1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528223 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Dundee: Såna här bomber ligger och pyr under ytan, omöjliga att detektera innan dom detonerar
Kraften i explosionen får Madhawk att flyga i taket, nu snackar vi sprängstoff på riktigt.
Hela hockeysverige kommer vibrera i dagar efter denna smäll, kommer skaka om hela grundfundamentet!

Sputnik:
Piva i Pantern

Dundee:

Fast det är ju inte så konstigt, det är ju många nyförvärv som gått under radarn genom åren. Haag var det ju ingen som snappade upp men Offen här inne var ju ute med det långt innan (även om inget namn nämndes), före öa och sa att man hade klart med en spelare. Dessutom hintade ju personen redan i söndags att vi var nära spelare och dessa kunde släppas på Måndag eller Tisdag och igår blev Haag klar.

Så allt beror väl på vem som sitter på informationen och ifall denna går vidare.

Finner ingen anledning att misstro personen här inne då informationen har visat sig vara korrekt.

Dundee: höken lyckades ju inte heller snappa upp att Haag var påväg till modo.

Heyerdal: Det är ju konstigt ingen annan snappat upp något om att det ska vara så många påväg in? Mrmadhawk brukar ju vara rätt snabb på får fram information. Man kan ju hoppas det stämmer, men känns som att är det värt det varje dag som går så är det mindre tid till förändring.

{8839}: Jo, det låter ju fint, men nu ska ungjävlarna sitta på bänken när Offen flyger in ett fraktflyg med seniorer och toppspelare.

Sputnik: Skador och avstängningar gör inte ens att en lovande Timrå junior skall kunna få vara med och känna på Ha spel och det känna på A-lags tröjan
Där har MoDo en överlägsen policy , man behöver inte vara ens super junior spelare för att få att pröva .
Jag tror vi säkert har någon som är lika bra som MoDos juniorer .för inte måste man väll vara Elias P klass att få vara med .
Vi har poäng så vi kan ge bort så det kan det väll inte bero på
Ge någon chansen som MoDo gör med beröm

Balou: Anledningen till att han får lämna är för att han ligger för långt efter övriga gruppen, alltså inte att han är lat och otränad utan att han helt enkelt missat för stor del av säsongen för att hinna komma i bra form tycker Örebro, eller som man säger att vi visste att han behövde en längre startsträcka och hade vi haft honom från början av säsongen så hade det inte varit några problem alls men att man nu är så långt gånget på säsongen att man inte bedömer att han ska hinna komma ifatt träningsmässigt.

Örebro är en aspirant till SM guldet så man vill nog ha in en spelare som redan är matchtränad och klar.

Jag skulle verkligen inte tacka nej till Ho-Sang om han vill hit, han bör vara helt dominant i As om han kommer upp i närheten av sin bästa form.

hockey_21: jaha nu är man spänd på Offens 5-6 nyförvärv, 4-5 om vi räknar bort Haag, landar de i Gideå snart tro?

Robin Ztorken L: Ho-Sang och besse bildar ett fruktat radarpar som skjuter upp oss i shl😂

Robin Ztorken L: kommer han till modo så blir det succé. En sån spelare är egentligen för bra för allsvenskan. Samt är det ett lån från NYI, så lär inte vara allt för dyr.

Rytter: Icing on the cake.
Då skulle jag garva ihjäl mig, om det blev så.
Då får vi skicka Glader på en djuplodad undersökning av den mentala hälsan.

Robin Ztorken L: Haag givetvis 😋

Sputnik: Haga spelar i DIF, för information

Robin Ztorken L:

Bara därför slutar det med att våra två värvningar är Besse och Josh.

Gavelo: Haga hade väl också Sunken som tränare? Då vet ju han om nått vilken karaktär Haga är. 👍

Balou: När man läser om varför Örebro kickar honom så känns det inte som något för Modo.
Otränade strulputtar kan Jesus i Löven ta hand om, inte vi.

Rytter: Ja jag kan inte annat än att hålla med dig här!

Gavelo:

Jag tror att Haag och Rockwood kan bli en bra kombo. I pantern producerade Haag bra och han spelade mycket med Olesen som påminner lite om Rockwood.

Rockwood står för kreativiteten och sätta upp spelet och Haag står för kraften och har dessutom ett bra skott och näsa för målet.

Ska bli intressant att se hur man formerar sig idag och vart Haag går in i laget.

Sputnik: Jag tycker att värvningen av Haag visar att man vill ha hårt arbetande karaktär där ambitionen hos spelaren är att bli bättre och komma uppåt i karriären.

Även om många hellre ser flashiga spelare så är dessa typer oerhört viktiga i ett lagbygge, vi har ju trots allt prövat ett X antal avdankade amerikaner senaste 10 åren och det är verkligen inte många man kommer ihåg idag, av en anledning.

Balou: Vill ni verkligen han skall vara er "bomb"?
Otränad som det verkar av artikeln, tror nog det ligger mer bakom att han fick gå med. Tror ni måste vara noggranna med karaktärerna på era kommande nyförvärv. Spelare som vill hänge sig laget före jaget för att vände er situation.

Kentää däremot sitter nog och dreglar..

Balou: Örebro SK eller Örebro HC? :D

Balou:
Skulle varit rätt kul!

Monno:

Problemet med Björn var att det fanns 0 vilja att anpassa sig beroende på hur matcherna såg ut och vilka som stod på andra sidan. Där var det så att man nästan försökte ännu hårdare att spela sitt spel med resultat att vi gick bort oss gång på gång mot lag som Västervik, Tingsryd, Almtuna mfl, de spelade på våra misstag och vi spelade dem rakt i händerna.

Här tycker jag Sundkvist har en bättre filosofi, han säger ju i intervjun att man kommer inte föra en match i 60 minuter från start till slut, det kommer perioder när man får tryck på sig och långa anfall emot sig, att då variera spelet genom att lyfta ut pucken och trycka upp forwards att sätta press för att få andas och komma ur greppet är ju inte defensivt och tråkigt utan det är smart.

Kan förstå vad han menar med detta utlägg om possession hockey och blad-blad och hur det gått inflation i det och han har ju en relevant jämförelse att det är inte så de stora lyckosamma klubbarna i SHL spelar, han jämför ju med Luleå och Växjö som har ett rakt och snabbt spel som är effektivt och vägvinnande.

Tycker han verkar vara vettig, sedan om han lyckas är ju en annan sak. Men att kunna ändra spelsätt beroende på matchbild, motståndare och situationer i matcherna är inte en nackdel enligt mig utan snarare en styrka. Man kanske offrar lite i utveckling av individ, men laget borde nå sin fulla potential istället.

Monno: Det bör ju rimligtvis vara enklare att utföra den spelidén som Björn står för i Shl där kvalitén på spelarna överlag är högre samt att man i mycket större utsträckning kan värva kvalitet på längre sikt.

I As får man inte 3 år på sig, då har förmodligen större delen av lagets bättre spelare redan rört sig till nya klubbar högre upp, det blir därför oerhört viktigt att värvningar och annat skall klaffa mer eller mindre första säsongen eftersom man mycket troligt inte får en ny chans med samma material säsongen efter.

Att Tex Timrå fick behålla i stort sett hela sitt lag måste vara 1 på 100

Josh Ho-Sang lämnar Örebro. Modo nästa?

Robin Ztorken L: En positiv grej att ta vara på är att de har lyckats kvittera i slutet av de här två matcherna och fått med sig 3 poäng. Tror att det stärker laget en hel del.

Monno: Sedan ska man inte bortse från att Leksand bytt ut halva laget mot riktiga toppspelare och enligt Mr Madhawk (tror jag det var) har en av de största lönebudgeterna i SHL. De ska ligga i toppen då också.

Costanza: Trots att vi inte kunde sno åt oss en enda trepoängare mot våra bottenkollegor, så tycker jag spelet lyfts några nivåer.

Vi har dock svårt att producera framåt men det kommer väl med tiden, får vi hoppas.
Tycker vi skärpt försvarsspelet över hela banan men är stirriga i egen zon när vi hamnar det.
Det tror jag mycket bottnar i vår skrala backuppsättning, viktigt att Corrado och Viklund ansluter snarast, annars kommer det nog förbli hönsgård där ett tag till.

Vore trevligt om Offen kunde landa en stabil defensiv back, som kan sluka minuter.

Gavelo: Nu har ju Björn lyckats bra i Leksand. Men han har ju en historia av att behöva typ 3år för att få laget att prestera på topp. Och en anledning till det är väl att han är stenhård i att man ska spela på ett visst sätt. Vilket gör att i så fall får spelarna anpassa sig eller så värvar man spelare som funkar i systemet.
Sundqvist verkar mycket mer försöka anpassa spelet efter materialet. Vilket kan vara sunt när man ska försöka styra upp något på 15 matcher...

Vad som leder till störst framgångar är jag för dålig på att svara på. Men tycker vi under Björn tydligt hade lag vi hade lätt respektive svårt mot. Mot TIK och Västervik t.ex så kanske vi skulle spelat på ett annat sätt för större framgång?
Medans vi uppenbarligen hanterade Löven relativt bra.

Gavelo: Man blir nästan grinfärdig när man lyssnar på Sundquist i podden. Väldigt vettig människa och ledare. Han kommer att lyfta MoDo på många plan.

{5647}: Han säger (i en tidigare intervju, läs den som Peter Kempe gjorde nyligen) att den moderna hockeyn har blivit en fluga och att allt för många försöker spela något man inte klarar av, Modo måste spela efter sitt material och kunnande, inte efterlikna något som man inte klarar av.
I grund och botten handlar det om att vinna hockeymatcher och går vi långt i slutspelet så är det ingen som kommer bry sig om vi spelar ett enkelt spel.

Sen säger han att det är för många spelare och lag som envisas med att försöka spela blad blad i pressade situationer i egen zon, det slutat nästan uteslutande med att man spelar fast varandra och blir av med pucken.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen, Sunken lägger precis fingret på det som många av oss här har anmärkt på under säsongen.
Jag tror det blir bra det här!

Blake: Tycker inte att han verkar vilja spela defensivt, utan bara ha en bra defensiv. Sedan kan man ösa på framåt.

Padrone78: Björn vem? Nu är det defensiv Sunkenhockey som gäller boys!

Så. Nu kanske vi kan släppa Björn? Pretty please? 🥸😘

Rytter: Småaktiga?
Nej, tyvärr. Modo ville verkligen behålla honom den här säsongen och hade kunnat acceptera rätt mycket från Björns sida. Sponsorerna och folk inom Modo ville också ha Björn och inte lägga sig i hockeyn.
Det toppade Björn.

Björn betedde sig riktigt riktigt illa.

{8225}: Offer på häxbål om toppnamnen är Dick Axelsson och Mattias Ritola

och gör oss konkursmässiga

Bad_Brett: Ber om ursäkt om jag gjort det, visa exempel och jag kommer att ödmjukast be om ursäkt :)

Smurfen: Offen for president, om vi går till slutspel

{8225}: Nu gubbar så lägger vi bort Björn för ever och njuter av detta istället om det ligger nån sanning i det hela !

"Enligt källor kommer Modo presentera 1-2 spelare de närmaste dagarna, förmodligen imorgon, ev torsdag. Toppvärvningar, kan ej gå in på namn"

Från Twitter !!
Är det Offen som har varit i farten även på Twitter tro eller

{8225}: "...och lägga ord i andras mun."

Fighting fire with fire. ;-)

Rytter: Nej. Du börjar förstå, fast det tog tid. Jag tycker Björn betedde sej som ett svin, men vissa skriver fortfarande att det kan varit småaktigheter från sponsorers sida. Därav vore det bra om JFK dementerat dessa rykten ännu en gång. Men du vill bara försöka vända på saker, förminska och lägga ord i andras mun. Du tillför inget, vill bara tjafsa. Tyvärr blir det inget konkret utav det.

{8225}:

Du betvivlar inte björns skuld, men du vill ha ett förtydligande att det inte var de stora sponsorerna som höll i yxan och var småaktiga. Det låter som du tvivlar trots allt.

Räcker inte björns egna ord som förtydligande?

Rytter: ett citat från idag, vill inte säga vem som skrev men

'Vi har försökt få JFK att berätta men han tiger som muren, men uppenbarligen så har stora sponsorer nog satt press på Modos styrelse vilket på ett sätt inte känns bra, men jag förstår varför.
Idrotten idag handlar mer om business än om idrott tyvärr'.

Inget ont menat, men ville få ett förtydligande att det var Björn som var boven, inte stora sponsorer.

Att du sedan har mage att påstå att jag betvivlat Björns skuld, får stå för dej.

{8225}:

Har inte sett andra misstänka att våra sponsorer var småaktiga, detta är mer sina egna funderingar känns det som.

Men får du ingen bekräftelse får du nog leva i ovisshet.

Själv tycker jag björns egna ord "jag gjorde vad som krävdes för att få lämna" är bevis nog att det inte handlar om småaktiga sponsorer.

Rytter: Jag har inte betvivlat Björns illvilliga uppsåt, tvärtom. Är definitivt ingen Björn-fan. Men så länge vissa tror att det var storsponsorer som var 'småaktiga' vill man gärna få det bekräftat igen.

Jag har dessutom inte misstrott JFK. Ville bara få bekräftat ännu en gång att det var Björn som gjorde fel, inte våra sponsorer. Det kan man besvara utan att röja någon källa? Men det kan nog JFK kommentera själv, vid tillfälle?

Rytter: Räddade, förstörde menar du😉Nu är man så uppspelt av att få veta mer så svårt att somna

{9025}:

Tack för det, du räddade min nattsömn i natt.

Tarasov: Jo, men så inga skuggor faller över sponsorerna. Hur gör man sej så omöjlig? Bryr mej inte om Björn, men hoppas storsponsorerna inte betedde sej småaktigt

{8225}:

Du har ju frågat samma sak tidigare, och han har förklarat att han inte kan säga mer. Är väl dumt att röja sin källa om man vill ha mer info?

Det var ju björn som aktivt gjorde sig omöjlig på olika sätt, media var ett och inför sponsorerna ett annat.

Förstår inte att du betvivlar att han själv ville lämna, han sa ju det rakt ut i cmore intervjun. "Jag gjorde det som krävdes för att lämna" var ju hans förklaring.

Jag kan garantera dig att jfk har inside och källor då han meddelat vissa saker innan de varit ute i officiella kanaler eller som rykte. Så du behöver inte misstro honom.

« · 2144895 · »