1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528345 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
hanzon: prio ett för Fredrik A är Timrå nästa säsong..

hockey_21: kan vara någon som lämnar, Rockwood kanske vill hem nån annan vill byta klubb, bara gissning förstås

{6870}: Det skulle väl Ros ha twittrat ut för länge sedan i så fall.

{6870}: Karla har varit lite osynlig senaste matcherna, men kan Leksand ta honom nu om Modo säger nej ?

Heyerdal: tyvärr så kan SHL klubbarna göra så emot HA klubbarna.. HA klubbar räknas som farmarlag enligt Hemlin

fast tror inte karla kommer lämna modo, han är modo.

och det lilla jag har hört så är Besse på väg till MoDo, eller på väg och påväg.. han vill till ett norrländskt lag iaf ;d

Robin Ztorken L: Jaså okej, trodde det kunde bli en tre stegare, Först ut är Haag, sen blir det lite högre med typ Dima och sist smäller det högst när Modo presenterar ”The blue line” som mirakulöst tränat sig tillbaka till en toppform

( pavel patera, martin prochazka, otakar vejvoda )

Heyerdal: Nej inte under pågående säsong, senaste datum är väl den 15 juli eller något sånt.

Gavelo:

Annars hade en lämplig bomb varit att Kaut och Heppo återvänder och Dima kliver in som sista länken.

{9108}: kanske skuggan är där o hugger lite på Besse tror han kan bli bra för oss samt billig

{9108}: SHL kan väl aldrig plocka någon mitt i säsong? Klausulen används när serien är färdigspelad.

Men nej, Besse... Det enda positiva är väl att han är billig då.

KB: Man vet aldrig, finns säkert något kryphål som leksand försöker hitta

Rytter: Det hade varit något 😀

KB:

Nej vi ska inte ta ett löven reject. Låt dom stå med lönekostnaden. Fast dom har ju redan släppt honom så han kanske köpts lös redan och behöver bara en liten summa för resten av året.

Men nej jag vill inte ha honom, fast han borde ju tränat ikapp nu. 😁

Heyerdal: Besse blir Gladers svar på Poffas bomb .en då i negativ bemärkelse 💣💣💣😄😄😄

Rytter: Killen har ju grymma stats från tidigare säsonger, var han så otränad i 26 års ålder att han står på 2 poäng efter 8 matcher i ett topplag i Sveriges 2a liga?!

{9108}: Men Karla har nog ryggrad. Vore nog skamligt att lämna när han var supportrarnas spelare. Mamma pyntade ju in, så vore horribelt om han sviker oss, jusr för Leksand. Finns inte på kartan

Gavelo:

Det är ju vad våra lövenvänner påstår. Först var det en stjärnvärvning, sedan behövde han bara få träna med laget, sedan hette det att han var helt otränad när han kom.

Klart han har skills, men av någon anledning fick han inte ut det i löven.

{9025}: Tycker det mest låter negativt :(

{8225}: lite därför jag skrev Han är Modo, har han kontrakt kommer han fullfölja den.. för han brinner för just modo.

Tarasov: Haag.. vilken jävla besvikelse. Glader har verkligen satt i system att bygga bara på bredden.

Rytter: Lite TJ Hensick varning över det.

Frontschwein: Du får nog ge dig till tåls, kanske? Dels får vi indikationer på att det är mer på G + att fönstret stänger om en vecka.

{8225}:
Ja absolut blä... men köp är köp.

Frontschwein:

Duger han inte som ersättare till hägga, åhström, Strömgren?

Är det inte en uppgradering tycker du?

Vi får väl se om det kommer mer eller om någon lämnar.

Gavelo: Säkert en hyfsad spelare under vanliga omständigheter. Men av det jag har sett så skulle Harju åka cirklar runt Besse.
Tror inte någon annan värvning i ligan gett skenet av att ha fuskat så pass mycket med träningen som honom. De som har varit utan jobb sen förra säsongen då.

KB: Spontant vill jag då inte ha in Besse.. det hade i o f s förklarat "livat härinne" som Offen skriver.

Jag har svårt att tro det handlar det om att Karla lämnar för att gå till vår nemesis. Å andra sidan har jag fortfarande svårt att tro att hela förra våren faktiskt inträffade.. med något jävla Kina-virus och en tränare som.. ja, eh.. vi lämnar det där.

Majbrasan:

Nej nu är det fan jobbigt. Jag tolkar det som en negativ nyhet eller något vi inte kommer vara helt höjd med. Men märkligt med Besse, vi söker center och han är ytter.

Kommer fan inte kunna sova innan nyheten är släppt, bara hoppas dom släpper den idag.

Majbrasan: Släng Besse i soppåsen...

{9108}:
Alla med anknytning till Linköping bör hållas borta från ledande administrativa tjänster inom Svensk hockey. Helber visst vad han gjorde när han drev på för stängd liga.

Tarasov: Ja, sådan är kapitalismen...otack är den svages lön

Costanza:

Du skulle inte ha knuffat honom i dyngdiket, nu spolades han ut i havet och flöt i land 13 mil söderut.

Rytter: Dito. "Livat härinne" i samband med "på många olika sätt" är väldigt deskriptivt och talande för att det verkligen inte bara är av positiv natur.

Man är då fan inte direkt bortskämd med positiva nyheter den är säsongen...

Tarasov: håller med. jag tycker svensk hockey har gått ner sig rejält. nu är det bara pengarna som styr och inte glädjen.

bara kolla på kvaliten utav domarna, " situationsrummet " , lotteri nämnden...

hockeyn ska vara underhållande med.. men det är för mycket som har förstört " underhållningen " senaste åren, att jag har börjat funderat på sluta kolla på svensk hockey efter denna säsong och fokusera mer bara på NHL där det är riktigt underhållning.

Rytter: Seriöst, trodde det var ett skämt. Han är väl för fan inte ens nära Öviks hamn ?

{9108}:
Vissa inlägg här är informativa, tycker fö hans modell om kommersiell potential är tokig. Verkar inte gillar att Oskarshamn lyckas bättre än Helber AIK

Modo borde ta hem Belov med när dom ändå är och herjar lite på almtunas lag.

Costanza:

Hela denna säsong är ett skämt, så är inte förvånad om det är sant.

{9108}: Det håller jag med om! Dock, om jag förstod det rätt, ville han gärna spela med Almtuna då han trivdes i Uppsala. Rätta mig om jag har fel någon.

Ni har ju i o f s redan behandlat ämnet "pengar talar" så...

Rytter: något som modo skulle må bra av är också att säsongen bara spelas av och att modo får börja bygga långsiktigt med nästa säsong..
och då på allvar gå vidare med att bli ett slagkraftigt lag igen, för denna säsong har ni drabbats väldigt mycket hårdare än dom flesta lagen.

och jag pratar inte bara om spelarförlusterna,tränarbyterna..

har aldrig varit med om ett lag inte har fått spelat med sin ordinare trupp på hela säsongen.. ni har minst 3-4 personer på skadelistan hela säsongen, eran SC har bara fyllt på med ännu fler juniorer .. visst inget negativt med juniorer, men i längden funkar det inte.

både bra för klubben och deras supportar.

Rytter:
Glader har säkert stämt av med Alavaara bara för att han missat i Björklöven så behöver de inte betyda att han missar hos oss. Dessutom har vi någon som kan måla mot löven sen.

Rytter: Vi kan ju skratta lite, men ibland måste man stanna till och bry sig om sin klubb.

{9108}: Så är det.. sen "chansade" man i och med att man lånade sig till en förstakedja givet osäkerheten med Corona och säsongen i stort. Ärligt talat tyckte jag inte det var en dålig idé där och då, visst, med facit i hand kan jag tycka det.. men det är samtidigt otroligt jävla lätt att tycka det nu.

Jag hoppas man sätter laget tidigt till nästa säsong.

Tarasov:
Kanske Tobias Enström kliver in

Saleva:
Enligt rykte hade han svårt för Styf

Majbrasan: jo det är otroligt lätt att sitta och tycka och tänka det nu, men det säger sig själv lite granna när man " lånar " in 2 spelare som ingår i en första kedja.. och sen sitter lugnt i båten när dom väl har lämnat och rullat tummarna som eran sportchef har gjort för mycket och för länge denna säsong..

för han går runt och tro att allting verkar lösa sig på egen hand.

{9025}:

Du borde ju vara tvungen att säga om det är någon som tillkommer eller någon som lämnar när du skriver sådär 😁

Så man kan sluta tänka på att Karla lämnar. Vem som helst utom honom.

Saleva: Svårt att tro att 2 hyvens grabbar hade såna samarbetsproblem , men vore kul om Tobias kommer in o dominerar nu när vi ska tillbaka

{9108}: Ja agerandet i samband med att det var klart att dom skulle dra... suck. Dessutom kommunicerades det också då att det fanns en "plan B" om NHL-lånen ej skulle komma tillbaka från camperna - men det kanske var just tumrullningen det då :-)

Tumbrottning hade varit lite mer handlingskraftigt och spännande i alla fall..

Sportchef - Alaavara
vill se en tränartrio
Karlin
Piva
Sundkvist/Freddan

där har ni ett vinnande koncept och som kan göra några stor dåd för klubben, samt vara kvar länge.

{9108}: MoDo ska spela med den bästa truppen, varje byte, varje dag, varje match och vinna varje gång.

« · 2144640 · »