1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531044 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Vad tror ni angående Wahlgren & Jakobsson. Två forwards som har kontrakt men som troligtvis inte kommer få någon speltid. Kommer man låna ut dom?

modomille: Hoppas vi får ett väldigt slagkraftigt lag nästa säsong, men ska truppen vara ungefär som idag tycker jag Jakobsson bör vara kvar. han är ju en av få med speed i dagens lag.

Amitiel: förtydligar bara lite, blir ytterligare en spelare, förutom Anton K , som ska presenteras onsdagkväll i samband med att j20 hyllas, kan det bli Wernblom tro

Heyerdal: 2 presenteras alltså på Onsdag, första i Modochannel och den andra i samband med hyllningen?

Nucky: ger oddsen 1.20 på att det är Wernblom som presenteras under hyllningen..

dempa: Vart har ni fått det här med hyllningen ifrån? Vart kan man läsa om det?:)

modomille:
Från Modo channel avsnittet idag, även uppe på hemsidan nu.

{8225}:

Jag tror och hoppas det finns mer utveckling än så i Karlström (Ha nivå). Jobbar han på hårt och fortsätter utvecklas skulle han säkert kunna vara en rollspelare i vårt framtida shl lag.

Han kommer nog aldrig bli en spetsspelare eller poängmaskin på shl nivå. Men som rollspelare och kulturbärare kan han bli viktig för oss både på ha och shl nivå.

Vill gärna se att vi själva utvecklar spelarna för tredje och fjärdekedjan ifall vi är i shl och tar dessa från egna led istället för att behöva värva in dessa var och varannan säsong, är en trygghet att ha kulturbärare med rätt inställning som stannar ett tag i klubben.

Så ifall vi lyckas att gå upp i framtiden hoppas jag verkligen karlström är bidragande och fortsätter utvecklas till en stabil shl rollspelare hos oss.

Nucky: Det var bara prat om en, som jag förstod det.Troligen blir onsdagsmorgonens sändning inställd och enbart en klockan 18 när småglina ska hyllas. Om man lyssnade med glaset halvfullt så hoppas jag det är lite större än kontraktsförlängning, men troligen är det ett halvtomt glas.

{7814}:

Tror det var papper för ansökan om föräldraledigt nästa säsong han lämnade in.

Tarasov:

Jakob Ragnarsson ryktas vara klar för Rögle. Blir intressant att se hur det går för honom. Detta är den typ av spelare jag tror mår bra av att minst ta en säsong till i ha med mycket speltid för att utvecklas.

Ifall han får ett shl kontrakt är det märkligt att norlinder, Hedberg, Berglund inte redan signat med ett shl lag, håller alla dessa före Ragnarsson.

Kanske blir han utlånad direkt likt Stenkvist, för j20 lär han inte vilja spela, och ser inte hur han ska ta en shl plats.

Varför ska unga spelare ha så bråttom?

Nucky: nej blir en i samband med hyllningen så tolkade jag det som sas

Rytter: Ragnarsson, känner inte igen det namnet bland j20- lirarna

Heyerdal:

Spelar i Almtuna. Anledningen att jag nämnde honom är att jag tycker det är märkligt att unga spelare som inte dominerar på nått sätt i ha har så bråttom att signa med shl.

Det är en lovande spelare visst, men håller inte honom som bättre än våra juniorer så därför förvånad ifall han går till Rögle.

Blir spännande att se om han gjorde rätt väl eller ej.

Rytter: men han togs väl ändå ut till JVM före våra backar. Därmed inte sagt att han är bättre.

{5647}:

Tycker inte han är vassare än Hedberg t.ex.

Sedan i landslag handlar det ju om vilka roller som finns tillgängliga. Tror inte han och Hedberg konkurrerade om samma roll t.ex. Så svårt att använda detta som argument.

Tror ragnarsson blev bortgallrad sent och inte med i slutgiltiga truppen.

Men min åsikt om vem som är bäst baserar sig mest på vad jag sett av dem i serien.

Rytter: Väl mött nästa säsong. 😜

TimraStockholm:

Ge inte upp. Mycket kvar att spela, och i game 7 kommer alltid oväntade saker att hända.

Rytter: ok shl får gärna lämna våra ungdomar ifred ;)

Rytter: ja det känner man till 3-1 o 5-6 min kvar....

Rytter:
Jag tror inte man behöver ha mkt speltid eller användas i alla situationer för att utvecklas, däremot behöver man vara i en utmanande miljö på något sätt. För vänder man på ditt resonemang borde exv Oscar P/Karlström och kanske tom V. Berglund spelat div 1 för att maximera sin utveckling denna säsong, men det behövdes inte eftersom miljön de hade denna säsong var utmanande. Våra backar är säkert aktuella för SHL men väljer att stanna, vilket jag faktiskt ser som en gåva till klubben.

Hamnar man däremot i den sitsen att man under en längre tid inte får spela matcher, då är det en annan sak.

Är väldigt lite rykten kring nyförvärv?, känns som det här med sportchefs platsen drar ut på tiden med. Skulle ju vara skönt att ha någon på plats snart många spetsspelare som vi skulle kunna ha chans att värva försvinner nog tyvärr ganska fort. Dom som har högre mål väntar ju alltid länge men dom är ju för högra divisioner.

Skulle vara intressant att veta hur det funkar med gruppen som sköter allt nu, känns som att skriva kontrakt med spelare från truppen grejar dom alldeles utmärkt jag är mer orolig för jobbet med att rekrytera nya spelare.

Dundee:
Gillar det, utstrålar seriositet.

Dundee:
Nja vet i fan om vi behöver ha bråttom, tror det spelar in mycket mer att vi har Hellqvist än vilken sportchef vi har.

Amitiel: Kan man hoppas på Freddan som sportchef ?, jag skulle gärna att man värvar någon som varit med förut och han är ju endå från Ö-vik. Slipper det bli som med Sundlöv.

Dundee:
Inget Freddan gjort hittills visar att han har kompetensen för det, hans förra sportchefsperiod var usel. Visst tog han upp Timrå som tränare men kanske var det mer Dahlén/Olofsson/Hållander än hans tränargärning. Vi hade sannolikt inte ens skänkt honom en tanke om han kommit från exv Uppsala.

Nog tror jag Freddan kommer bli sportchef, rykte som jag hört länge nu, men hoppas att det blir någon annan.

Av det som finns tillgängligt och eftersom vi har Hellqvist så skulle jag gärna vilja se någon utifrån som kanske inte är hög chans att få behålla längre tid och sen testa Alavaara på längre kontrakt när han blir ledig.

Fredan ser ut att bli kvar i Timrå!

ante08: Bra

Dundee: Om man får drömma lite,,,,Ilari Filppula...!

{8225}: Fick precis bekräftat, inget MoDochannel klockan 10 i morgon, utan bara 18.00. Bad dom även ändra på hemsidan i fortsättningen, när de ändrar tider. Man vill ju inte missa nåt.

Målvakt för Modo?

hanzon: Jag föreslog honom igår men bara RagnarLodbrok gillade det förslaget. Jag tror att det blir Hanses
Men det finns fler om man vill betala.
www.eliteprospects.com/player/3769/anders-lindback
www.eliteprospects.com/player/15830/anton-forsberg

Från Hörnefors:
Lindbäck verkar väldigt ojämn.

Från Hörnefors: Tror du verkligen att Anders Lindberg eller Anton Forsberg skulle gå till HA ens om de får bra betalt? Eller vad menar du när du skriver att det finns fler om man vill betala?

Eller: Lindbäck ojämn? Tvärtom en av de absolut stabilaste Svenska målvakterna över tid. Ett aktat namn i AHL som gjort NHL matcher 8 a 9 säsonger innan han flyttade till Schweiz.

{8399}: Kan inget om Anders Lindberg, men underskatta ALDRIG ett MoDo-hjärta

{8399}: Kanske inte, men alla får ju inte plats i SHL, lär börja komma hem svenska målvakter nu både från KHL,AHL och andra ligor.Alla har nog inte ett givet jobb i SHL..Finns ju ett överflöd med målvakter.. PW vore intressant, kanske även Wesslau, och Justin Pogge..

{8225}: Lindbäck

RagnarLodbrok: Ännu värre , googlade o Anders Lindberg är ju dock en målis(från USA). Anders Lindbäck är ju från Säter o Brynäs, bläää

Från Hörnefors:
Tycker inte att något av namnen är särskilt realistiska.

Tarasov: Näe, men det skrivs ju under Silly Season. Låt oss drömma.

Jag är övertygad om att Sedinarna spelar för MoDo kommande söäsong, bara hemma o bara i PP, men jag kan ha fel

Tarasov: Anton Forsberg spelar väl i AHL, spelade 35 matcher 2017/18 i Chicago Blackhawks. Detta är också en dröm.

Tarasov: Är verkligen Dackell klar? Man borde väl ha presenterat honom vid det här laget eftersom han ska ha varit klar väldigt länge nu. Vet faktiskt inte om jag vill ha Dackell som back up. Tror inte han håller för allsvenskt spel.

Gusse: som trea, men då har vi ju Jägbring

hanzon: Den är nog inte helt omöjlig ändå

Gusse: Trodde jag läst det, men på MoDos hemsida(är inte alltid korrekt uppdaterad) finns han ej med. Och vi har ingen spelare på kontrakt efter nästa säsong, hmm....

Tarasov: Om du tänker på Byström, hade inte han en pappa som var hans'agent' Nej tack!!

{8225}:
Är ni så stingsliga😎

« · 1967222 · »