dempa: Jag är ambivalent. Är det en medveten passning från Bernhardt är det kriminellt vackert, men det kan det inte ha varit? Jag tror att han ser att Aagaard drar iväg, men att han hoppas att dansken kommer först till kortsargen. Inte att den som nu skulle landa på bladet
Andraassist: Kan inte se hur ni ska tappa detta och missa avancemang. Löven - Djurgården kommer gå till minst 6 matcher i en stenhård skadedrabbad serie. Ni får bättre resa och vinner 4-1 i finalen oavsett om de blir Löven eller Djurgården. Ni är klara favoriter på oddsen nu.
{5647}: Å andra sidan har vi sett andra märkliga sargpassningar. Ingmans passning till Woods på Niederbach mål mot AIK till exempel. Såklart inte genial på samma sätt, men den slås med en vinkel som inte är speciellt vanlig.
Det faktum att Bernhardt drar den stenhårt med så pass snäv vinkel får mig ändå att undra om det inte är en variant man har övat på.
Greg P: Otroligt mycket kan hända. Semin har precis dragit igång. Vi får nog avvakta lite och se hur det blir i slutändan. Löven har ett starkt lag och kan gå långt, precis som vi och Dif.
jonsson: En sju matcher lång sluggerfest med en fem, sex huvudtacklingar av Rövhimi, som givetvis kommer klarar sig undan avstängningar. Skulle vi eventuellt få möta DIF i en final lär dom få plocka spelare från damlaget för att få ihop full trupp Skadeläget lär inte se positivt ut för DIF.
Nu kan man slappna av och bara njuta av spektaklet och alla filmningar och fulspel
{10015}: Hutchings borde suttit av en tvåa för en galet tydlig fasthållning... Weigels slashing borde ha varit en femma. Löven börjar precis så fult och smutsigt som man var rädd för.
Tycker inte Garpen är en bra coach, men fasen vad sympatisk han verkar jämfört med Stråhle.
hompa90: Kan denna arbetsdag vara över redan tack. Jag vill bara åka ut o käka en burgare, kebab eller pizza och sen dra till arenan för en fin hockeymatch ikväll!
{9682}: Kul att det fokuseras på MoDo härinne också. Blir kul o se Dickinson igen nu när han fått lite matchtempo i benen. Solen skiner över blå himmel, känns som en riktig MoDo-dag, har vaga minnen av att när våren kom vann MoDo slutspelsmatcher i Elitserien/SHL, men det var då det. Men känner lite ljumma segervindar när jag knallar ut i shorts
puffe: Undrar om EJK är tillbaka ikväll? Jag hörde ingenting i slutspelstugg (som är ett underbart initiativ), men hoppas ändå att han kan spela. Det ger en oerhörd bredd bland centrarna.
{5647}: Jag hoppas han är tillbaka sen undrar jag om inte Ingman/Brickley skulle behöva lite vila de ser slitna ut tror båda dras med något. Norén borde klara slutspelshockey.
JoJo2613: Jag hade blivit ytterst besviken om man slängde in Tex helt plötsligt nu. Vårt försvar hade garanterat sett väldigt osäkert ut på grund av hans många tveksamma ingripanden mot Gnaget.
puffe: "Strax efter lunch på måndagen sa rapporterna från Modo Hockeys kansli att det lutar åt att bli någonstans kring 4 600 åskådare när semifinal två ska avgöras, med nedsläpp 19.00." (ÖA)
– Jag tycker att de fick oss precis dit de ville. De stressade oss och vi hanterade inte den stressen på bästa sätt utan vi spelade fast oss för mycket i egen zon vilket ledde till att vi inte fick någon fart genom mittzon. Jag tycker även att vi kan göra ett bättre jobb i anfallszon med att skydda puck och vara lite mer noggranna och skapa lite längre byten i anfallszon.