1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528307 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
hanzon: prio ett för Fredrik A är Timrå nästa säsong..

{6870}:

Tänkte att han skulle ersätta cehlarik som är skadad och det stämmer att dom drar i honom till nästa år. Men då är det ju bara att ge upp för då förstärker vi inte laget utan försvagar det.

Rytter: Hemska tanke om Karlkvist lämnar för leksand!

Gavelo: Poffa kör en enstegare 💣💣💣

Smurfen: förhoppningsvis.

{9025}:

Jobbigt. Så länge det inte är besse eller att man släpper Karla så är det lugnt.

{9025}: På ett bra eller dåligt sätt?!😂

{9025}: För att sortera eventuella intryck.

Jag är ju för total satsning nu. Bör jag ta sömnmedel så jag glömmer denna säsong redan inatt?

{8225}: Poffas 3 stegsraket, 10 år för sent ?!

{9025}: I kväll eller ??

M Horava: Tränare 007, med rätt att bryta

{9025}: Ja jag hörde, Modo värvar över Dahlén och lånar ut honom till Karlskoga som slår ut Tiken i slutspelet och går upp i Shl!

{9025}: hehe.. som att följa en thriller :)

har ca 12 olika fönster öppna för att se vilka som uppdaterar först

{9025}: Björn Hellquist presenteras som ny tränare för Modo? :-D

{9025}: Du är skitjobbig nu :)

Oj oj...snart kommer det att bli livat här inne...
På många olika sätt...

{8225}: 15:e Februari

Gavelo:

Kan tänka mig att man gör lite ändringar imorgon redan ifall vi inte får in fler nya spelare.

Man skulle t.ex prova ta in Rockwood som center och köra Haag som ytter för att få lite defensiv stabilitet i kedjan.

Något liknande kanske.

Karla-Niderbach-Harju
Svenningsson-Rockwood-Haag
Ohlsson-Jellvert-Aagaard
Sylwander-Åhström-Lindewall

Eller byt plats på Aagaard och Åhström. Ohlsson kan även byta plats med Svenningsson.

Tror iaf att Haag och Rockwood kommer gå i samma kedja och att det är dags för Rockwood att gå in som center igen.

Gavelo: Älskar alla formationer med 'ny', men hur länge kan vi vänta på ny? När stänger fönstret? Tänkte att det vore bra för Glader att ha ett datum att jobba mot så han vet.

När jag var ung o spelade fotboll innehöll laguppställningarna ibland 'vakant'. Gammal form av ny eller hitentills okänd

Tarasov: Fast, från samma serie är lite blä, tycker jag då, speciellt i slutet av en säsong. Men växte upp när klubbkänslan stod över pengar...så gammal är jag

Från Hörnefors: Haag skall inte spela i 4:e tycker jag om han inte är tänkt att täcka för Häggström, även om jag tycker det känns helt onödigt.
Här har vi en kille som är duktig på det defensiva ansvaret och stark offensivt samt är en bra målskytt, han skulle kunna vara ett utmärkt med Rockwood och en offensiv ytter.

Karla Ny Harju
Haag Rockwood Ny
Sveningsson Niederbach Sylwander
Åström Jellvert Ohlsson

I dessa formationer har du minst en i varje kedja som är bra i det defensiva arbetet samt att alla har offensiv uppsida.
Tänk om man skulle få igång Sveningsson till en målskytt igen, då skulle det helt plötsligt börja se trevligt ut.

mr_brasco:
Jag tycker det är en rätt trevlig krydda med alla köp, sen är det det kul om man har lite spelare som stannar också.

Sven Tuta: Har för mig att det var Madhawk som nämnde det..

Sven Tuta: Ja, tänkte samma sak förut. Var det bara ett ogrundat rykte?

{8225}: Vad hände med Tex ryktet?

mr_brasco: Länsfrågan är jag tveksam till, då kan ju Timrå sno från oss. Men vilket hjärta har man om man byter bottenklubb inför slutstriden. Tycker det är tråkigt också, men klubbhjärta är väl bara nåt för supporters, vissa sponsorer och Widebro

{8225}: Är det bara jag som tycker det är tråkigt med värvningar från andra lag i samma serie mitt under säsongen, det handlar bara om pengar.

Tycker det borde finnas en regel som säger att man måste bott minst 5 år i samma län annars minimum kontraktet 5 år.

Är så sjukt trött på detta eviga ”bygga nytt lag” från säsong till säsong.

Från Hörnefors: Fyller på

Ny-Peters

eller Peters-Ny

{9025}:
2-3 forwards till så är vi med och utmanar i toppen!!!!

Från Hörnefors:
Inta alls dumt!

{9025}: Nu gick tempen ned från kokpunkt till 40, Celsius då

Tarasov: Så här skulle jag vilja att laguppställningen skulle se ut.
Karla-ny-Harju
Ny-Niederbach-Rockwood
Ohlsson-Aagard-Sveningsson/Åhström
Sylwande-Jellvert-Haag

Corrado-Boivin
Styrman- Öhman
Mikkelson-Dahlroth
Wallinder
Viklund lär ta en plats om det blir slutspel.

{8879}: Är det så konstigt då MoDo spelat med 7 juniorer hela jävla säsongen och ligger 12:a....

KB: Jag tror det är precis så. Om man läser mellan raderna i intervjuerna med Sundqvist(som Rytter var inne på) tycker jag också det känns som man diskuterar en förlängning. Sundqvist säger också i intervjun att han haft koll på Modo i vinter eftersom han sökte tränarjobbet 18/19, men kan såklart vara pga att han sökt till kommande säsong och bevakar därför Modo lite extra.

För mig är det viktigast att få med Karlin. Det vore SJUKT intressant att se vad han kan göra med sitt hjärtas klubb.

Behöver inte betyda att alla är för i år.

Silly: SAIK har väl den idén i år och det ser ju ut att gå bra, minst sagt😄😄😄.

Dom kan mycket väl vara SM guldvinnare

Silly: Kung Harald tar över sportcheferiet, Widebro sköter ekonomin och manifestationerna kring uppflyttningen i vår. . Styrelsen avgår och återinsätts Karlin o Freddan tar hand om laget. Glader tar över Damsidan, eftersom nuvarande sportchef där tuggar tuggummi med öppen mun under intervjuer, vidrigt. Tugummimannen får säkert en plats och funktion i båset för Herrlaget, Minns förr när det var fler spelare än övrigt folk i båsen.

{9025}: Spännande :)

Undrar om vi gör oss av med spelare om vi ska in med 5-6 st nya?

Annars har vi iaf bredaste truppen.

Nucky: WM guldet 87 alla tyckte väl Sandlin var huvudcoach, Det kanske han var med det taktiska, Men det var Curre som coachade hela tiden .Sandlin stog tyst och analyserade!

Saleva: Någon behöver inte vara 1:a tränare, Delat ansvar rakt av, med olika arbetsuppgifter.
FREDDE Coachar och Karlin Ta det det taktiska. Och Fredde börjar bistå Glader i sportchefsjobbet så blir det en naturlig övergång där också!

{8225}: Två huvudtränare är inget nytt dock. Har för mig Wikegård och Lundh var båda tränare för MIF när vi gav dom på nöten 98/99?

KB: Ja, lyckas Sundquist och Piva få ordning på spelet och är sugna på att fortsätta och spelarna är nöjda då tycker jag att den konstellationen är en no brainer.

Domsjö: Har inget emot Glader, bara han sköter sitt jobb så.
Tycker inte han gjort det hittills och du förstår nog vad jag menar om du läst mina senaste 200 inlägg.

Steken84: Det jag tycker är mest intressant är att listan är nere på tre namn. Freddan, Karlin, Sundquist?

KB: Med Kung Harald som sportchef o mental mentor till de båda tränarpojkarna

Karlin kan väl vara tränare med Freddan som delvis tränare och bollplank till Glader.

hanzon: Låter som en intressant lösning om båda skulle gå med på det. Viktigaste är att de ska kunna samarbeta bra

Robin Ztorken L: Det har framgått att du inte gillar Glader. Kan väl vara småkul till en början att kalla honom "Toker" .
Drar man det i långbänk blir det lite nedsättande ton över det hela.

hanzon: Hade hoppat upp och ner av glädje om det hände. Men känns som rent önsketänkande.

Saleva: Vi kan väl ha 2 språkrör då, om prestigen skulle vara ett problem. Tror dock att MoDo-hjärta är större än prestige hos vissa

« · 2144640 · »