1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528195 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Costanza:

Visst får Krizan också komma, tror han är bra törstig. Han kan ju sköta underhållningen och visa lite räddningar från kvartsfinalen -07, samt återberätta när han gjorde mål mot Timrå.

Costanza: Jag kommer🤪

Rytter: Går vi upp i vår så bokar jag Sjöbris på Dyngdiket för ett rejält MoDo-party. Förfest hos mig 5 minuter bort, bjuder på allt. Blatny blir huvudgäst.

hockey_21: Kanske är nån som inte är ute på "marknaden" ?

Knafus:

Är laguppställniingen släppt till dagens match ?

Tänkte angående Ullman..

{9025}: Nu meddelade precis min chef att jag skulle infinna mig på hans kontor. -Han vill prata om varför jag har varit extremt ofokuserad på jobbet de senaste dagarna...
Jag är rädd för att jag inte kommer att kunna vara med i någon mer swishkampanj framåt..

Rytter: Bara inte krutet har blivit blött i bomben😬

{9025}:

NÄR KOMMER BOMBEN?

Har inte sovit sedan igår och F5 på datorn är helt utsliten.

{9025}: Jäkla vad jobbig du är , fast på ett jäkligt positivt sätt 😂😂

Det är ju en jäkla tur att man lever ett särboliv dessa gånger 😛 , så att man kan sitta vid denna uppdaterings knapp typ dygnet runt utan att bli utskälld av chefen (Hemma alltså) 😂

💣 💥🏒🏒

{9025}: Terror-Tomten...

Jultomte? 😂 med bombpaket isåfall.

Håll ut. Det kommer. Ni har mitt ord.

Tarasov:
Har en bättre
Kentää gjorde miss
Gav Besse diss
Hos oss
Besse blir boss

Knafus: Fast de kan ju sitta nöjda också. Blir intressant att följa. Alla verkar rusta en del nu sista veckan. Verkar som att Kenttä letar back och kanske är Ullman på väg ut då han inte ens är med på sex backar ikväll. Utan förklaring. AIK med Cronholm. SSK tog in Davidsson häromdagen. Västervik och Almtuna kanske säljer ut fler spelare innan fönstret som de haft för vana att göra.

Knafus:
Besses prestation var piss
Så Kentää gav honom diss
Men hos oss
Kommer han bli en boss

Majbrasan: Har en jävligt bra känsla helt plötsligt. Offen kanske är lite för mycket Jultomte, men man måste ju få drömma.

Costanza: Tacksam för den hedern! Det är lite bättre klass på dig än åsnebrottaren.

{9315}: Det är högst troligt att det kommer nyförvärv från igår fram till nästa måndag av två anlendningar:
1. transfer deadline går ut på måndag.
2. Glader och Widebro har gått ut med (visserligen med olika antal) att MoDo ska värva hårt.

I skenet av ovan nämnda är det inte direkt svårt att gissa att det trillar in någon eller några spelare de närmaste dagarna.

Om det inte skulle göra det så vore det mycket konstigare.

Majbrasan: Tro om nästa spelare presenteras ikväll i någon av periodpauserna? Hade ju gärna sett att vi landade någon innan fredagens match så det är nån vits med det hela..

Majbrasan: spännande att se om Offens bomb smäller av idag :)

Knafus: Undrar hur många telefonsamtal och minuter i telefon Glader har haft de här senaste veckorna..

Costanza: Jo du visst har Timrå vunnit nått ..erfarenhet i hur man går vidare utan att vunnit nått sen förr i tiden ..
Du skall inte skälla på oss om ovunnan tittlar för jag vet att en hund skällde så mycket att han fick skallskador .😉

Spock: Nej, då. 2007 var också ett bra år.

Spock: Vill ju inte snacka 2007 med er, av respekt...

Costanza: Ständigt det förra årtusendet som gäller för er MODOiter! ;-)

Tarasov: Angående Haag så verkar det gått extremt fort.

Efter chockbeskedet: Har gjort allt för klubben
Sen eftermiddag fick han samtalet. Några timmar senare satt Villiam Haag på ett tåg på väg norrut. "Jag förstår det inte riktigt än", säger den nyblivne Modo-spelaren.

Hur gick det till?
– Björn (Danielsson, Almtunas sportchef) ringde mig och pratade lite. Efter lite samtal mellan diverse människor blev det så här. Jag fick första samtalet vid tre fyra och sen har det som sagt gått väldigt fort."

Nieminen:

Borde dock komma in något lån från SHL. Löven har ju alla lån kvar.

Eller så spelar man med Popovic och Ullman tills Plant och Rahimi är tillbaka.

Spock: OK. Grattis då. Jag håller ett av våra många silver, då i Europacupen 1999 mot Metallurg Magnitogorsk högre.

{8179}: Det var det som blev över när vi ”grusade” era chanser till historiens enda chans till ett SM guld 06/07

;-)

Messias : Han står uppsatt på AIK's roster.

Gavelo: Kom det lasset ifrån erat maskineri?

Costanza: HockeyAllsvenska finalen 2018! Om jag får be. ;-)

Smurfen:

Det är väl ej klart?

Smurfen: Ryktas även till AIK

Costanza: Det var däremot en person i Timrå som vann ett lass med grus

Bad_Brett: Timrå har inte vunnit nåt sen 1968.

Tarasov: Det lustiga är, att om det finns någonting som skulle kunna stoppa Timrå i år, så är det ett riktigt destruktivt igelkottsförsvar och kontringar. Med Hellkvist-hockey hade chansen varit 0%, Timrå är helt enkelt för bra.

M Horava: Å Löven värvar från Malmö : Linus Cronholm

Måste passa på att ge Offen all cred oavsett om det blir någon bomb eller ej..
Blir det ingen värvningsbomb är detta årets prankbomb. Jag älskar det. Jag har laddat om mängder av sidor det senaste dygnet, sneglat på skärmen hela tiden Igår kväll när jag satt med min fru i soffan och kollade på serier och har svårt att fokusera på jobbet.
Måste få besked snart annars har jag varken fru eller jobb kvar, haha..

Tarasov: Där ser man, tackar :)

Djuunaz:
Du kan regga dig så får du klicka hur mkt du vill.

Tarasov: Man vet att det Silly season högtid när Eliteprospects stänger av en för man klickat för mycket haha

Veteranolle:
Får jag drömma så drömmer jag om semi, tror det skulle betyda mycket inför nästa år. Men primärt så kanske vi kan snegla på 10.

Btw haft Sundqvist i Tingsryd verkar bli ledig, antagligen inget som skulle uppskattas här inne men ändå.

Angående Haag så hade vi frågat Almtuna och fått ett pris sagt ja. Sen gick det fort.

hockey_21: jag tror och hoppas ni blir bland dom tio bästa....jag tror och hoppas ni tar er till final...mot Timrå i en helt underbar serie bäst av sju. Men där tar det tyvärr slut för er del....hoppas jag. Men jag vill att Timrå och Modo gör upp om en SHL plats för det är min högsta önskan.

Heja Timrå och Modo (utom när ni möter Timrå) och se nu till att spöa Stockholmarna i kväll..för visst börja resan upp i tabellen för er del nu ....

Sputnik:

Klart att vi inte är ett hot i år, vi har ingen realistisk chans att utmana om SHL plats.

Det jag tror att alla vill är att vi faktiskt avslutar säsongen positivt så vi kan ta med oss något in i nästa år, en sådan sak skulle vara att vi når play-in och kanske går vidare till förstarundan därifrån. Kommer vi in i det riktiga slutspelet men åker i första rundan tror jag alla supportrar kommer vara nöjda men uppryckningen med tanke på hur säsongen har sett ut och vart vi ligger nu.

Vi värvar inte och byter tränare för att vi tror att vi kan gå upp, vi gör detta för att skapa ett positivt momentum in i nästa säsong då vi får satsa igen och bytta om och bygga rätt.

Och du har rätt, vi skulle gjort ändringar och värvat ny tränare redan när Ville drog, då hade vi kanske kunnat utmana upp mot plats 6, men nu är det för sent. Men alltid rätt att vara efterklok, men tror att Glader har lärt sig väldigt mycket denna säsong kring att man måste ta beslut snabbt samt att man inte kan gå in i en säsong med en trupp som bygger på chansningar (lånen t.ex) samt en övertro att juniorer ska ta nästa steg. Det kan komma något positivt ur denna skitsäsong ifall man lär sig av misstagen. Det är något vi kommer ha nytta av i framtida säsonger.

Costanza: Trodde det skulle vara en större bomb :D

www.youtube.com/watch?v=YtCTzbh4mNQ

Costanza: The explöööding type :-)

hockey_21: Nej ni kan absolut klättra upp på en playin. Däremot så får du läsa om. Gav ju tips om att ni skulle satsat tidigare, alltså haft spelare som kommit in i Sunkens(ja han borde komlit tidigare även han) system snabbare etc. Då hade jag sett er som STÖRRE hot till och med. 😉

Sputnik: Så säger du bara för att du är rädd att vi ska klättra och sen ta er i en final ;)

{8839}: Jo men var lite realistisk. De har ju klagat en del i Modoboken att man förlitat sig på juniorer som intevarit mogna lite för mycket denna säsong. Jag kan nog tycka det är lite sent för Glader att köra detta nyförvärvsrace och ny tränare in så här sent inpå säsongen i det läge man befinner sig.

Håller dock med dig att med tanke på skadesituation/avstängningar så måste vi ha nån junior som i allafall håller måttet för att avlast lite.

« · 2144989 · »