Stark inledning på semin, om inte bjudmålen bakåt uppstått så var det här en ganska så enkel seger. En seger närmare Mission 12 wins. Ny match på måndag, då gäller det att vara på tå i 60 min igen.
Alla snackar om att han är osynlig, visst han driver inte spelet men en värdefull och nyttig spelare. Sedan kliver han fram med sina poäng när det behövs.
Ni som kritiserar Aagaard kollade nog inte på hockeylaget, helt sjuk underliggande statistik och topp i allt. Tar man bort en sådan spelare från laget så blir laget sämre.
Det är inte tyckande utan fakta.
Kan ingen leta fram Aagaards siffror och Gradins som många vill värva. Det är som natt och dag i jämförelse.
Pekka Arbelius: håller helt med dig. Jag va inte ens nervös inför tredje. Spelar de bara såhär är det inga problem. INGEN va dålig idag. Bästa matchen på bra länge. Skönt att Dicken är tillbaka!!! Märks att han stärker laget bara han är med även om han inte bidrog med så mycket än.
Rytter: Tycker att Aagaard sticker ut i princip varenda match. Bra driv och lyckas allt som oftast föra in pucken kontrollerat in i offensiv zon. Slår också flera öppnande passningar per match.
Tarasov: När man ser dessa lag spela hockey så inser man att det är fantastiskt mycket roligare än att möta ett Aix som endast är ute efter att skada och grisa.
Övrigt tycker jag Modo gör en bra match men inte mycket mer, man gör det som förväntas utan att riskera något eller trötta ut sig i onödan, att vi endast tar 1st utvisning talar rätt mycket om att vi verkligen spelade på rätt sida idag.
Brickley utgick i 3:e och Ingman kom in, då tycker jag vi spelade mycket säkrare defensivt och hade bra kontroll på läget.
Confusius: Lika lätt som det är att ogilla Stråhle är det att gilla Hedberg. Verkar va en troligt trevlig person.
Sen vet jag inte om Mora var så jävla dåliga, tycker mest dom saknade tyngd. Visst har vi lirare i vårat lag men vi har några tunga rackare också, 3e kedjan är inte rolig som både har teknik och tyngd. Mora har mest bara lirare...
Esox: Vi kommer att ha en fördel om Mora fortsätter försöka spela ut oss på skills och inte på fysik. Förvånade mig lite hur ofysiskt de spelade, men de är väl inget fysiskt lag heller.
Monno: Japp Mora är ett mjukt lag med bara lirare därför dom passar oss så bra. Firma Ljunggren & Persson har varit helt osynliga i slutspelet. Men visst dom gör sina poäng mot Hästen..