1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531230 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
Monno:
Läst runt lite och låg i topp på Luleås fystester både vad det gäller styrka och snabbhet. Skulle gissa att han kan 135-140 kg i bänkpress vilket är rätt bra. Har inte lyssnat på intervjun på tyngre men för den som har tid.

Rytter: Eller kan värvningen av Forsberg betyda att Viklund tackat nej?

{6870}:
Nej svar denna el nästa vecka

Tarasov: Fick lov att lyssna på Tyngre podden.

Dom pratar såklart siffror. ;)

250kg i mark. 2x kroppsvikt i benböj (alltså typ 180kg). Bänk nämnde dom aldrig. Men han tränade ju 1or på 130 i klippet. Så din gissning är nog rimlig. Än om han kör på studs. ;)

Monno:
Säger som den numera avlidne skånska lyftarlegenden Jonny Wahlqvist.... det är inte så komplicerat vikten skall ner och den skall upp😉

{6870}: Forsberg är forward, Viklund back.,..

{4606}:
Om jag får gissa så tänkte Gäspningen att pengarna därmed inte räcker till för ytterligare ett nyförvärv i detta skede av säsongen....

{4606}: Nä är det sant?? Tänkte mer på att pengarna som var tilltänkt för Viklunds lön istället landade på Forsberg.
Hellkvist kanske anser att backsidan är tillräckligt bra som den är ändå och att kommer inte Viklund lägger han hellre den kostnaden på en fw. Men vad vet jag!

{6870}: "Dialogen tätnar" enligt Björn och han tror att beslut om Viklund kommer nån gång denna vecka eller nästa. Så det verkar fortf. finnas en möjlighet.

{6870}: Var det inte så att pengarna för att värva en bra center var kvar? För dom tog vi Forsberg.

Gusse: Kan inte tänka mig att vi värvar en center. Olofsson leder vår poängliga. JJonsson också med i toppen. Sedan har vi Wernblom som bör spela center. Vi har Jellvert, Sylwander och nu JForsberg som alla kan spela center.

Jag förstår inte riktigt varför någon tror att vi för närvarande jagar en center. Det känns utagerat nu.

{5647}:
Hellkvist har kommenterat det, han tycker inte man behöver en förstecenter som sprutar in poäng för att gå utan det tycker det är viktigare att ha Lag där man kommit tillsammans bra. Ang Forsberg så tycker jag kanske inte att värvningen behövs men samtidigt så litar jag på Hellkvist. Då jag ändå ser att hans andra beslut tagit föreningen i rätt riktning. Hade Sundlöv värvat honom hade kag varit sjukt skeptisk🤪😉

Johan Forsberg började på universitet i Umeå idag, ska läsa psykologprogrammet, enligt VK.

Tarasov: Per Ledin om J Forsberg

"Han är träningsnarkoman, sjukt vältränad, alltid glad, driver på andra att bli bättre, törs säga ifrån machokulturen i ett hockeylag dvs uppfostrar spelare att vara en bra förebild,kompis, och bli en bättre person av sitt eget ego.Han kan spela alla roller i ett lag"
#EnVinnare

Låter bra, jag skulle inte bli förvånad om Forsberg även producerar lite. Av det jag har sett av honom så har han ett bra skott och är snabb. Gissar på runt 15-20 baljor.

hanzon: därför han ville till löven. Per sa nej.

hanzon: Hur kan då spela med er och studera i Umeå .

{8839}: Han är ju inte Timråit.

{8839}: med tåget tar det inte lång tid. Det är även med bil mycket snabbare väg än till Timrå. Hade bara Löven varit ett bra alternativ så hade han nog valt dem,.men nu verkar de ha känts för dåliga.

{5647}: Men enligt ALLA Löv:are så var det ju Löven som tackade NEJ till han och inte tvärtom 🤔🤔

{5647}: du måste ju själv förstå att han inte hade detta som första alternativ... Som sagt enligt familjen ville han till löven men fick nej...

Costanza: Vilken tur .

gizzo: Han ville nog även ha en lön.

gizzo:

På samma sätt som Öhman och Rosdahl fick nej?

Rytter: Och Popovic såg Löven som sitt förstaval...

Rytter: nu syftade jag ju på att han skulle studera och inget annat.... Tror inte vi hade tackat nej till Öhman trots hans skadehistorik... Rosdahl tror jag aldrig vi varit intresserad av.

Costanza: precis och kanske en arbetsgivare...

gizzo: Du verkar tro på allt möjligt då man läser dina kommentarer jag undrar om du tror att tomten kommer i år igen ,,jag tror du är avundsjuk på att Modo har ett mycket bättre lag än Löven

Costanza:
Fansfacit:
Spelare som lämnar = dyra frigör mkt pengar till nästa års budget
Spelare som skriver på för andra klubbar = dyra
Lagets poängkung = klubbhjärta tagit billigt kontrakt för att vara kvar
Spelare man värvar = alltid billiga värdesatt andra saker än lön
Spelare som stannar = billiga trivs socialt

😴😴😴😴😴

Tarasov: "– Det vägde tungt att MoDo har en tydlig målsättning den kommande säsongen och vill göra någonting bra som jag vill vara del av, säger Johan Forsberg."
eller "- Det vägde tungt att Björklöven inte har en tydlig målsättning den kommande säsongen och inte vill göra någonting bra och då vill jag inte vara en del av det", eller "Modo erbjöd mig pengar. Löven kom med en säck bingolotter"

udden: nej jag hoppas Modo kommer gå bra i år , det förtjänar ni. Och ja tomten kommer i år igen, det är sen gammalt ;)

gizzo: Om man säger såhär. Forsberg lär har ganska rejäla lönekrav.
Kommer från SHL utan att ha suttit bänkad halva förra säsongen. På det funderade han även på åka utomlands.

Så, löven kan mycket väl ha tackat nej. Inte för att man absolut inte vill ha honom utan för att man förstår att man har en risig ekonomi. Det kan ju vara ett sundhetstecken.
Men om man faktiskt lyckats vara sund eller inte får vi se nästa sommar typ. :-)

Monno: absolut lär det vara så och jag kan bara hålla med dig. 😀

Han är väl årets bästa värvning i HA

hanzon:
Skulle nog hålla ett par andra före, exv Dahlén men även Olofsson/Öhman i vårt lag tror jag är mkt bra värvningar.

"Nobbade sin förra klubb – för rivalen"

Hedberg till Modo spekuleras det i Övik.

ante08: Låter konstigt tycker jag. Visst lär han vara bra på den nivån då han var bra i riktiga AIK, men samtidigt har vi redan femton forwards i truppen. Det blir för mycket av det goda och vi saknar fortfarande en back!

ante08:

En spelare jag alltid gillat med bra fart och teknik, kan definitivt bidra enligt mig.

jonsson: Han får en hel del kritik från Skellefte-håll för att rätt ofta försvinna helt från matchen, men det är klart att hans fart skulle göra nytta hos oss.
Jag tror inte att vi tar in honom i alla fall. Med femton forwards i truppen har vi redan där möjligen en för många och tänker oss låna ut. Tar vi in en till riskerar vi skicka iväg ännu fler unga spelare, vilket inte ser särskilt bra ut för ett lag som verkligen satsar på juniorleden.

Dessutom är det givetvis i första hand en åttonde back vi behöver.

{5647}:
Jag tror inte han är aktuell, för det känns lite som att vi är färdiga på Fw-sidan. Kritar inte Viklund på kommmer man ta in någon back till, snart börjar set väl gå upp för en del shl-spelare att det ev inte blir så många minuter till hösten.

Kedjorna på hårdnadens träning och nu börjar det blir riktigt intressant.

Linus P - Olofsson - Rosis
Karla - JJ - Frum
Björka - Jellvert - Hägges
Sylwis-Werner-Karlström

Extra: Åhström

LP i första kan bli succé, de två andra har bra speluppfattning och är bra ankare i anfallszon medan LP är eörlig avig och skapar tid.

Frums fart är precis vad Karla/JJ behöver.

Tror ”nedgångsjohan” kommer gå in med Björka/Jellvert vilket kan bli en riktigt spännande kedja.

Tarasov: Ja, nog känns det som en mycket mer komplett forwardsbesättning än ifjol. Både mer fysik och mer fart. Det känns som att alla kedjor verkligen kan utgöra ett hot mot motståndarna, vilket åtminstone på papperet borde skrämma rätt många allsvenska lag som har en tredje- och fjärdekedja som mest är för att avlasta toppkedjorna.

Upp till bevis säger jag...

{5647}: Hedberg klar för en klubb i Finland

Tarasov: Frum?

Nedgångsjohan. Det smeknamnet sitter som ett smäck det. ;-)
För nån Foppa blir han aldrig här.

Monno:
Nöjd över att du frågar 😘. Det är en liten lek med mitt skånska ursprung där det inte blir någon större skillnad i uttalat mellan Frum/From. Jag fattade ju aldrig det där domsjö-skämtet när jag bodde i Övik.

Javisst sitter nedgångsjohan bra, får bara hoppas att han gör riktigt bra ifrån sig nu...

Tarasov: Vi får hoppas "uppgångsbjörklund" kan lyfta "nedgångsjohan"😉😉

Smurfen:

Bra om det stämmer. Vi har inte plats och han gör inte våra rivaler starkare. Detta hade varit en riktigt bra spelare på allsvensknivå.

{5647}: Blire nått serietips?

{8399}: Självklart, men det är drygt två veckor kvar så jag har inte lagt upp någonting ännu. Jag skapar en tråd när det är typ en vecka kvar.

Jag skapade en mailadress för de som vill skicka det som mail istället. Exempelvis vore det tacksamt om någon eller några samlade ihop journalisters och andra kändisars tips samtidigt.
Men, vill man maila så fungerar [email protected] förhoppningsvis.

Tarasov: Håller nästan Karlström högre än Hägga och Sylwander som jag tycker är stora, men för tröga och inte särskilt tuffa/riviga trots att det ska vara deras prio 1. Vad tycker ni andra?

Foppatofflan: Nog har jag Sylwander högst av dem, men Karlström har givetvis högre potential. Säkerligen spelar det in att Björklund i 300-kiloskedjan såg till att den kedjan gjorde klart mer poäng än den fjärdekedja där Karlström huserade. Dvs, jämförelsen är inte helt rättvis då Karlström hade sämre omgivning.

Men. Defensivt var 300-kiloskedjan verkligen ingen av de bättre. Så fort de hamnade i egen zon var man livrädd...

« · 1984052 · »