1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528081 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Så länge han inte spelar är det väl svårt att göra något? Men trots att det är en Stockholmsklubb kommer det nog att skrivas om det om/när han spelar

jonsson:

Vilket är helt galet om de får grönt ljus. Dom har haft 3 spelare på lån, det har dom själv bekräftat via artiklar. Nu när dom ska låna in en fjärde skriver dom ett fejkkontrakt för resten av säsongen. Men det förändrar ju inte regelverket att dom använt sig av 4 lån under säsongen, det är så regelverket är skrivet.

Tycker det är uselt och man undrar om de gullar lite extra med storstadsklubbarna, rimligen ska AIK bestraffas med böter om de spelar honom.

Sedan väljer media att vara helt tysta också, hade det varit en annan klubb hade man ju jagat dem och grävt i detta.

Saleva: Jag skrev ett uppmuntrande, undrar om han slängde det också...snyft

risken är väl att han bland alla hatmejl också råkar kasta en förfrågan från Bartosak om att få återansluta säsongen ut?

hanzon:
Konstruktivt att skriva hatmejl till Glader, då går det säkert lättare / fortare att få in nyförvärv.
Idioter.

jonsson: Samuelsson i SSK hade väl också grönt ljus med alla importer i början på serien...tills ljuset slog om till rött?

hanzon:

Gozzi verkar ha kollat upp det där, grönt ljus enligt honom.

Tarasov: haha ja oerhört klantigt, Glader var spänd hur de kommer tackla detta, vi fick nobben fast vi lånade in en junior som spelade i Piteå

Gavelo: tycker det byggs nya hus runt hela ön, kommunen vill få valuta för VA-jobbet

{8225}: Modo hotades med sexsiffrigt belopp i böter, men de visste väl att Modo är täta...AIK saknar pengar så ingen idé hota

{8225}: Nyfiken i en strut ..skulle skriva det på andra sida om jag kunde men dom är inte nyfiken på det ..
Så nu kan dom undra .

{8225}: funderade på om almtuna bara känner sig säker nu pch vill lösgöra pengar men kanske var för att lösgöra för denna målvakr

{8384}: Nu börjar det likna nåt, AIK kanske blir diskade o Almtuna säljer ut laget.

Vi kanske är topp 6 efter helgen om detta fortsätter, så vi slipper åttondelen

Heyerdal: Man hävdar byggstopp på nya fastigheter men inte sådana som redan blivit godkända

hanzon: inte så insatt i det och noll koll men luktar det fyra shllån för aik? Eftersom vi fick nej när ville låna en som spela i annan liga fast tillhörde shllag. Någon som har koll på vad det är för spelare aik har lånat och om de har fuskat? Låneregeln tycker jag är bra. Ger shl åtminstone liiiite mindre makt över ha

{8839}: nån som har en pappa som heter Gunnar Svensson?

Heyerdal: Erixon har redan hus i Sundsvall!

#13: Då lär Almtuna sjunka i tabellen. där fick vi in 2 gratispoäng i kampen om plats 10. Nu är vi bara en hästlängd från slutspel

{8225}: Nix .

{8839}: nån pettersson?

hanzon: byte Rockwood mot Belov? Offen har varit i farten...ett rykte alltså

{8839}: Lander och någon av backarna från Fbk, Westin/Erixon

{8839}: Trafikverket hävdar väl byggstopp på ön men kanske funnits bygglov tidigare el så gräddfilen

{8225}: Nä ..båda aktiva nu , en i Sverige och en inte.

{9315}: Wallinder lär bli kvar till nästa år, han har en bit kvar till att platsa i SHL

#13: de tog över Alexander Sahlin fr Ssk idag kostar säkert en liten slant

{9315}: Vi skulle verkligen behöva en back eller två, det märks att många är slitna.

#13: hasa hade varit fin, en stor talang som skulle kunna "ersätta" wallinder nästa säsong. belov får gärna komma nu var inget jättefan av honom förra säsongen men alla backar hjälper just nu

{8839}: Vi väntar bara på att de ska bygga hotell, golfbanor, lägenhetskomplex, isrinkar och annat.

Förresten, har Alnön bytt kommun eller är det Sundsvall hockey som kan räkna två gamla spelare till sig?

{9315}: Läste att Almtuna behövde pengar och skulle därför sälja ytterligare 2-3 spelare. Belov och Hasa ska tydligen vara aktuella för försäljning. Skulle vara kul med Belov igen, en riktig general där bak.

Gavelo: om inget inträffar från nu till nedsläpp är det morgondagens uppställning. captain obvious kanske :)

{8839}:
Intresseklubben antecknar

Frontschwein: Vet ju iofs inte om det är morgondagens uppställning, men så formerade sig laget idag iaf.

{8839}: Jan Stolpe o Kalle Koskinen?

Spock: 2 fd Timrå spelare har köpt tomter på Alnö .
Synda att jag inte kan lägga ut det på Timrås hockysnack sida .

{8225}: ja det är nästan precis så som hänt, almtuna behövde göra sig av med en lönepost och då var vi där och sa hej här är vi :)

Gavelo: då missade jag att han inte var bänkad. .... fan

Knafus: denna säsong inget annat, tänkt samma sak om Haag vet inte heller hur hans familjesituation ser ut, borde nämnt det i nån intervju isåfall, sambo barn ? De har tydligen tutat i honom att vår målsättning är slutspel, nämnde det i ÖA...

Frontschwein: ?
Han spelar första backpar!

Golden boy : Jag tänkte på samma sak när jag läste det. Haag kanske vet att det är tillfälligt och ska åter till AIS likt Belov förra året. Annars är det konstigt. Eller är det sagt något om kontraktslängd?

Golden boy : Jo, märkligt minsann. Känns som att Almtuna behövde snabba pengar och att vår sportchef behövde visa handlingskraft, typ.

Vore ju märkligt annars om en spelare lämnar för en bottenkonkurrent i samma serie såhär u slutet av serien.

Måste vara en märklig situation för Haag åtminstone

Från Hörnefors: Är det inte lite märkligt att Haag som nu värvades till Modo, själv inte som det verkar, haft någon kontakt med Modo innan flytten?
Det var en del omständigheter som gjorde att Almtuna skulle släppa honom, men det fick jag ta, säger han själv i intervjun i allehanda.
Vill minnas att Glader i tidigare intervjuer gjort klart hur viktigt det är att man scoutar spelare som verkligen vill spela för Modo, i det här fallet verkar det varit sekundära ting.
Man kan ju undra hur kul och motiverande det kan vara att hux flux måsta bege sig till Övik när man har sitt liv i Uppsala, känns inte så bra om man inte pratar med spelare för att få deras syn på livet samt vilken roll och förväntningar den blivande arbetsgivaren, i det här fallet Modo har på personen i fråga.

Gavelo: ingen styf.. känns ju bra det iaf

Gavelo: Jag tror att Jellvert är center i första idag för att en förstacenter är på väg in och då flyttar man Niederbach redan i dag för att spela ihop sig med Ohlsson och Sylwander. För jag ser absolut inte Jellvert som ordinarie första center.
Det har skrivits en del om Öhmans +/- , han har -11 men efter ny år så har han +2. Det är inte många av backarna som har det.

Rytter: Kan vara så. Men om jämför med näringslivet så vill man ibland att det ska ” läcka ut rätt saker”. Den information personen delgav oss är av sådan karaktär att för att få den så bör personen ha en någorlunda central roll i Modo. Till med Höken är tyst. Och jag tror att man inte riskerar ngt genom att ”vara läckan”. Antingen ett troll eller så vill man från centralt håll ge lite brödsmulor till swishskaran av enögda fans för att visa att man gör ngt. Stämmer det att kontot är borta så, ja vad vet jag. Men, personen ifråga får väl bevisa motsatsen genom att göra en Trumpare, d v s elda på oss så marscherar vi över dyngdiket och ....,,..,,,,

Rytter: som jag skrivit så är det mkt rykten som skickas överallt hela tiden, inte många av dom som stämmer så definitivt så att läckor försöker tystas, sen kan jag inte prata för Offen och var han har fått sitt ifrån

Rytter: var naturligtvis någon som drev med oss svältfödda modoiter nu när det är genomskådat flyr han fältet, inte speciellt seriöst driva med trogna supportrar på ett forum, ett skämt kan man ta men då med glimten i ögat så ingen missförstår

Sven Tuta:

Kanske var att information nått klubben och dom tätar läckan. Kanske till och med var Glader själv som trollade lite för att få lite drag, var ju väldigt tyst under matchen igår ;-)

« · 2146102 · »