte har mycket till jernkoll🤔
Är det Trollinvasion?

Hakning-Henrik: Om Modo går och förlorar match 7 så är det INTE Tex:s fel överhuvudtaget. Han har burit Modo till många segrar där defensiven varit skrämmande svag.

De jag tycker förlorar matcherna är de dåliga pass och jobben i defensivzon, visst att det blir kontringar av skott eller felpass i offensivzon men riskerar man ingenting så vinner man ingenting men man ska inte riskera i defensivzon varje match och period.

Bad_Brett: Tror en spelare som Wahlberg mår bra av att inte behöva bära ett C. Han verkar trivas i 'anonymiteten' fast han troligen är vår bäste back nu.

Det primära är att Sam inte kandeltar. Vi blir så oerhört tunna utan han

Bad_Brett har blivit en alibisupporter :)

Alfa337: Vilken tur att han gjort ett genomstabilt slutspel och då verkar ha fått ordning på psyket i Modo så att hans talang utnyttjas :)

Jag tror inte det är ett enda mål som jag känt att jag tycker Tex kan lastas för i hela slutspelet.

atomragnar: Är du ett troll eller inser du inte att spelarbudgeten är runt 50 miljoner mindre i HA?

Bad_Brett: Denna matchserie är ganska tydligt varför lagen inte är i SHL med. Känns som de är ganska många snäpp ned i kvalite, trodde faktiskt det skulle spelas bättre hockey ändå.

Bad_Brett: Tror ändå Aagard kan bli kvar.
Kärleken i byn. Fortfarande lite för endimensionell för SHL.
Om han inte drar utomlands.
Sam lär ha erbjudande från exakt alla SHL lag. Woods, Berna och Näsen lär ha ett gäng val också.

{8225}: Jag vet inte varför han har C:et längre bara. Sätt det på Wahlberg istället, som - trots sitt misstag - åtminstone försöker vinna.

Sylwander har blivit en alibispelare.

Soulless: Ja Modo är tydligen inte bättre än så enkelt är det. Frågan är hade BIK vunnit över båda? Troligen.

Nej 100% Björklöven i final mot HV.

{8225}: fördel Löven att få komma till en sjunde med en seger i ryggen. Samtidigt hemmaplan.

Bad_Brett: Karlin kom ju dit till intervju. Spelare från förlorande lag brukar väl inte intervjuas efter match? Du verkar njuta av att hänga ut nån, denna gång Sylwander. Totalt hjärnsläpp han får givetvis, men halva laget har ju fått hjärnsläpp i denna serie.

Jag tror ingen gör det medvetet dock, men ändå märkligt att det händer så flagranta misstag match efter match

Bad_Brett: Man kunde kanske tro det men det är common knowlesge i hockeyvärlden. Det finns en anledning till att han inte spelar i SHL trots sin talang. Psyket är dessvärre för svagt.

Gusse: Vare sig Woods, Vigneault, Aagaard, Bernhardt, Näsén eller Hasa kommer spela i MoDo nästa säsong om vi inte mot all förmodan lyckas ta klivet upp.

Det positiva är att Hockeyallsvenskan i ärlighetens namn förefaller vara en mer intressant liga för tillfället, med motståndare som Björklöven, Djurgården, AIK, Södertälje, Västerås, Mora etc.

Rytter: Lite jobbigt då att Gradin stort sett redan har nästa års trupp klar. Tror inte vi får så många fler spetsar. Tappet av Karla visste man skulle bli stort. Men tappet av Sam kommer bli ännu större. Blir intressant att se hur Woods klarar en säsong utan Sam.

Alfa337: Har du läst Björklövens fusklapp?

Bad_Brett: Ja helt otroligt hur enögd en domare kan vara!
Liknade en av de andra matcherna som löven vann. De verkar dessutom få hålla i hur mycket som helst.. Kanske behövs en tillrättavisning till..

Bad_Brett: De brukar bara intervjua det vinnande laget och förlorarnas coach. Syntes Karlin till?

{297}: Well.. Tex är skakig när det börjar gälla något. Det är sedan gammalt.

{8225}: Ställde någon MoDo-spelare upp på intervju efter matchen? I CMore dvs. I MoDo Channel Fick Sebbe Ohlsson sköta snacket. Jag vill höra Sylwanders analys av Lövens 2-1-puck.

Alfa337: väx upp och skriv något med substans istället.

Bad_Brett: vill du höra honom i en intervju? Blir bara klyschor.

Bad_Brett: Har han vägrat intervju?

Rip Kirby: Ja, men innan dess gäller det att hålla dem på halstret.

Rytter: V. Hedman har väl inte kontrakt för kommande år. Kan inte Tampa ta hem bucklan för tredje gången så han känner att "Nä vad tusan, nu har jag vunnit Stanley cup 3 gånger, nu vill jag spela hem ett SM-guld för modo istället", jag har ju för fan fler ringar än modo har sm-guld!

Foppatofflan: Varför kan han inte ställa upp på en intervju för? Vad är det för jävla kapten? Kliv fram och tala om varför vi förlorade och vad vi bör göra annorlunda nästa match istället!

Tex bananpsyke kommer att bli avgörande på torsdag. Han kommer att fladdra värre än Endre när det väl börjar gälla något. Det har vi sett förr.

Monno: Tycker att många dumma utvisningar i anfallszon fäller oss i kväll. Men Ingman visar inte mycket ser väldigt långsam ut. Hamnar alltid i tidsbrist. Tvärtemot man tyckte när han var i Karlskrona 😞

Robin Ztorken L: kul att Jelly gjorde mål idag och han hade ju också en riktigt het chans som han höll på att göra mål på. Annars tycker jag han är som ett mähä i närkampsspelet…ser så sjukt loj ut.

Gurkan: Det har vi väl varit inställda på länge nu?

Foppatofflan: Aldrig mer Macmaster som center i förstafemma , så iskallt dålig.
Bättre att chansa med Nordin, kan inte bli sämre

Silly: En gissning från min sida är att HV71 kommer vara riktigt nöjda oavsett vilka som vinner match 7 på torsdag.

Gavelo: också sjukt besviken på Sylvander. Jag var redan skeptisk till förlängningen i höstas. Han gör det bra i BP, men det är väl i princip bara där han är bra. Sjukt långsam och faktiskt, trots sin storlek och sina muskler, rätt vek i närkampsspelet.

« · 2334203 · »