1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480353 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 1976469 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Dundee:

Väldigt tyst, men det är väl nu tålamodet sätts på prov.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Någon som hört något mer om sista forwarden? Verkar tyvärr stendött. Skulle ju vara kul med lite namn som man jagar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: ser inget vidare ut, boston leder 1-0 efter två perioder. blues powerplay lämnar väldigt mkt att önska..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
dempa: Sen kan han bryta sitt kontrakt för att sen skriva på för Modo !!!

Stanley cup 2019, ta upp Modo till SHL 2020 och sen 2021 SM-guld med Modo !!!

Vi säger så va !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
S-vikaren: hoppas hoppas steen får lyfta bucklan inatt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Jag är lite skeptisk, men hoppas givetvis att du får mer rätt än mig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Jesper Sellgren Calder Cup-mästare , så klart.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Tror och hoppas att ännu ett års träning med Hellkvist kommer visa resultat.
Tycker det var ganska stor skillnad på många spelare ifjol vad gäller farten, speciellt de yngre.
Dessutom ska väl båda Rosdahl och Olofsson vara bra på grillerna, och när man dessutom verkar sikta på ännu en spetsvärvning till 1-2 linan kommer t.ex knappast Häggström få i närheten av lika mycket speltid som ifjol(som ofta hade stora problem med tempot)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: Jag håller med i den här analysen. På papperet ser det bra ut och om vi får dubbla påskrifter av Tobiasarna ser backsidan sjukt bra ut för allsvenskan.

Däremot är jag lite orolig för forwards. Många hyggliga forwards, men vart är speeden? Hur ska vi orka spela Hellkvists aggresiva forechecking-hockey? Det är verkligen frågan. Risken är återigen att vi inte orkar sätta press tillräckligt snabbt, så det blir luckor för motståndarna att spela förbi forwards...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Ja verkligen! Han hänger mycket på timråforumet där han berömmer timrås lagbygge och "sågar" MoDos.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Viklund snittar 0.32 över sex senaste säsongerna i KHL, medans Hedman har 0.16 i Allsvenskan.

När de var unga tyckte jag Viklund hade bättre spelsinne, medans Hedman var starkare fysiskt. Han åker lite lustigt Viklund, nästan kobent.

Hursomhelst, jag tycker Viklund skulle vara en grym förstärkning. Vi får iofs för många backar, kan vara värt att testa Tommy Enström som center isåfall.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: Känns som han trollar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp: tycker det hör till att tjivas med derbyrivaler :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis:

Vart står det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019 Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: För tio år sedan gick han till Frölunda, men nu blir det Modo.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: För någon dag sen var han klar för DIF.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Frölunda är med om att få Viklunds namnteckning
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Blake: ..anar jag att den gamla storvulna, oödmjuka Modoandan är tillbaka. :-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Viktigast är ändå Enström, ser mer Viklund som en bonus. Dock har jag dålig koll på Viklund idag, så jag har svårt att säga hur mycket han skulle tillföra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wedde: Instämmer, jag vill gärna tro att både Enström och Viklund ansluter till laget, ser inte att dom gör något annat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Tycker vi kan lämna dom i Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: gillar att det står på EP att Viklund ryktas till modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe:

Tycker vi kan lämna Dahlén och Timrå överhuvudtaget i detta forum.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: yrar inte i eller OM något, men dina huvudlösa spekulationer om Dahlén o hans psyke känns onödiga
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Trodde först det var Sedinarna som hade ändrat sig 😆. Jag tror på Toby iallafall, mer osäker på Viklund. Han vill nog ha en rätt så saftig lön.
Låst ämne


Sv: Silly season - 2019
puffe: Va fan yrar du i?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: Precis. du har noll insyn i hans liv, så döm inte!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Kan vi inte styra upp det till att diskutera MoDo här?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: Vadå tyvärr??😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Ny tränare och princip helt nytt lag så blir dom tyvärr ett mittenlag men AIK går aldrig räkna bort
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: Vad tror du om AIK, är dom underdogs eller?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hakning-Henrik: Han har kontrakt 20/21 enl EP, eller tror du att han bryter det och vänder hemåt?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: Tycker inte att något lag sticker ut på backsidan.Lundin och Hanses känns som seriens bästa målvaktspar.
Tror att det blir en oerhörd jämn serie i år där Timrå - MoDo - Västerås - Björklöven gör upp i slutändan med Södertälje som lite outsider
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hakning-Henrik: Han och Toby är väl bra polare så kanske inte är så orimligt ändå !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hakning-Henrik: Nästa år har han bara hälften av det han hade ifjol i lön
18/19 7mil 19/20 5.5mil 20/21 3.5 mil

puckpedia.com/player/alexander-steen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
A Steen är en match ifrån modo. Önsketänkande kanske ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Då blev de konken
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
atomragnar: Ja lite konstigt verkar det allt men en grym värvning för timrå om det blir verklighet. Men att först gnälla sig bort från Vancouver till San Jose för att efter en halv säsong där även ge upp känns väldigt konstigt. Ja ja hursomhelst är pojken en väldigt lovande spelare men egentligen väldigt oprövad och i Kvalet mot KHK tycker jag att han försvann mer eller mindre. Men att ta ett år till i allsvenskan gör det hela ännu märkligare och varför inte göra en Elias och ta en säsong i SHL? Har han klent psyke? Hemlängtan efter släkt och vänner eller är han inte bättre än allsvensk nivå?Men vem är jag att dömma då jag har noll insyn i Dahléns liv!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
atomragnar: Konstigt om han inte ens kör ett år i Sharks AHL lag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Tycker också det är märkligt att ge upp så tidigt. Tror inte det är direkt smart av honom. Men han verkar vara ganska gnällig eller ha lite problematik med motgångar? Var ju väldigt tjattrigt i Vancouver. Men det är ju en ganska vanligt fenomen för de sk. "millennials" haha, uppväxta med vara intalad med hur speciell man är så kan verkligheten ibland bli tuff, enklare att ducka den då typ?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Jag är skeptisk innan jag ser det, men oväntat många, och säkra källor, säger att det är klart.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: Ser att Timrå är ute efter Dahlén.
Har väl 2 säsonger på rad producerat 1p/match.
Väldigt intressant om han dyker upp.
Han är skilled värre. Men lite konstigt att han skulle ge upp efter 1 säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: Vilket lag i allsvenskan anser du har det starkaste försvaret på pappret?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: Hedman ser inte jag som ordinarie med eller utan Toby och Viklund.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gäsp: Håller nog inte med dig.
Finns några frågetecken som ex Hedman som kändes långsam o trög förra säsongen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bäckis: Utan dom två så blir den ju så klart svagare men den håller fortfarande hög nivå i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Nu är det väl så att varken Viklund o Enström har kritat på,
Hur ser backuppsättningen utan dessa.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey:
Toby-Norlinder
Viklund-Öhman
Berglund-Hedberg
Hedman-Tommy Enström

Första backpar är absolut SHL-klass, även andra backpar fastän Öhmans defensiv säga vara något svajig.
Tredje ligger båda på gränsen, fortsätter utvecklingen där är dom det.
I sista har Hedman redan visat att han klarar SHL-spel, nästan bättre än spelet i HA som är betydligt mer nyckfullt och tempokrävande.
Så backsidan med både Toby & Tobias skulle se oförskämt jävla bra ut!
Låst ämne

« · 1976469 · »